Spring naar bijdragen

Dinsdag 14 juni


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Gast Gipsy25

Goedemorgen.

Gisteren hele heftige dag gehad. Eerst die operatie en ik had met mijn moeder afgesproken dat zij s avonds voor mij zou zorgen. Ook een beetje om haar een plezier te doen want ze heeft zich zo een zorgen gemaakt.

Ik was smiddags wakker geworden en had m'n moeder geappt dat ik bij was en eigenlijk wilde ze vrij nemen en meteen komen. Ik heb daar maar mee ingestemd. Ze stond meteen op de stoep en ik moest op de bank gaan liggen en mocht niks doen en zei ging dingetjes in mijn huis doen. Op een gegeven moment komt ze de kamer inlopen met een glas water grijpt zich vast aan de tafel en zegt ik voel me niet zo goed. Ik weet dat ze soms duizelig is net als ik dus ik schrok niet echt en zei alleen ga ff rustig op de bank zitten. Maar op de bank bleef ze maar heen en weer draaien. Normaal als ik rustig ga zitten gaat het over. En opeens begon ze haar rok los te maken en ik zei gaat het wel en begon me een beetje zorgen te maken. En ze bleef maar heen en weer draaien op de bank. Ik vroeg heb je ergens pijn. Nee zei ze. En toen vroeg ik moet ik een dokter bellen. Nee geen dokter wist ze nog uit te brengen. En toen opeens liet ze zich zo omvallen en was helemaal bewusteloos. Ik raakte helemaal in paniek. Het eerste wat in me opkwam was m'n hulpverlener bellen maar ik dacht die kan me nu niet helpen. Toen kwamen opeens de cijfers 112 in me op, en ik pakte m'n telefoon en snapte opeens niet meer hoe die werkte maar uiteindelijk is het me gelukt 112 te bellen. En ik moest allemaal antwoord geven op vragen. Waar ik woonde en of ik een ambulance nodig had. Ik heb maar de eerste de beste dingen geroepen die in me op kwamen en ik geloof nu dat ik wel de goede dingen heb gezegd.

Opeens moest ik aan m'n buurman denken en ik ben naar m'n buurman gehold en heb aangebeld en hij deed meteen open en ik riep mn moeder is out gegaan. We zijn samen teruggehold en de buurman heeft zich over mijn moeder ontfermt en ik heb geprobeerd zo goed mogelijk antwoord te geven op de vragen van 112. Op een gegeven moment zei die telefonist dat de ambulance onderweg was en dat die nu de verbinding zou verbreken.

En die stomme ambulance deed er lang over. Het leek wel uren te duren. En opeens kwam mijn moeder overeind deed haar ogen open en kotste met een grote golf van haar af. En toen was ze weer bij bewustzijn. En ze moest weer spugen maar wilde perse in een bakje spugen. Echt ik snapte niet waarom maar ze stond erop. En al die tijd is mijn buurman rustig en kalm gebleven en rustig met mijn moeder blijven praten en mij gaan kalmeren. Ik had tussendoor heel snel gezegd dat ik vanmorgen was geopereerd dus toen ik wilde op staan om m'n moeder een bakje te brengen zei hij blijf jij maar zitten. Er was nog een jongen met ons meegehold en die heeft hij de keuken ingestuurd is terug gekomen met een een doos en daar heeft ze nog een paar keer in overgegeven.

En toen zei ze nu voel ik me wel weer goed. En eigenlijk wilde ze meteen dat braaksel gaan opruimen maar de buurman is gewoon heel rustig tegen haar blijven praten dat ze rustig moest blijven zitten en dat de ambulance zo zou komen en dat ze zich dan moest laten onderzoeken en misschien zelfs even meemoest en toen begon ze te vertellen dat ze hier eigenlijk was om voor mij te zorgen.

