Spring naar bijdragen

Smart


smart

Aanbevolen berichten

https://www.youtube.com/watch?v=C2y3_uJC5sY

 

 

Seminar helende hennep door Wernard Bruining.

 

Ik gebruik nu 16 dagen medihemp. Nu 2x3 dr. per dag.

Voel me rustiger, warm-kalm.

 

Ik zag op facebook een kort interview met een vrouw van 58 die non-hodgkin heeft overwonnen en

schoon is na begeleide medicinale hulp met wietolie. (voor wie fb heeft: wernard bruining pagina bekijken)

Enthousiast geworden ben ik meer gaan bekijken.

 

Komende week heb ik een gesprek met de psychiater en hoop de ad te kunnen afbouwen.

De chemische rommel, daar wil ik zonder als dat lukt.

 

Niet zomaar aan beginnen: zorg iig voor een onbewerkt natuurprodukt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doel meer op de bewerkingen die de samenstelling kan veranderen of iets ongewenst toevoegt.

O wacht je bedoelt wat ik schreef over medicatie. (ad) Dat is inmiddels wel bekend hoe slecht dat is. (en ik ontken niet dat er gevaarlijke stoffen zijn in de natuur)

 

Ik wijt er o.a. het vele slapen aan en het afvlakken van de mooie gevoelens.

Maar misschien duidt het lange slapen ook wel op herstel (heb COPD). Ik wil daar het mijne van weten.

 

In elk geval werken de druppels goed voor mij; het doet ook meer dan de campral volgens mij. Het niet drinken wordt er gemakkelijker van.

Het werkt ontspannend/rustgevend. Bovendien hoest ik vele malen minder! Dat betekent nogal wat voor me...

 

Ik ben hoofdzakelijk droog de laatste tijd.

Je kunt dat willen zien als een mislukte stoppoging en dat is het ook: ik ben niet gestopt nee.

3,5 maand weer op het forum en in die tijd bezig om drinken onder controle te krijgen. Gaandeweg gaat dat beter en

als dat zo gaat zoals nu ben ik tevreden. Tevreden is daarbij een uitgangspunt. Het geworstel beu; bezig met de invulling van

mijn soort kwaliteit van leven. Die mag ik zelf bepalen.

 

Stoppen blijft dan een belangrijk woord voor mij.

Scherp blijven moet. Ik doe het ongeveer zoals Meya, hou op papier voor mezelf bij wat de triggers zijn, hoe mijn beleving is.

Nee, het is niet uit mijn systeem. Het voegt niets toe en dat laatste onthoud ik.

Het gaat erom regie te hebben. ADB worden.

Ik heb ook 0,0 meer in huis! En dat blijft zo.

 

Verder niks aan toe voegen. Zo is het op dit moment.

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb er zelf ook wel eens aan gedacht om te stoppen.....gebruik je die druppels naast de ad? Zou ook willen proberen. Ik gebruik 30 mg paroxetine per dag. Zou dan die druppels ook wel mogen gebruiken?

bewerkt door klontje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zonet mijn draadje deels terug gelezen.

Dan zie ik dat het werkelijk klopt: onrust en prikkelbaarheid verdwenen vrij snel. Dat korte lontje, waar ik van schrok ook.

En slecht slapen doe ik maar zelden; eerder slaap ik teveel.

Ook heb ik niet meer het idee dat ik ergens voor vluchten moet.

Soms s' avonds ineens, wil ik rap naar bed omdat er een beetje denken opplopt over drinken. Toch gaan er dagen en avonden voorbij dat het me niet bezighoudt.

Het heeft even geduurd maar ik heb ook niets meer in huis, ook wat meer rust geeft dat.

 

Ik ben van mening dat je het cognitieve stuk ook aan moet pakken. Door gesprekken, de hulpverlening, medicatie en het forum is alles bij mij weer helderder geworden.

Ik weet weer waar ik heen wil en heb mezelf opgeraapt. Actiever geworden, hulp gevraagd, afleiding gezocht.

En nu met de druppels erbij voel ik me compleet happy en tevreden. Het is heerlijk om een schoon en frisse kop te hebben! Ook qua emotionaliteit zit ik niet meer zo snel hoog in de boom. Echt fijn!

 

Dit terwijl ik tussendoor nu en dan dronk. Streven is om dit zo minimaal mogelijk te doen hooguit 4x per maand en dan zeer matig.

Het nieuwe doel is dat.

 

Dit was even een tussen evaluatie. Vinger aan de pols en elke dag alert blijven!

 

groetjes, smart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het gespreksonderwerp in de week gelegd en hoop dat ze - de psych. - al een beeld heeft gevormd. Ik ga er vanmiddag heen en neem wat info voor haar mee. Het zou fijn zijn als ik van de ad af kon komen...

 

Nee medicinale hennep is beslist niet enkel voor fysieke klachten.

Ik hoorde wel dat niet ieder er baat bij heeft. Bij 50% vd mensen slaat het aan, 25% doet het moeizaam met veel uitproberen en bij de overige 25% doet het niets.

Dat heeft te maken met receptoren die bij ieder verschillend zijn.

Enfin, ik ben nog steeds veel aan het lezen of kijk filmpjes op yt.

En vooralsnog zijn 2x3 druppels voor mij genoeg. Ik heb er een prettig balansgevoel bij. Rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga de ad afbouwen. Wel in etappes en gedurende twee maanden.

Er was een misverstand over het tijdstip van de afspraak dus was er weinig tijd. Ik heb de

papieren info er achter gelaten. (ook hier een psychiater die er amper iets van wist: dat het op de stemming werkte wist ze niet)

Ik kon ook via de apotheek medicinale wiettabletten krijgen maar die wil ik niet omdat dat bewerkt is.

De campral nam ik ook al minder.

Maar om geen verwarring te willen hebben ga ik daar nog even mee door.

 

De 6 wekelijkse test wees aan dat ik in groen zit, de gezonde kant op (depressieloos?) voor het eerst in 8 mnd.

 

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Smart, dat je een kant op ontwikkeld waar je blij mee bent. Je bericht leest ook zo.

 

Ik zie dat je maximaal vier maal per maand matig mag drinken van jezelf. Als je dat probleemloos kunt straks, dan zou dat een heel mooi en acceptabel resultaat zijn, denk ik.

Ga je dat nog voor jezelf bijhouden? Zodat je jezelf niet voor de gek kunt houden? Ik merk dit niet op omdat ik denk dat je dit niet kunt of omdat je niet te vertrouwen bent. Maar meer omdat ik dat zelf niet zou zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 x is een wilde gok. Kan ook niet zijn, of 6 x.

Ik weet het niet goed. Voor nu voelt het of ik goed zonder alcohol kan. Ik heb iig de voordelen

van niet drinken heel helder. Ik zit nu probleemloos aan de thee.

Er is niets meer in huis en ik weet waar ik heen wil. In elk geval niet drinken en zeker niet als ik alleen ben. Voelt heel lekker.

Maak ik dan toch eens een "uitstapje' dan wil ik daar niet onder lijden (qua gedachten).

De laatste keer dat ik iets nam deed het me ook niet zo veel. Ik moest enkel de restjes nog kwijt; raar maar waar. Dat wilde ik zo.

De volgende dag dacht ik: nou... was dit het nu? Pfff.  Ik hoop dat het extinctie is, maar mettertijd kom ik erop terug. Ik hoop

natuurlijk dat dit echt zo blijft!

 

Pas een vriendin op bezoek die eigen drinken meenam; zag haar snel teut worden, een onaangenaam gezicht to be honest. Ik zag ook

de bekende verhalen terugkomen met bijhorende somberheid. Voor mijzelf wil ik dat niet meer. Ik reken er haar niet op af maar heb wel verteld hoeveel prettiger ik me nu voel. En dat drinken somber maakt (mij, maar haar ook!!)

 

Ik hou nog dagelijks een dagboekje bij. Wil mezelf beslist niet voor de gek houden. Ohh... er zijn wel ondeugende momenten geweest, maar die heb ik snel door gelukkig. En ja, het is elke dag scherp blijven. Mijn balans nu is me heilig.

 

Fijn dat jullie reageren!! :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even bij gelezen. Wat zalig Smart, in het groen! Is je zo gegund  :heart:

Las net een stukje van je op de dagdraad, mooi. Inderdaad, tis maar net hoe veel waarde je hecht aan gedachten. Wat nou zielig, eenzaam. 9 van de 10 keer vermaak ik mezelf prima in mijn uppie, dus dan wordt het inderdaad 'alleen, maar zelfstandig'.

En ook tijdens 'mindere' periodes houd ik voor ogen; ook dit is niet 'de ware staat van zijn', niks zo veranderlijk als gevoelens. Het wordt altijd weer soepeler, makkelijker.

 

Fijn hè, niet zo veel waarde hechten aan gedachtenflarden of gevoelens. Tis zo vergankelijk allemaal. Bamboe in de wind

Heb je 'Vrij' al uit? Zit met smart (haha) te wachten tot vriendin het boek uit heeft, dan ga ik het lezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee het is nog niet uit; tussendoor een biografie over Bowie gelezen en ik zit nu in een ebook.

VRIJ is best een pittig boek, geen roman. Maar het ligt er om zo verder mee te kunnen. Ik verwacht geen nieuwe dingen meer te lezen maar meer een stukje

herhaling. Niet erg, maar leuk voor later.

Ik heb er beslist iets aan gehad! (al) En ik kon ook erg lachen omdat ie het vaak zo scherp stelt.

 

Ik moet me haasten zo, nog eten maken. Was in slaap gevallen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaandeweg mijn leven heb ik heel wat afgetherapied.... en zelfs aanverwante opleidingen gedaan.

Ik kan nu zien dat het toch de alcoholinname was die me wiebelig, moe en emotioneel/somber maakte.

 

Ik verkeer wel in de gunstige omstandigheid dat ik ondertussen ouder ben en niet teveel hooi op mijn vork

hoef te nemen. Daar ben ik erg blij om, dat scheelt enorm veel. Twee jaar geleden zat ik nog in een run van werk, wat

stress opleverde.

 

Wat kan nog onderliggend zijn? Iets wat te maken heeft met controle willen.... dwangmatige dingen doen?

Daar ben ik nog aldoor mee aan het stoeien.

Het huis verlaten zonder dat de vloer is geveegd met afwas op het aanrecht? Oeps.

Heeeel soms denk ik nog: straks ga ik nog vervuilen... ? (ben ik toch wel tegen hoor!)

 

Maar dat is een rare onderliggende angst die vast niet bewaarheid wordt.

 

Mijn dochter?

Typisch maar  ... ik laat het los.

 

Verder onderzoek ik wel hoe ik mijn eerdere nerveuze werken (dwangmatig) om kan zetten in "dingen blijven doen".

Want op mijn gat zitten brengt me niet verder.

Het blijft balans zoeken door de tijd heen. Mezelf niet afkeuren... minder oordeel erop leggen en

het leven leven wat er nu is.

 

Zo levert jouw vraag ineens toch dit hele verhaal op!! ;)  en ja, ik hou het allemaal wel in de gaten....

en ben blij dat het gewoontedrinken is doorbroken; heel blij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren trouwens begonnen met halveren van de ad.

Vind dat best spannend.

Nu moet ik meer op de olie gaan vertrouwen....

Morgen ga ik opnieuw naar een workshop in L'warden over

het zelf maken van medicinale hennep.

Wat ik er mooi vind is dat men gratis verstrekt aan zieke, armlastige mensen.

Is nu de farmacie de baas over ons: dit biedt de gelegenheid voor jezelf te

zorgen op termijn. Stukje politiek..., over vrij en onafhankelijk gesproken.

Ik hou daar wel van.

 

 

ps. : niet halveren, maar eerst een kwart minderen!

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn dochter?

Typisch maar  ... ik laat het los.

Ik moest ook meteen aan je dochter denken toen ik de vraag stelde. Maar ik dacht ik stel de vraag toch maar gewoon open.

Maar toen ik je leerde kennen vond ik je gedachten rondom je dochter opvallend dwingend. Nu lees ik 'ik laat het los'. Dat klinkt beter, vrijer.

Een gedicht dat ik nooit zonder tranen lezen kan, Vertrek van dochters: https://ace.home.xs4all.nl/Literaria/Poem-Kopland2.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die is mooi. Ik ben gek op Kopland.

 

Als ik iets niet begrijp word ik dwingend.

De overgang tussen iets wat goed was en zonder uitleg stopt bracht razernij... en pijn.

Maar niet alles in het leven laat zich begrijpen... denk ik tegenwoordig.

Ik kan mijn leven niet volhouden met alles te willen en moeten begrijpen.

Ik berust en heb mijn eigen leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er waren trouwens wel entreekosten.... maar dat is achteraf....

 

Even iets melden. Ik heb al een paar dagen het gevoel dat mijn slaappatroon licht wijzigt.

In elk geval word ik eerder wakker. Ik ben s'nachts tussendoor ook nu en dan wakker.

Ik zit nu voor 3/4 op de ad sinds 5 dagen. Dat wil ik 2 weken volhouden. Daarna halveren.

Het lange slapen wijt ik aan de ad; logisch dat ik nu op mijn slaap let.

Het is dan niet de bedoeling overdag in slaap te vallen... wat me pasgeleden weer eens gebeurde.

Dan verbaast me dat enorm: zoveel te kunnen slapen (nodig te hebben?).

 

De oliedruppels geven een ontspanning waar ik soms flink van moet gapen!

Juist s'avonds is dat fijn, ik taal dan niet naar alcohol.

Van de campral neem ik nog maar 1 tbl. (ipv 4) Die lijkt niet meer nodig te zijn.

 

Nauwlettend hou ik in de gaten hoe ik reageer. Gister chaggerijnig.

Maar misschien wel heel normaal hoor. Normaler dan wekenlang in balans voelen.....!!

Ik neem hier 2 mnd de tijd voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...