Spring naar bijdragen

Vrijdag 15 april


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Goedemorgen

Ik ben alweer vanaf twee uur aan het rondzwerven.

Maar heb vanmiddag geen afspraken en kan dan even bijslapen.

Ik hoop op een gezellig en steunende dagdraad.

Ik zit te wachten tot het licht wordt want dan trek ik mijn Hardloopschoenen weer aan.

Ik ga nu ook op woensdag een uurtje gratis naar de sportschool via fact.

Volgende week begin ik.

Dagpact

Gipsy

Hoe gaat het hardlopen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indigo: ik miste je al!!

Ik mis Koh trouwens ook.

 

Tijd voor een middagslaapje.. te vroeg opgestaan voor mijn doen.

Beetje slaapverslaving... en dan schuif ik andere dingen weer voor me uit.

Toegeven moet mogen, maar eh... liever was ik wat fitter.

 

Gezellig Agnieta, eters!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Hopelijk doet het pijn' gaat mij een stap te ver. Het was al duidelijk dat tomtom enorm baalde. 

 

Dat begrijp ik niet helemaal..

Ik hoop echt dat het pijn doet. Doet ie het tenminste niet nog een keer.

TomTom is meestal van de directe, minder diplomatische manier dus ik zie het kwaad niet.

Ooit zei iemand me hier toen ik aan het drinken was gegaan, dat ik het flesje moest laten staan tot morgen. Dan kon ik lekker verder doen.

Geen haan die er naar kraaide.

Zelfs geen kip.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje, zo veel mensen, zo veel gebruiksaanwijzingen. Kan alleen maar uitgaan van mezelf, na mijn uitglijder strafte ik mezelf enorm. Als daar nog meer zwepen aan te pas gekomen waren had ik de draad waarschijnlijk niet weer gelijk op kunnen pakken. Wat voor de een werkt, pakt voor een ander totaal anders uit. Juist door de fijne reacties kon ik mezelf vergeven, en weer door.

 

Ha lieve Smart, ben niet zo vaak online, klopt. Lees nog wel regelmatig hoor, maar lang niet altijd de energie om te schrijven.

Mis Kohtje ook...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag

 

Jane  :heart:

 

Tom-Tom, doorgaan waar je was gebleven

Fijn dat je steun hebt

 

Hier weer terug van (verslavings) arts

Het klinkt mss een beetje raar maar alc doel

iets omhoog bijgesteld, aangezien het uitbannen

van de pammen prioriteit heeft, en meer tijd nodig

 

Komt goed!

 

Zit nu in mijn huisje alles wat te overdenken

 

Vanavond geeft lief etentje voor (muziek) vrienden

Twijfel, twijfel...

 

En morgen komen zijn dochtertjes

En zijn 21 jarige zoon verblijft momenteel bij ons

 

Had al langer behoefte aan wat "alleen-tijd" 

Misschien niet het juiste moment

 

Of juist wel, ben het wat ontwend

Hier dan, daar ben ik veel alleen

 

Da's ook oké

Ik zie wel 

 

:)

 

Doeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net in mijn eentje even naar de winkel had toch even zo'n vrijdag moet toch kunnen duiveltje.

Maar sapje gehaald en wat ginger ale en wat lekkers voor vanavond chippie  en zo ,... 

Maar toch een apart gevoel.

 

Wens tomtom heel smakelijk eten als ik zo alles lees is dat van mij het zeuren niet waard hahaha 

 

laters 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb inderdaad even gebeld al: maar ik baal er zo enorm van dat ik de neiging heb om weer te gaan doen, wat ik niet moet doen..

 

Tom,

allereerst: vervelend! Maar 'het hoort erbij', zou mijn voormalig kanjer van een SPV-er zeggen. Ik begreep dat destijds niet maar kan je zeggen dat iedere uitglijder in ieder geval een functie heeft. In de zin van 'dat wil je niet meer!'.

Voor het overige sluit ik me volledig aan bij wat ik heb gelezen, met name de uitleg van Indigo is 'spot on'.

Ook Fleurtje heeft een punt want hoe meer pijn hoe minder je daarvan wilt, toch?

 

Ik wil doorhaken op wat je hierboven stelt.

Ik heb helaas - en dat wens ik niemand toe - veel uitglijders en (steeds heftiger wordende) terugvallen doorgemaakt. Het is precies die 'stem'/veroordeling van jezelf die je 'verleidt' tot maar doordrinken! Vermoedelijk ben je voor jezelf een harde? Verslaafden oordelen vaak harder over zichzelf dan de omgeving, en die kán hard oordelen dus ga maar na. Het komt neer op 'ik deug toch niet', 'ik ben waardeloos', 'het doet er niet toe...' en ga maar door. Een verschrikkelijke hardnekkige stem die je 'permissie' geeft te drinken.

Nu heb je het zwaar want die stem is met je uitglijder weer tot leven gewekt. Het zal een tijdje duren voordat die het opgeeft en je minder aan de kop zeurt. Helaas, dat is de grootste last die je nu te dragen hebt.

 

Het voordeel is nu vooral dat je al weet wat nuchter leven je opbrengt (motivatie), én dat je weet hoe je die 'stem' weer tot rust kunt brengen: via afleiding, voorzorgsmaatregelen etc.

Ik vind het klasse van je hoe je je vandaag meldt en hoop dat de vele reacties vandaag je sterken om 'gewoon' te door te gaan! Er is niets verloren, je hebt geleerd en dat doet pijn.

Wat het meest helpt is die openheid, ook naar je vrouw; dat is wel degelijk een bouwsteen voor vertrouwen, hoe gek dat ook klinkt. Je liegt niet meer, je huichelt niet meer - ook dat is al een megastap weg van verslavingsgedrag!

Dus ook een complimentje voor je Tom.

 

Hou je rustig en zorg goed voor jezelf.

Het zal beter worden, je fitheid komt gauw terug en die kopstem die kapt er wel weer mee ;)

bewerkt door urania
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vrouw is nu thuis: uit voorzorg heb ik haar gevraagd vandaag en morgen de flessen te verbergen..

Ik dronk de laatste jaren toen ik dronk, dit soort hoeveelheden wekeljks. Vijf dagen niet drinken en dan op vrijdag helemaal los gaan. Twee/drie flessen wijn was standaard, vaak ook nog sterke drank daarna. Zonder al te veel te doen ben ik 10 kilo afgevallen toen ik eenmaal stopte want ik goot natuurlijk behoorlijk wat calorien door de keel.

Ik voel me al weer beter: het is niet fraai maar het kan ook erger. Vandaag de zenuwen maar uitzitten en morgen met een fris hoofd de werkachterstand wegwerken. Vandaag even niks, beetje rust in het hoofd krijgen..

 

Dit snap en herken ik maar al te goed, behalve de eerste zin, verbergen heeft geen zin.

Arbeidsethos kan je ook in de luren leggen, now I've done my bit, time for leisure! Grote onzin natuurlijk.

 

Je bent er wel straight in, je vrouw is er nog, tel je zegeningen, je bent geen gek, geliefd door iemand, what more???? (I know!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosa, hoe gaat het met je zoon?
Lukt het een beetje voor hem?

Ik kreeg een week geleden een smsje van vriendin. 
Ze had zin om in de drank te vliegen en vroeg of ik er ook zin had. Op zich zou je kunnen denken, en ik dacht het even ook,..das een rare vraag.
Wat in drank vliegen doe ik al heel lang niet meer.
Anderzijds ben ik geen geheelonthouder.  
 

Nu los van dat..
Ik lees het berichtje voor aan dochter. 
Ze zei me dat ik moest gaan.
Nu ik weet ook wel dat ze het meer zei omdat ze wil dat ik meer uit huis kom. Ze vindt me maar een saaie ouwe kneut peins ik  :) 
Ik ben niet gegaan want ik zat goed in de zetel.
Maar het gevoel dat ik haar vertrouwen heb, doet me veel.
Ik heb het al langer denk ik maar door haar antwoord voelde ik het echt.
 

Het is namelijk anders geweest.

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me geslaagd af van het dagpact.

Lekker een paar quiches gebakken, 1 met alleen groenten, 1 met spekjes. De kinders vliegen de deur in en uit en die pakken maar wanneer het uitkomt.

Rapilos en tomtom, meteen weer door, he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel dank aan iedereen voor alle mooie berichtjes. Ik houd mezelf nog een uurtje wakker voordat ik mag slapen maar uiteindelijk droog en weer onwards and upwards met het leven.

Het is weer een lesje geweest, met vandaag toch echt wel een moeilijke dag waar ik trots op ben dat ik met jullie hulp daar zonder rommel door ben gekomen: dat geeft me weer een beetje vertrouwen.

En morgen maar weer het leven op me af laten komen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel dank aan iedereen voor alle mooie berichtjes. Ik houd mezelf nog een uurtje wakker voordat ik mag slapen maar uiteindelijk droog en weer onwards and upwards met het leven.

Het is weer een lesje geweest, met vandaag toch echt wel een moeilijke dag waar ik trots op ben dat ik met jullie hulp daar zonder rommel door ben gekomen: dat geeft me weer een beetje vertrouwen.

En morgen maar weer het leven op me af laten komen..

 

Je onderschrift geeft mooie praatjes, het zijn de kleren van de keizer.

 

Deophetfornuisslapende

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet zo' n geweldige dag hier.

Sloom. Maar misschien juist omdat ik dagen ervoor veel deed?

Ik ben best nogal iemand van hollen en stilstaan doorgaans. Nog steeds herken

ik de piekmomenten niet goed. Blij-fijn-goed zo-bezig  en ondertussen alweer lichtjes aan het instorten.

Altijd toch nog wel dat patroon ...  over kortere of langere tijd.

De ad afbouwen, daar ga ik meer tijd voor nemen.

 

Eerst een week weg volgende week. Zin in!! Dat dan weer wel!

 

Welterusten allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...