Spring naar bijdragen

Donderdag 21 juli


Claartje

Aanbevolen berichten

Agnieta doe toch eens rustig aan,je maakt jezelf gek.

Je krijgt een bloedonderzoek,daar is niets mis mee,dat is standaard bij mensen die zich niet lekker blijven voelen.

Ze kijken of je bloedarmoede hebt,genoeg vitaminen hebt,je bezinking,je leverwaarden enz.

Daar is helemaal niets engs aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, psychoses Agnieta, ook een mooie sticker, vroegen ze mijn vrouw ook bij de psych.

"Eh, hoort u ook stemmen?"

 

Ja, zei ze, die van u, hahaha.

 

Laat je niks aanpraten, wij hebben ook de deur op slot en de bel er uit, gewoon omdat we niet willen worden verrast, bekenden komen achterom.

 

En bloeddruk kun je wel iets verlagen door de tips van Sowhat, maar soms heb je het gewoon, net als ik en mijn pa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

 

Het is heel lastig voor me te lezen wat ik lees nu maar heb er wel op gewacht anderzijds.
Ik voel me net zoals jij je voelt Rosa, te beschaamd om er iets over te zeggen.
Met het verschil dat ik weet dat mijn dochter het weet.
Er over praten vind ik nog steeds te confronterend. Het is geen kwestie of zij het wel aankan. Het is meer iets van, kan ik het wel aan?
Praten is sowieso niet iets dat ik met de paplepel heb binnengekregen.

 

Of kinderen al dan niet getraumatiseerd zijn? Ik denk dat alleen het kind daar een antwoord op heeft. Ik voel dat mijn dochter wel vertrouwen heeft in mij.
Ze is niet bang me alleen te laten. Maar wat verstaan we dan ook weer onder getraumatiseerd zijn? Ik weet dat het iets heeft gedaan. Dat staat buiten twijfel. 
En dat doet me best pijn maar haar vast nog meer.
Het geeft me eveneens een dubbel gevoel bij mijn niet geheelonthouder zijn. Ik voel dat ze ergens nog steeds alert is. Ergens..
Niets in wat ze zegt, niets in wat ze doet maar gewoon...soms een blik, misschien een misplaatst gevoel van mij. Dat kan ook. 
Dat zijn keuzes uiteraard.
Mijn keuze niet te verstaan.

Haar vader is een zware alcoholist. Kan je met maten wegen als het om alcoholisme gaat? Denk het wel..
Het is een heroïneverslaafde vergelijken met een cannabisverslaafde. Beide verslaafd maar toch een wereld van verschil. Voor mij dan toch.
Ze ziet hem al een tijd niet meer.
Ze is bang van hem terwijl hij een mooi mens is. Dat is hij echt.
Een groot verlies voor hem maar ook voor haar.

 

Vijgen na pasen

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Etty

 

Ik was al ff weg maar nog niet helemaal.
Ik kan me vinden in wat je zegt.
Ik denk dat het verschrikkelijk belangrijk is als ouder niet te bagatelliseren. Uiteindelijk start een groot deel van het proces bij het erkennen en opnemen van je verantwoordelijkheid. 
Ik kan me ook voorstellen hoe het als niet ouder moet overkomen als deze het gevoel krijgt dat ouders met een alcoholprobleem dit net niet doen of niet genoeg.
Maar al bij al denk ik dat ieder van ons weet hoe het in elkaar zit. Mag ik hopen toch.

En ieder van ons maakt ook daarin weer zijn eigen keuzes.
 

Ik denk dat je er best kan zijn voor je kind terwijl je drinkt of brak bent. Puur praktisch dan.
Maar of je ook kan geven wat het kind nodig heeft is een andere zaak.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook, welterusten.

:moon:

In de hoop dat ik me morgen wat beter voel, ben bibberig, hoofdpijn, niet lekker in buik. Al een paar dagen kan slecht sla[en.

Misschien toch te maken met niet drinken na in het weekend de mist in te zijn gegaan.

Gaat nu niet gebeuren, is het niet waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...