Spring naar bijdragen

Weer terug :(


Suusje123

Aanbevolen berichten

Wat goed dat je de stap hebt genomen weer hier terug te komen op het forum. Ik ben sinds korte tijd hier en heb al veel steun gehad van de reacties op het mijzelf voorstellen.

Ik denk wel dat je professionele hulp nodig hebt, ik dacht ook altijd dat ik het zelf wel kon (schaamde me er eigenlijk voor dat ik dat niet zou kunnen) maar kwam na de zoveelste kater tot de conclusie dat ik hulp nodig had. Ik ben geen type om op vaste tijden in een praatgroepje te gaan zitten, dus toen ik eindelijk de moed had verzameld om naar de huisarts te gaan en zij mij de internetbehandeling van Tactus via alcoholdebaas.nl voorstelde leek me dit wel wat. Er was even een wachtlijst, maar na ruim een week kreeg ik bericht dat de behandeling kon starten. Ik heb hier veel baat bij gehad (en nog steeds)  en zit nog steeds in het programma. 10 mei ben ik begonnen met allerlei vragen en opdrachten en persoonlijk contact met een hulpverlener om inzicht te krijgen in mijn drinkgedrag. Dit heeft er tot geleid dat ik 21 juni helemaal gestopt ben met alcohol. Wel de aanbevolen medicatie (moet wel via de huisarts) gebruikt en gebruik nu Campral om de behoefte aan alcohol tegen te gaan. Het gaat heel goed, ik heb tot nu toe nog geen druppel gedronken en ga me steeds beter voelen! De behandeling wordt door de zorgverzekering vergoed, voor de medicatie geldt wel een eigen bijdrage. Ik zou het zeker proberen als ik jou was! Heel veel succes!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi 123,

Je wilt er 123 iets aan doen?

Zal niet meevallen....

Ik ben 2x ik een kliniek geweest, alwaar ik 7! mensen ontmoette,

die al minstens 2x, soms wel 5x, waren opgenomen voor 4 weken, of langer..

Schaamte is het domste om je tegen te houden!!!

Wat ik herken is dat ALLES een cirkel is..;

Verdriet, eenzaamheid,spanningen....

Drank, katers, geldzorgen.....

Waar te beginnen idd, dat vraag Ik me ook

ik begin even met paar dagen flink minderen

want raak steeds meer het overzicht kwijt..

Weet verder ook even niet waar anders mee te beginnen...

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes Josje,

 

Waar te beginnen? Ik ken het gevoel. En ben erg verdrietig vandaag. Het liefdesverdriet begint een beetje binnen te komen. Morgen heb ik in elk geval een lange drukke werkdag die voor afleiding zorgt.

 

Jij succes met minderen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Suusje,

Tuurlijk ga je zin hebben. Dat hoort erbij. Daar niet in niet meegaan is afkicken en vergt kracht. Het is aan jou of je die kracht hebt.

En ook de borrels, de feestjes, de gezelligheid van alcohol, de ontspanning door de roes... je zal het vast missen.

Deed ik ook en heelsoms nog steeds een beetje. Maar het weegt absoluut niet op tegen de katers, het rotgevoel, de angsten ik rare dingen had gezegd of gedaan, de eenzaamheid, het mezelf niet meer zijn, de vermoeidheid. Alles wat volgt op die kleine momenten van pseudogezelligheid en gezelligheid.

Zo der drank ben ik tot heel veel in staat, meer dan ik dacht. En ik ben helder en i, zie de dingen helder, ik ben weer dichter bij mezelf en voel me vooral vrij. Vrij omdat ik die alcohol niet meer nodig heb om het gezellig te hebben of te ontspannen.

Ga eens voor jezelf na wat het jou gaat opleveren als je echt helemaal zou stoppen.

Met het accepteren dat je het gaat misse maar het niet nodig hebt, ben je al een eind op weg. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...