Spring naar bijdragen

Zaterdag 17 oktober


blondie6173

Aanbevolen berichten

Ja Loperamide heeft elke drogist. Het dure merk is immodium maar dat heb je dus huismerk. Remt de darmen. http://www.apotheek.nl/medicijnen/loperamide?product=loperamide

Tijdelijk nemen en niet als je drinkt kop in het zand doordrinken en dit signaal te negeren van je lijf. 2 stuks innemen 1e keer en om de paar uur weer een. 3 euro oid bij een goedkope drogist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, even over mezelf. Ik voel me nu slechter dan toen ik dronk, maar weet dat ik het vol moet houden tot er eindelijk behandeling start. Met drank durfde ik veel gemakkelijker buiten, nu elke dag 6 keer strijd met hond.

 

Maar investeer nu in mezelf. Behandeling verwacht ik pas in  2016, maar goed.

 

Met refusal weet ik dat ik op ic beland en dat nooit. Mijn leven is me te dierbaar.

 

Moet wel zeggen dat dit inzicht me jaren heeft gekost, maar dat terzijde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suikertje, doe nu niet sorry zeggen als je over jezelf begint. Ben blij je te lezen man! Investeren in jezelf begint met nooit sorry zeggen voor jezelf. Kijk wat je wil en kan leren aan jezelf voor de behandling in 2016 begint. Zou mooi zijn toch als je jezelf echt een verandering kan aanleren.

 

En ik hoop dat hond die naar buiten wil de strijd altijd wint en dat die je verleiden kan tot een zo groot mogelijke wandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arme Lila, bont en blauw..

Keuze maken. Tussen wel en niet drinken. Zo dacht ik er vroeger over.

En dan maakte ik de keuze niet te drinken.

En dan dronk ik wel.

Niet één keer, maar keer op keer, week in week uit, jaar in, jaar uit...

Hoezo keuze maken?

Ik kon niet kiezen zolang ik niet kon toegeven dat mijn verslaving sterker was dan mijn wil.

Toen ik dat wél had toegegeven hád ik niet meer te kiezen tussen wel of niet drinken,

toen had ik de keuze tussen aan m'n herstel werken of niet.

Alleen door aan m'n herstel te werken hoef ik niet te kiezen tussen wel en niet drinken, maar te

kijken of mijn verwachtingen realistisch zijn of niet.

Als ik mijn verwachtingen steeds weet aan te passen aan de realiteit, hoef ik de realiteit niet meer te

vervormen/verdoven met een lapmiddel als alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn studie opdracht is nu echt klaar. Nu een dag rust morgen. Naar buiten, nadenken en tot rust komen. Heb nu 3 dagen van 8.00 tot 2.00 in de nacht achter de pc gezeten en vandaag tot nu. Helemaal gaar en op door studie, werk, emoties rondom Kabouter. Boodschappen doen nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Frieke en Lila, je kan vallen zeker in het begin. Een kind leert ook niet ineens lopen. Vervelender is wanneer dat leren jaren en jaren gaat duren. Dan wordt het moeilijker om die motivatie te houden omdat het al zo vaak mislukt is. Dat zou erg jammer zijn. Maar inderdaad, opstaan, niet te lang blijven hangen in wat er gebeurd is, goed eten en drinken vandaag en er weer voor gaan. :rose:  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frieke, voor jou ook goede moed, het is zoals Kohtje beschrijft.

Ik bleef ook maar doorsukkelen. Veelste lang.

Ik heb moeten accepteren dat ik alcoholist ben en daar nooit meer vanaf kom.

Heb alles uitgeprobeerd.

Door de week niet drinken, alleen weekeinde.

Alleen op feestjes drinken ( zat ik me door de week suf te piekeren of er toch maar ergens een feestjes was.

Een maand niet drinken.

Maximaal 2 glazen.... Etc.

Wat een gedoe allemaal.

Nu werd ik mezelf zoooo enorm genoeg.

Ik heb het gehad met de drank.

Maar dat gaat niet vanzelf.

Ik ga wekelijks naar de AA.

Loop bij verslavingszorg en ik ben hier op het forum.

Ik heb m'n leven moeten aanpassen.....

En...het is zo gek nog niet.

