Spring naar bijdragen

Woensdag 3 augustus


Claartje

Aanbevolen berichten

ja, dat is inderdaad ook gewoon mogelijk ja, maar gelukkig zijn er dan medicijnen die hopelijk de druk kunnen verlagen. En .. dan maar hopen dat je cholesterol laag blijft met de gezonde levensstijl, anders moet je er nog meer pillen bij ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik las gister toevallig de folder van de hartstichting over hoge bloeddruk; alcohol wordt hierin nieteens genoemd !? 

 

Vind ik ook wel apart. Ik krijg van alcohol gigantisch veel stress en dit zorgt dan weer voor een verhoging van de bloeddruk. Stress is een gevaarlijk dingetje.

bewerkt door Skyer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta, uitslagen kunnen best liegen hoor! 

Ik heb zojuist gebeld naar de huisartspraktijk voor mijn bloeduitslagen, die waren prima in orde. 
Gelukkig, maar dat is niet omdat ik niet te veel gedronken heb de laatste jaren ! 

 

Voelt ook absoluut niet al een vrij-brief om nu maar te blijven drinken gelukkig  :) 
 

 

gebeld naar de ha-praktijk,  niet naar mijn bloeduitslagen natuurlijk

bewerkt door Vol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

en of, dat gaat zo blijven! 

 

Nu jij nog even afwachten, maar je tekst die je nu net zelf typt gaan we dus niet horen na de uitslagen !  :rose:

 

 

ik ga mijn sauna-spullen pakken, fijne avond hier, ik meld me vast droog af !

(behalve wat zweet dan nog straks)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bloeduitslagen liegen?

Hoezo, meten is weten toch?

 

Waarschijnlijk zullen bij Agnieta de vitaminewaarden verlaagd zijn, dat krijg je door drank.

 

En misschien de leverwaarden, alat, asat, gamma XXL enzo.

 

Dus multivitaminepillen eten en waarschijnlijk extra D.

 

Enne, of ik die cholesterolpillen zou gaan eten? NEE!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de buurman eerder deze week aangegeven dat ik last heb van het roken op zijn balkon en dat ik meerook en die reageerde precies zoals ik had verwacht. Zeer defensief en dreigend met rechtszaken en dat hij nu sigaren op het balkon gaat  enz. enz. dat hij niet gaat verhuizen enz. en dat ik een zeurpiet ben. enz.  En ik snap hem prima. Ik heb zelf gerookt en inmiddels al jaren en jaren gestopt. En toen we niet meer op de werkplek mochten roken vonden we dat belachelijk en als iemand me dan had gezegd dat ik niet op mijn balkon had kunnen roken had ik dat ook wel een dingetje gevonden alleen inmiddels is de maatschappij er anders tegen aan gaan kijken en weet men nu ook hoe extreem ongezond het is. Als het nu omgekeerd was geweest had ik er geen punt van gemaakt en een oplossing gezocht.

En ik zal er ook niets over hebben gezegd als ik geen holteklachten heb gekregen en misselijk en met dreunende pijn in mijn hoofd in mijn eigen huis rondloop.

Maar wat kan je last hebben van zo'n reactie zeg! Ik kan het ook niet loslaten.

bewerkt door Yasmin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar zou ik dus ook niet over beginnen te zwammen, een dampende buurman op zijn balkon.

Waar moet hij dan gaan roken?

 

Ik ben het eens met de buurman.

Ex rokers zijn de grootste tegenstanders vaak en dat blijkt dus wel weer.

 

No pun intended.

 

Waar blijkt dat uit???Dat is jouw aanname. 

En eens met de buurman om sigaren te gaan roken om zo je buren te gaan pesten?? Die aangegeven heeft gezondheidsklachten heeft. Hmmm. 

Ik heb het aangegeven na jaren, omdat ik er ziek van word en anders had ik er werkelijk nooit iets over gezegd.En als ik er niet bij had geschreven dat ik zelf niet had gerookt was het dan anders geweest?? 

En volgens mij heeft hij een huis en kan hij ook gewoon binnen roken in zijn eigen huis  en anders wat een ander op de galerij ook doet bij de voordeur aan de voorkant op de galerij. Niemand die er daar last van heeft. En zijn huis blijft rookvrij en de mijne dus iedereen gelukkig!

 

Aangepast alinea teveel

bewerkt door Yasmin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vervelend Yasmin. Wel goed dat je het nu gezegd hebt hoor! Maar niemand wil graag aangesproken worden op storend gedrag en het lijkt wel of we helemaal geen rekening meer met anderen willen houden. Toch zijn de meeste mensen uiteindelijk ook wel bereid tot redelijkheid, maar dan moet het eerst van jouw kant komen. ;)

ik heb zelf ook een soortgelijk akkefietje met mijn buren gehad. Waarop de buurman me zei dat hij toch ook zijn leven moest kunnen leiden zoals hij dat wilde. :(
Het zat me niet lekker dus heb ik na een paar dagen een briefje bij hem in de bus gegooid, dat ik het zo niet wilde en liever goed contact met mijn buren heb dan zo uit elkaar te gaan en tegenover elkaar te staan. Met de uitnodiging voor een kop koffie bij mij. Hij heeft de uitnodiging aangenomen en nu gaat het veel beter.

