Burchill Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 Als je eenmaal hebt besloten te stoppen met alcohol, dan krijg je te maken met TREK, of zucht of een verlangen naar het drinken. De trek kun je uitzitten of uitliggen en duurt plus/minus 20 minuten. Probeer dan het 'Gevoelssurfen' eens uit. Lees via de link de bijbehorende tekst voor uitleg en context. Overigens heeft de GZZ Drenthe een paar mooie oefeningen online staan. En VGZ heeft een mindfulness app. FLEUR13 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 Heb die VGZ app gedownload en uitgeprobeerd: heel gebruikersvriendelijk. Er zitten oefeningen bij die niet langer dan drie minuten duren. Burchill reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 haha Meya klinkt als een pluspunt? Hoe korter hoe beter ff snel Mindfullen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 16 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 (bewerkt) Ja, ik was gisteren op een berg, ging een klooster binnen, toen een wenteltrap en achter een deurtje heb ik mijn Zen-meester* even in de ogen gekeken en ben toen weer vertrokken... Binnen 10 minuten even helemaal ergens anders en tot rust gekomen *O, dat kan helemaal niet als humanist.. Goed, het was een oude man in een wit gewaad met een witte lange baard en straalde rust en empathie uit. 16 januari 2016 bewerkt door Burchill lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 Fijn dat dit geplaatst is Burchill ! Ik ga vast ook eens kijken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FLEUR13 Geplaatst 18 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2016 Indigo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FLEUR13 Geplaatst 18 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2016 Heb de app ook staan. Dit is ook een goeie link: dagelijks krijg in je inbox een mindfulle herinnering: http://mindfulnessvoorelkedag.nl/ Je wel aanmelden voor de nieuwsbrief, heel interessant en je dag start goed :-) Burchill reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 23 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2016 Oplossing is: pas NA de gong in slaap te vallen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 24 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2016 Ook heel goede recensies voor de apps: - BUDDHIFY: http://buddhify.com - HEADSPACE: https://www.headspace.com/headspace-meditation-app Beide niet gratis, maar ook niet duur :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 7 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2016 Vanmorgen ontspanningsoefeningen gedaan. Liggen op een matje. Luisteren naar een cd. Bewust worden van elk stukje lichaam. Ik begin rustig. Probeer me te concentreren. Al hel snel hoor ik de cd niet meer. Dwaal af en zit in mijn eigen gedachten. Geen ontspannende gedachten. Dingen die mij bezig houden. Met het gevolg dat ik alles aan span. Voor mijn gevoel werkt dit alleen maar averechts. Herkent iemand dit? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 7 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2016 Voor mijn gevoel werkt dit alleen maar averechts, quote. Integendeel, dit hoort erbij. Zo werkt ons drukke hoofd nu eenmaal. Wanneer je merkt dat je afdwaalt (mag je niet boos op jezelf worden!) dan zeg je tegen jezelf: "gedachten... laat ze maar gaan".. en dan pak je kalm de draad van de oefening weer op. Steeds weer.... telkens opnieuw.... Dit kom ik ook in meditatie tegen. De gedachten zijn in 3 soorten te verdelen: herinneringen, plannen en dromen. (niet vergeten dat negatieve gedachten over jezelf als herinneringen aangemerkt kunnen worden). En om te beginnen kun je altijd je aandacht eerst weer op de ademhaling gaan richten! suc6 Lars. Gewoon doorzetten!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2016 deze was voor vandaag Lars:http://us8.campaign-archive2.com/?u=4404f9ed2aa8c7b05675ad077&id=25f8109879&e=d1308c98d4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anonymousssss Geplaatst 27 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2016 Dankje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fibo Geplaatst 27 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2016 (bewerkt) . 8 januari 2017 bewerkt door Fibo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 22 december 2016 Rapport Share Geplaatst 22 december 2016 Ik ga er ook mijn voordeel mee doen. Dank! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kale Geplaatst 23 december 2016 Rapport Share Geplaatst 23 december 2016 Bedankt lars!! Ik zal het vant weekend eens proberen door te lezen op een rustig moment Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 24 december 2016 Rapport Share Geplaatst 24 december 2016 I am-mindfulness Belgie > vraag de nieuwsbrief aan voor in je mailbox. Ik vind hen erg goed en David de Wulff is psychiater; schreef ook goede boeken over MF. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden