Spring naar bijdragen

Ik moet er maar aan geloven


Egomo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben een soort van nieuw hier, lees al tijden mee en nu toch maar besloten een account aan te maken om zelf ook berichten te kunnen plaatsen.

Wie ben ik? ik ben een jonge vent van 31 die zich over de afgelopen 6 jaar bijna zichzelf het graf heeft ingedronken. Ik dronk elke dag zonder uitzondering tussen de 12 en 20 blikken bier, Godzijdank ben ik inmiddels al 16 dagen gestopt en ik kan zeggen dat het nu echt een stuk beter met mij gaat, ik ben gestopt met drinken omdat de wil om niet te drinken simpelweg groter was geworden dan de zin om te drinken, ik had het zogeheten "rock bottom" echt bereikt. Daarmee wil ik zeggen dat het of stoppen was, of door drinken en niet meer wakker worden.

 

Ik was op het laatst zo ontzettend depressief door de opgebouwde schulden en complete paranoia dat ik mijn huis niet meer uit durfde, Het is heel gek om dit te schrijven want dat is helemaal niet wie ik ben, voordat ik begon met drinken had ik alles perfect voor elkaar, goede opleiding en ook een goede baan daarnaast nog op semi-professioneel niveau sporten man man man wat ik heb gedaan...maar goed daar probeer ik maar niet al teveel bij stil te staan aan het verleden kan ik immer niets meer veranderen.

 

De belangrijkste reden om mij hier aan te melden is om toch een soort van stok achter de deur te hebben om niet meer te gaan drinken, zeker nu mijn vriendin heeft aangegeven haar twijfels te hebben over onze relatie....Iets wat ik overigens geheel begrijp kijkend naar het laatste jaar waarin ik haar totaal verwaarloosd heb. De drank was mij veel dierbaarder dan zij dat was(dat voluit schrijven doet gewoon pijn). Ook al heeft ze er totaal geen idee van dat ik zoveel dronk. Dat steekt mij nog wel het meeste misschien, dat net nu ik mijn zaakjes weer op de rit aan het krijgen ben dat zij nu er de brui aan wil geven en gek genoeg begint nu ook meteen weer dat lelijke stemmetje op te spelen.

 

Ben er heel bang voor dat mocht het daadwerkelijk einde relatie zijn dat ik of eigenlijk het alcohol verslaafde monstertje wat in mij huist zijn kop weer gaat opsteken en de overhand zal krijgen net nu het zo goed gaat! dat wil ik absoluut niet laten gebeuren en dat is dan ook een hele belangrijke reden om mij hier aan te melden!

 

Ik had mij voorgenomen om maar een kort stukje te schrijven maar op de een of andere manier is het toch een hele lap tekst geworden haha, kenbaar moest ik het even kwijt en ik merk nu al dat dit forum daar erg geschikt voor gaat zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Egomo.

Volhouden joh, dan hoef je het maar één keer te doen.

Je vriendin wist misschien niet exact hoeveel je dronk,

maar heeft je zien veranderen in iemand waar zij weinig

aan heeft en van krijgt blijkbaar.

Maar voor je dat schreef schreef je over je eigen motivatie

om te stoppen. Die blijft, mag ik hopen, want zo niet, dan

is dit een heel dun draadje waar je op loopt.

Hoe beter jij nu gaat, hoe meer kans er is dat je (ooit) weer

een aantrekkelijk iemand wordt, ook voor anderen, maar

eerst en vooral voor jezelf. Schrijf hier maar veel, we weten

waar je doorheen gaat en er zijn er hier veel blijvend gestopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Egomo :rose:

 

Allereerst mijn compliment voor de 16 dagen niet drinken! Die eerste dagen zijn vaak de lastigste en kun je maar gehad hebben.

Ik heb ze vaak gehad :blush: en dacht dan na een korte tijd "ach, het valt wel mee, dus..." of iets van vergelijkbare strekking en zeker vergelijkbare uitkomst.

Heb je dat stoppen op eigen kracht gedaan?

 

Stoppen met drinken is naar mijn mening iets, dat je voor jezelf doet en niet voor iemand anders. Dat je het daarnaast ook voor vrouw, partner, kinderen en misschien nog anderen doet, is natuurlijk prima.

Je vriendin heeft haar twijfels uitgesproken over jullie relatie. Drank zal daarbij zeker een rol hebben gespeeld. Het is heel goed mogelijk dat zij de relatie toch beëindigd, ondanks dat jij nu (pas) bent gestopt. Dan kan dan heel onrechtvaardig voelen, maar zij kan zomaar allang een drempel over zijn gegaan en zich nu realiseren dat ze niet meer terug wil. Ondank jouw stoppen.

 

Omdat je niet terug wilt vallen heb je nu contact gezocht met "lotgenoten" via het forum. Dat kan heel stimulerend en helpend zijn. Dat was het voor mij zeker. Ook als het slecht met je zou gaan, moet je schrijven. Zeker dan.

Lotgenoten treft je ook aan bij de diverse zelfhulpgroepen, die er zijn. Ik zou dat zeker onderzoeken. Ik heb het dan over de AA, NA, CA en ook Buitenveldert en Intact. Afhankelijk van waar je woont.

 

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Egomo,

 

Sterkte en Succes!

Gefeliciteerd met de eerste 16 dagen! Knap.

 

Mijn relatie werd tijdens de behandeling bij Tactus beëindigd. Ging van mijn partner uit. Dat was destijds voor mij een ontzettende stok achter de deur om droog te blijven.
De dag erna hadden we namelijk een verjaardag, waar we nog wel samen naar toe zijn geweest. Dat was mijn eerste "droge" feest. Ik wist dat als ik op dat moment ook maar 1 biertje zou drinken, ik niet meer zou stoppen en hoogstwaarschijnlijk ontzettend vervelend zou worden, niet alleen tegen mijn partner, maar tegen iedereen.

 

Contact met lotgenoten was (nee, IS) voor mij heel belangrijk. Voor mij minder op dit forum, maar wel dmv zelfhulpgroepen, waar MijnGerrit het ook al over heeft.

 

Hou vol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Egomo, welkom.

Wat ontzettend goed dat je al 16 dagen niet gedronken hebt. Zomaar in je eentje gestopt.

Ik weet niet hoelang je het vol kunt houden op wilskracht in je eentje, maar je hebt een forum gevonden waar mensen steun vinden bij elkaar voor de momenten dat het moeilijk is. Er zijn veel tips of herkenbare onderwerpen, maar het belangrijkste is: Je hoeft het niet alleen te doen. Je bent niet de enige met het probleem Alcoholisme.

 

Het is herkenbaar dat je de drank boven je relatie hebt gesteld in het verleden. Bij mij was dat ook zo. Je bent niet raar, je bent geen loser. Je bent 'alleen maar' verslaafd. Net als wij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat super al die lieve berichten, ik had dit niet zo snel verwacht! de reden dat ik nu online ben is omdat ik wederom echt een waardeloze nacht heb, zojuist het bed verschoond vanwege het vele zweten en nee ik weet dat dit niet afkick verschijnselen zijn maar gewoon mijn eigen onrust en ik weet dat ik hier doorheen moet.

 

Ik kom morgen graag even terug op jullie eerdere berichten :)

bewerkt door Egomo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen bericht is in dit geval zeker een goed bericht, ik heb voor mijzelf heel duidelijk weten te krijgen dat het achter de pc/tv/tablet zitten een enorme trigger voor mij is dus vanuit dat oogpunt ben ik een beetje bang om hier teveel aanwezig te zijn (het was mijn raam naar de wereld, net als een kat die zich uren kan vermaken door door het raam naar buiten te staren). Ik moet in alle eerlijkheid wel bekennen dat ik het nu wel echt moeilijk heb. Door pure wilskracht heb ik het 3 weken volgehouden(een record in mijn nog jonge leven! ook al voel ik mij inmiddels iemand die de pensioengerechtigde leeftijd al lang heeft bereikt)  maar dat is nu een beetje op....Ik wil zo graag gezond zijn en van deze verslaving af zijn, het voelt als een hele grote gevangenis en ik wil er vanaf.

Ik baal er ook ontzettend van dat ik nog niet de kracht heb gehad te kunnen reageren op alle individuele berichten want ik moet dat echt van mijzelf maar voor nu neem ik er even genoeg mee dat ik gewoon besta zonder drank, het is niet leuk maar zeer zeker 1000x beter dan een leeg omhulsel zijn met drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg de eerste tijd ook regelmatig trek van het hier op het forum actief zijn. Je wordt toch steeds herinnerd aan het goedje.

Ook dat is langzaam weggetrokken en voor mij wogen de voordelen tegen de nadelen op. Het lezen van anderen, de tips, de herkenning, de betrokkenheid.

Je moet daar natuurlijk zelf je weg in gaan vinden.

Sterkte Egomo en succes verder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Egomo, het was zéker een goed bericht dus.

Je bent aan niemand iets verplicht. Je mág schrijven, je mág steun halen / alleen lezen.

Alles wat jou helpt is goed. En de rest is decoratie.

Wat fijn dat het je lukt om niet te drinken.

Schrijf je als je het forum nodig hebt, zodat je ervaart dat je het niet alleen hoeft te doen? Samen staan we sterker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ben ik een strijd aan het leveren, dit is een reactie puur geschreven vanuit het gevoel. het is mij meer dan ooit eens duidelijk geworden hoe zo'n gespleten persoonlijkheid drank je kan opleveren. Was dit voor jullie allemaal zo? je drinkende persona tegenover je nuchtere persona?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet precies wat je bedoelt, Egomo. Voordat ik begin 2014 kon stoppen, was ik een aantal jaren in gevecht met mezelf.

Minderen, gecontroleerd drinken, stoppen...niets lukte en ik begon flink hekel aan mezelf te krijgen. Geen leuke tijd.

 

Goed dat je erover schrijft en deelt. Jij moet het doen, maar dat hoeft niet alleen.

Hou vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De onrust was met een paar weken echt wel minder geworden. Zweten, wisselend warm en koud in bed ook in zo'n soort termijn. Een aantal weken.

Het slechte slapen duurde bij mij ongeveer anderhalf jaar :( . De eerste maanden sliep ik pas 's ochtends vaak na 04:00 uur in. Dan sliep ik wat bij op momenten dat ik wel kon slapen. Daarna een jaar vaak na 1 à 2 uur weer wakker gedurende een aantal uren. Nu slaap ik gewoon goed :) .

Er is hier ook ergens een kort slaapdraadje met wat tips en weetjes. Als je belangstelling hebt en het niet kunt vinden, dan waarschuw je maar even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik zal maar eens even wat van mij laten horen, Ik heb het op pure wilskracht lang volgehouden totdat ik drie weken geleden toch voor de bijl ging toen mijn vriendin besloot een punt achter onze relatie te zetten. Haar reden hiervoor was dat hoewel het de afgelopen twee maanden echt een stuk beter ging met ons en dat ze ook echt een verandering kon merken van mijn kant maar dat ze deze verandering niet helemaal kon plaatsen, ze dacht dat dit een tijdelijke opleving van mij was en dat ik maar deed alsof (ze wist niet dat ik dronk en dus ook niet dat ik gestopt was). Heb mezelf de week erop vol in de fles gestort totdat ik aan het einde van de week wakker werd en echt besloten had dat dit geen seconde langer kon.

Ik heb haar een brief geschreven en alles opgebiecht, echt alles....van mijn drank gebruik tot depressies aan toe. Het is misschien wel het engste wat ik ooit gedaan heb. Haar reactie was in eerste instantie een van woede, want hoe kon ik zolang mijn heil in de fles zoeken in plaats van bij haar aan te kloppen.

Gelukkig draaide ze na een tijdje bij en heeft ze besloten ons nog een kans te geven, ik heb ook professionele hulp gezocht want zonder die hulp kom ik er blijkbaar niet.

 

Wat een heerlijk gevoel om dat grote geheim wat je jarenlang met je meegedragen hebt met iemand te kunnen delen en ik kan dan nu ook zeggen dat het echt goed met mij gaat, natuurlijk nog heel veel moeilijke momenten en ik ben er zeker nog lang niet.

Gewoon het feit dat ik dit niet meer alleen hoef te doen dat voelt alsof er vele honderden kilo's van mijn rug zijn gevallen! Ik durf weer te ademen en misschien zelfs wel een heel klein beetje te ontspannen.

bewerkt door Egomo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...