Nu, na een paar maanden merk ik dat ik rustiger ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An :)

Hartstikke goed Frieke. met een volle maag krijg je vaak geen of weinig trek en als je veel trek hebt, en je gaat flink eten dan verdwijnt de trek heel vaak. Kom op we gaan er weer voor hé? :rose:  :rose:  :rose:

Ja en niet op het forum willen komen herken ik wel hoor. Ik had daar in het begin ook moeite mee omdat ik het gevoel had dat ze dan hier iets van mij af zouden pakken waar ik aan verslaafd ben. 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk om te lezen dat je rustiger bent An. Evenwicht vinden is  moeilijk maar het kan als ik dit zo lees.

Bolletje ik heb lekker gegeten, geen drank in huis. De kater van gisteren is bijna weg  :)

Ik kan enkel maar hopen dat ik sterk genoeg ben om dit katergevoel nooit meer te hoeven meemaken.

@ blondie smakelijk  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frieke ik heb bij het draadje thema 's rond alc. een draadje naar boven gehaald over de negatieve ervaring met alcohol.

Misschien wel eens goed voor je om te lezen en eventueel zelf ook iets te schrijven. Wanneer je het in de toekomst moeilijk krijgt kun je daar altijd lezen wat alc. met jou doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen sta ik 2,5 jaar droog.

Moest daar vooral de laatste dagen aan denken.

Aan de mensen die getriggerd worden om te gaan drinken door het overlijden van Kaboutertje en wat voor impact dit heeft op haar directe omgeving.

Voor mij werkte het juist andersom. Absoluut wil ik niet gaan drinken.

Ik heb zelf een dochter die net zo oud is als die van Kabouter, waarvan ook de vader (mijn liefde) is overleden. Ook ik ben nog de enige die ze heeft zo ongeveer. Dat beangstigt mij wel enorm wanneer ik naar haar kijk.

Wat ik eruit haal is dat het inderdaad zomaar voorbij kan zijn en dat het nog belangrijker wordt om goed voor mezelf te zorgen en er voor te zorgen dat wij (mijn dochter en ik) het goed hebben samen. Want ik weet niet hoeveel tijd ons samen nog rest. En tegelijk wil ik haar in vrijheid laten opgroeien, haar de ruimte geven om te genieten, zonder het gevoel dat ze voor mij moet zorgen.

En zodra ik weer zou gaan drinken dan is haar zorgeloze leventje (als ze dat al heeft) zeker weg.

Ik heb me de afgelopen tijd daarom ook bewust wat afzijdig (althans op het forum) gehouden van wat er rond Kaboutertje gebeurde, gezegd en geschreven werd.

Het raakt zo aan mijn situatie dat ik niet altijd kan bepalen of mijn reactie vanuit mijn eigen pijn en onmacht komt of niet. En voor mij voelt het dan niet zuiver om te reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar bed gaan is nog even geen optie voor mij.

Dochterlief is bij een vriendin en komt straks thuis en wil dan niet in bed liggen.

Bovendien is er bij mij tegenover een nogal luidruchtig feestje met muziek (met een snelle beat( die doordreunt in mijn huis en lijf.

Eens kijken of het boek dat ik aan het lezen ben voldoende afleiding bied of anders een detective op TV, waar ik mijn aandacht op moet richten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch nog even inloggen en daarna echt mijn mandje in

Niet zozeer dat ik je reactie leuk vind Kastanje, maar ik begrijp je wel.

Misschien ben ik daarentegen wat naar de andere kant wat doorgeschoten.

Ook ik voel en heb veel verdriet van het overlijden van Kaboutertje.

Mede omdat ook ik een dochter heb in dezelfde leeftijd als kaboutertje en alleenstaand ben.

Mooi gevolg is wel dat door overlijden van kaboutertje mijn kids zowel mijn dochter als mijn zoon zijn gaan nadenken en met mij hebben besproken hoe en wat nu mocht ik te komen overlijden.

Ik had daar al een testament voor en gelukkig komt hetgeen ik bedacht heb ruim 11 jaar geleden overeen met zij het liefst zouden willen, niet naar papa... naar oma en opa!

Enneehhh, doorgeschoten?

Nu ik erover nadenk...ik zou niet anders hebben gewild dan deze manier.

Er zijn voor Kaboutertje en haar naasten.

Ik neem haar mee in mijn hart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...