Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Sislyn

Aanbevolen berichten

Hoi Lyn,

Welkom op het forum!

Als je onder 'algemeen' gaat kijken vind je 'werking van dit forum' met daarbij een zandbak om te oefenen.

Je schrijft al dat je een probleem hebt met alcohol. Heb je ook al een plan om daar wat aan te veranderen?

Groetjes

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen alvast bedankt voor het warm welkom en de hulp om mijn weg te vinden op dit forum.

Akkordeon vroeg of ik een plan had om wat aan mijn probleem te veranderen. En ja, dat heb ik zekers en daar wordt aan gewerkt.

In Januari dit jaar heb ik mij laten opnemen voor een paar maanden en daarna is het redelijk goed met mij gegaan.

Toch dacht, wat ik ook herkende bij anderen, dat ik wel af en toe een keer kon drinken. Nou kun je het vervolg waarschijlijk al wel raden......

Het werd steeds meer en ging mijn leven en geest steeds meer beinvloeden. Gelukkig heb ik leuk werk, volg een cursus en heb een leuke volleybalvereneging gevonden wat maakt dat ik mijn hoofd boven water kon houden. Toch was ik het weer zat en ging mij steeds schuldiger voelen en ik wou rust in mijn hoofd en niet steeds met alcohol bezig zijn.

Dus ik ben een paar dagen geleden aan de refusal gegaan en ik moet zeggen dat ik heel blij ben dat ik dat heb gedaan.

Wat een rust!! En wat voel ik mij gelijk al stukken beter! Ik durf weer met opgeheven hoofd rond te lopen.

Heb niks te verbergen en hoef me nergens voor te schamen (zullen ze het ruiken, kunnen ze het zien, ben ik anders pffff)

Dus zoals jullie zien ben ik al een tijdje bezig om de alcohol de baas de worden en tot nu toe ben ik het gevecht gelukkig nog aan het winnen

maar het blijft een gevecht.  Ik vind het erg fijn dat ik zoveel herkenning lees hier en ik hoop dat we samen sterker kunnen staan.

Gelukkig ben ik nooit te oud om te leren.

Fijn dat ik lotgenoten heb gevonden!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha eindelijk een medevolleyer hier.

En er is bij thema's een Refusal-afdeling,

daar kun je net weer extra steun uit halen.

De strijd gaat minder worden hoor, je Refusal

gaat daar mede voor zorgen en als je op

dit forum je weg vindt en geregeld meeschrijft

dan zul jij eens zien wat een heerlijke adb jaren

je nog voor de boeg hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha eindelijk een medevolleyer hier.

En er is bij thema's een Refusal-afdeling,

daar kun je net weer extra steun uit halen.

De strijd gaat minder worden hoor, je Refusal

gaat daar mede voor zorgen en als je op

dit forum je weg vindt en geregeld meeschrijft

dan zul jij eens zien wat een heerlijke adb jaren

je nog voor de boeg hebt.

Dank je lady jane, waar kan ik die afdeling vinden dan. Zou het graag met anderen en ondersteuning willen doen. Dit is de eerste x dat ik refusal gebruik dus vind het wel spannend. Ben ook benieuwd naar andermans ervaringen hiermee. Alvast bedankt meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben al een aantal maanden bezig met mijn alcohol probleem. Minderen lukte niet, dus na een therapie (cognitieve gedragstherapie bij middelengebruik) en een gesprek met behandelaar besloten te stoppen voor een tijdje........                      .....Sta 11 dagen droog.

 

Ti's nog niet zo lang...

 

O nee???? Niet zo lang???  't Is anders wél  elf!!! keer een HELE dag zonder alcohol... :rose: :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Lyn! Heel veel succes . Zoals ik het lees ook al een tijd bezig. Goed om hier mee te komen schrijven. Veel (h)erkenning, vind ik.

Ik ben al een aantal maanden bezig met mijn alcohol probleem. Minderen lukte niet, dus na een therapie (cognitieve gedragstherapie bij middelengebruik) en een gesprek met behandelaar besloten te stoppen voor een tijdje. Ook met behulp van refusal. Daar was ik sceptisch over; wat doet zo'n pilletje nou?! Maar net wat je zegt, wat een rust in mijn hoofd. Ik slik het nu 1 week en ga nu over op een mindere dosis (2 x per week). Sta 11 dagen droog.

Ti's nog niet zo lang...

 

Dank je Lila! Minderen voor een alcohol verslaafde wordt denk ik heeel lastig. Tenminste, als ik naar mezelf kijk. De hoeveelheid neemt uiteindelijk toch weer toe. Je houdt de deur op een kier en die is veel makkelijker te openen dan een deur die dicht is. En net wat je zegt....de rust! Heerlijk! Ik ben afgelopen zaterdag begonnen met de refusal en slik elke dag op eigen toezicht en sta nu nog maar 8 dagen droog. Maar je moet toch ergens beginnen en of het nou 8 dagen of 11 dagen zijn...... We hebben ze wel nuchter doorgemaakt!! And still counting.En Rome is ook niet in 1 dag gebouwd toch? ;) Is het voor jou ook de eerste keer dat je aan de refusal zit? Bedankt voor je reactie Lila :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lyn,

 

Ook welkom hier. Ik herken het wel: een tijd droog staan en dan denken: ik kan wel weer gematigd drinken, ik heb het in de hand. Voor je het weet zit je weer op het oude niveau. Dat is ook wat mijn omgeving wel eens zegt: ach joh 1 of 2 kan toch geen kwaad? Of over een tijdje kun je toch wel weer eens een borrel nemen? Ik ga er voor mezelf nu van uit dat ik nooit meer drink.

 

Maar ja, dit is pas dag 9 dus het is een beetje wankel allemaal soms.

 

Jij in ieder geval succes gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Bedankt ErikB

 

Idd Lila dan zit die deur echt dicht en dat geeft een hoop rust in je hoofd. "Wel drinken, niet drinken, wel drinken enz....."

 

Nou moet ik wel eerlijk bekennen dat ik in het begin ook zò bang was voor het effect van de refusal dat ik een proefdronk heb gedaan.

Ook omdat ik met oud en nieuw wel wou drinken en dus wou weten hoelang ik dan moet zijn gestopt met de refusal.

Alleen.....daardan stopte ik niet meer en allemaal smoesjes van; ja maar het is nu bijna kerst, tussen kerst en oud en nieuw in heeft ook niet echt zin meer enz.

Gelukkig heb ik me aan mijn eigen afspraak kunnen houden om gelijk in 2016 weer te stoppen en met de refusal te beginnen.

Maar dat is mede gelukt omdat het weer zo uit de hand liep dat ik er zelf weer even helemaal genoeg van had.

Een geluk bij een ongeluk.

Zaterdagochtend heb ik voor het laatst gedronken en zit weer sinds zondagavond aan de refusal.

En nu maar doorgaan met stoppen.

De avonden vind ik het lastigst.....dus misschien kom ik alleen voor de afleiding vanavond wel weer even terug.

Fijne avond allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog steeds gestopt Nadia. Maar ik vind het wel heel lastig.

 

Ik vind het dubbel om hier te zijn. Juist door het vele lezen over het onderwerp alcohol wekt dat soms ook trek op.

Bij anderen lees ik dat ze trekmomenten hebben maar bij mij is het net anders om

Er zijn af en toe momenten dat ik geen trek heb en het wordt alleen maar erger in plaats van minder.

Zo erg zelfs dat ik er lichamelijk op reageer. Klamme handen,onrustig en hoofdpijn.

 

Ook ben ik heel erg moe en echt nergens zin in. Alles kost veel moeite.

Ik weet niet waarom het me nu zoveel moeite kost. Ik ben wel eens vaker gestopt en dan ging er een knop om en was ik er klaar mee.

Maar het lijkt wel alsof ik die knop niet kan vinden ook al heb ik mezelf voorgenomen om niet meer te drinken.

Waarom kan ik deze keer niet net als anderen genieten van de dingen die je ervoor terug krijgt als je stopt met drinken?

Niet bang zijn dat iemand het ruikt op mijn werk, weten wat ik de vorige dag gedaan heb, geen ruzie heb gemaakt met wie dan ook....

Ik ben alleen maar bezig met wel drinken in mijn hoofd en haal er momenteel niets positiefs uit dat ik niet meer drink.

Dit is echt heel vreemd en maakt het heel lastig.

 

Wel fijn om te lezen dat het anderen beter af gaat.

Op die manier ken ik het ook maar het voelt nu heel anders.

Herkent iemand dit?

Hoe krijg ik die knop om?

Als het zo blijft voelen ga ik de strijd verliezen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Lyn, ik lees net op een ander draadje dat je niet zo ervaren bent in forum gebruik. Wou even zeggen dat je het goed doet hier. Wees niet bang fouten te maken. Gewoon lekker schrijven en reacties waar je niks aan hebt langs je af laten glijden.

Typefoutje

bewerkt door Meya
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties.

 

Qua vitaminen zal dat er niet heel goed voor staan Meya want mijn eetlust laat nog te wensen over ook al doe ik wel mijn best om ze binnen te krijgen.

Ik slik ook vitamine B totaal.

 

Drinken lost idd niks op maar ik moest het zo nodig weer even "uitproberen"

Ik slik nu weer netjes mijn refusal en de trek is minder.

Misschien moest ik dit even doen om erachter te komen dat ik niet wil drinken en dat geeft voor nu rust.

En ik moet het ook maar in het hier en nu houden anders maak ik het veel te ingewikkeld voor mezelf.

Vandaag en gisteren iig niet gedronken en ga voor morgen ook voor een alcoholvrije dag.

 

Nu de hond uitlaten en naar bed.

Welterusten iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Lyn, je verhaal lijkt ook op mijn verhaal ik heb de laatste n maanden ook refusal maar met vakantie wilde ik drinken en met kerst oud en nieuw heb ik ook gedaan en wat voelde ik mij slecht .De heele december gedronken .De eerste keer toen ik stopte was ik helemaal blij en alles was positief nu ben ik ook weer gestopt en niks positief , ben moe futloos en voel mij slecht .Kan mijn knop ook niet meer vinden .Denk nu zelfs heeft toch tijd nodig misschien bij jou ook om zich weer beter te voelen .Als je de knop vind zeg mij dan even waar die is gebruik ik hem ook .Sterkte verder maar je bent op de goede weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Ronja, dat klinkt al hetzelfde als mijn worsteling.

Maar ik denk dat elke x stoppen anders is.

Alleen zo erg lastig had ik nog niet eerder meegemaakt.

Ik moet wel zeggen dat ik er nu, na die 2 halve liters en de werking van refusal nu duidelijk aan de kant van niet drinken sta en gaat me nu een stuk makkelijker af.

Nou wil ik niet zeggen dat jij dat jij dat ook zo moet doen maar voor mij was het nodig om wel een duidelijke keus te maken.

Ik voel me nu een stuk beter en gemotiveerde en vind het weer fijn om hier mee te lezen (bijna) zonder trek te krijgen.

Maar wel hanteerbaar.

Daarvoor was het niet hanteerbaar.

Ik werd er letterlijk ziek en depri van en dat kon ik niet volhouden.

 

Voor mijzelf ben ik blij dat ik het gedaan heb maar nogmaals....dit werkt bij mij zo.

Ik wil jou absoluut niet hetzelfde aanraden en je tot drinken aanzetten.

Maar ik ken mezelf redelijk en wist dat ik op dat moment zou verliezen en ook wou verliezen.

Maar door dat verlies heb ik nu veel gewonnen.

 

Ik hoop dat je bij jou ook snel die knop kunt vinden want anders is het wel hèèl zwaar.

Helemaal wetende dat het ook anders kan.

Alles bij elkaar is het al zwaar genoeg toch.

 

Vandaag ga ik niet drinken en de refusal zit er weer in.

 

Fijne avond allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Psssst: die knop bestaat niet echt.... Soms is het gewoonweg doorgaan met niet drinken, voordat de voordelen duidelijk worden.

Een beetje langere adem.... Stug doorgaan, na veel vallen en opstaan. 

heb afgelopen jaar regelmatig gedacht: 'waarvoor doe ik het?', en ook 1 x wel aan toe gegeven.

Maar het wordt wel duidelijker. Het is enorm de moeite om jezelf te leren kennen zonder dempen, kracht vinden in wat je zélf kunt, zonder hulpmiddelen.

