Lisa3 Geplaatst 25 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2010 Hallo allemaal,Ik heb net eea gelezen en ik moet zeggen; ik heb weer hoop.Hoop dat ik ook op een dag de fles helemaal kan laten staan (en dat langer dan 2 dagen!).Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk hoe het hier werkt en welke categorie ik het beste aan kan klikken. Ik weet ook nog niet of het me elke dag lukt om hier te komen daar man en kinderen nog van niks weten.En nog een vraagje: heeft iemand ervaring met de ínternebehandeling?Ik ga morgen naar de huisarts maar schaam me om er met hem over te praten, dus daarom liever op deze manier.Maar.....ik wil er echt vanaf, ik wil echt stoppen met mijn, bijna-dagelijkse, alcohol-gebruik.Dus, wie wil en kan mij hierop antwoord geven? Alvas bedankt.Groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lisa3 Geplaatst 25 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 februari 2010 Ik wil bij deze ook nog even wat over mezelf en mijn drinkgewoonten vertellen.Ik ben een 40-plusser, moeder van 3 lieve kids, partner van, en werkend voor 20-25 uur in de week. Heb een vrij druk sociaal leven; sta (soms teveel) voor anderen klaar. En ik drink! Bijna elke dag.Het liefs heb ik port, witte wijn of rose.Als ik thuis kom van mijn werk, of dat nu om 1, 2, 3 uur of later is, heb ik zin in een glaasje. Als ik niets in huis heb, heb ik het gevoel dat ik naar de winkel MOET. Wat ik meestal dan ook doe. Ik drink niet door totdat ik niets meer weet; als ik het gevoel heb dat het genoeg is, me zweverig voel, dan stop ik. Ook in de weekenden en op feestjes. Maar het feit dat ik elke dag moet drinken, dat baart me zorgen.Het ergste van dit alles is het gevoel dat ik m'n kinderen tekort doe maar er niets aan doe om die alcohol te laten.Laatst moest ik m'n dochter onverwacht ophalen; eigenlijk kon dat al niet meer. Ik heb maar ruzie met m'n partner gemaakt zodat hij haar moest gaan halen. Dat is toch verschrikkelijk? Ik schaam me kapot.En ik ben bang dat, als ik er niet gauw iets aan doe, het alleen maar erger wordt.Dus.....alle hulp is welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2010 Hai Lisa,Ik zag je al ingelogd en dan kijk ik meestal even extra op wie is wie.Goed dat je de moed hebt gevonden je voor te stellen.ja ik heb de ADB behandelingt gedaan en wees gerust, je hoeft niet naar de huisarts.Dat heb ik ook niet gedaan. Er wordt wel een vraag over gesteld, iets van een brief als ik me goed herinner, maar dat is niet verplicht hoor. En ik schaamde me ook en wilde niet dat er iets over in mijn dossier komt, dat duikt dan soms op de gekste plaatsen op lees ik hier wel eens. Maar de training is erg goed, ik kan hem echt aanbevelen.Als je meer vragen hebt, ik blijf wel even stand by Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2010 Lisa, schaamte is geen helpend gevoeltenzij je er heel erg vastbesloten door raaktom niet meer te drinken. Wat wel helpt is je weer trots gaan voelenals je gekozen hebt de alcohol weer de baas te wordenen je weer verantwoording kunt gaan nemen voor je leven,je relatie en je kinderen.Als je zin hebt om op de ditjes en datjes, bij de dagdraad van vandaag mee te komen schrijven? Of als dat veiliger is, hier blijven, net wat je fijn vindt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lisa3 Geplaatst 25 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 februari 2010 Hai Jane, dank voor je reactie.Vond het al een hele stap om hier te reageren. Dus volgens jou kan ik die behandeling via internet gerust volgen zonder dat dit naar buiten komt? Ik wil echt zsm stoppen maar ik weet dat ik dit echt niet zonder hulp kan. Heb het al enkele keren geprobeerd maar dan ben ik zo onredelijk als het maar zijn kan. Dit wil ik m'n gezin niet aandoen. Ik weet dat het sowieso moeilijk is maar als ik m'n gevoel kan uiten, scheelt