Spring naar bijdragen

Woensdag 20 juli


Claartje

Aanbevolen berichten

De eerste jaren heeft ze er niets mee gedaan omdat ze zich had ingelezen op de 'vrouw en overgang' site.

Daar herkende ze heel veel van de ervaringen van sterke vrouwen, die zomaar, pats boem, gevloerd waren en ook die sticker kregen.

 

Mijn vrouw heeft haar tempo er niet aan aangepast en is daardoor wel in een burnout beland en op een gegeven moment zo erg flipte dat ze op de PAAZ terecht kwam alwaar ze verkeerd werd behandeld, als iemand met een depressie!

 

Vandaar dat de 'dokter' ook vindt dat het psychisch is, hij belt straks ook nog even want mijn vrouw kan nu al een week bijna niet meer op benen staan, misschien bloed prikken.

 

Maar zij voelt zich ook overspannen door al dat gedoe.

 

Overgang mag niet benoemd worden om de een of andere reden...raarrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je voelt je ook niet gehoord, zelfs een psychiater (een vrouw!) die ze vele malen heeft gesproken wil het niet over de overgang hebben.

We hebben het zo vaak aangekaart en de laatste keer toen we er zijn geweest, vroeg ze: "Bent u al in de overgang? " :excl:

 

Dit is de site trouwens, maar ik weet niet of dat handig is om dat te lezen, want dan krijg je ook van alles, haha.

 

http://www.vrouwenovergang.nl/forum/index.php

 

Ow ja, depri vonden ze haar ook, daardoor kreeg ze AD, nou, dat was helemaal een feest.

bewerkt door Asterix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn vrouw even mee laten lezen en zij schreef me dit, via haar eigen klapdoos, jaja, zo communiceren we tegenwoordig. ;)

 

"Nou zelfde verhaal behalve de hoge bloeddruk. En stempel van niet goed wijs op je voorhoofd geplakt. Daar gaat er weer 1 de mist in. Ze zal van de GGZ arts nog wel meer stempels krijgen en op het laatst niet meer weten welke stempel ze nog moeten plakken omdat niets past in het plaatje en dan kunnen ze er niets mee.

 
Ik hoop dat ze zich niet gek laat maken door die gasten want dat is ze niet.

Wat een treurige bedoening toch."

 

Aldus een ervaringsdeskundige...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik zelf ook al sinds ik 30 ben bètablokkers tegen te hoge bloeddruk.

Hoeft vaak niet eens een reden te hebben, vaak vragen ze naar je zoutconsumptie, drop of stress.

En als je dat niet hebt, dan interesseert het ze verder weinig.

 

Jij zult ook wel een bètablokker krijgen, schat ik zo, ik gok bisoprololfumaraat of metoprolol.

 

Ben benieuwd of ik het goed heb geraden. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak je er niet te druk over Aggie, 190/120 is te hoog en daarom krijg je gewoon direct bisoprolol-succinaat (denk ik)

Die bovendruk  van 190 moet geen 70 of 90 moeten zijn hoor, maar rond de 130, mag nog.

 

Die onderdruk van 120 mag niet boven de 90 komen, vinden de geleerden.

 

Binnen een week is de druk weer in orde, moet je opletten en overslagen, hahaha, ik voel niet anders dan dat ze er om de 2 eentje overslaan.

 

Mijn HA moest er zelfs om lachen toen hij mijn bloeddruk mat, is doorgaans niets ernstigs, alleen kun je dat soms voelen.

 

Een te hoge bloeddruk voel je niet, dus ik denk niet dat de klachten verminderen die je beschrijft, die oestogeenval doet meer rare dingen dan je denkt hoor.

 

 

Panoramix, arts in opleiding. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedeavond allemaal,

 

Lekker dagje bij moeder en zusje geweest.

Met moeder in verpleeghuis niet zo goed.

Blij, toch dat ik toch weer even geweest ben.

 

Had het vanmiddag ineens, zomaar uit het niets even moeilijk.

Dacht; ga een flesje wijn halen als ik thuis ben.

Maar zou zo zonde zijn, want ben al een tijdje heel gezond bezig en voel me al veel beter de laatste tijd

En dan lees ik hier over die hoge bloeddruk, hartkloppingen enz.

Dan denk ik; oh, wat blij, dat ik geen wijn gehaald heb.

Wil me gewoon zo goed blijven voelen.

 

Trouwens

Agnieta,

Volgens mij kan je wel degelijk hoofdpijn en,onrust en hartkloppingen bij een veel te hoge bloeddruk.

Maar dan moet het echt veel te hoog zijn, anders merk je er niets van.

Goed, dat je hier medicijnen voor krijgt, en dat de dokter je verder onderzoekt.

Sterkte ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta

Asterix heeft gelijk, tenminste met de serieuze dingen die hij je heeft geschreven.

Betablokkers worden als 1e gegeven omdat die goedkoop zijn en als ze niet genoeg helpen worden en vaak plaspillen bij gegeven.

Ik heb pas na een lange zoektocht de juiste medicatie gevonden en nu is alles prima.

Agnieta heeft ook gelijk : een hoge bloeddruk voel je normaal gesproken niet.

En dan je opmerking over de lage bloeddruk in de detox: hier heb je vaker kunnen lezen dat er na stoppen van heftig gebruik en heel lage bloeddruk kan ontstaan.

Heb je wel eens hormoonpleisters besproken met je arts? Veel vrouwen hebben daar baat bij, hoewel ik niet weet of die nog voorgeschreven worden.

Je kunt meteen even vragen hoe dat zit met de leverwaarden en dat dat niet persé bewijs is dat alles goed is met je lever.

Denk maar eens aan spataderen, als die verwijderd zijn, nemen andere aderen de bloedsomloop over.

Het lichaam is een wonder en probeert uit alle macht voort te bestaan.

Die hartkloppingen heb  ik ook gehad, kan idd geen kwaad, maar voelde me er ook beroerd bij. Toen ik minderde met drinken en (tijdelijk) stopte met roken, ging het over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spirit,

op mijn draadje staat mijn verhaal met mijn wijnman, de buurman. Zeker was het handig dat hij een auto had toen ik maanden lang niet rijden mocht vanwege de complicaties met mijn polsbreuk. Maar dat is het niet waard. Hij stelde trouwens nooit voor iets leuks te doen en was dodelijk saai, maar goor me wel vol ( bijna letterlijk) met wijn. Dat doet een man niet voor niets, dat begrijp je zelf toch ook wel?

Toen ik hem vroeg of we niet gewoon vrienden of buren konden zijn, zei hij   "nee" en ben ik weggegaan.

Punt uit.

Later kwam hij naar me toe om te vragen of ik soms boos was, hij wist niet meer dat ik die vraag gesteld had.

Ik zei tegen hem dat je dat nou kreeg van te veel drank.

Het is over. Dat kan jij ook, gewoon duidelijk zijn, ook als hij wel nuttig kan zijn en je hem mss wel kwetst.

Het gaat uiteindelijk om te gezondheid. Of wil je soms weer in situaties belanden zoals toen je hier pas was?

Je bent, lijkt me, net zo uitstellerig als ik in dingen, maar eens zal je toch de knoop moeten doorhakken en dan komen er ook wel weer andere mensen in je leven.

Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld me ook maar droog af, wel in een winkel geweest, maar kwam er gelukkig zonder wijn uit. Dat is wat ik bedoel met naar buiten gaan, niet terrasjes, die zijn hier niet en ik zou me opgelaten voelen. Bovendien kost dat veel te veel geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...