En ik vertelde de buurman dat het eigenlijk heel erg goed met mij ging alleen dat ik op medisch gebied een beetje pech had. En hij zei dat hij me van de week nog had zien lopen en toen bij zichzelf had gedacht zo die is nu echt veel kilo's kwijt. En ik zei ja ik ben heel veel medicatie gaan afbouwen en nu vliegen de kilo's eraf.

Uiteindelijk, voor m'n gevoel minstens een uur later kwam de ambulance en toen is de buurman weggegaan. De ambulance heeft haar volledig nagekeken hartfilmpje hartslag bloeddruk alles maar kon eigenlijk niks spannends vinden. Ze heeft contact opgenomen met mijn moeders huisarts en met haar overlegd en als de klachten terug kwamen moest m'n moeder meteen langs komen en anders van de week langs komen. Die vrouw van de ambulance had ondertussen wel door dat m'n moeder behoorlijk koppig was en ze vroeg mij of ik iets van bouillon in huis had en of het mij lukte om dat klaar te maken ( we hadden verteld dat ik net geopereerd was). Mijn moeder moest van haar op de bank blijven liggen en rustig die bouillon drinken en ook ff niet roken. Toen ze weg was heb ik meteen m'n zus gebeld en die is in de auto gesprongen. Ik ben bouillon gaan maken en heb ondertussen even gauw m'n hulpverlener van fact gebeld om even snel m'n hart te luchten en ben bij m'n moeder gaan zitten. Ze had meteen praatjes. Ze wilde zo die kots op gaan ruimen, nou echt het laatste waar ik me druk over maakte was die stomme kots. Maar ik zei nee ik doe het wel. Nee zei ze jij mag het niet doen en volgens mij wil je zus het ook niet doen. En ze wilde nog steeds voor me koken. Ze stond erop dat ik die avond asperges zou eten want dat had ze me beloofd en dat was m'n lievelingseten. Ik had totaal geen honger maar ben gestopt tegen haar in te gaan en heb gewacht tot m'n zus er was. Die kwam, hoorde mij aan en nam direct de leiding. En dat accepteerde m'n moeder wel. M'n zus is die kots gaan opruimen en zei dat zij wel ging koken. Maar m'n moeder zei dat m'n zus geen asperges kon klaar maken. En ik zuchtte en vroeg waarom we niet gewoon wat zouden bestellen. M'n zus zei dat ze met de asperges aan tafel zou komen zitten zodat wij aanwijzingen konden geven en is begonnen. Uiteindelijk hebben we gegeten. Eerst wilde m'n moeder nog zelf naar huis fietsen ( drie kwartier fietsen!) en ik heb haar voor gek verklaard. Ik zei dat m'n zus haar wel thuis zou brengen. Ze wilde niet zonder fiets weg en dacht dat haar fiets niet in de auto zou passen. Nouja uiteindelijk heeft m'n zus haar auto in de auto gelegd, pastte prima. En haar thuis gebracht. Gister wilde ze perse vandaag gaan werken en ik zei ga dan op z'n minst met de bus, ook daar kregen we weer discussie over. Echt m'n moeder is zo stronteigenwijs. M'n zus nam haar mee en zei tegen mij dat ze in de auto wel even een gesprekje met haar zou voeren. Toen kreeg ik een tijdje later een whatsappje dat ze op de bank lag met dekentje en kat en de volgende dag braaf met de bus zou gaan.

Ik heb s avonds nog even met mijn psycholoog gebeld want ik werd maar niet rustig en had al voor twee dagen kalmeringsmiddelen op. Toen zei ze meteen dat is de adrenaline die kalmeringsmiddelen hebben nu geen zin stop maar met die in te nemen je zult nog wel een tijdje wakker blijven. En toen zei ze dat ze dacht dat m'n moeder zich bewust en onderbewust zo een zorgen had gemaakt over mij en dat de spanning er op deze manier uit was gekomen.

Nouja het was een heftig dagje gisteren m'n moeder zo bewusteloos zien liggen en even totaal niet weten wat te doen. Bah.

Maar ik drink niet ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat kunnen mensen toch mooi schrijven hé, ondanks dat de thema's zwaar zijn. Of niet Gipsy!

Lars jonge wat knap en innerlijk sterk wat jij gedaan Hebt! Wat telt is dat jij de alcohol weggegooid hebt en niet gedronken!

Vandaag moet ik huiswerk maken. Vanmiddag word ik gebeld, een telefonisch consult over het huiswerk wat een uur in beslag neemt en vanavond naar de AA.

Ga zo het huiswerk maken.

Groetjes en een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goh Gipsy, wat een omkering van de rollen nu,

jij die je om je moeder zorgen moet maken en

de verantwoording daarvoor neemt. Naar voor je

moeder, maar wat een ervaring voor jou! Vreselijk he

om iemand zo te zien en niet te weten hoe het afloopt.

Wat hebben zus en mam dat vaak bij jou ervaren.

En wat zijn jullie er mooi voor elkaar als het er op aankomt.

Nu maar eens een hele lange rustperiode inbouwen daar, wat jij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact;
Momentum
Lars
Rapilos
Nadia
Agnieta
Lidia

Asterix

 

Dat was een mooie oefening, quoten is me nog nooit gelukt en op mijn pc met IE lukt kopieëren ook niet, op deze laptop met google chroom wel, maar ik ben aan het oefenen zonder muis, wordt er helemaal gek van. Gisteren geprobeerd of dat ding langzamer af te stellen is, maar dat lukt me natuurlijk niet.

Toch goed van mezelf dat ik steeds wat nieuws probeer.

Deze laptop heeft een kapotte accu, dus er zitten al snoeren aan en als er dan ook nog een muis aan bengelt, is er weinig v/h draagbare over.

Ik wilde mijn snoerloze muis er bij aanmelden, maar een expert zegt dat dat niet kan omdat daar een dingetje aan de zijkant aan ontbreekt.

Schiet mij maar lek. Als het zo moeilijk en stressend blijft, hang ik die muis er wel weer aan.

Het mooie is dat ik dan zo ingespannen bezig ben dat ik al het andere vergeet, ook de ochtendsigaret. Dat is moeilijker dan de wijn, als ik me daar goed op in stel, kan het zo maar een hele tijd goed gaan.

We zullen zien, ik heb in ieder geval goed geslapen, alleen natuurlijk weer de meest waanzinnige dromen.

Het lijkt net of ik 2 levens leid, een reëel en een droomleven. Best vermoeiend.

Zo, nu aardbeien plukken voor in de yoghurt, met banaan.

Gisteren was er 200 gr. af en nu nog eens 100 gr. Dat geeft de burger moed. Moet ook wel, want krijg nu geen cal. uit wijn, dat moet minstens opwegen tegen het niet roken, waar ik trouwens nooit van aankwam. Goed oppassen niet ter compensatie te gaan lopen snaaien, zoals mijn HA ooit eens zei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

2 bananen dan maar zo voor ontbijt?

Goed eten helpt, heb ik gemerkt. Is iets anders dan veel eten.

Dank voor de steun, dat helpt zeker ook.

Eerst wilde ik het hier niet melden, maar dat zou dom zijn, want ik lees wel alles, dus het is niet zo dat ik hier weer helemaal moet wennen.

:rose:

Voor jou van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia dat is een vriendelijk gebaar.

:rose: terug!

 

En als je gestopt bent lukt de sigaret wellicht in een later stadium ook.

First things first.

 

Je staat dan ook veel sterker in het niet roken.

Iedere keer drinken verslapt de wilskracht, er ontstaat iets van 'na mij de zondvloed.'

En dat terwijl een hoge graad van scherpte en alertheid is vereist.

 

Eerst maar de de drank. :)

bewerkt door Soothe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...