Spring naar bijdragen

Stoppen

Gast Lars

Aanbevolen berichten

Ben eigenlijk best trots op mijzelf ben ik niet snel. Gisteravond vrienden van hem op bezoek. Ze dronken wat en ik had er geen enkel probleem mee. Ondanks dat dit voor mij moeilijke situaties zijn. Nieuwe mensen leren kennen en stotteren onzeker zijn. Het stotteren gaat wel beter. Ik kan werkelijk waar soms zomaar een hele zin uitspreken zonder stotteren. Ik gebruik de app niet meer. Het maakt gesprekken minder persoonlijk en mensen hebben gewoon maar even geduld als ik praat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag van een collega stotteraar: weet je hoe het komt dat het beter gaat met stotteren?

Denk inderdaad het stuk stotteren wat tussen mijn oren zit. Maar verwacht er niet teveel van. Ik stotter nog steeds behoorlijk maar dit is al een stuk winst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Lars, als je boos bent, tekst zingt of voorleest met bijv. een koptel. op je hoofd

met harde muziek, schijnt elke stotteraar feilloos te kunnen praten en ik kan me

zo voorstellen dat je in je basis je toch thuis voelt in je nieuwe situatie in de weekends.

Ik heb gisteren voor de 3e (of 4e?) keer de film The King's Speech gezien, een waargebeurd

verhaal met een onorthodoxe man/methode die de toekomstige koning van Engeland door

zijn moeilijkste speeches aan het volk wist te trekken, het werden beste vrienden.

Als je ooit die film tegen komt is het een aanrader. Krachtige rollen ook voor de acteur(s).

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga hem opschrijven Ladyjane. Ook al mopper ik zeur ik maak ik weleens ruzie toch inderdaad voel ik me wel thuis in de inrichting. Blij met mijn kamer mijn rustpunt. Het wandelen over het terrein wat groot is. De contacten die langzaam toch komen. Van de week met darten goed ontvangen en het viel ze alleen even tegen dat ik al geoefend was  ;) Onzin natuurlijk. Als je wandelt kan er zomaar iemand aanhaken die ik ken van de boerderij of het koffiehuis. Of maak ik onderweg een praatje. Ik ben niet meer zo passief. Bedoel dat ik het praten niet meer ontwijk. Ik doe het gewoon. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In zo'n situatie ligt het zo voor de hand om te gaan drinken, eentje kan wel, nou ja, nog eentje dan en dan nog eentje...

Dat jij dat niet hebt gedaan zegt mij zóveel!

Heerlijk voor je, ook dat je al met al tevreden kunt zijn over waar je woont.

Heb je het goed met je vriend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In zo'n situatie ligt het zo voor de hand om te gaan drinken, eentje kan wel, nou ja, nog eentje dan en dan nog eentje...

Dat jij dat niet hebt gedaan zegt mij zóveel!

Heerlijk voor je, ook dat je al met al tevreden kunt zijn over waar je woont.

Heb je het goed met je vriend?

Het is bij mij de paniek. Vorig weekend. Hoe kom ik die in godsnaam droog door. Ik kan het niet de spanning en dan verdoving willen. Ik kan het wel dat is vorig weekend gebleken. Het is een achtbaan waar in ik zit. Ben al 2 maanden in contact met R. Heel veel gepraat via de chat. Zo toch het gevoel dat we elkaar kennen. Alleen dan is het echt real life. Jij kan geen liefde geven zei mijn ex. Ze had gelijk ik kon haar geen liefde geven. Dat spijt me echt. Toch heb ik het wel in mij. Soms onhandig of stuntelig. Het mag dat is niet erg. Wat zie je in mij heb ik aan R gevraagd. Onzeker als ik ben waarom zou hij een relatie met iemand als mij willen. Omdat je bent wie je bent. Je doet je niet beter voor. Ik voel me op mijn gemak bij hem. Kan mezelf zijn. Hij pusht niet is rustig. Hij leert mij om te gaan met mijn eigen lijf en die van hem. Ook dat is uiteraard allemaal nieuw. Laat mij mijn grenzen aan geven is zacht en teder. Ik durf mijzelf te zijn bij hem. Een belangrijke na jaren en jaren lang mij verstoppen in de kast. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lars,

Wat een groei vanaf het moment dat je hier binnen kwam!!!! :heart:  :rose:

Heerlijk om te lezen.

Liefs Pumpkin

* Moment met een d .................

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat gun ik je dit Lars. Dat je dit mag meemaken en voelen. Het komt op me over als een bevrijding! Logisch dat je geen liefde kon geven want dat was niet jou liefde. Die heb je nu eindelijk gevonden! In persoon en in de soort om het zomaar te zeggen. Ik geniet van grote afstand heerlijk met je mee!❤

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...