Wens je veel kracht Lyn, dag voor dag 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lyn hoe gaat het?.......... en Indigo denk dat je gelijk hebt gewoon doorgaan met niet drinken , zaken anders doen en de tijd ook laten werken zo dat het gewoner wordt om niet te drinken en de zucht minder .Op de refusal gaar ik niet drinken maar Leila ik was zo vaak ziek de laatste tijd van alkohol dat ik er ook geen zin meer in heb .Maar de zucht blijft .daar moet ik wel met omgaan op dit moment .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

 

Met mij gaat het goed gelukkig.

Slik elke dag mijn refusal en geen trek.

Ik voel me met de dag beter en ook veel vrolijker, vriendelijker en geduldiger.

 

Binnenkort een nieuwjaarsborrel met een voor mij redelijk nieuw groepje mensen.

Oh oh dacht ik eerst, dat wordt stoppen met de refusal voor een paar dagen.

Begin januari had ik dat als een excuus graag aangegrepen maar nu heb ik helemaal geen zin om te stoppen met de refusal om een biertje te drinken.

Dus dat wordt een nieuwjaarscola voor mij.

Nou moet ik wel zeggen dat dat pas in half februarie is maar voor nu zeg ik cola.

 

Ik moet wel zeggen dat ik veel slaap als ik niet hoef te werken.

Ik weet niet goed wat ik met mijn vrije tijd aan  moet.

Omdat ik mijn knieband een beetje heb verrekt kan ik ook niet zo heel veel momenteel.

Helaas gebruik ik daar wel seresta`s voor om te kunnen slapen.

Weet iemand iets anders maar wel werkzaam?

Slaapthee en ontspanningsoefeningen doe ik al.

Geen koffie en niet eten voor het slapen doe ik ook al.

Het is maar een kwart van 50 mg dus overdreven veel is dat ook weer niet maar wil hier niet dagelijks van afhankelijk worden.

Dat ik straks niet meer kan, of denk dat ik dan niet meer kan slapen zonder.

Ik wens iedereen een fijne en nuchtere avond ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lyn,

 

25 mg seresta (= oxazepam) is best veel hoor!

Mij was niet helemaal duidelijk of je ze kreeg voor de knie of... het slapen?

Het is verslavend goedje...

 

Als ik jou was (en dat ben ik niet) halveerde ik vanavond de halve en zou erna gewoon eens

een paracetamol gaan proberen.

Pcm werkt ook licht ontspannend. Mij helpt het en soms zelfs een halve.

 

Fijn dat het je verder goed gaat! :rose:

 

Laat maar eens weten wat je doet.

En als je toch al veel slaapt is een korter nachtje dan erg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schreef al Smart dat ik een kwart slik en ook niet elke avond hoor.

Weet dat het een verslavend goedje is.

Ik heb die truc met paracetamol ook wel eens toe gepast en kan soms werken maar als ik al 3 uur lig te woelen helpt een paracetamol ook niet meer.

Ik ga ook pas over op groot geschut als ik dus al 2 of 3 uur lig te woelen.

Maar volgens mij gaat het wel iets beter sinds ik nu gestopt ben met drinken.

 

Lars, met mij gaat het goed en helemaal geen trek gelukkig.

Ik las dat jij nu je 2e dag in gaat op de detox.

Wat goed dag je gegaan bent en de eerste dagen zal inderdaad niet makkelijk zijn.

Maar het gif moet eerst uit je systeem en dan ga je de betere kant op.

Ik hoop dat je in een fijne en goede groep bent terecht gekomen.

Sterkte en hopelijk voel je je gauw wat beter.

Ps, als je geen zin aan bezoek hebt bel je toch af?

Ik begrijp best dat het allemaal even teveel wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp dat je wat moeite hebt met (in)slapen? Er is hier een kort slaapdraadje, waar je misschien iets kunt vinden wat jou kan helpen.

Zelf heb ik ook goed last gehad van slecht slapen en dat heeft best lang geduurd. Op het laatst was het niet leuk meer, maar dan maar drinken of aan de slaappillen was geen alternatief vond ik. Het is over gegaan. Ik sliep wat bij als ik kon. 's Ochtends wat langer, 's middags soms een tukje.

Succes Lyn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...