 

Anders: buurtbemiddeling. Je kunt vrijblijvend bellen met de vraag of ze iets voor je kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yasmin, na 1 keer begreep ik het ook al wel.

En dan gaat hij op de galerij roken, zit er wel weer een ander te zwammen.

 

Waarom blijf jij niet binnen zitten, iedereen blij.

 

En ik rook niet.

Aangepast er ging iets met quoten.

En ik zit binnen. Het balkon is op nog geen 40 centimeter bij mijn ramen vandaan en ik krijg al zijn rook naar binnen.

Overigens vind ik het woord zwammen vervelend en bij mijn weten staat het gewoon vrij om iets aan iemand te vragen. Iets wat ik al heel erg moeilijk vond omdat ik heel goed snap wat je aan iemand vraagt, maar je kan ook anders reageren of meedenken wat mogelijk tot een goede oplossing kan leiden waar iedereen zich in kan vinden. Er bestaat ook nog de mogelijkheid om geen ruzie met je buren te zoeken. Het is misschien vreemd, maar die reactie bestaat ook. Ook als je het niet eens bent met elkaar, bestaat er de mogelijkheid om respectvol te blijven. En ik heb niets tegen roken of rokers. Ik vind het bijvoorbeeld belachelijk dat je in kroegen niet meer mag roken. En toen was ik al gestopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vervelend Yasmin. Wel goed dat je het nu gezegd hebt hoor! Maar niemand wil graag aangesproken worden op storend gedrag en het lijkt wel of we helemaal geen rekening meer met anderen willen houden. Toch zijn de meeste mensen uiteindelijk ook wel bereid tot redelijkheid, maar dan moet het eerst van jouw kant komen. ;)

ik heb zelf ook een soortgelijk akkefietje met mijn buren gehad. Waarop de buurman me zei dat hij toch ook zijn leven moest kunnen leiden zoals hij dat wilde. :(

Het zat me niet lekker dus heb ik na een paar dagen een briefje bij hem in de bus gegooid, dat ik het zo niet wilde en liever goed contact met mijn buren heb dan zo uit elkaar te gaan en tegenover elkaar te staan. Met de uitnodiging voor een kop koffie bij mij. Hij heeft de uitnodiging aangenomen en nu gaat het veel beter.

 

Anders: buurtbemiddeling. Je kunt vrijblijvend bellen met de vraag of ze iets voor je kunnen doen.

Buurtbemiddeling wordt ook de volgende stap. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangepast er ging iets met quoten.

En ik zit binnen. Het balkon is op nog geen 40 centimeter bij mijn ramen vandaan en ik krijg al zijn rook naar binnen.

Overigens vind ik het woord zwammen vervelend en bij mijn weten staat het gewoon vrij om iets aan iemand te vragen. Iets wat ik al heel erg moeilijk vond omdat ik heel goed snap wat je aan iemand vraagt, maar je kan ook anders reageren of meedenken wat mogelijk tot een goede oplossing kan leiden waar iedereen zich in kan vinden. Er bestaat ook nog de mogelijkheid om geen ruzie met je buren te zoeken. Het is misschien vreemd, maar die reactie bestaat ook. Ook als je het niet eens bent met elkaar, bestaat er de mogelijkheid om respectvol te blijven. En ik heb niets tegen roken of rokers. Ik vind het bijvoorbeeld belachelijk dat je in kroegen niet meer mag roken. En toen was ik al gestopt.

Je hoeft je hier niet blijven verdedigen Yasmin. Je wordt er ziek van., Klaar! Dat er mensen zijn die dat niet snappen. Zucht! (is hier geen gaapsmilie?)

Belangrijk nu is, denk ik, dat je je buurman laat zien dat je ook gewoon een aardig mens bent en niet alleen maar een zeurpiet. En dat jij ziet dat hij niet alleen maar dom is maar vast ook leuke eigenschappen heeft.

Hup, nodig hem uit voor de koffie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn dagplannen zijn in het water gevallen. Ik zou met een vriendin naar een natuurgebied fietsen, daar een wandeling maken, dan op het terras aan het water zitten en terug fietsen. Bah, rotweer!

Ik heb me getroost met het nieuwe boek van Saskia Noort. Aanrader! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Buurtbemiddeling wordt ook de volgende stap.

Lastig dilemma Yasmin. Ik snap zowel jou als Asterix. Ik heb benedenburen die iedere avond een vette joint op het balkon roken en ik vind het zo smerig. En ik hadden een buurvrouw die midden in de nacht op het balkon ging roken waar ik dan wakker van werd door de geur. Smerig. En guess what...ik rook zelf. Maar het is en buiten en hun balkon dus ik vind niet echt dat ik er wat van kan zeggen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...