dat altijd.Alle tips enz van je zijn welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2010 Nou snel aanmelden dan maar; er is geen wachtlijst dus met een dag of 2 a 3 kun je beginnen.Je krijgt vragenlijsten, een persoonlijke begeleider en wordt geholpen om uit te vogelen wat bij jou past.dat is voor iedereen verschillend. Verder ga je een soort van dagboekje/alcoholschriftje bijhouden om erachter te komen, wanneer je het moeilijk hebt, wat je triggers zijn, wat helpende gedachten en akties voor jou zijn en je kunt alles schrijven wat je wilt. Vaak krijg je zo alles ook goed op een rijtje en ga je dingen bij jezelf her- en erkennen. Hier is geen veroordeling en schaamte hoeft dus ook niet, heerlijk he!Als je wat tips zoekt bijv. om te ontgiften, kijk je op de draad tips en adviezen.Belangrijke triggermomenten zijn HALT (hungry angry lonely en tired) troost en belonen horen daar ook bij. vaak zijn alci's mensen die veel over hun grenzen laten lopen. Iets ouds van vroeger, of (te) erg sociaal. En alco wordt dan compensatie voor emoties die we niet meer uiten. En niet te vergeten wat je vaak meekreeg via ouders/familie/vrienden enz. Als je stopt ga je deze dingen tegen komen. Dat is niet gemakkelijk, maar nuchter kunt je vaak de dingen wel betrer aan. En vooral op het forum komen als je het moeilijk vindt.Wat mij ook helpt is een maatje. Via pb kun je iemand aanschrijven die je aanspreekt, zo wie so hoor. Maar als je bijv, iemand die hier ook nieuw is vraagt je pact maatje te worden, als je je hier thuisvoelt tenminste, dan kun je afspreken een beetje op elkaar te letten, wat vaker te pb-en om elkaar wat beter te leren kennen en bijv. als je een trigger aan ziet komen (carnaval/fam. feest, privé-sit./crisis of wat dan ook). De drempel is dan net iets lager. Op het forum krijg je soms 10 verschillende adviezen tegelijk, maar ook dat heeft voordelen, er hoeft er dan maar een te zijn waar je wat aan hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 25 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2010 Hoi Lisa,Welkom hier.Knap dat je wat over jezelf geschreven hebt hier.Dat is al een hele grote stap in de goeie richting.Ik las trouwens vandaag meer nieuwkomers op het forumdus je bent niet de enige die net hier begint.Op het forum kletsen we wat de ene keer serieus en dan weer wat luchtigVoel je vrij om lekker mee te doen.Ik heb er een hoop van geleerd en gun datzelfde alle nieuwkomers.Heel veel succes en je kids zijn een goeie stimulans.gr Witte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alessie Geplaatst 26 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2010 Hallo Lisa,Welkom op het forum. Ik hoop dat je je gauw thuis voelt.Als je tijd hebt, lees de dagdraadjes en de wie is wie maar eens dan zul je zien dat schaamte hier niet nodig is!Heel veel sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 26 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2010 Heb me ook pas net aangemeld, gisteren om precies te zijn. Vind het niks om ervoor uit te komen dat ik een probleem heb. En door hier te zijn doe ik dat...Maar het is wel prettig om steun te krijgen en te weten dat je niet de enige bent!Hoop dat je je hier snel thuis zult voelen!Welkom en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 26 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2010 Welkom Lisa ,Gezellig dat je erbij komt. We kunnen nog veel aan elkaar hebben.Liefs Desi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2010 Even snel ter aanvullingik heb de training gratisen anoniem gedaan en kon binnen 3 dagenbeginnen, want er was geen wachtlijst, nu ookniet. En dan komt het ook niet in je dossier bij de verzekering.Vind ik een rustiger idee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 26 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2010 Hoi Lisa,Eigenlijk zou je het 'Help' uit het onderwerp van je posting moeten halen. Wees welkom en vooral trots op jezelf dat je het forum hebt gevonden en je hebt aangemeld!Ik heb 1,5 jaar geleden de internetbehandeling en heb er veel aan gehad. Vooral omdat het inzicht gaf in mijn alcoholgebruik. Ikzelf worstel nog steeds, maar het positieve is dat ik een tomeloze wil heb om iets aan mijn drankgebruik te doen!Succes en go for it!Rosanxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2010 Welkom thuis in onze ADB huiskamer lieve Lisa. We kennen allemaal het gevoel van schaamte hoor, dat is niet vreemd. Hier hoeft dat niet meid, we weten allemaal waar je het over hebt als je wilt stoppen met de alkohol, of trek hebt.We weten allemaal hoe het voelt om te vechten tegen de alcohol.Ik vind het een waard, dat je de stap hebt genomen om met ons samen, de alkohol te lijf te gaan en als motto hebt; Stoppen met drank.Voel je thuis bij ons en praat over de dingen die jou bezig houden. Deel, en je zal zien dat het leven meer waarde gaat krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alessie Geplaatst 26 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2010 Jane,jij schrijft dat je de training gratis hebt gedaan, wat ik tot nu toe heb begrepen is of gratis maar dan via je verzekering of zelf betalen +/- 1000 euro. Ik wil inderdaad geen dossier bij mijn verzekering en 1000 Euro tja, er zijn dagen.....Wil je me uitleggen hoe jij dat gedaan hebt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 26 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2010 Hoi Lisa,Ik ben sinds 2 weken geleden begonnen met de on-line behandeling,kon me inschrijven en binnen 2 dagen kon ik beginnen!Ik doe het ook anoniem en ook verzekering weet er niks van,mijn man weet ook nog steeds niet hoeveel ik drink en heb er ook voor gekozen niet naar de huisarts te gaan.Ik schaam me rot!Maar dat hoeft dus allemaal niet,ze vragen wel of je naar je huisarts wil gaan maar heb er voor gekozen het niet te doen!Je verhaal lijkt erg op mijn verhaal,kindjes,man,part time baan en uit het werk lekker een glaasje.Ik drink ook niet tot ik lam ben maar wel elke dag,en toch af en toe denken????? wat was er nou ook alweer?dingen vergeten enz.Top dat je de eerste stap hebt gezet!Kijk bij ditjes en datjes dan kan je gezellig meepraten en vragen stellen.Veel succes!Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2010 Ik kon uit 3 dingen kiezen in augustus Marja, neem aan dat dit niet is veranderd?zelf betalenverzekering laten betalenof gratislest best dus;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2010 Heb het idee dat de opzet toch is gewijzigd de afgelopen weken, want je heb nog steeds drie opties, alleen niet meer de gratis versie. Daarvoor in de plaats lijkt vergoeding via de werkgever in de plaats gekomen. En om heel eerlijk te zijn: geen van de drie mogelijkheden is mij anoniem genoeg. Jammer, maar tis niet anders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2010 Je hebt gelijk helaas Yvonneik heb het net bekeken, ik hebdus geluk gehad, maar jij niet.Het lijkt mij wel anoniem, maar je HA wordtidd een verwijzing oid gevraagd, voor de verzekeringKan me indenken dat je dat niet wiltGa je nu iets anders doen?succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2010 Heb dat boek van teleac nog liggen en dat is eigenlijk ook een soort cursus, compleet met invulschema's en opdrachten. Het lijkt me heel goed om dat eens echt goed door te werken. En verder denk ik dat het goed is om hier elke dag even rond te neuzen Jane. Dit forum heeft me de afgelopen dagen geholpen om van vijf dagen er drie helemaal niets te drinken, en van de overige twee dagen wist ik het te beperken tot twee glazen. Dat is iets wat ik in geen jaren voor elkaar heb gekregen. Om te beginnen moet ik de komende tijd voor mezelf uitmaken wat ik wil en aankan. Kan ik het aan om af en toe een glaasje te drinken of is dat al niet meer haalbaar en zal ik helemaal gaan stoppen. Een en ander heeft mij heel erg aan het denken gezet, het houdt me meer bezig dan ooit. Pas op de plaats is op dit moment heel belangrijk. Ik weet wat verantwoord is, maar moet voor mezelf gaan kijken of ik dat aankan. Indien niet: gewoon het nulpunt aanhouden. Indien ik het aankan: ook dan voor mezelf bepalen of ik mezelf er wel goed bij voel Als ik heel eerlijk ben: Ik heb in geen tijden zo goed geslapen, als de afgelopen nachten na een avond zonder drank. Affijn, je ziet: het denken is nog chaotisch hierover allemaal, en aangezien ik een mens van 'lijstjes' ben ga ik het boek er bij gebruiken en een en ander echt op een rijtje zetten. Jij heb inderdaad geluk gehad, ik zal het dus op een ander manier moeten aanpakken, maar dat geeft niet, ik heb in ieder geval dit forum als ruggesteuntje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 27 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2010 Hoi Lisa,Heb het nog even nagekeken voor je en ze geven idd als je je aan wil melden 3 mogelijkheden door,als je op de eerste klikt van ik wil me aanmelden scroll je even helemaal naar beneden en zie je een oranje link met anonieme aanmeldingen!Hoop voor je dat er plek is,ik kon binnen 3 dagen beginnen!Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2010 Houd het voorlopig dan even op je eigen onderschrift Yvonneper dag denken en de toekomst ligt open,dan zul je eens zien wat een rust dat geeften die chaos even uit je hoofddat gun ik je:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 28 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2010 Yalala, je hebt gelijk: er is een 'ontsnappingsgaatje' . ik heb me direkt anoniem aangemeld, en ben benieuwd. Ik hoop dat ik op deze manier toch mag deelnemen. Inmiddels het ik het boek van teleac erbij gepakt . Beslaat 5 hoofdstukken en dus 5 weken. Hdst. 1helemaal doorgewerkt, en de opdrachten erbij gemaakt (tsja, het bekende verhaal , hoef ik niet een week over te doen dus) ga vanmiddag met hfdst.2 beginnen. Ben me er wel van bewust dat dit iets is wat je echt zelf moet doen, steun kun je niet vanuit zo'n boek verwachten, die zoek ik hier. Gisteren is het dus gewoon weer fout gegaan: moest de hele dag werken, en vond dat ik omdat het weekend was best 2 glaasjes wijn mocht beide weekenddagen. Sfeer werd op een gegeven moment minder, en ja hoor, daar ging ik weer: ik voelde mezelf de beslissing nemen om de fles leeg te maken..... gewoon uit boosheid, wil om niets meer te voelen. Lekker slap. Voel me vanmorgen redelijk duf dus, heb ronduit slecht geslapen, kortom: niet te vergelijken met die paar dagen dat ik de eerste liet staan. Duidelijk: vanavond geen eerste dus. Jane, hartstikke bedankt voor je reactie weer, helpt me echt. Zo, en nu genoeg gezeurd van mijn kant, ik heb al een lekkere wandeling de regen achter de rug.. nu tijd voor een lekker boek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 28 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2010 Yvonne,waarom zou je iets doen waar je op voorhand van weet dat het tot mislukken is gedoemd ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 28 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2010 Je doelt op het voornemen het te laten bij 2 glaasjes? Tsja, omdat je denkt of hoopt dat je het dit keer wel kunt aangezien je het de rest van de week zo 'goed' had gedaan??? Ik weet het niet hoor. Ik weet nu dus wel dat het niet slim was, das zeker. Geeft me toch weer een stukje meer inzicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 28 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2010 als ik de 1e niet meer neem, word ik nooit meer zat....als ik de 1e wel neem, is 10 te weinig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden