Spring naar bijdragen

Dinsdag 19 april


Momentum

Aanbevolen berichten

Zie het als een proces, niet gefocust op het (ultieme) doel maar wees nieuwsgierig naar wat je onderweg tegenkomt; dat helpt mij.
Leer jezelf vragen stellen, in die innerlijke dialoog. Op die manier denk je na over wat dingen voor jou betekenen, hoe jij reageert of handelt en wat daar misschien anders in kan zodat het voor jou prettiger wordt.
Tja, kappen met drinken - inderdaad die eerste slok - is stap één op een bijzonder boeiende weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow veel gelezen hier vandaag.

En aan gezien ik dan nog maar een groetje ben steek ik er ook veel van op.

 

Ik zit vandaag op 10 dagen hahahahah dan is die honderd toch nog wel heel ver 

 

Maar gaat best goed gelukkig , alleen eet ik van alles en nog wat 

Is dat herkenbaar?

Chippie koekkie dingen die normaal nooit deed .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi, Urania

Wat ik nog vragen wil; de mensen die nu knokken met alcohol, wel/niet drinken. Hebben jullie ooit honderd dagen niet gedronken?

Is voor mij namelijk een soort 'gouden drempel'.

Daarna wordt het voor mij makkelijker. Minder trek, minder gedachten over drank. En als die gedachten komen, kan ik ze veel makkelijker parkeren.

In dat opzicht lijkt het een kwestie van  'een langere adem'. Maar kan natuurlijk heel persoonlijk zijn

 

Nee, nooit gedaan. Ik doe het conform de gedachten van AA en NA en dus dag voor dag. Elke morgen meditatie en gebed en dan vraag ik om hulp deze dag droog te mogen blijven.

En dat nu 1271 dagen om precies te zijn. En het is nog steeds elke dag een groter genot. Die vrijheid om niet meer te hoeven drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's apart, Indigo.

Ik ben geen droge.

Maar toen ik hier voor het eerst kwam was drie maanden mijn streven, en gehaald.

Tussendoor nog eens gedaan, toen ik het gevoel kreeg dat het weer uit de hand begon te lopen.

 

Waarom die 3 maanden? Geen idee, niets voorgenomen, maar het voelde de eerste keer gewoon goed.

 

Slaapwel, lijsters.

 

Denetuitdelatekomende

bewerkt door haddock
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...