jowan Geplaatst 16 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Het lijkt me dat er effectievere methoden zijn om AdB te worden, dan te wachten op de overgang. Of te wachten tot je een ons weegt. Volgens mij vergt het íets meer actie......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 (bewerkt) Hier is het dubbelop, alcohol en benzo's. Ik heb altijd een zenuwachtig gevoel in mijn lichaam, door de drank verdwijnt dit, zelfs beter dan door pammetjes...tja. Maar dat effect wat alcohol op jou heeft zou daar dan heel goed al mee te maken kunnen hebben. Wat bedoel je met mensen die je niet meer vertrouwen? 16 november 2015 bewerkt door Asterix Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Huh? Alleen omdat je soms drinkt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Dat liegen en bedriegen kan ik inkomen, maar hoezo stelen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 (bewerkt) Ja, dan vertrouwen ze je niet meer, das dan niet zo gek. De medeforummers zijn naar AH, bier halen, hahaha. 16 november 2015 bewerkt door Asterix Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Soms gaat het maanden goed en dan ineens krijg ik ontzettende trek in bier en haal ik een 's avonds een paar blikken (halve liters). Heb je je al eens afgevraagd WAT er in die maanden zo goed ging, behalve het niet drinken dan? En, diezelfde gedachtenlijn voortzettend, WAT dan ineens die ontzettende trek veroorzaakt? Is het "Niet Drinken" de basis van een goed leven? Als dát zo is, dan is die onoverkomelijke trek na een paar maanden toch gek? Niet de trek, maar het onoverkomelijke ervan. Of is er iets (???) dat trek opwekt, zodanig dat drinken de enige uitvlucht lijkt? In dat laatste geval is het misschien goed om daar eens aandacht aan te schenken. Bij mij heeft het jaren geduurd voor ik er achter kwam dat ik een ziekte heb. De ziekte verslaving. En dat die ziekte ieder facet van mijn leven beïnvloedt, zowel op physiek, als op mentaal en spiritueel gebied. Dat dat jaren geduurd heeft komt doordat ik mezelf afsloot voor de mogelijkheden die me ter beschikking stonden, maar waar ik me te goed en/of te intelligent voor voelde. Ik heb het over het 12-stappen programma, oorspronkelijk van AA, maar langzamerhand steeds meer gebruikt op allerlei gebieden wat betreft verslaving. Pas toen ik aan de hand van dit programma en mensen die met dat programma al de nodige ervaring hadden opgedaan begon te onderzoeken hoe mijn verslaving werkte, pas toen kon ik stappen nemen om mijn (drank)gebruik te beteugelen. Drank was niet mijn probleem. Drank was voor mij de (tijdelijke) oplossing van mijn problemen. Pas toen ik mijn werkelijke problemen onder ogen kon zien, kon ik het nut van alcohol op een doodlopend zijspoor rangeren. Als ik nu en dan al iets van een lichte trek ervaar, dan kan ik daar om lachen, want ik zie mijn eigen tekortkomingen die daar aan ten grondslag liggen. En ik heb gereedschap genoeg meegekregen om me van trek niet meer veel aan te trekken, mezelf even toe te spreken en verder te gaan met m'n leven, zonder kwijlend naar een terugval toe te worstelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Soms ervaar ik zoveel stress dat ik dat kwijt wil, ook al is het maar voor 1 avond. Er valt dan iets voor en daardoor haal ik drank in huis. Heel vaak kan het dan ook weer een tijd goed gaan. Ik denk dat ik hypergevoelig ben wat doorgaans goed te handelen is, maar soms komt er ineens teveel drukte op me af. Ik ga drukke plaatsen dan ook systematisch uit de weg, alleen daarvan gaat mijn hoofd al tollen. Na wat speurwerk op het www lijken mijn symptomen op HSP en/of ADD. en daardoor is de wereld voor mij erg druk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Cold turkey stoppen ja, maar dat doe ik altijd als me dit overkomt. Soms gaat het maanden goed en dan ineens krijg ik ontzettende trek in bier en haal ik een 's avonds een paar blikken (halve liters). En dan na een week of zo, trek ik het eerste blik om 11 uur 's morgens al los... dit overkomt je niet Asterix, dit koop je zelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Dat is de verslaving dus, die is bij vlagen sterker dan ik wil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Oh beter Asterix, ik at niet om het effect beter te voelen. Maar ja, we kunnen beter helemaal niet zuipen natuurlijk, stomme drank ook altijd, blegh.. Allesvernietigende troep is het, vind ik. Gister ook weer met die verjaardag, men had in vergelijking met wat ik dan drink nog niks gehad en dan gaat men al raar doen. Zijn niks gewent joh, zulke gasten. dit is nou typisch stoere drankpraat waarom ik niet graag in de kroeg kom jowan reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 zijn niks gewend joh zulke gasten zo'n zin op een forum waar mensen serieus proberen te stoppen met die troep ik vind dat echt niet kunnen Agnieta Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 16 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 (bewerkt) Ook voor mij is verslaving serieus genoeg om geen grapjes over te maken. Er blijven genoeg zaken over om dat wel te doen. Verslaving is voor mij een dodelijke ziekte. toegevoegd: grappemakerij, branieschopperij en stoere praat dienen doorgaans om iets te maskeren. Echte zelfspot vanuit zelfinzicht ziet er anders uit. 16 november 2015 bewerkt door jowan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 16 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Iemand die geen probleem heeft met alcohol, heeft ook geen probleem