Spring naar bijdragen

Voorstellen


roodborstje

Aanbevolen berichten

Hè, vandaag mijn 14de dag nuchter. Gaat goed! Ik heb sinds gister ook dat ik niet standaard rond 17 uur aan alcohol denk. Dus ik ga vooruit. Maar ik heb keertje eerder 3 weken niet gedronken dat sowieso volhouden en vakantie staat voor de deur dat is natuurlijk ook wel een uitdaging. En morgen eten met een vriendin, dus weer wat nieuwe hobbels. Ik vind 'de eerste pak ik niet' een enorme houvast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yeah Roodborstje!

 

Die zit ook in mijn hoofd...'de eerste niet'.

Ik las straks ergens een drankje is niet de beloning,

het drankje níet nemen is een beloning...soort van omdenken.

Dat gaf mij weer even een soort van frisse benadering.

 

Goed dat je die nieuwe hobbels benoemt.

Bewust een keuze maken wat je doet helpt ook.

Een plan dus...word je niet verrast en sta je sterker.

 

Twee weken...mooi man...euh vrouw...in je profiel staat nog 'man'   :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, het is al wat aan het veranderen kennelijk. Mooi. Dat vijf uur momentje zal nog wel een keertje terugkomen, denk ik. Maar je weet nu dat je daar doorheen kunt.

 

Voor jou is "de eerste pak ik niet" een belangrijke zin. Voor mij waren het "vandaag drink ik niet", "ik neem de eerste niet" en "drank voegt niets toe". Bijna toverspreuken of bezweringen. Als het maar werkt.

 

Morgen eten met een vriendin. Misschien helpt het je als je nu alvast bedenkt, wat je drinkt. Dan word je minder overvallen als de ober begint met de vraag "Wat wilt u drinken?". Gewoon wat oefenen op de situatie vooraf hielp mij wel.

 

Succes Roodborstje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is dat jammer, Roodborstje, misschien ook niet.

Een uitglijder komt veel voor in het begin. Opstaan, knietjes afvegen en weer doorgaan, wordt hier dan gezegd. Je baalt, je voelt je schuldig, maar maak het niet erger dan het is. Misschien kun je voor jezelf vaststellen, wat de oorzaak of aanleiding is geweest dat je, ondanks je voornemens, toch gedronken hebt. Dan zet je een situatie die je negatief beoordeelt, om in iets positiefs.

De teller weer op nul...maar het is geen wedstrijd hoor. Ik snap wel wat je bedoelt, maar maakt dit niet te zwaar nu.

Zet hem op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh balen, roodborstje!

(Eventjes, niet de hele dag hoor!)

Dit heb ik ooit bij een lezing gehoord:

 

Je streeft naar volledige onthouding, want dat is wat je wilt, maar niemand kan het in één keer. Uitglijers horen bij het proces van genezen.

Opstaan, wonden likken en weer doorgaan. Als je leert schaatsen blijf je ook niet liggen zodra je bent gevallen. 

En op een moment kun je schaatsen, ook al blijft het ijs spekglad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HALT (Hungry, ANGRY, Lonely en Tired)

allemaal triggers.

mild zijn, volhardend, liefdevol

allemaal niet.

 

het pad van een roodborstje gaat wel eens met tegen een glazen raam aanvliegen

en dan krabbelt dat volhoudertje weer op en vliegt verder, en zingt uit volle borst erna.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo allemaal, twee weken weg geweest. En ook 2 weken niet goed gegaan. Ik denk veel te makkelijk 'dat doe ik wel even, minder/niet drinken'. Maar forum is belangrijk steunmiddel voor mij. Ik word me ook steeds meer bewust wat er gebeurt..ik ben bang om eenzaam te zijn, drank is dan een makkelijke manier om te praten. Maar uiteindelijk daardoor ben ik weer alleen.... Ik voel me verdrietig maar ik sta op en ga weer 'schaatsen' zoals basta mooi beschrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer is dat. Maar hee, eenzaamheid los je zo niet op!

Hooguit ervaar je het anders zonder alcohol. Dat heeft dan meer onderzoek nodig...

en dat onderzoek lukt weer beter als je dat in je uppie doet.

 

Ben je weer genoeg gemotiveerd om door te zetten? Je bent verdrietig, schrijf je. Ook dat

kan een trigger zijn.

 

Onthoud iig dat je het kunt, dat heb je al bewezen!

Heel veel succes Roodborstje; elke dag droog is meegenomen (zeg ik mn tegen mezelf) !!

Borstje maar weer nat maken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha roodborstje

Goed dat je er weer bent. Kom aub hier vaak even beppen . Voor mij werkt het echt. Ik schrijf elke dag even op mijn draadje. Zo kan ik nu bv goed zien waar en op welke momenten ik het moeilijk heb of had.

Ik had nooit maar dan ook echt nooit gedacht dat ik zonder drank kon . Maar nu naar een paar weken droogstaan wordt het toch makkelijker. ECHT !!!

Ik denk niet meer de hele dag aan drank. Maar nog wel een aatal keer. Ik kan uit eten gaan zonder dat ik jaloers kijk naar iedereen die wel drinkt.

En nee . Ik ben er nog lang niet . Maar die eerste weken doorbijten werpt nu wel zijn vruchten af.

Kom op dame.

bewerkt door Claartje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren op vakantie nieuwe mensen ontmoet. Ik heb zelf hun uitgenodigd om een drankje te drinken, mezelf heel bewust dat ik niet zei ' zullen we een borreltje drinken'. Van drankje drinken kwam uit eten, iedereen aan het bier en de wijn. Ik ben zo trots want ik was helemaal ADB! Yves.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...