Spring naar bijdragen

Maandag 16 mei


Aanbevolen berichten

Hier ook een goede nuchtere morgen!

LARS: snel weer op de rit joh, nuchter wakker worden is echt een heerlijk gevoel. Dat merk ik zelf weer deze ochtend.

LADYJANE: hoe verradelijk gaan deze grootheren hier mee om!

GIPSY25: gelukkig had ik het gisteren niet nodig omdat ik die hele dag een kater had.

Maar ik heb me herpakt. LARS doe je mee? Drinken we samen niet net als zovele anderen op dit forum.

En bah, dat ik er opnieuw zo gemakkelijk intrap! Ik ken het hele rideltje toch?!

Fijne dag vandaag maar wat is het koud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

 

Weer terug in het land. Zonder zelf alcohol genuttigd te hebben, toch een fijne week gehad.

Heb het gevoel dat we heel lang zijn weggeweest.. weggaan met zomerse weersomstandigheden

en terugkomen in laat herfstige / vroeg winterse omstandigheden. Ook Normandië had dit weersverloop.

Maar goed, ik heb even vluchtig teruggelezen en lees dus nu weer mee.

Dat jullie het maar weten.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En bah, dat ik er opnieuw zo gemakkelijk intrap! Ik ken het hele rideltje toch?!

 

 

Als ik het hele theorieboekje van het CBR uit m'n hoofd leer, ken ik de theorie van goed, veilig autorijden ook wel.

Maar gas geven, remmen en sturen zal ik toch echt zélf in de dagelijkse praktijk moeten doen op de juiste momenten.

Het komt niet alleen aan op kennen, maar op kennen én doen. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het hele theorieboekje van het CBR uit m'n hoofd leer, ken ik de theorie van goed, veilig autorijden ook wel.

Maar gas geven, remmen en sturen zal ik toch echt zélf in de dagelijkse praktijk moeten doen op de juiste momenten.

Het komt niet alleen aan op kennen, maar op kennen én doen. :rose:

 

Zo waar Kohtje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer me wel voor te bereiden, maar zo'n gesprek loopt altijd anders dan anders, gewoon eerlijk zijn, daar kom je al een hoop mee verder...

 

Nou, de hond slaapt nog, hahahaha, niet te geloven, het is 12 uur  :D 

 

 

Zo is 't, wijfie.. Je kunt het gesprek niet voorbereiden, je kunt je wél voorbereiden op het gesprek.

 

enneh... die hond van je.. ademt ie nog wel??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het per dag bekijken vind ik zwaar. Ik heb hier ook ergens gelezen om je een in de toekomst liggend doel te bereiken.

Goed, mijn doel is 1 week niet drinken en dan opnieuw een doel te stellen. Zo hoef ik er niet elke dag mee bezig te zijn wat energie slurpt. Nu weet ik 1 week NIET drinken .... dus RUST in mijn hoofd.

Ik ga ervoor vanaf vandaag. Dus tot 23 mei en dan stel ik een nieuw doel in.

bewerkt door regenboog
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Regenboog, reken er maar op dat het je vandaag ook een heleboel energie gaat kosten en de komende week zeker ook. Een gewoonte doorbreken is nou eenmaal niet makkelijk. Maar het is alle energie die je erin stopt meer dan waard.

Ik heb een paar weken werkelijk alle energie die ik had in dat ene doel gestopt, níet drinken. Mijn hele dag was erop ingesteld om dat voor elkaar te krijgen.

Maar het wordt makkelijker :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen forumleden. Ik meld me laat droog af, en op tijd droog aan. Dagpact: momentum. Mooie dag iedereen.

 

Kijk, op deze manier dekt de vlag behoorlijk de lading.

Pas afmelden op het moment dat je je aanmeldt. Een dag heeft 24 uur.

Dus een dagpact duurt van aanmelden tot aanmelden. Niet van zeven uur 's morgens tot tien uur 's avonds.

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regenboog.

 

Je gaat je een week als doel stellen terwijl je een dag

al met moeite haalt.

Het lijk mij dat per dag beter is.

 

Zoals ik schreef en meerdere met mij is een dag goed te overzien.

In een aankomende week kunnen er zoveel zaken opdoemen die

je angst geven en tot wankelen brengen.

 

Maar goed, ieder z'n ding en stoppen slurpt sowieso energie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FRUITVLIEG

ppfft herkenbaar, en helemaal kijken welke schade je nu weer aangericht hebt na drankmisbruik. Ik wil bewuster met de moeilijke momenten omgaan de trek uitzitten. Moeilijk maar haalbaar. Ik ga ervoor en zal hier blijven schrijven.

SOOTHE

Ik moet in beweging blijven van dingen verzinnen om maar niet te drinken. Daarom koos ik nu even voor 1 week iet drinken en dan weer opnieuw een doel stellen.

NADIA

Je had wel gelijk want...vanmiddag kreeg

ik na een flinke klus trek, want dat is altijd mijn beloning na een klus. Maar die mond altijd uit in bezopen gedrag en nockout zijn.

Ik heb er niet aan toegegeven met als gevolg dat ik me nu behoorlijk moe voel van de klus en het innerlijke gevecht.

Maar het wordt mettertijd beter en makkelijker lees ik hier en daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regenboog, het werd bij mij ook makkelijker.

Eigenlijk na twee, drie weken al. Ik had toen nog steeds regelmatig trek, maar dat hele heftige was er wat vanaf.

Die eerste dagen en weken zijn echt niet fijn. Daar moet je doorheen.

Mij hielp het om wat andere dingen te gaan doen. Niet op de bank neerploffen na mijn werk, maar een wandeling maken. Van die dingen.

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai MijnGerrit,ja daar moet en wil ik ook mee aan de slag. Het moet gewoon eens afgelopen zijn. Er zijn al teveel mensen aan de alcohol gestorven en in mijn familie ook. Ik wil die eeuwigdurende cirkel doorbreken ... maar tjonge ....pfft.

bewerkt door regenboog
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regenboog hoi,

 

Helemaal goed hoor. Doe waar je goed bij voelt.

En inderdaad zoals wat fruitvlieg zegt je moet het 

echt niet meer willen.De knop moet om.

Dat is het beste om te slagen.

 

Dit alles neemt niet weg dat dag voor dag

een prima middel is, op weg naar een droog leven.

 

Sterkte.

bewerkt door Soothe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...