Spring naar bijdragen

Zondag 24-01-2016

Gast Lars

Aanbevolen berichten

Ik had vrijdag een feestje.

​Ik heb niet echt een probleem met de drank die er wordt geschonken. Of de mensen die er teveel van op hebben.
​Alhoewel daar moet ik op terugkomen.
​Ik heb een vriendin die soms lelijk uit de hoek kan komen met wat drank op. Ik vraag me af of ze me dan haar waarheid verteld?

Ik ben daar niet echt goed van. Niet om wat ze zei maar omdat ik haar gelijk geef.
​Mijn demonen.

Need to kill them

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lars, je zult het misschien gaan ervaren als opnieuw geboren worden. Elke verandering

in het leven gaat soms met (een beetje) pijn.

Ik hoop je straks ergens in het voorjaar te kunnen ontmoeten op een AdB-ontmoetingsdag :clock:  :sun: .

Meer hierover komt binnenkort op het draadje 'Samen leuke dingen doen' meer info te staan

(of eigenlijk is het de vraag wie gaat het dit jaar organiseren?).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier heb ik ze ook gezien, zelfs al narcissen die boven de grond komen. 

Dat geeft de burger moed  :)

Ik zie trouwens dat Snoepje vandaag jarig is.. 

post-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpg
Lieve Snoepje, van harte, hoop dat je een heerlijke verjaardagdag hebt vandaag. 
Zou het leuk vinden als je hier nog eens langs zou komen.... 
(Misschien om een uur of tien? kun je gelijk de taart even brengen ;) )
post-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat goed komen. Ben een beetje de bende aan het klaar leggen wat ik mee moet. Paar boeken. Neem een legpuzzel mee. Wie weet kom ik er niet aan toe. Maar dat zien we dan wel weer.

Komt helemaal goed!

Ben benieuwd naar je ervaringen.

:rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Het fijne van 's morgens in het donker de hond uitlaten is dat je de buien niet ziet aankomen.

Dat is tegelijkertijd het vervelende: je ziet de buien niet aankomen.

Zeiknat, maar wel een lekker zondagsontbijtje na afloop.

Lars, het vervelende van wachten op opname is dat je de opname ziet aankomen.

Aan de andere kant, zo werkte het bij mij tenminste, kon ik me voorbereiden door een paar dagen van te voren

niet te drinken.. ik zou ze daar wel eens laten zien dat ik best zonder drank kon :wacko:  en van goede wil was.

Toen ik daar eenmaal zat was ik blij dat ik "nuchter" die opname inging. De eerste week detox heb ik als een

soort "rusthuis" weekje ervaren. Daarna drie weken diagnostiek. Erg leerzaam, ik kreeg daar een andere kijk

op hoe ik met drank omging.. ik was verslaafd (geraakt), in eerste instantie niet zozeer door alcoholhoudende dranken, maar door

mijn manier van met het leven omgaan, mijn manier van het leven beoordelen.

Daarna de "echte" behandeling: dat nieuwe inzicht in de praktijk (proberen te) brengen. Oefenen, oefenen, oefenen..

Met vallen en opstaan, maar ook MET andere verslaafden, therapeuten, dagboekschrijven... allemaal dingen die

ik eerder uit de weg ging.

Aan mijn kop geen gezeur, was mijn motto tijdens mijn drinken.

Hoe meer gezeur aan mijn kop hoe beter, is nu mijn motto.. door confrontatie, botsingen, meningsverschillen, kortom, door

met mijn (bijna altijd) ongelijk geconfronteerd te worden en daar voor leren open te staan, ben ik gaan inzien dat

de wereld, het leven, veel meer inhoudt dan alleen mijn zielige ikje en mijn eigen perfectie.

Tot op de dag van vandaag ben ik dagelijks bezig om me mijn ziekte verslaving voor ogen te houden.

Ik ben niet perfect, ik ben nog steeds verslaafd aan vele dingen. Ik leid een "westers" leven, compleet met

alle "verworvenheden" van onze westerse kapitalistische, materialistische wereld. Daar heb ik vrede mee.

Maar ik ben niet meer afhankelijk van stemmingsveranderende chemicaliën om op een tevreden manier

door het leven te kabbelen, terwijl ik tegelijkertijd wist dat ik mijn en vele levens om mij heen aan het vernietigen was.

Opname bleek een zegen. Hoe zeer ik er in het begin ook tegenop zag. En achteraf gezien is die tijd omgevlogen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Sowhat zo erg heb ik het alleen gehad toen ik nog geen lamp had, maar was toen een stuk jonger. Eenmaal met die lamp was het goed te houden. Daarom weet ik nu niet waardoor het weer zo erg is. Ik zal blij zijn als ik dinsdag bij een psych. ben geweest en zij me duidelijk kan maken wat dat nu precies is.

Ik weet alleen dat het altijd in de winter is. De ene keer wat erger dan de andere keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja Bol, ik hoop voor je dat de psych je inderdaad kan vertellen waar dat gevoel vandaan komt. 

EN ik hoop dat het heel snel over zal gaan en dat je weer de vrolijke Bol kunt zijn. 

Lars, nog één dag, een lange dag.... 

En ja, na thuiskomst zal het inderdaad echt gaan beginnen; voor jou, maar ook voor jouw vrouw. 

Dat zal voor beiden hard werken worden. 

Maar eerst vandaag nog, en na vandaag een nieuw begin voor jou... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Jopie. Het is zoals zoals het is. Ga en kan het niet mooier maken dan dat het is. Achter de verslaafde Lars zit een gevoelig mens. Alhoewel mijn vrouw daar nu vast even anders over denkt. Ziek thuis gekomen uit haar werk. Aan het overgeven. Vroeg haar of ze niet zwanger was. Als blikken konden doden... ;) Fijn dat je zo van je kleinkind kan genieten. Over een half jaar kom om raad vragen bij je!

Alhoewel het er nu omgaat dat jij aan jezelf moet denken, zal je in de kliniek ook eraan werken dat je je omgeving hebt verwaarloosd. Een op zich-zelf staand leuk grapje, is dan eigenlijk niet zo grappig. Ik herken het: ben zelf ook van de harde, cynische grappen maar heb over de tijd gerealiseerd dat dat wel kan, maar alleen als ik ook respect toon door niet meer bezopen thuis te komen met allerlei onzin smoezen. En gewone interesse en aandacht voor de familie heb ipv mezelf achter een muur van desinteresse te verbergen.

Alles op zijn tijd echter, eerst die rommel het lichaam uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...