Meya Geplaatst 15 december 2015 Rapport Share Geplaatst 15 december 2015 Droog, welterusten allemaal, voor nu of straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
leila Geplaatst 15 december 2015 Rapport Share Geplaatst 15 december 2015 trusten allemaal, meld me droog af, dag 25, moest even tellen, nog even, gaat het in weken. leila Monster, lady jane en smart reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 15 december 2015 Rapport Share Geplaatst 15 december 2015 (bewerkt) Hee Vlok! Het heeft niet zoveel met willen of kunnen te maken Das nou net de clou We zitten hier met alle tools in handen Of doorzetten, of.. Slaap lekker alvast Jij hebt em wel door Na vallen, kun je altijd weer opstaan Goed voor jezelf blijven zorgen In iedere situatie Anders op de plaats rust Ik geniet nog even van mijn haardje met een dekentje op de bank Poes op schoot, hond aan voeten Slaap wel allen Tot morgen Wellicht Geniet 15 december 2015 bewerkt door Mai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 15 december 2015 Rapport Share Geplaatst 15 december 2015 Ik mijmer nog wat... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 15 december 2015 Rapport Share Geplaatst 15 december 2015 De echte verslaafden zitten hier niet. Die liggen in de goot zonder internet. Of echte is niet waar, diegenen die echt in de put zitten. De rest hier van ons kan er gewoon nog iets aan doen. En als je dan nog, terwijl je hier een forum hebt gevonden waar professionele hulp achter zit, je dus ook wegen naar andere hulp kan vinden, nog weken doorgaat ok. Maanden ok. Een jaar ok. Maar jarenlang? Wil je dan wel echt nuchter worden? Wat een ontstellend bekrompen uitspraak! Ik wens je veel openheid van geest toe en veel succes met je herstel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 15 december 2015 Rapport Share Geplaatst 15 december 2015 http://thespiritscience.net/2015/12/13/this-scientist-argues-that-addiction-is-not-a-disease-rehab-is-not-the-only-solution/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 15 december 2015 Rapport Share Geplaatst 15 december 2015 Volgens mij komt het er op neer "Mensch durf te leven!" In alle opzichten smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 15 december 2015 Rapport Share Geplaatst 15 december 2015 Wijfie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 december 2015 Rapport Share Geplaatst 15 december 2015 slaapwel wijfie ik vind je een topwijfie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 15 december 2015 Rapport Share Geplaatst 15 december 2015 Ik meld me succesvol af voor de dagpact. Welterusten en wellicht tot morgen. (vandaag?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 16 december 2015 Rapport Share Geplaatst 16 december 2015 Ik meld me succesvol af voor de dagpact. Welterusten en wellicht tot morgen. (vandaag?) Zou fijn zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 16 december 2015 Rapport Share Geplaatst 16 december 2015 (bewerkt) Morgen vlokje! Ik snap misschien wel wat je bedoelt, maar ik geloof dat het onderscheid tussen 'wij' en 'zij' gewoon niet zo te maken valt. Misschien gaat het over beeldvorming. Het beeld van de 'echte alcoholist die onder de brug leeft en dus hulpeloos is en afgeschreven wordt.' Het bevestigt een bepaald stigma, voor mijn gevoel dan, en ik denk gewoon niet dat het zo simpel is. Je kunt materieel gezien behoorlijk diep in de put zitten, in een vervuild huis wonen, of op straat (even jouw voorbeelden gebruikt), schulden hebben, misschien een strafblad, maar mentaal gezien nog krachtig en vindingrijk zijn en / of nog steeds toegang hebben tot internet en hier op het forum schrijven, toch? En andersom kun je er wel relatief warmpjes bij zitten en theoretisch hulp voorhanden hebben, maar als je je 'interne hulpbronnen' even helemaal mist, of het gewoon echt niet meer ziet zitten, dan lijkt die hulp gewoon onbereikbaar of je gelooft er niet meer in. Ik weet niet of het dan voor iedereen een kwestie van 'niet willen' is. Ik denk eerder gewoon 'niet kunnen'. 16 december 2015 bewerkt door Yogajuf haddock reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 december 2015 Rapport Share Geplaatst 16 december 2015 ik lees gewoon jouw mening en "de alcoholist" bestaat denk ik niet op een eenduidige manier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 16 december 2015 Rapport Share Geplaatst 16 december 2015 Als ie "eenduidig" niet bestaat zou ie dan meervoudig wel kunnen bestaan? Dr. Jekyll lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 december 2015 Rapport Share Geplaatst 16 december 2015 slimpo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 16 december 2015 Rapport Share Geplaatst 16 december 2015 gaat t bij jou naar je zin, mai? Nog niet geheel naar wens Work in progress.. Oftewel: Voortschrijdend inzicht echter nog niet helemaal "los" willen Zoiets Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 16 december 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2015 Hallo, internet weer geïnstalleerd. Hier alles okey, kei kapot na de drie verhuizingen, maar vandaag mn nieuwe autotje opgehaald. Toppie! Wat is er met het topick van Jeanne??? Vond ik ook een beetje vreemd maar goed: ze wilde "verdwijnen" van het forum blijkbaar. Lijkt me dat er niks stond waar je je voor hoeft te schamen, maar goed... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden