Spring naar bijdragen

terug


Cas

Aanbevolen berichten

Goedendag, even mijn kort voorstellen . Jonge papa van 39 . 3 kids leuke job sport ook veel alleen doe ook nog steeds veel foute dingen . Ben vroeger hier weleens eerder geweest. Gaat steeds slechter dus probeer er weer wat aan te gaan doen. Heb mij ook aangemeld voor een online behandeling . Een ieder geval ga ik mijn best doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Cas,

Als een van je 'foute dingen' alcohol drinken is dan ben je hier aan het goede adres. Ik ben zelf vader van twee kinderen. Zit nu anderhalve maand op dit forum en heb er al enorm veel aan gehad. Kennis, advies en steun.

Goed dat je hebt besloten om beter te onderzoeken wat je nu precies doet en waarom. Dat is een duidelijk stap richting verbetering en herstel.

Van harte welkom hier. Voel je vrij en schrijf zo veel je wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schrijven Cas om niet te vergeten.

Hier of in een schriftje.

Zelf heb ik een schrift bij gehouden..

100 dagen lang.

Ik heb het nog steeds.

Mijn eiģen draadje hier..de euforie maar ook zekers moeilijke momenten.

Stoppen geen makkie..maar zekers de moeite waard

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed van jullie. het is voor mij allemaal heel vers dat ik nu hier zit. ben blij om even wat respons te horen bedankt. Dat geeft al moed. heb pas geleden wel een lijst gemaakt met voordelen en nadelen . Nou duidelijk dat het bijna alleen maar voordelen geeft stoppen met die troep. Mijn valkuil zit hem vaak dat eigenlijk alles best wel goed gaat weet zo makkelijk ook om mijn probleem niet te laten opvallen zo dat ik gewoon mijzelf geloof. Sport ook veel eet vaak gezond dus dat drinken moet wel kunen toch. Alleen heb echt geen grens als ik drink ben echt een gevaar dan voor mezelf en voor anderen. Het is gewoon een wonder dat ik hier nog zit. Dat wil ik zo houen ook . Heb idd genoeg om voor te vechten wil nog wel een aantal jaren mee ja . Dat is genoeg reden om hier te zijn. Dit voel al een ieder geval fijn dat er toch een plek is waar mensen zijn met de zelfde problemen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou toch maar ingeschreven voor hardloop wedstrijdje zo door de duinen . Even alles van mij af lopen hoofd weer de goeie kant op zetten. Bedankt jongens hou jullie op de hoogte . Zal ook de verhalen hier lezen vind dat altijd wel dapper en stoer van mensen dat ze dat allemaal opschrijven hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Cas

 

welkom, ook ik was al eerder hier geweest, en nu weer terug.

vorig weekend op zaterdag kreeg ik het inzicht, dit gaat niet langer, stop ermee.

nu ga ik dag 9 in en het voelt goed. 

ooit was ik die leeftijd en moeder van jonge kinderen, had ik toen maar gedaan wat jij en ik nu doen.

nu ben ik 50 ook goed, maar had zoveel fouten dan niet gemaakt...... vooral met mijn kinderen.

succes vandaag, leila

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom!

 

Ja, na een dag drinken spijt hebben is een..... maar dan!!

Het is een onnoemelijk rottig probleem.

Ik hoop voor je dat je veel steun zult ondervinden hier.

Heb je ook vertrouwelingen in real live?

Mijn ervaring is dat dat ook erg goed werkt.

Dat mensen je enigszins begrijpen..

 

Je weet waarvoor je het doet!

Suc6! :musicnote:

 

Voor mij is dit dag 6.

5 jaar geleden was ik hier ook, als overtuigde minderaar, maar dat is niet blijvend gelukt.

Het stop-knopje is defect!

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Smart,

 

Ja ik heb wel mensen om mij heen die mij zullen steunen. Mijn vrouw drinkt al helemaal geen alcohol dat vind ze vies en toch blijft ze bij mij. Als ik zo door ga dan kan het wel eens anders lopen. Bedankt jullie al voor de lieve berichtjes. Vandaag een ieder geval een goeie dag gehad. Vanmiddag nog een hardloop wedstrijdje over het strand en door de duinen met die wind en regen echt helemaal top!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren een redelijke dag gehad. Wel heel druk ,uit mijn werk ook nog allemaal dingen regelen. Kwam thuis wel 1 biertje bij het eten gedronken vond het niet lekker. Daarna nog hoop dingen thuis doen toen ik klaar was nog super druk in mijn hoofd. Wel nog half blowtje gerookt voor het slapen . Viel goed in slaap maar daar ben ik ook niet blij mee. Ben getest voor adhd. Dat schijn  ik te hebben . Medicijnen werkten niet daar werd ik alleen maar drukker van. Probeer echt mijn rust te vinden al valt dat niet altijd mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Cas,

 

Ik ben hier sinds gisteren dus kan je nog geen hele goede adviezen geven. Dat druk in je hoofd dat heb ik ook. Altijd gaan die gedachten maar. Waarschijnlijk drink ik om rust te vinden in mijn hoofd, en te vergeten, maar de volgende dag is het altijd erger. Ik heb drank geïdealiseerd. Gezellig, relexed even niet denken.... Dat was ook de rust die ik zocht vaak tot diep in de nacht. Volgende dag moe en er kwam niks uit mijn handen. Dan werd ik nog rustelozer ik heb een eigen bedrijf. Nou ja het is gewoon een vicieuze cirkel, en die moet doorbroken worden. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mindfulness is een heel goede manier om rustiger te leren worden.

Ik heb het een tijdje intensief gedaan en pak het nu op als dat nodig is.

Echt een aanrader!!

 

Op een laag pitje genieten van het moment/hier en nu.

Zeer de moeite waard om te gaan proberen. :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...) Mijn valkuil zit hem vaak dat eigenlijk alles best wel goed gaat weet zo makkelijk ook om mijn probleem niet te laten opvallen zo dat ik gewoon mijzelf geloof. Sport ook veel eet vaak gezond dus dat drinken moet wel kunen toch. Alleen heb echt geen grens als ik drink (...)

 

Heel herkenbaar voor mij. Mijn huisarts prikte er jaren geleden doorheen en dat is het begin geweest van veel inzicht en herstel. Het heeft ook zonder twijfel mijn huwelijk gered. Heb je al eens overwogen naar je huisarts te gaan en helemaal open kaart te spelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat heb ik gedaan. Heb ook bij de brijder een cursus gevolgd dat ging toen wel goed. 2 keer bij een aa komst geweest maar niet door gezet. Denk vaak dat ik geen probleem heb valt best allemaal te combineren . Alleen dat zijn vaak excuses denk ik . Vind deze maand wel heel lastig om te stoppen . Weet als ik het nu kan dan heb ik een goede stap gezet. Maar voor mij lijkt mij voor nu onmogelijk. Geen goed start gedachte maar ga het wel proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk vaak dat ik geen probleem heb valt best allemaal te combineren . Alleen dat zijn vaak excuses denk ik..........

 

Oeps, herkenbaar Cas! Dacht ik ook heeeel lang. Valt toch allemaal mee? Doe er toch niemand kwaad mee? (stiekem 's avonds laat, of in de weekenden alleen drinken). Kwam uiteindelijk wel 1 flink besef: ik doe er mezelf heel veel kwaad mee! Het gaat niet over hoe goed katers te camoufleren zodat kids niks merken, of hoe goed ik zaken kon verbergen... Of er iemand anders last van heeft. 

IK had er enorm veel last van, en alcohol werd steeds belangrijker. En achteraf zie ik pas duidelijk de spiraal, neerwaarts, vaker, meer. Blij dat ik daar uitgestapt ben, het heeft een tijd gekost en 1 uitglijder, maar voor mij is het duidelijk, leven zonder alcohol is echt, puur, zonder zelfverwijten, stiekem gedrag, katers. Het is enorm de moeite, zo veel fijner. Hang in there, dag voor dag! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...