Spring naar bijdragen

Vrijdag 9 oktober

blondie6173

Aanbevolen berichten

Hub, wat jij doet is de manier waarop ik de eerste dagen ben doorgekomen (na vele mislukte pogingen hoor).

Vooruitkijken naar waar de moeilijke momenten liggen en dan een ontsnapping bedenken. Het doorbreken van gewoontes en patronen was ook belangrijk voor mij.

Ga er volle bak voor morgen. En als je je slecht voelt, dan kom je hier maar even klagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me schoon en droog af voor de dagpact.

Fijne middag met vriendin gehad, lekker gekookt en gegeten en dat alles afgerond met een NA meeting.

Net kaartjes gekocht voor de Caravanbeurs te Utrecht morgen. Gevaarlijk terrein voor mij....Er is ook een lift geloof ik....

Welterusten en wellicht tot morgen.

Speciaal kaboutertje: sterkte, hou je goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenacht,

Beetje in rare flow. Ik snap de wetgeving niet qua werk en situatie waar ik nu in zit. Waarom moeten regeltjes allemaal zo moeilijk zijn? Dat trekt me een beetje naar beneden.

Blijkbaar kijk ik steeds meer helder uit mijn ogen. Dat heeft positieve invloed op de omgang met mensen. Dat vind ik eigenlijk wel grappig. En dat trekt me dan weer mij omhoog.

Voel me net een stuk touw tijdens het touwtrekken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel, gipsy, maar ipv 1x in de maand iets afspreken en iets leuks doen, wordt dat eerder één of twee per week. En dat levert al gauw wat "budgetspanning".

Daarnaast levert het ook wat meer alcohol-momenten. Heb de afgelopen maand 4 momenten gehad dat ik 2x een glas heb gedronken. Er waren gewoon wat meer gepaste momenten tijdens het uitgaan. En dat levert weer wat "minderen-spanning" op.

Dit is trouwens wat ik onder vervelen noem: 6 uur wachten op een vliegveld. Juist heel graag zin hebben om dingen te doen. Maar het niet kunnen omdat er gewacht moet worden op bus, tram, trein of vliegtuig. Hopelijk heb je wifi, fruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel, maar het helpt niet als het uwv 900 euro bruto kort op uitkering als ik maar 600 euro bruto heb verdient. :face-icon-small-shocked::huh: Dan wordt limonade zelfs moeilijk. Het zal wel goed komen denk ik. Want werken schijnt lonend te zijn. Dus ik moet iets gemist hebben in de berekening. En misschien ook wat meer geduld en wachten op de inkomsten van werkgever. Maar ik vertrouw het voor geen cent.

bewerkt door ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank gipsy, erg lief van je! :)

Ik heb de afgelopen 3 maanden alvast geprobeerd om een klein buffertje op te bouwen voor noodgevallen en voor de dure maanden volgend jaar. Een klein buffertje zorgt voor minder financiële stress en daardoor is er ook weer minder kans op terugval.

Dus ik red het nét.

Behalve dan de limonade. Dat dan weer net niet. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm ja, maar het word nog moeilijker met uwv. Ik krijg nu geen uitkering meer, maar een voorschot.

En als ik in een week meer inkomsten heb dan 125% van mijn weekuitkering, dan stopt mijn voorschot of uitkering helemaal. En laat dat nou gebeurd zijn in de eerste week met werken ivm inwerken. Ik heb toen 35 uur te hebben gewerkt en dat is 3 uur teveel.

Dus... als ik het goed begrijp. Tot 26 uur werken per week is het eigenlijk zo goed als niet lonend, want (ik heb het uitgerekend) ik word 9,80 per uur netto gekort (70% van 14 euro bruto) op 10 euro bruto per uur van werkgever. Van 26 uur tot 32 uur zit ik dan tussen de 100 en 125% van de weekuitkering en dan hou ik wat meer over. Maar aangezien ik meer dan 32 uur heb gewerkt in de eerste week stopt mijn uitkering eigenlijk al helemaal.

Maar de beslissingen van het uwv komt een beetje nahobbelen. Dus ik heb nu pas de beslissing binnen dat mijn uitkering zal stoppen als ik meer dan 32 uur werk vanaf het begin dat ik werk.

Dus dan zal ik over een maandje de beslissing wel krijgen dat mijn uitkering is gestopt sinds de eerste week begin oktober.

En om het moeilijker te maken. Ik heb twee oproepcontracten bij twee werkgevers, die op dezelfde datum zijn getekent. En uwv haalt het steeds door elkaar. Qua ziekmelding ligt het dan het een en ander bij de werkgevers. Maar ik heb me bij eentje ziekgemeld en bij de ander niet.

Hm...

Dit is echt te moeilijk. :(

bewerkt door ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat erg Plof,

daar verlies je de motivatie nou door,

om je uitkering te gaan verdienen zeg.

Ik hoop dat er een pers.begeleider bij het UWV

zit die je steunt? Want dat schijnt ook armoe te zijn vaak

die begeleiding.

Mijn zoon heeft de zijne al zeker 2 jaar niet gezien, maar

hem laten ze gelukkig met rust dus hij is daar niet rouwig om.

Maar evengoed zou betere begeleiding dit soort onzekerheid

kunnen voorkomen lijkt me. Geniet maar even van die

leuke kant die wel goed gaat en laat de ander maar de drankjes

meenemen dan, hoe vernederend dat ook kan zijn, als de gevoelens

er oprecht zijn, dan kijkt de ander er wel doorheen.♥

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plof, dat klinkt allemaal een beetje als Plof tussen de raderen. Onbegrip en machteloosheid, zoiets. Sterkte daarmee.

Leuk dat er iemand is die jou leuk vindt. Ik neem aan dat het wederzijds is.

Wat mij het meeste opviel in je berichten is het stukje "Heb de afgelopen maand 4 momenten gehad dat ik 2x een glas heb gedronken."

Je hebt het vermoeden wel geuit dat je na een keertje één of twee glazen drinken, een maand weer tot rust zou moeten komen. Vier momenten in een maand passen voor mij niet helemaal bij die uitspraak. Ik hoop dat je hier niet door in de problemen gaat komen. Problemen rond werk, rond inkomen, ambtenarij, misschien het begin van een nieuwe relatie ... hm. Onrust. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...