Quinn Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Geplaatst 24 augustus 2016 Als dat je helpt tegen de eerste verleidingen nu, doen! Maar op termijn moet je wel weer onder de mensen komen. Misschien eens kritisch door je mensenlijstje heen lopen?
Quinn Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Geplaatst 24 augustus 2016 Als jezelf ben je waarschijnlijk een leuker mens dan onder invloed, al zie je dat nu misschien nog niet zo. Bij mij wordt het meestal nog eenzelviger, melancholiek, soms driftig, een enkele agressief. Nee, alcohol maakt mij niet leuker, logisch dat ik nooit een sociale drinker ben geweest.
Quinn Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Geplaatst 24 augustus 2016 True that. Vind mezelf toch al geen geweldig gezelschap, dus het verlies is beperkt. Had je een goede dag vandaag verder?
Claartje Geplaatst 26 augustus 2016 Rapport Geplaatst 26 augustus 2016 2dagen later... hoe gaat het nu bij jou lieve ?
Claartje Geplaatst 26 augustus 2016 Rapport Geplaatst 26 augustus 2016 Goed zo. Dat is een mooie stok achter de rug
Quinn Geplaatst 26 augustus 2016 Rapport Geplaatst 26 augustus 2016 Het normale ritme werkt misschien wel juist helpend. Rust, regelmaat, je weet wel Tine reageerde hierop 1
Claartje Geplaatst 26 augustus 2016 Rapport Geplaatst 26 augustus 2016 Je vergat de reinheid hè. Ein zonder de alcohol . Mooi Quinn
Quinn Geplaatst 27 augustus 2016 Rapport Geplaatst 27 augustus 2016 Nu kun je dubbel gaan tellen. Rusrig aan Lieve, dan kom je er ook.
Zandloper Geplaatst 27 augustus 2016 Rapport Geplaatst 27 augustus 2016 Dag voor dag,niet te veel vooruit kijken. Alles op ze tijd, Sterkte ,
basta Geplaatst 27 augustus 2016 Rapport Geplaatst 27 augustus 2016 O gedver, die drang!!! Dat je echt gegijzeld bent, en nog maar één ding lijkt te willen. Brrrr, nooit meer!!
Quinn Geplaatst 27 augustus 2016 Rapport Geplaatst 27 augustus 2016 Kijk eens om en zie hoeveel je al vooruit bent gekomen. Al een week joh!
basta Geplaatst 27 augustus 2016 Rapport Geplaatst 27 augustus 2016 Hoe komt het dat je geen opluchting voelt? Omdat je nog aan het puinruimen bent? Ik weet niet of ik je goed begrijp.
Claartje68 Geplaatst 28 augustus 2016 Rapport Geplaatst 28 augustus 2016 Dag dag, vandaag de laatste dag van de zomervakantie van mijn jongste en mijn eerste dag stoppen met alcohol. Ik heb al zo vaak geprobeerd te stoppen/minderen maar tot nu toe niet gelukt. Smoezen wil ik niet meer van mijzelf horen maar ben wel nerveus of het mij deze keer gaat lukken. Ik wil,net als 18 jaar geleden met stoppen met roken, mijzelf niet zielig zien/ voelen maar juist krachtig en vrij! Het gaat mij deze keer ongetwijfeld wel helpen omdat ik een yogadocenten-opleiding ga volgen en gestart ben met mindfulness, sowieso een veranderende leefstijl/wijze wil gaan bewerkstelligen. Ik hoop op het forum lieve,zware, emotionele, grappige en feestelijke verhaaltjes te kunnen schrijven en te lezen. Stap 1 is gezet! lady jane reageerde hierop 1
basta Geplaatst 28 augustus 2016 Rapport Geplaatst 28 augustus 2016 Welkom Claartje68! Misschien kun je jezelf voorstellen bij wie is wie, ik bedoel, een eigen draadje starten, dan heb je een 'officiele' introductie. Veel succes in elk geval.
basta Geplaatst 28 augustus 2016 Rapport Geplaatst 28 augustus 2016 Ik weet eigenlijk niet waarom ik die opluchting niet voel, misschien omdat ik wat schrik heb dat ik me moet blijven wapenen.. en weet dat het plots zo weer zich kan aandienen. Overmoed was een van redenen waardoor ik hervallen ben en probeer dat denk ik gewoon te temperen.. Oh, nu snap ik je helaas heel, heel goed! Ik ben ook zo bang voor het moment dat ik weer gezwicht blijk te zijn!! Ja, door overmoed inderdaad. 'Ik heb nu toch bewezen dat ik het kan?'
Claartje Geplaatst 28 augustus 2016 Rapport Geplaatst 28 augustus 2016 Nee. Hoor dat gaat niet gebeuren. De verleiding zal soms best nog komen maar er aan toegeven niet. Elke dag weer.
Quinn Geplaatst 28 augustus 2016 Rapport Geplaatst 28 augustus 2016 Ik snap je wel, het is het gevoel niet te mogen verslappen. Negen keer nee zeggen voelt dan niet als negen overwinningen, maar één zwak moment wel als een groot verlies.
basta Geplaatst 28 augustus 2016 Rapport Geplaatst 28 augustus 2016 Dus de angst voor dat ene moment is groter dan de tevredenheid over die negen keer? kruidenthee67 reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 28 augustus 2016 Rapport Geplaatst 28 augustus 2016 @basta bij mij eigenlijk wel ja, doemdenker hè?
basta Geplaatst 28 augustus 2016 Rapport Geplaatst 28 augustus 2016 Lieve, ik vind het fantastisch, zoals jij je tot de tanden toe bewapent, het betekent dat je inziet hoe groot het monster is. Quinn, ik denk dat je met een beetje pessimisme een heel eind komt in dit geval. Je erkent de kracht van je tegenstander. Ach, ik weet het ook niet. Claartje, jouw optimisme is ook onmisbaar. Ik weet één ding: dit keer zal het me ***** lukken, ik wil daar nooit meer naar terug. Nuchterheidsdoos, gesprekken, AA, yoga (er bestaat meditatie gericht op verslaving!) optimisme, zwartkijkerij, forum... We gaan gewoon alles in de strijd gooien!
basta Geplaatst 28 augustus 2016 Rapport Geplaatst 28 augustus 2016 Ha, ha, yes we can. Oké, doe ik ook een erge, dan staan we quitte: We gaan ervoor!
basta Geplaatst 28 augustus 2016 Rapport Geplaatst 28 augustus 2016 Ooooh!! Ik eis dat de moderator dit verwijdert.
Quinn Geplaatst 29 augustus 2016 Rapport Geplaatst 29 augustus 2016 Succes vandaag Lieve! Even wennen weer, zo'n echte werkdag.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden