Jannigje Geplaatst 22 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2016 Heb je geoefend vandaag Lars, of had je nog geen mogelijkheid? Ik wel, voor de spiegel bij de Hema. Monster en smart reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 22 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2016 Valt het je tegen of is het een opluchting? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 22 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2016 Hopelijk krijgen jullie in gesprek woensdag wat meer houvast. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 22 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2016 Vanzelfsprekend moet de diagnose Asperger , met daaraan gekoppeld de opname van meerdere maanden, nog landen. Wát je er ook van gaat vinden, je zit nu in de veilige bubble die 'kliniek' heet. Je kunt nu heel snel heel veel veranderen, omdat je niet op een gesprek per week hoeft te wachten. Vóór mijn opname vond ik een kliniek te erg voor woorden, na mijn opname kon ik me niet voorstellen dat er alcoholisten kunnen stoppen zónder kliniek. Lars, je kunt dit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Darlene Geplaatst 22 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2016 Lars, ik wilde even kwijt dat ik je met groot respect volg! Ik heb geen ervaring met een opname, of één van de dingen die je momenteel doormaakt of doorgemaakt hebt, maar vind het ontzettend knap van je dat je toch iedere keer weer de draad oppakt en nu zelfs met een opname van maanden in vooruitzicht moed houd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 22 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2016 Je klinkt ook rustig zoals ik je nu lees . (Onzekerheid maakt ook onrustig) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 22 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2016 Jeetje Lars, het is wel veel allemaal. Diagnose, behandelplan, behandelingen........ Ik hoop dat je "erbij kunt blijven" en dat je alle kansen en mogelijkheden die je krijgt aangereikt kunt benutten. Ik gun je dat van harte. Je bent het waard Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 22 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2016 Goh, ik wil van verbazing alleen maar roepen: ha leuke asperger, maar dat is erg ongepast denk ik. (toch blijf ik zeggen dat het unieke mensen zijn!) Sterkte.... en goed dat je het laat bezinken. Heb vertrouwen Lars! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 22 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2016 Ben je nog aan het tollen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 23 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2016 O. Ik zie dat je niet meer bent ingelogd, nou dan wordt het morgen. Welterusten Tine, goede nacht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 23 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2016 Lars ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 23 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2016 Oh wat naar ... Gecondoleer met je zwager Ja dat voelt raar om er niet te zijn Sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 23 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2016 Gecondoleerd. Inderdaad naar om nu niet bij je vrouw te kunnen zijn. Maar ga door met wat je aan het doen bent. Dat is waarschijnlijk de beste manier om er voor je vrouw te zijn op dit moment. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2016 gecondoleerd Lars en waarschijnlijk is je vrouw bij haar zus nodig èn welkom, wat zullen ze veel te regelen en bepraten hebben. Vergeet jij ook niet te praten over jouw dingen?♥ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 23 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2016 (bewerkt) Gecondoleerd met je zwager. Het feit dat je haar verteld dat je naar huis wilt voor haar...zegt al genoeg hoe je met je vrouw meeleeft ❤ Succes vandaag 23 februari 2016 bewerkt door huttula Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 23 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2016 Gecondoleerd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Darlene Geplaatst 23 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2016 Gecondoleerd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 23 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2016 Gecondoleerd Lars. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 23 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2016 Elke dag is er weer eentje Lars! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 23 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2016 weinig nieuws noemt ie dat!! Lars, het is erg sterk van je dat je eerlijk bent over je eigen (wel of niet) ondersteunende houding, en zo. Ontwapenend. Vol reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 24 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2016 Eerst jezelf hegrijpen en dan anderen. Het is best veel wat op je bordje komt ineens Het verleden kun je niet meer terug draaien...aleen van leren. Tis een lang traject je hoeft vandaag niet alles onder controle te hebben ook je gedachten niet. Mooi dat voor jou schrijven helpt..dat heeft een stukje rust..lees ik. Succes vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2016 (bewerkt) Je kunt je gedachten niet meer ordenen schrijf je. Ik moest meteen aan die vrouw denken; die verplaatst alles waarschijnlijk om ook orde te zien. Bij jou zie je de wanhoop niet aan de buitenkant af, maar orde is dus net zo belangrijk. Praat erover Lars, met je begeleider, je psych tzt, hier. Erover delen schept vaak al orde; je wilt immers iets duidelijk maken en daarvoor helpt delen, je zet het op een rijtje zo. Misschien wordt het dan ook rustiger in je hoofd. Er zijn veel boeken over mensen met Asperger en ik heb er veel gelezen net toen de diagnose voor zoon kwam. Het hielp mij om vanuit de ervaring van de mensen zelf te leren, méér dan de boeken van de profs. Maar zoon zelf en zijn vader, lazen die ook vooral. Kijk, wat bij jou past. En lees niet meer dan je aan kunt, dat is best moeilijk in het begin, maar er is meer dan Asperger in het leven. En er zijn ook meer menen met Asperger dan wij ooit zullen weten☺ 24 februari 2016 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2016 Goedemorgen Lars, Asperger is een diagnose. Mensen zijn individuen, uniek per persoon. Jij bent (misschien) een mens met asperger. Geen twee mensen met asperger zijn gelijk. Mensen met asperger kunnen (heel) goed functioneren. Mits ze asperger niet als belemmering zien maar als geaccepteerd onderdeel van zichzelf. De chaos in m'n hoofd.. teveel tegelijk. De kunst is ordenen. Wáár te beginnen? Van het idee van ordenen kan ik al in paniek raken, gevolg: nóg meer chaos. Schrijven helpt me. Schrijven is voor mij denken in (very) slow motion, met de mogelijkheid om te corrigeren zonder het vervolg van wat ik zeggen wil te storen.. Tijdens mijn klinische opname moest ik een dagboek bijhouden. Elke ochtend lazen we elkaar voor uit ons dagboek. Dat wat in de loop van de (vorige) dag in (voor mij) onlogische volgorde binnenkwam kon ik in m'n dagboek op een rijtje zetten. Regelmatig vielen tijdens het voorlezen nogmaals enkele kwartjes op hun plaats.. Schrijven dwingt me te denken met de snelheid van mijn hand.. een stuk of twaalf versnellingen terug schakelen.. Ik zie dat hier bij jou ook. Je begint regelmatig te schrijven over chaos, onzekerheid, angsten, frustraties.. om dan enkele berichten later ineens een soort patroon te zien waar je mee verder kunt. Grappig.. jouw draadje heet "Stoppen"... en het gáát maar door. Laat ook deze dag weer een les voor je zijn, Lars. Dan heb je ook aan deze dag weer iets. smart, Jannigje en Indigo reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 24 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2016 Zo logisch, dat er van alles op je af komt. Alsof je uit elkaar valt in kleine stukjes denk ik. Gaandeweg gaat alles weer passen, even door die rare zure appel heen. Maar voorlopig is het een woelig proces. Toch is er maar 1 Lars! Monster reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menja42 Geplaatst 24 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2016 Dag Lars, Asperger dus en herkenbaar. Dat heeft me aan het denken gezet. Sociaal gezien kon ik als kind al slecht meekomen en ook al is dat minder geworden in de loop der jaren, helemaal natuurlijk is het niet. Zo heb ik grote moeite met relaties, zo erg dat ik ze niet meer durf aan te gaan. Als ik verliefd word, verander ik namelijk in een sterk afhankelijk persoon, psychisch dan. En ja, dat schijnt dan een lichte vorm van Borderine te zijn, die uiteraard door alcoholgebruik alleen maar erger is geworden. Toch heeft een peut ooit ook gedacht aan autisme. Ik herkende me daar eigenlijk niet in, maar door jouw verhaal lijkt het me raadzaam voor mijzelf om dat toch weer verder te laten onderzoeken Verslaving is toch meestal symptoombestrijding, waarbij dat copingsmechanisme het probleem op zich is geworden. Is dat geen stoorzender meer, zoals in een 'clean-iek', dan kan er gewerkt worden aan de onderliggende persoonlijkheidsproblematiek. Het volgende klinkt mogelijk raar, maar soms voel ik enige afgunst dat ik niet in zo'n veilige omgeving zit als jij, waar je niet hoeft na te denken over drank, omdat het er simpelweg niet is.... Oké, dat zal dan wel een simplistische gedachte zijn. Wederom ervaar ik jouw behandeling en verslag daarvan als inspirerend. Laat je niet afleiden ;-) Jannigje en smart reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden