Spring naar bijdragen

Donderdag 17 december 2015


Gast Vlok

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 

Koffie en thee staan klaar. 

post-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpgpost-1140-0-04457800-1387954739_thumb.jpg
Geen idee hoe het buiten is, zo te horen regent het een keertje niet :) , 
maar hoor het wel waaien... 
Binnen is het gezellig met de kertstlichtjes aan en de verwarming tikkie hoger. 
Laat de dag maar beginnen. 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Donker maar heerlijk zacht buiten, straks lekker stukje steppen!

Gisterenavond eerste (kinder) kerstdiner gehad van de Souting en succesvol de Gluhwein afgeslagen!! Geen probleem, joehoe!!!!

Vanavond diner twee van school met een heerlijk samenzijn voor de ouders uiteraard met Gluhwein (jeetje waarom moet dat toch??)

Ik ga voor de chocomelk ;)

 

Dagpact:
Agnieta
jowan
Lila

Anna

 

Allemaal een hele fijne droge dag gewenst!

XXX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen frummers.

 

Ben ik erg flauw als ik jullie vraag

de oude dagdraadjes weer met rust te laten?

Er circuleren nu 3 draadjes en wat begon als

een leuk geintje is nu een mop met een lange baard geworden.

Helemaal met je eens Jane. 

Dacht dat ik de enige was die het vervelend vind... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@LadyJane, Lila, Yvonne, Bolletje & A3

 

Ja hoor, ik wil oude dagdraadjes best met rust laten. Ik moest er elke keer om grinniken en had lol in het licht deregulerend effect zoals ik ook deregulerende posts van sommige frummers altijd waardeer. Het raakt voor mij aan adb thema's als stout zijn, ruimte innemen, creativiteit.

 

Maar de lol die ik er aan heb weegt niet op tegen meerdere mensen die er last van hebben. Kortom ik zal me onthouden :).

 

@A3 'infantiel', 'als alcoholist er nuchter niet leuker op geworden'... au, komt binnen, doet ff pijn. Zal er niet wakker van liggen, maar dacht ik laat het je toch even weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, denk je alles op een rij te hebben qua kerstdiners en kerstgala's van de kids, bedenkt die pre puber van ons ineens dat ie toch op chique wil met "Bowtie" en "Bordeelsluipers"

En vanmiddag ter afsluiting,trakteren op school met Pizza!!!

 

Nou voorruit moeders springt wel weer op het fietsje!!!

Ha, ha, ha, ach het houdt je lekker bezig!!! :lol:

 

BTW ik vind Gluhwein wel lekker, de eigen gemaakte dan he, gelukkig schenkt het gros die kant en klaar meuk en is het niet moeilijk te weerstaan!! ;)

En nu raps op de fiets!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiesmiddags...

 

Dat heeft Meya mooi onder woorden gebracht. Snap het wel... het grinniken.

Komt nog bij dat ik ook nog es dacht dat het vrijdag was.. :face-icon-small-shocked: en extra in de war dus.

 

Ik hoop dat het vandaag gaat lukken wijfie!

 

Kalme dag wordt dit vandaag, zin in. Misschien es op de fiets stappen met dat mooie weer.

 

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook menig issue met mijn familie en ook met mijn kind.

Ik ben daarin niet schuldvrij, ik heb mijn aandeel.

Wat ik tot dusver geleerd heb is dat er voor mij nu maar één criterium geldt: alles in het teken van liefde.

Ik probeer over wrok, ego, schuldvraag, boosheid en wat nog meer negatiefs heen te stappen en het te doen vanuit liefde. Een handleiding zou kunnen zijn: wat ge niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Ik ben me er ook van bewust dat je het in de ogen van een ander ook nooit goed kunt doen als die het vanuit een negatief standpunt blijft bekijken.

"Die ander tevreden stellen." is voor mij dan ook geen goed beginsel. Mijn eigen geweten is een veel betere basis, maar dat kost wel even wat meer werk. Af te checken wat ik er nou werkelijk van vind kost me een hoop meditatie en bidden, maar dan heb ik ook wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag iedereen :)

 

Ik denk dat J's besluit de beste keuze is. Ik heb zelf gebrouilleerde familiebanden al voor 20 jaar en geen contact hebben vind ik zelfs noodzakelijk om erger te voorkomen. Ik denk dat het ook belangrijk is om van te voren, nu J nog leeft en wilsbekwaam is, om alvast een executeur aan te wijzen voor na zijn overlijden. Dat voorkomt een hoop mogelijk gezeur achteraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijft heel moeilijk hé Wijfie. Zelf de keuze maken. Wat je ook besluit, de kans zit er altijd in dat je toch een boze reactie krijgt.

Misschien kun je een briefje opstellen waarin J. zijn keuze kan ondertekenen. Als je moeilijkheden krijgt, kan je ze altijd dat briefje laten zien. Zo leg je toch een stukje verantwoording bij J. Ook al zou die keuze onder invloed van medicatie zijn. Misschien weegt het dan wat minder zwaar voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het roept noga veel op he

ikzelf zou ook mijn kinderen willen zien

al had ik ze jaren niet gezien

ik zou deze aarde niet willen verlaten

zonder in het reine te komen

met mezelf en mijn naasten.

Andersom als ik kind was dan nog meer juist

want dan bleef ik achter met schuldgevoelens denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind bolletjes advies heel goed met dat briefje.

 

Het is eigenlijk best simpel. Als J geen rouwkaart heeft gehad bij overlijden van zijn eigen broer, dan hoeven ze ook niet op de hoogte gebracht te worden in geval van ziekte van J. Ze kunnen een rouwkaart krijgen, dat is fatsoenlijk en netjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...