met geen alcohol. Hier komt dat spul dus niet in huis. Mijn vrijheid die ik nu heb is me te lief en te zwaar bevochten. Ik maak de afstand zo groot mogelijk. Misschien niet direct omdat het nodig is, maar omdat het kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 (bewerkt) Groot gelijk, jowan. Aan de andere kant is hier wel alcohol in huis, sommige flessen al jaren gesloten, maar voor gelegenheden ook wel wat aangebroken flessen houdbaar spul. De vrijheid in keuze van wel of niet drinken heb ik ook lief en is ook zwaar bevochten. Maar afstand hoef ik niet (meer) te bewaren. Oók omdat het kan. De kramp is weg. De angst is weg. De behoefte aan is weg. Ik wil een ander niet opleggen dat ie niet mag drinken. Ik laat de keuze aan die ander. Wel vertel ik er bij dat soort gelegenheden bij waarom IK niet drink. Voor zover dat nog niet bekend is. Het komt overigens sporadisch voor dat hier in huis iemand alcohol drinkt. Mijn vrouw heel af en toe een glaasje bij het eten, of mijn moeder of een broer heel af en toe.. Maar dan blijft het ook moeiteloos bij één glaasje of flesje.. Het nut dáárvan ontgaat mij als alcoholist. Maar voor hun maakt nou net dat ene glas of flesje het feest.. is het een genotsmiddel. 16 november 2015 bewerkt door Kohtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Dat ie geen risico's wil nemen zolang hij dat nog als risico's ervaart. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Lila; ik noem refusal een gevaarlijk middel. Wanneer de verslaving het toch wint en je het toch met de refusal wilt proberen. Je kan er dood aan gaan. Het spul is pas na 2 of 3 weken uit je lijf. Niet luisteren naar zogenaamde stoere mensen die zeggen er doorheen te kunnen drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Kan je niet volgen, sorry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Kohtje; Stel, stel he, je zou alcie zijn. Hoezo: Stel, stel he.....? En wat dat risico nemen betreft: ik heb het over Onnodige risico's. Over het lot tarten.. waarom zou je dát doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 16 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Ik weet niet of ik het voor elkaar krijg. Ik doe mijn best het zo ver mogelijk uit mijn buurt te houden, dat is het spelletje. Ik was een paar dagen in Italië, ook daar komt alcohol de hele dag lang voorbij, links, rechts, boven, onder, dwars en in de lengte. Het tweede wat ik vraag is de minibar op de hotelkamer alcoholvrij te maken vanwege HALT; ik had er net dertien uur in een nachtbus opzitten. Dan maak ik een erg gezellig gesprek met die man in die uitgeleefde broodjeszaak die het prachtig vindt dat een Olandese vier woorden Italiaans spreekt. Als ik dan toch echt aandring mijn consumptie te betalen, die hij me uit spontaan ontstane vriendschap aanbiedt, staat er ineens een glas likeur voor mijn neus. Met de bedoeling dat er getoast gaat worden natuurlijk. Niet linksom, dan rechtsom. Zo'n glas weigeren is doodzonde, geloof mij maar. Ook mijn later erbij gesleepte medische conditie, dat ik het spul niet mag hebben en dat ik er dood aan ga, mocht niet meer helpen. Ik heb de beste man zwaar gedesillusioneerd in zijn zaak achter moeten laten. Geloof maar dat een volgende Olandese verschrikkelijk zijn best moet gaan doen om die teleurstelling goed te maken. Dat glas kwam voor mij bij verrassing. Maar hoe goed bedoeld en vriendschappelijk ook, nee is nee bij mij. Levensgevaarlijke ziekte. Geen enkel risico nemen. Ik wil nog een keer terug naar Milano. Misschien wel met een kadootje voor de beste man....... En alcohol in mijn buurt, sociaal geaccepteerd (in mijn ogen gebruik je dat als smoes), dat maak ik nog steeds zelf wel uit. De discussies die erdoor ontstaan kan ik ook zelf voeren. Als me dat de moeite al waard is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Dank A3 voor het verklaren van hoe ik me een beetje voel.. Mataglap dus... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ErikB Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Goedemorgen allemaal, jowan Lila Tomtom2 Erik B Agnieta Meya @ErikB, Uitglijders horen er bij, als het makkelijk was zaten we hier niet. Maar even kritisch (natuurlijk alleen vanuit mijn persoonlijke opvatting): Voor mij is het dagpact een belofte aan elkaar, geen poging. Vandaag de eerste niet. Morgen zien we wel weer verder, maar vandaag zet ik me er op, en drink ik dus niet. En @Asterix... is het Cipramil en methylfenidaat heeft te trouwensdagpact misschien iets voor jou? :-) Klopt: dagpact zie ik ook als belofte aan elkaar. Vrijdag heb ik deze niet waar gemaakt. Zaterdag en zondag niet aangesloten bij dagpact. Vandaag dus wel en het gaat lukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 halloos Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Hutspot! Met rookworst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Laatst las ik een opmerking... 'Waarom zou er toch een Wie is wie gedeelte nodig zijn, laten we met zn allen op de dagdraad blijven'. Mijn idee hierover; Wie is wie geeft ruimte aan een ieder die zeer uitgebreid over besognes wil praten, wel of niet direct alcoholgerelateerd, 100 x per dag als je wilt. En geeft een ieder de keus, wil ik dit draadje lezen of niet. Misschien een suggestie... Hoi Jet! Zal binnenkort je blog weer even bij lezen, heel veel sterkte kanjer Nu snel koken, pasta met tonijn tomtom2 en Meya reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Hallootjes NBW/Jet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden