Gast Geplaatst 23 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2016 Fijn te horen Quinn. Ik ga volgende week wel terug, ga het nog niet opgeven na 1 x zou wat te belachelijk zijn. Vandaag dag 3 (nog maar ;-() Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 23 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2016 Dag drie al Lieve. Wat ga je doen vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2016 (bewerkt) Daarbij doordat ik vorige week heb gezopen is mijn huis een ramp en zou ik hier dus ook wat moeten doen. Ken je grenzen Lieve.. pfft soms w ik moe van mezelf 16 september 2017 bewerkt door Gast Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 23 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2016 Hoi Lieve, Niet te veel 'moeten' van jezelf. Lief zijn voor jezelf..je naam eer aan doen Forum heeft een functie voor je nu. Helpend, om niet te drinken. Toch? Herkenbaar hoor...de balans komt wel weer. Niet drinken, vandaag de eerste niet. Belangrijk. En dat huis loopt niet weg. Weet niet wat voor werk je doet thuis doet, wellicht achter de pc? Strakjes als tegenhanger ff door je huis, de witte tornado? Fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2016 Hoi, Ik probeer niet teveel hooi op mijn vork te nemen.. In mijn "lange" nuchtere periode heb ik geleerd om lief te zijn voor mezelf en daar moet ik naar terug. Inderdaad vooral veel achter de pc vandaag, want echt al op stap gaat nog niet, ben nog wat onzeker. voor jou ook een fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2016 Hoi, Ja schatje zou ook nog wel iets zijn. Ik heb zo moeite met doseren. Heb van de week nog gelezen dat het een typische valkuil is van iemand die een probleem heeft met drank er altijd volledig voor willen gaan, altijd je grenzen verleggen, beter, meer en vooral flinker zijn. Ik heb dat al van klein meisje, eindeloos dapper proberen zijn en goed willen doen voor iedereen. Dus valkuilen genoeg.. trek me veel te veel aan.. lijkt ook wel of mensen altijd naar mijn komen met hun 'problemen' en ik kan daar dan naar luisteren, advies geven maar zelf niet loslaten. Tv gaat hier soms gewoon niet aan om de ellende in de wereld niet te zien.. Goed bla bla .. hier is natuurlijk niet zomaar een oplossing voor te vinden en dit blijft altijd werken voor mij; ik weet ook dat er veel mensen zijn die hier last van hebben. Ontsnappen dan in de drank?? Wat een ellende.. Denk de voornaamste valkuil nu was de overmoed, het gaat wel ik kan gezellig mee een terrasje doen na het werk en ja doe mij dan ook maar zo een lekker glas cava.. Vervolgens dan in vakantiehuis gekomen vol drank.. tja.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Dag 4.. en we gaan er weer vol goeie moed tegenaan. Slapen gaat inmiddels al iets beter. Ik denk dat het drankmonster inmiddels al weer bijna op de garage zit, dus staat niet meer op de deur te bonken en te roepen dat hij ook recht heeft op een plaats in mijn leven. Mijn nuchterheidsdoos begint zich goed te vullen.. Ik heb er gisteren een nog een mooie tekst van Jannigje bij gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Dag vier, dat wordt een mooie, zonnige dag. Ga je wat leuks doen vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Ga straks met mijn puber zwemmen bij een vriendin.. punt is wel dat daar vroeger altijd de nodige witte wijn, cava...etc bij kwam kijken.. Ben sinds gisteravond al aan het denken welke uitleg ik ga geven, maar denk dat ik haar gewoon ga zeggen dat ik genoeg heb gedronken.. Geniet jij maar op Ameland.. zalig weer zee, zon en nuchterheid..Vannacht kunnen uithouden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Dat is wel lastig ja. Is jouw probleem met alcohol nog een onbekende voor de mensen om je heen? Vannacht is nuchter gelukt, maar niet al te vrolijk. Ik slaap vrij slecht en eigenlijk ook liever niet, vanwege de nachtmerries. Maar vandaag weer afleiding! Veel plezier met zwemmen! Leuk dat je pubernog mee wil Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 De meeste mensen weten het wel.. Dit is wel een moeilijke omdat ze zelf heel veel drinkt en ook altijd is blijven aandringen. Om die reden zoek ik haar ook liever niet op.. nu hebben die gasten wel onder elkaar afgesproken, kan mijn puber altijd nog gewoon afzetten en zeggen dat ik moet werken. Ik slaap ook nog slecht, maar het zal wel beter worden nu Quinn. Maak er maar een super dagje van .. Puber moet even iets anders doen nu dan playstation.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Begrijp ik ja. Mensen die aandringen zijn lastig, vaak speelt er bij hen dan toch ook iets. Slapen is een ingewikkeld iets voor mij, lang verhaal. Gaat ie vanmiddag dan Pokémon vangen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Ja dat blijft lastig.. hoewel ik vroeger zelf ook wel de eerste was om bij te blijven schenken. Rot dat je zo slecht slaapt.. te veel prikkels? Ah tuurlijk worden er nog Pokémons gevangen.. maar eigenlijk valt dat nog mee.. die playstation lijkt meer op een verslaving Geniet van de zee.. en veel ijs.. pannenkoeken.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Hmm ja, blijven schenken. Hoewel ik meestal alleen drink, pardon, dronk, schonk ik in gezelschap gewoon door. Al probeerde ik me aan het tempo van de anderen te houden. Klinkt niet goed trouwens, zoveel PlayStation. Helpt het dat puber straks weer naar school moet? Hier zijn ze nog echt in de buitenspeel leeftijd, best prettig. Behalve oudste dochter, die studeert al. Ik heb nog vrijwel elke nacht nachtmerries vanuit mijn jeugd. Nog zo'n cadeautje van mijn pa. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Ik weet het.. van die playstation, maar weet ook niet goed wat ik eraan moet doen. Meneer is wel bijna een maand op vakantie geweest, ook met vrienden, heb nu zoiets van laat hem nog maar even doen. Volgende week gaat puber inderdaad terug naar school. Wat naar Quinn dat je elke nacht nachtmerries hebt.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Terug naar school en iedereen weer in het gewone ritme. Ik moet eerlijk toegeven dat ik daar best naar uitkijk, hoe leuk ik spontane acties ook vind (als ik ze zelf heb bedacht dan). Maandag begint mijn werkende leven ook weer. Niet volop, maar toch weer een stukje normaliteit. Ik heb in elk geval die ene bureaulade alvast leeggehaald en weggegooid, dat scheelt weer een stukje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Ik kijk daar eigenlijk ook wel naar uit.. Goed zeg dat je maandag ook weer begint te werken. Ik ben al aan het werk, maar nog even van thuis uit. Vanaf volgende week weer naar kantoor. Zie er wel tegenop hoor. Jij niet?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Nee, eigenlijk niet. Hoewel, nu ik erover nadenk, toch wel wat ja. Ik had altijd enorm veel vrijheid en die is nu wel wat ingeperkt. Realiseer me ineens dat ik maandag al om negen uur wordt verwacht. Dat moet toch echt anders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Heb heel sterk de behoefte om me nog wat te verstoppen.; wil eigenlijk nog niet teveel mensen zien. Net mijn puber afgezet en direct vertrokken, misschien kwam ik wel wat raar over.. I don't know en dat kan me eigenlijk niet schelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Als dat je helpt tegen de eerste verleidingen nu, doen! Maar op termijn moet je wel weer onder de mensen komen. Misschien eens kritisch door je mensenlijstje heen lopen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Ja weet ik.. en zal ook wel weer komen hoor. Mijn mensenlijstje is al niet zo lang meer, maar kom voor mijn werk veel mensen tegen. Ik ben zelf al heel kritisch geweest en mijn drinkvrienden zie ik sowieso al veel minder. Eigenlijk ben ik helemaal niet sociaal, maar ik was altijd de sociale, gezellige onder invloed van de drank.. Die tijd is al voorbij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Als jezelf ben je waarschijnlijk een leuker mens dan onder invloed, al zie je dat nu misschien nog niet zo. Bij mij wordt het meestal nog eenzelviger, melancholiek, soms driftig, een enkele agressief. Nee, alcohol maakt mij niet leuker, logisch dat ik nooit een sociale drinker ben geweest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 hahaha tja dan drink je maar beter in je eentje hé. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 True that. Vind mezelf toch al geen geweldig gezelschap, dus het verlies is beperkt. Had je een goede dag vandaag verder? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Mijn dag was eigenlijk wel ok, zou wel graag even in het water duiken.. maar dan had ik mee moeten gaan naar miss Chardonnay en dat was nu ook weer niet handig en ook geen zin in teveel blabla.. Goeie terugreis en thuiskomst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden