Spring naar bijdragen

Zondag 15 mei 2016


Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Eerste pinksterdag met fluitende vogeltjes en beetje zon.

 

Hier pinkstermarkt, denk dat ik er even heen ga.

 

wijfie, op zich niet erg om soms keer te drinken zonder je rare fratsen erbij uit verleden, maar is denk ik wel dun lijntje.

Voor je het weet kan je toch weer patroon ontwikkelen zoals in verleden. Kom op meid, go for it

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen,

 

Hier al om 6 uur op, en wakker.

Uitgebreid gedouched, ontbeten, en mee gedaan met de ochtendgym.

Straks voor maar 2 uurtjes werken.

8.30 beginnen.

Dan op de koffie bij ex, en vanavond nog een uurtje werken om 17.30

Hmm, het leven is zo slecht nog niet :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat kan hulpverlening waardeloos zijn ...

2 mei had ik mijn eerste afspraak bij IrisZorg waar ik ruim 3 weken op moest wachten na tig keer bellen wanneer ik terecht kon.

Op de afspraak zelf kreeg ik te horen dat ik in de verkeerde groep ingedeeld zat. Moest ik opnieuw een verwijsbrief aanvragen en weer wachten ...

Verwijsbrief via bezoek aan de arts aangevraagd die ook gefrustreerd was dat het zo moeizaam moet gaan.

Wel ik ben opnieuw aangemeld en ik zou binnen 5 werkdagen teruggebeld worden.

Die dagen zijn allang verstreken ...

bewerkt door regenboog
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet te ver vooruit kijken Lars, Leef in het nu.

Ik ben eigenlijk tegenstander van het motto: leef in het nu. In feite heeft mij dat gebracht tot overmatig drinken denk ik nu achteraf. In het nu kon ik drinken zonder na te denken over de gevolgen voor mijn lijf, mijn hoofd en voor wat het deed met mijn sociale leven. Who cares, morgen is er weer een dag. Nieuwe ronde nieuwe kansen. Alleen greep ik die nieuwe kansen niet want ik leefde in het nu nietwaar?

:face-icon-small-shocked:

 

In de beginperiode heeft het behalen van een doel voor de dag via het dagpact met echt wel geholpen. Vooral omdat ik dat toen voelde als verantwoordelijkheid naar de groep die ook met het dagpact meedeed. Maar er moet wel een moment komen dat je jezelf een groter doel stelt dan alleen die dag droog blijven natuurlijk. Anders blijft het een dagelijkse worsteling.

Verder vooruit kijken, waar wil je naar toe.

bewerkt door Mupke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regenboog, ik ben met je eens dat het ontzettend vervelend is. Vandaag en morgen kun je er weinig aan doen, ben ik bang.

Misschien kun je bedenken hoe je het jezelf zo rond borreltijd prettig kunt maken zonder te drinken?

Kopje thee, iets lekkers erbij, filmpje kijken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eigenlijk tegenstander van het motto: leef in het nu. In feite heeft mij dat gebracht tot overmatig drinken denk ik nu achteraf. In het nu kon ik drinken zonder na te denken over de gevolgen voor mijn lijf, mijn hoofd en voor wat het deed met mijn sociale leven. Who cares, morgen is er weer een dag. Nieuwe ronde nieuwe kansen. Alleen greep ik die nieuwe kansen niet want ik leefde in het nu nietwaar?

:face-icon-small-shocked:

 

In de beginperiode heeft het behalen van een doel voor de dag via het dagpact met echt wel geholpen. Vooral omdat ik dat toen voelde als verantwoordelijkheid naar de groep die ook met het dagpact meedeed. Maar er moet wel een moment komen dat je jezelf een groter doel stelt dan alleen die dag droog blijven natuurlijk. Anders blijft het een dagelijkse worsteling.

Verder vooruit kijken, waar wil je naar toe.

Hoi Mupke. Iedereen ervaart het anders. Ik zelf probeer het wel per dag te doen, om het niet meteen te groot te maken. Want zover vooruit kijken kan mij juist beangstigen, van oh nee nooit meer. En nu denk ik niet na over morgen of nog verder. Dat zie ik dan wel weer.

Vind jij de benadering van "Who cares, morgen is er weer een dag" niet dat je dan juist niet in het "nu" zit, want je zit eigenlijk al in gedachten bij morgen.... Want dan ga jij je probleem aanpakken. In het nu zitten is juist om niet aan morgen of gisteren te denken. Alleen nu drink je niet. Ik weet dat het lastig is, maar het helpt mij wel. Misschien kun je er iets mee om deze kleine nuance verschillen toe te passen.

 

Alhoewel er altijd meerdere wegen naar Rome leiden. Iedereen een mooie droge dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...