Spring naar bijdragen

Ik ben

Quinn

Aanbevolen berichten

Ja, ze is wel weer thuis gekomen, tegen vijf uur. Succes, zei ze vanochtend toen de wekker om zeven uur ging. Hmm, ik zal het verdiend hebben. Het helpt wel bij het verplaatsen in ja, dat wel. Maar hoop dat het bij deze ene keer blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gebeld geweest geworden. Afspraak gemaakt voor het bespreken van het behandelplan. Verder niks over hoe of wat, want de dame aan de telefoon wist verder ook niks, belde alleen om wat in te plannen. Oftewel, ik heb er net niks aan nog.

Al struikelend strompelen we verder. Wat aan mijn werk gedaan met het idee stel dat ik inderdaad een poosje weg ben het hier beter geen teringbende kan zijn. Mijn reputatie is al wankel genoeg as it is. Trouwens, nuchtere dag vandaag. En, prestatie van de week, twee staartjes in het haar van mijn dochter gefikst #trots #zijniet

's Ochtends zeven uur is echt niet het stralendste moment van mijn humeur. Dramatisch tijdstip om op te staan, dit nooit weer. Hoop ik tenminste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In een wereld die zich bij mijn sociaal onaangepaste gedrag heeft aangepast en mijn werkdag niet voor negen uur laat beginnen, liefst zelfs niet voor tien uur. Plus, als ik echt mijn best doe, ben ik in een half uur van mijn bed op mijn werk. Als het echt moet dan dus hè.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet overdrijven Vol, ik vond dit wel huishoudelijk actief voor de rest van de maand :o

Ben ik netjes op tijd, zegt de afspraak af. Nou ja, niks aan te doen, verder met achterstallig papierwerk dan maar. Straks een gesprek waar ik nogal tegenop zie, werkgerelateerd met een veroordeelde. Waarom doe ik dit ook alweer?

Woensdag gesprek over het behandelplan. Ben te koppig om er achteraan te gaan ook, als zij vinden dat het kan wachten, best, dan wacht ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linksaf of rechtsaf, schreef Kohtje. Ik weet niet welke kant de goede is en dus blijf ik staan, wachtend tot ik weet wat de goede kant is. Links? Rechts? Stilstand is achteruitgang, zeggen ze. En die achteruitgang voel ik, elke dag meer. Links? Rechts? Maakt het uit? Is willekeurig welke kant op niet beter dan dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zijn de opties, Quinn?

Stilstand is achteruitgang, ja, dat begrijp ik, want stilstand heeft nog steeds het gevaar van een gigantische terugval.

Links is opname, rechts is intensieve begeleiding? Begrijp ik het goed?

Oh, wat moet jij lang spartelen, zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee, soort van op een rijtje. Enigszins. Er zijn mij meerdere opties voorgelegd. Het eerste is een rechtlijnige, opname om in eerste instantie af te kicken en in tweede instantie wat te doen aan de onderliggende problematiek van depressie en de rest. De tweede is om meer richting een soort dagbehandeling te gaan, met daarbij hetzelfde riedeltje van afkicken en problematiek aanpakken. Voordeel van het tweede is dat ik thuis kan blijven, min of meer mijn werk kan blijven doen ('t is niet dat ze daar nu zoveel van me verwachten) en dat ik hier niet weg hoef. Zei ik al dat ik bij deze optie thuis kan blijven?

Voordeel van de eerste optie is dat ik volledig uit de vertrouwde omgeving stap. Zei ik voordeel? Nadeel bedoel ik natuurlijk. Uit mijn vaste omgeving, routines en volledige focus op mezelf in de positieve zin van afkicken en aanpakken.

Ik weet verdraaid goed welke optie de beste zou zijn voor mij. De vertrouwde omgeving met de vaste gewoontes en routines is één grote valkuil momenteel. Al die lieve mensen die op hun tenen lopen om het mij vooral niet lastiger te maken, staan tegelijk ook verandering in de weg. Omdat ze veel te goed weten dat ik toch niet luister.

Als ik vanuit hier bezig ga met afkicken, al is het met Refusal erbij, dan weet ik nu eigenlijk al dat ik ga drinken. Waarom? Daarom. Slechte reden hè? Misschien wel omdat ik dan niet honderd procent bezig ben met waar ik mee bezig zou moeten zijn. Met het veranderen, doorleven, verwerken en o ja, stoppen met drinken.

Ik heb een hekel aan onbekende mensen en onbekend terrein. Aan verandering en meegaan in structuren die niet door mij zijn bedacht. Want dat stoort op mijn routines. Is vervelend, lastig en daar word ik onwillig van. Maar mijn structuren, routines en gewoonten leiden iedere keer weer naar hetzelfde, hai Johnnie.

Als ik echt verandering wil, dan zal het radicaal moeten, want anders ben ik alweer afgeleid en is mijn interesse verdwenen voordat de inkt droog is.

Kom maar door met die opname.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie steun en reacties. Niet voor de eerste keer dat ik blij ben dat ik dit forum heb gevonden. Wie anders kan echt begrijpen hoe moeilijk het is om gewoon te stoppen of dat het niet raar is dat het is voor je eigen bestwil niet voldoende reden is om het dan ook daadwerkelijk te doen. Vanmiddag heb ik gebeld, ze gaven aan dat het erop lijkt dat ik twee weken moet wachten voor er plek is, maar dat kan veranderen. Afwachten dus maar weer. Aan de ene kant denk ik over twee weken al?? en aan de andere kant dan pas???

Dus ik bungel nog gewoon lekker door tussen angst, paniek en stoerdoenerij. Humor brengt je overal, was het toch?

Morgen komt mijn dochter voor het weekend over, misschien plakt ze er nog een paar dagen aan vast. Heb me heilig voorgenomen om niet te gaan preken over dat ze dan colleges mist en dat soort vaderlijk gedoe. Is volwassen, moet ze zelf weten, eigen keuzes. Ofzo. De kleintjes hebben nu herfstvakantie en ik heb werkelijk geen idee hoe dat geregeld is. Als in, volgens mij moet ik werken. Zou vriendin vrij zijn? Logeerplannen misschien? Ik weet het gewoon echt niet. Zover sta ik dus al buiten mijn eigen gezin. Jolly.

Maandag is mijn vriends verjaardag en ik heb via via op allerlei clandestiene manieren alvast kaarten kunnen scoren voor een concert volgend jaar juni. Soms ben ik schrikbarend attent. Okee, en ook eigenbelang, want ik ga natuurlijk wel mee. Duhuh.

Vierde dag nuchter vandaag. Qua drank dan.

Edit: stomme grammaticale fout, mijn arme ogen.

bewerkt door Quinn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...