Spring naar bijdragen

Dinsdag 1 december 2015

Gast Lila

Aanbevolen berichten

Ik voel zeker dat het naeffect van pammetjes een wat futloos en leeg gevoel geeft, Kan het niet goed omschrijven maar het is alsof je zowel voorkomt dat je in paniek schiet maar ook het vermogen om ergens blij/vrolijk van te worden. Niet meteen na 1 dag maar wel na een week had ik dat al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pammetjes zie ik als symptoombestrijding en niet als aanpakken van de kern/de oorzaak.

Zoals wijze Jane al zegt...

Door het gevoel heen, ervaren en toestaan dat ik mij nu effe niet zo lekker in mijn vel voel en slecht slaap.

Uiteindelijk kan het alleen maar beter worden.

Nu op weg naar apotheek voor mijn medicatielijst...

Alleen!

Door de angst en paniek heen.

Brrr...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Yo misschien als je ze inderdaad sporadisch slikt, je er niet echt verslaafd aan kan worden, maar zoals je zelf al schreef, het werden er meer. Verslavingen liggen nu eenmaal bij ons om de hoek. We zijn zo gauw geneigd om er maar gauw eentje te pakken zodat we ons niet rot hoeven te voelen. ;)

ik heb er ook wel eens veel geslikt toen ik geen alc. meer dronk. Ik hoopte dat ik een beetje hetzelfde gevoel zou krijgen als met de alc. Toen ik merkte dat dat niet zo was, ben ik er ook gelijk mee gestopt. Maar gevaarlijk zijn ze bij langdurig gebruik. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, ik ben het niet met je eens. Ik kan het hier niet uitleggen.

Zelfs toen ik ermee gestopt was, op eigen initiatief wilden ze me die voorschrijven.

Onlangs nog! Mijn verslavingsarts doet dit echt niet, deze persoon begrijpt het.

En nu kan ik kiezen , ja. Omdat ik Nu weet hoe ernstig gevaarlijk dat spul is.

En omdat ik er los van ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bollie, eigen verantwoordelijkheid prima, okay.

Maar om bewust keuzes te kunnen maken, de juiste keuzes, moet je toch wel goed geïnformeerd zijn, toch? Dan moet je ook weten dat er uberhaupt iets is om je over te informeren.

Ik heb niet per se het idee dat alle huisartsen uitblinken in het informeren over de bijkomstigheden en gevolgen van het gebruik van medicatie. En zoals An aangeeft, soms weten ze het zelf ook niet helemaal.

Dus, en dat was eigenlijk het punt dat ik wilde maken: waar ligt de vetantwoordelijkheid voor een correcte voorlichting?

Bij de patiënt, die pilletjes krijgt voorgeschreven van een arts die hij vertrouwt?

Of toch bij die arts?

Bij het Rijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bollie, eigen verantwoordelijkheid prima, okay.

Maar om bewust keuzes te kunnen maken, de juiste keuzes, moet je toch wel goed geïnformeerd zijn, toch? Dan moet je ook weten dat er uberhaupt iets is om je over te informeren.

Ik heb niet per se het idee dat alle huisartsen uitblinken in het informeren over de bijkomstigheden en gevolgen van het gebruik van medicatie. En zoals An aangeeft, soms weten ze het zelf ook niet helemaal.

Dus, en dat was eigenlijk het punt dat ik wilde maken: waar ligt de vetantwoordelijkheid voor een correcte voorlichting?

Bij de patiënt, die pilletjes krijgt voorgeschreven van een arts die hij vertrouwt?

Of toch bij die arts?

Bij het Rijk?

Klopt maar tegenwoordig is er zoveel informatie te vinden op internet. Mij willen ze pillen laten slikken om mijn cholesterol te laten zakken. Ik word er ontiegelijk ziek van.

Nu lees ik al een hele tijd dat het niet bewezen is dat een te hoog cholesterol slecht is, dat is eens ooit gezegd door een arts in het verre verleden, ik geloof in de jaren 20, en dan nemen ze het maar voor waar aan. de farmaceutische industrie wil maar al te graag dat dat idee blijft bestaan ze verdienen er miljarden mee, terwijl de hele grote jongens onderzocht hebben dat die pillen wel eens voor een verhoogd hartfalen enz. kunnen leiden. Nou dan slik ik ze niet.

Daarom je kan een hoop op internet opzoeken als je meer over medicatie wilt weten.

Maar goed het is mijn mening en dat is voor mij de waarheid. Voor een ander kan dat heel anders zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar duikt de vraag weer op naar de verantwoordelijkheid van informatie vergaring. Heb je als mogelijk belanghebbende de plicht de informatie te zoeken en binnen te halen of heb je als informatie maker de plicht om mogelijk belanghebbende te informeren?

Het lijkt een vraag die verbonden is aan de moderne, digitale, elektronische tijdgeest.

Wetgevers en uitvoerders zoals in mijn geval een uitkeringsinstantie, maken zich er vaak gemakkelijk vanaf: Je had het kunnen weten. In mijn geval dacht de rechter het te kunnen schikken en deed een paar duizend euro van de dikke elfduizend boete af. Dure zaak, dus. Weg extraatje voor mijn pensioen, wat toch al niet te rooskleurig is.

Enfin, ik leef nog en ik ben nuchter.

Overigens is het een eigenaardigheidje van verslaafden om gelijk te willen halen en als het even kan het laatste woord te hebben.

Ik hoop dat dit bericht snel opgevolgd wordt..... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over oxazepam. Mijn moeder nam die als aspirientjes bij elk onlustgevoel wat er maar was en toen ze opgenomen werd op het laatst van haar leven kon ze alleen nog roken en oeverloos wandelen door de lange gangen. Zag er ook verslavend uit. Volgens mij moest ze er flink van afkicken.

Jaarlijks krijg ik een stripje van 10 tabletjes (10 mg) en weet dus er zeer mee op te moeten passen. Heel af en toe een halfje voor de nacht maar bijna nooit overdag. Ik word er echt beroerd van/dizzy. Maar om even de piek van de paniek af te halen kan het prettig zijn.

In de afgelopen week heb ik een keer voor het slapen gebruikt en de rest van de nachten met paracetamol.

Vanavond maar eens zonder iets proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elma,

Wees ongelofelijk trots op jezelf !

Je hebt echt een hele fikse hindernis overwonnen!

Wijfie ,

Sterkte,

Klinkt echt zorgelijk allemaal joh.

En hier...Helaas nog steeds niet fit,

Voel me behoorlijk depri, ook door die nare regen elke dag.

Vanochtend weer een huis schoon gemaakt, en soms ben ik dat zooo zat he.

Elke dag werken, nooit eens een dagje vrij.

En dan ook nog harstikke zwaar werk o.a. een hele badkamer gepoetst en ontkalkt, een hele vloer in de was gezet en uitgewreven., en dan de rest van het huis nog.

Kom ik thuis, moet ik zeker nog 2 wassen draaien, mijn bed verschonen (liep al achter)

Wasrek in de kamer, want regent buiten en geen extra kamer voor de was.

Parkieten hebben er weer een puinhoop van gemaakt, dus moet nu echt zuigen.

En toch door de regen zo boodschappen doen, want schoonzoon en kleinkinderen komen eten vanavond.

Dit omdat schoonzoon, mijn computer gaat updaten, en voor wat hoort wat, hij heeft het al zo druk.

En ondertussen maar snaaien en trek hebben in een heleboel wijn.

Pffff, nou scrollen maar hoor, ik mijn mijn ei weer even kwijt :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal

Blondie nu even jezelf op de eerste plaats zetten hoor, neem je tijd......

Wijffie sterkte

Hier gisteren een moeilijk moment gehad.

Sinds 16 maanden alcohol de baas......de eerste tien maanden alleen een glaasje wijn bij bijzondere

gelegenheden ( iets te vieren en dan 2 glaasjes ) ging goed :)

De laatste 6 maanden ook bij bijzondere gelegenheden geen behoefte meer gehad aan die 2 glaasjes wijn.

Dus nu al een half jaar geen alcohol meer. :)

Nu staat ons huis te koop . Willen geen toestanden achteraf. Dus netjes alles in orde.....ook de nok van het dak

laten vast zetten, dak laten keuren etc.......kom ik gisteren thuis........en jahoor water langs de muren op zolder....

Grrrrrr.......voor het eerst in die 16 maanden dacht ik en nu............een fles wijn......

Heel de avond mee bezig geweest in mijn hoofd.....

Ik ben er nog steeds een beetje van ontdaan.......beetje geschrokken ook....vooral omdat ik in de eerste 10 maanden

sporadisch 2 glaasjes nam als er iets te vieren was......gisteren was ik echt helemaal ontdaan , boos etc....en ik dacht aan een

hele fles niet aan 2 glaasjes...

Blijft opletten dus.....

Je verhaal komt me 100% bekend voor. Daarom is voor mij AdB ook 100% stoppen want anders ben ik in de kortste keren weer waar ik nooit meer wilde zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jowan, boeiend filmpje.

Alleen vraag ik me af hoe deze opvatting zich verhoudt tot jouw opvatting dat alcoholisme een ziekte is.

Niet.

Het is voor mij een andere insteek dan dat wat ik geloof. Het vergt voor mij openheid van geest om hierin mee te gaan.

Wat me beangstigt is de expliciete suggestie dat je gerust kunt terugvallen zonder ernstige consequenties. Die uitdaging ga ik niet meer aan. Niet omdat ik een vernauwde geest heb, maar ik heb de tijd niet meer. Als ik terug val, geloof ik dat dat mijn dood betekent.

De openheid van geest die ik wel heb, en de bereidwilligheid om te leren, leidt er wel toe dat ik bevestigd word in mijn overtuiging dat een versterkt sociaal leven met liefdevolle verbindingen en interacties met mensen om me heen, onontbeerlijk zijn voor me. Dat dat me heel sterk helpt "geen middel nodig te hebben". Zo ervaar ik dat ook vaak. Het middel komt soms bij verrassing om de hoek als een ingeslepen gewoonte. Ik win nooit iets, maar op de hoogste trede staan op het ereschavot en een fles hand in de handen gedrukt krijgen......  Van die dingen.

Wat ik er verder over denk is dat verslaving zo'n relatief nieuw probleem is welk steeds grotere uitwassen krijgt heden ten dage, dan er veel mensen naarstig op zoek zijn naar een oplossing, eeuwige roem of een nieuw verdienmodel.

Dit soort presentaties ga je dus gewoon vaker zien. En dat vind ik dan weer goed. Hoe meer oplossingsgerichte aandacht ervoor is, hoe beter mijn zaak gediend is.

Ik zeg het zelf niet vaak, maar er leiden meerdere wegen naar Rome. Voorlopig breid ik mijn pleidooi voor de NA en AA dan ook uit met: zoek mensen op en maak vrienden, zorg dat je in sociale structuren ingebed raakt. Vereenzaam niet. Met dat laatste heb ik veel te veel ervaring.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...