Spring naar bijdragen

terug


Cas

Aanbevolen berichten

Ha Smart , t gaat kijk nog steeds te ver voorruit ,. Heb echt een paar moeilijke dagen die gaan komen. Heb zelfs al een plan gemaakt om gewoon maar die dagen te gaan drinken. Erg wat ik niet wil. Heel het fris wakker worden vind ik zooooo relaxed . Maar ben pas paarcdagen bezig heb het idee al half jaar. Maar maak ook leuke plannen krijg weer veel meer inspiratie wil niet meer terug vallen . Ok sterkte vandaag Smart ! :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Cas

 

welke moeilijke dagen heb je het over, kun je dat met ons delen? dat fris wakker worden, daaraan denken houdt mij steeds op de been. denk ik, ja ik kan nu wat drinken, maar wat denk ik dan morgen als ik met een duffe kop naar mijn werk moet?

leila

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Leila,

 

As 18 december is mijn laatste werkdag . Die avond heb ik een concert van een cover band v d doors met broers en vrienden dat wordt lastig. Dan ga ik ook nog wknd met schoonfam. paar dagen weg met de kerst. Schoonfam drinkt veel. Is wel aan zee dus neem mijn hardloopschoenen mee. Dan komt oud en nieuw . Wordt ook grootst gevierd met veel drank. Is dus lastig. Nu ik gestopt bent voel ik mij soms ook down ben bang dat ik op die feestjes zo chagrijnig wordt. Wil niet wknd van mijn gezin verpesten. Zal er op letten ga mijn best doen verder niet teveel aan denken voel mij nu goed en gezond .

 

Heb trouwens wel een nieuwe baan heb het nu ook super naar mijn zin maar vind een nieuwe uitdaging wel weer gaaf!

bewerkt door Cas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...) bang dat ik op die feestjes zo chagrijnig wordt. Wil niet wknd van mijn gezin verpesten. (...)

Ik zou me daar niet te veel zorgen over maken. Ik ben zelf vader van twee kinderen (6 en 7) en ik merk dat mijn niet drinken prettige kanten heeft voor mijn gezin, en ook minder prettige. Ik word sneller boos en accepteer duidelijk minder van de kinderen.

Als je het de kinderen zelf vraagt dan willen ze waarschijnlijk liever een papa die minder vaak boos wordt. Maar qua opvoeding weet ik heul zeker dat de kinderen beter af zijn terwijl ik er ben, inclusief boosheid en sjagrijn, dan wanneer ik er niet of beschonken ben.

Heb maar vertrouwen in jezelf en in je emoties.

(schreef ik natuurlijk vooral aan mezelf ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het wel een afwijking van mij, maar juist feestjes trotseren en bij anderen Niet drinken heb ik beter in de klauw dan tijdens het alleen-zijn.

 

Op de een of andere manier maakt dat me trots en je beleeft veel duidelijker wat er om je heen gebeurd. En als het niet meer leuk is signaleer je dat sneller en kunt eerder kiezen om dan weg te gaan. Het vraagt wel dat je je schrap zet (een andere vorm van je boos maken!) door Niet te willen drinken.

 

Kun je bij dat concert niet de bob zijn bijvoorbeeld?

 

Maar ja, ik zeg wat maar weet het wel... tis beslist ook lastig. Onthou maar gewoon hoe goed het voelt zonder A..... :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha smart , dat was ik idd van plan ,. Ga met de auto beter. Vanavond naar de aa geweest die was leerzaam . Ze Willen mij ook goed helpen en geven adviezen echt super. :-) morgen gewoon weer een nieuwe dag een nieuwe dag om niet te drinken. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens moet de eerste keer wezen.

Daarna word het telkens gewoner.

Kerst blijft kerst. .met of zonder drank.

Ook wordt het nieuwjaarsdag zonder drank.

Ik nam zelf...kinder champagne.

Waarom...dan voelde of ik toch nog mee deed .

Cas en anders lekker op arreslee pact meeliften.

Samen sterk❤

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ,

 

Korte update . Nu vanaf 3 december geen alcohol gedronken. Ga mij steeds beter voelen en meer zelfvertrouwen. Helemaal top. Je merkt idd al snel tenminste ik dat het beter gaat.. Durf mensen gewoon weer normaal aan te kijken bij de kassa etc. Wordt wel moeilijker . Krijg steeds meer trek denk nu ook van nou heb toch bewezen dat ik ook zonder drank kan. Kan wel weer een biertje drinken. Morgen ook kerstborrel lastig . Hoe gingen jullie daar mee om . Na die 2 weken. ?? Weet zoek genoeg afleiding en ga vanavond gelukkig weer naar de aa . Dat vind ik leuk. Ok doei doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cas, je gaat goed en het zou fijn zijn

als dat zo blijft.

Ik vergelijk het wel eens met lijnpogingen vroeger,

dan was ik mooi op gewicht, voelde me goed en

dacht dan kan ik wel weer eens genieten van iets lekkers.

Maar dan kam er toch iets van een inhaalslag

en eindigde ik soms zwaarder dan voor het lijnen.

Als er iets slecht is is het jojo-en, want het blijft een

never-ending story. Idem met drinken. Velen gingen je voor,

ook ik met drinken, en het jojo-en bleef, want het drinken op

zich liet me niet echt meer los. Je komt het ook overal tegen he.

En iets in je blijft het ook verheerlijken, terwijl je nu juist schrijft

je steeds beter te voelen en zelfvertrouwen te hebben.

Waarom zou je dat risico nog willen nemen opnieuw te beginnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha sorry ik moet lachen Gerrit om je laatste zin . Begrijp het niet verkeerd maar het leverd idd problemen op. Maar idd zit die drank nu te verheerlijken . Van het was toch altijd gezellig en wat voelde ik mij goed toen ik het op had. Ik heb het echt nodig denk ik dan. Heb het vandaag lastig denk er de hele tijd aan. Dan ga ik mij ook onzeker voelen en dan wordt die trek alleen maar groter. Sorry maar ik vind het echt moeilijk  dat wist ik. Meestal op die hele moeilijke momenten ging ik voor gaas. Zit al allemaal plannetjes te maken in mijn hoofd hoe en wanneer. Dit helpt wel dit hier te melden en jullie reacties . Dat ik niet de enige bent . Weet dat die trek weggaat. Afleiding is ook goed. Zit alleen met die kerstborrel daar kom ik niet onderuit. Heb ook een paar dagen niet kunnen hardlopen te druk. Dat moet ik snel doen daar raak ik mijn frustratie s van kwijt. Ieder geval bedankt voor de positieve reactie s sorry maar dat voelt goed :-)

bewerkt door Cas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat sterk genoeg voelen om weer een biertje te kunnen drinken is inderdaad een instinkertje. Het alcoholmonstertje dat probeert je weer te laten drinken.

 

Succes en sterkte met de kerstborrel vandaag. Maak het niet te lang, laat je gezicht zien en snel weer weg. Blijf bijvoorbeeld slechts een half uurtje en ga dan ook weg. Beter een korte borrel, dan het risico om weer trek te krijgen en te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Ploffie ,

 

Bedankt , zal gewoon toch lastig zijn kan niet gelijk weg daar en vanavond heb ik daar aan sluitend een concert met vrienden.

Ben niet echt bang dat ik ga drinken hoop alleen dat ik niet zelfbedelijdend daar ga zitten en gewoon er van geniet . Schop onder mijn kont zeg maar. En als ik dit overleef ga ik lekker gezond het wknd in ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...