Spring naar bijdragen

Smart

smart

Aanbevolen berichten

Jeeee Smart... wat staat er aan de kant van de tegenargumenten? Redenen om dit wel te doen zou ik wel kunnen bedenken, maar zijn er mensen die jou kennen die het je afraden? Loop ij risico om beter voor een ander te zorgen dan voor jezelf?

Denk je niet: als je geen zorg nodig had, zou je niet meer in mijn leven zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jouw laatste zin begrijp ik niet goed.
Ow ja, ik snap het geloof ik.   ....
Ja, die zorg is wel aan de orde.(..!)   Vooral de psychische kant boeit me.
Wanneer hij hier echt komt, * ..  vraagt dat nogal wat qua afspraken e.d. Eigenlijk ben ik bang... dat ie te bang is.....(

Goede vriendinnen zijn natuurlijk bezorgd om mij, ze kennen me.
Ook wordt er gezegd dat ze me zullen helpen. Ik voel me er niet alleen in.

Dit voelt wel heftig alsof het Karma is. Soort van lotsbestemming.
We zullen zien... een pijnlijke uitdaging ? Maar ik ervaar het ook als bijzonder.
Liefde is een raar ding.

Fijn,je re Basta :lips:

Jouw laatste vraag is er nog een om op te kauwen.:heart: dank je wel !

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Smart, wat is er een hoop gebeurd. Moet even schakelen. Blijven praten met vriendinnen lijkt me fijn en goed. Is je besluit definitief?
De vraag van Basta vraag ik me ook af en lijkt me heel belangrijk voor je. Beetje bezorgd, maar uit :heart:

Fijne vakantie:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wil hier vlakbij komen wonen.

Over die vraag nog: ja het heeft wel te maken met de zorg die hij nodig heeft. Het is... zoals het is... je weet nooit hoe het anders zou zijn gegaan!

Ik geniet van het hernieuwde dagelijkse contact. We zijn beiden wat meer met de pootjes op de grond!!

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het na vakantie afwezigheid best lastig om weer in te steken op het forum.
Een tijdlang waren er in ene zoveel nieuwelingen..... ja belangrijk natuurlijk, maar ik zie ze ook weer vertrekken en de die hards blijven!
Dit lijkt ook invloed te hebben op anderen? Ik weet het niet, maar misschien is op enig moment alles al gelezen en een keer of vaker gezegd.... en dan verdwijnen mensen
die ik ook wel mis...
Waar dit toe leidt weet ik nog niet. Iets minder forummen denk ik.

Los daarvan... het eigen probleem aanschouwend... is het echte stoppen even minder aan de orde.
In de vakantie heb ik een dag of acht iets gedronken, 2 a 3 gl, 1x 4 en toen werd ik gelijk oervervelend. Nee zeg.... brr.
Nu weer drie dagen droog en voel me er fijner bij (hoewel ik telkens ervaar dat ik ietwat humeurig ben de eerste dagen droog, daarna gaat het weer beter. Pure chemische reactie volgens mij)

Verder veel contact  tussendoor. Hij komt vlg week. (hij heeft wat hoopgevende berichten gehad)
Het klopt Etty: ik heb er iets in te onderzoeken voor mezelf. Over grenzen, on- en afhankelijkheid, zaken van waarde waar ik nog niet goed de vinger op heb. Het is echt niet alleen altruïsme; ik heb een eigen belang met een boeiend mens. Ik ben minder alleen en er is te praten, filosoferen... verbinden.

Lieve Basta, mag jouw laatste berichtje vervangen voor een *  ?? :) dankjewel !

Verder een heerlijke vakantie gehad met niet eens zulk gek weer!
Er is veel om dankbaar voor te zijn! Maar nu eerst maar es slapen.....

X smart

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smart, fijn je weer te lezen. In elke relatie zit iets waar je zelf iets mee wilt of moet. Gek idee soms, maar niemand komt zomaar op je pad. Tenminste, je voelt je altijd met een reden betrokken bij iemand .:heart: lekker dat je een goede vakantie hebt gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Raar met die angsten. Ik vraag me wel es af hoe ze ooit verdwenen. Bij mij dan.
Keihard erdoorheen gegaan soms. Dingen toch maar gaan doen.
Blijven doen. Soms felle energie erin gooien!
Op de snelweg dan weer die plotselinge gedachte "o als die vrachtwagen nu es...."... en dan even een korte flits van het begin van angst,
maar die als den donder wegduwen: vertrouw! En als het mijn tijd is... dan zij dat maar zo              @Rapilos: hoe gaat het rijden bij jou nu? Vast al veel beter!

Schreef of zei het laatst ook ergens. Voor mij heeft de factor tijd ook een rol gespeeld; en relativeren (leren...)          later wordt het beter/wat zomaar kan gaan kloppen... (blijf erin geloven!!)
Het moest en moest en moest. Ik moest en zou van de angst af.
En nu ken ik mijn zwakke punten inmiddels. Ik weet vrij exact wat spanning en angst oproept. Werken b.v. Ik kan het wel, daar gaat het niet om, maar er is altijd ook enige weerzin vanwege die spanning. Ben ik er eenmaal dan is het okay.

En alcohol: angst en spanning worden zo verdraaide versterkt na alcoholgebruik!
Niet doen dus!

Overigens had ik dat vroeger nooit in de gaten. Hadden jullie dat al wel snel in de gaten?

Ik wil hiermee overigens niets zeggen over angst bij anderen of de mate van knokken er tegen, want dat kan niet.
Ik zie dat dit per mens verschilt door allerlei omstandigheden. Angst is het ergste wat er is. Vechten? Wat zijn instandhoudende factoren? Het blijven vermijden, omdat.....? Levert angst ook iets op? Soms wel hoor :) 
Is het waar dat liefde de tegenhanger is? ... klinkt ook weer zo bespottelijk he..    iets daarin begrijp ik wel. Het is een geheen-en- weer. Wat mij betreft tussen vertrouwen en wan-trouwen.

Mijn loge  is er. Bijzondere dagen... dagen waarin ik mijn eigen vertrouwen en wantrouwen test. Eigen items tegen het licht kan houden. Daar ben ik alleen maar dankbaar om.
En nu zwermt er een groot eng beest naar binnen en ga ik maar es slapen, gauw de deur dicht.
liefs, smart

vanuit de DD hierheen gekopieerd. Beest is al weg  :face-icon-small-shocked:

ik ben erg blij met mijn ervaring in de psychiatrie.... ben erg blij dat ik in elke mens het mooie zie, het oorspronkelijke kan zien/wil zien. Ik ben ook maar mens: ik herken te kunnen afdwalen in schaduw en donkerte. Ik herken pijn en angst als het mijne, hoewel het nog erger schijnt te kunnen zijn dan ik al dacht.
Dat maakt me nederig. Geloof me. Ik ben niet iemand die zichzelf de hemel in prijst. Ik ben een mede-mens.

De komende tijd zijn er items die mijzelf betreffen. Nog steeds heb ik zaken juridisch/zakelijk qua wonen, afhandeling met ex e.d. niet geregeld. En dat gaat nu MOETEN.

En verder ben ik zover dat ik in alle rust al een paar x bij mijn dochter voor de deur heb gestaan. Om de verwijdering/breuk op te willen lossen. Voelde me mild genoeg. Maar ze is uithuizig..  maar het komt zoals het komt.... ja toch.....?
Bezig met loslaten.... in feite. Ik moet ws ook van deze mooie plek verhuizen. De gemeente is hier stellig: wonen op een camping mag niet! ***    ***   ***
Echt erg.

Tot later en slaap goed!
smart

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik had niet zo snel door dat angsten versterkt werden door drinken, dat moest de psycholoog mij vertellen en toen pas zag ik dat ik ook stiekem wel wat angst wilde dempen. 

Heftige dingen verder zeg :( moeilijk zeg :( stapje voor stapje dan maar hè? :rose::heart::lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-5-2017 om 18:38 zei smart:

ben erg blij dat ik in elke mens het mooie zie, het oorspronkelijke kan zien/wil zien. Ik ben ook maar mens: ik herken te kunnen afdwalen in schaduw en donkerte. Ik herken pijn en angst als het mijne, hoewel het nog erger schijnt te kunnen zijn dan ik al dacht.
Dat maakt me nederig. Geloof me. Ik ben niet iemand die zichzelf de hemel in prijst. Ik ben een mede-mens.

WAUW Mooi!:rose:
En verder ben ik zover dat ik in alle rust al een paar x bij mijn dochter voor de deur heb gestaan. Om de verwijdering/breuk op te willen lossen. Voelde me mild genoeg. Maar ze is uithuizig..  maar het komt zoals het komt.... ja toch.....?

Dit vind ik zo onbeschrijfelijk gaaf, mooi, ontroerend om te lezen.... Wat knap lieve Smart! Ik hoop dat ze binnenkort thuis is.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klapzoen terug Jan.

Innige hug ook!

Je schrijft op je eigen draad over vervreemding... ? Lijkt me een therapie onderwerp... brr afgeschaft he: op wetenschappelijke gronden. *** ze zijn niet wijs!! Ik geloof dat er meer is!! Zoveel om te ontdekken Het stopt nooit. Sterkte meis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier okay.
Ontwikkeling, waar ik op hoopte, een uitdaging en persoonlijke lessen die met vertrouwen/afwijzing/angst/liefde/openheid e.d. te maken hebben.
Ik ben niet meer verliefd. Ben wel bezig met grenzen, ook in mijn werk. Steeds gebeurt er wel iets... zucht. sja

Vanmorgen een erg goede vriendin die me fijntjes wijst op het feit dat ik nu (zomer, recreanten-buurvrouw en R.) druk ben met hen, maar in de winter.......?
Dan ben ik alleen. Of ik dan mijn andere vriendschappen ook wel in de gaten houd? Die er in de winter voor me zijn?

Oei oei, wat zegt ze daarmee? Werkt ze in op schuldgevoel bij mij?? hum....

Ik dus aan het onderzoeken... maar ze woont een uur rijden van me vandaan. Ze is niet alleen/doet veel met anderen. Ehm...  en ik investeer naar mijn eigen maatstaven genoeg (veel) in haar...
... toch maar es aan de orde brengen dit. Communiceren... het MOET!
(ik wil niet dat men nodeloos nare gedachten heeft over vermeend gedrag van mij... uitspreken dus)

Maar sjonge... je kunt het er best druk mee hebben! Misverstanden... verwachtingen.... 
Het kost me energie, maar daarvoor kies ik ook! Die paar goede vrienden: het moet!!

slaap goed lieve mensen die dit lezen...
smart

niet alcohol gerelateerd. Nee?... voor mij wel.

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik speel even advocaat vd duivel Smart (met goede bedoelingen ) want voor mij juist niet alcohol gerelateerd(hooguit anti-alcohol op een adb forum☺). Wel: aanleidingen, redenen of excuses om alcohol te nuttigen. Meer ook niet. Diezelfde aanleidingen kunnen ook beloond/bestraft worden met andere dingen, hetzij materieel, hetzij kijken wat bijv. die vriendin echt zegt (ik vertaal het als; ik mis je/zou meer willen nu), kijk en daar kan dan weer een echte beloning uit voort komen. Maar een ijsje is ook goed ter afleiding/uitstel, het hoeft gewoonweg geen drank te zijn.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...