Spring naar bijdragen

voorstellen


Molletje

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben benzomeisje.

 

Ik vertel liever niet te veel over mezelf want ik wil anoniem blijven. Maar de laatste weken loopt mijn benzo gebruik uit de hand en ik slik nu een veel te hoge dosis. Ik heb me aangemeld bij benzodebaas en ga dus afkicken.

 

Groetjes benzomeisje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Benzomeisje,

Welkom op het forum. Je kan zelf vertellen wat je wil niks moet alles mag.

Wat goed van je dat jezelf onder ogen komt dat je benzo gebruik uit de hand loopt. Inzicht in deze situatie is heel belangrijk.

Wanneer ga je beginnen met je afbouw?

Laat je door alle verhalen niet te bang maken. Bij iedereen is het anders. Ik voel me geestelijk vele malen beter.

Mocht je vragen hebben of gewoon willen kletsen wat ik al eerder zei alles mag niets moet.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Bedankt!

 

Weer een beetje terug bij af.

Afgelopen week veel stres gehad en weer dagelijks oxazepam gebruikt. Gisteren gingen meteen de alarm bellen af toen ik weer rebound klachten kreeg en nu ook afkick verschijnselen. Terwijl ik zo goed bezig was en weer wat meer energie had. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,

 

jammer, dat je weer hebt gebruikt, maar ook, heel begrijpelijk.

 

het is gewoon heel moeilijk, om er vanaf te komen.

 

ik weet niet hoeveel je gebruikt, maar het is goed, om de oxazepam om te zetten naar diazepam.

diazepam heeft een lange werkingsduur en oxazepam werkt maar kort.

 

krijg je hulp bij het afbouwen?

 

hoeveel slik je per dag?

 

ken je Ashton Manual methode?

daar kun je veel informatie vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijft lastig, met name doordat je toch steeds weer momenten met stress tegen zult komen, dat brengt het leven nu eenmaal met zich mee.

Idealiter zou je je 3 jaar lang moeten opsluiten zodat je vrij bent van externe invloeden en op deze manier heel langzaam afbouwen.

 

Maar helaas, deze mogelijkheid is er niet..

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@sneeuwhoen: Op zich lukt het wel met de oxazepam. Ik moet nu alleen weer even de 'balans' dosis vinden. Voldoende om geen afkick verschijnselen te krijgen maar te weinig om een rebund effect te hebben. Wil het liever (nog) niet omzetten naar een andere benzo omdat ik nu erg achterdochtig word van veranderingen.

Ik krijg wel hulp bij het afbouwen. Ik slik nu ongeveer 50 mg per dag en dat was 4 weken terug nog 150 mg.

 

@Asterix: Klopt, het leven is stresvol. Ik heb psychische problemen dus dat rot spul af en toe nodig hebben maar nu is het echt belangrijk dat ik weer terug ga naar een 0 level. Het blijft een duivels dilemma met die pillen.

 

 

 

Voel me verder best wel alleen met het afbouwen, de afkick verschijnselen en rebound effect. Zo weinig mensen in real life lijken daar ervaring mee te hebben. Weinig mensen kennen het echte gevaar van deze pillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat velen zich alleen voelen met het gebruik en het afbouwen, de omgeving begrijpt het toch niet.

Daarom is er een forum als dit.

 

Kom hier gewoon frequent en deel je gevoelens, je echte gevoelens, je zult merken dat je bijval zult krijgen.

Ook al wordt dit onderdeel nog niet zo veel bezocht.

 

Het is misschien wel een goed plan om over te stappen op diazepam, de werking is hetzelfde, alleen de halveringstijd is vele malen groter en daardoor hoef je er minder van te slikken.

 

In 4 weken van 150 naar 50 is best snel, bouw het heel langzaam af, doe er desnoods een jaar over of langer.

Je lichaam moet wennen aan een nieuwe toestand zonder die benzo's.

 

Ik probeer het ook nog steeds, maar heb ook de neiging om soms weer terug te grijpen, niet alleen de neiging, ik doe het helaas ook..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Benzomeisje,

Het is een proces van vallen en opstaan. Dit proces voelt heel erg alleen, maar wij zijn er voor je. Zowel geestelijk als lichamelijk kan het zwaar zijn. Ook mijn advies is net zoals sneeuwhoen en Asterix zet het om naar diazepam. Dit is echt beter voor je zenuwstelsel. De klappen zijn dan minder heftig. En bouw echt langzaam af en houdt je eigen tempo aan, zodat je minder schommelingen krijgt en je lichaam beetje bij beetje meer kan wennen. Ook ik heb op advies van mijn arts in het begin te snel afgebouwd alleen ik moest daar de klappen van opvangen. Ik durf met een gerust hart te zeggen dat wij als ervaringsdeskundige meer wijsheid hebben dan artsen of mensen die je hierin begeleiden. Natuurlijk is dit met alle goede bedoelingen, maar het is proces wat je alleen kan begrijpen als je dit mee maakt. Mijn advies is en natuurljk mag je hiermee doen wat je wil, laat het even een paar weken op 50mg staan. Laat je lichaam aan deze dosis wennen. Als je lichaam hieraan wend heb je ook veel minder kans op een terugslag. Weet niet wat de andere forum leden hiervan vinden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volledig mee eens!

Om de een of andere reden weten huisartsen niet wat het is om hier zomaar mee te stoppen.

 

Ze adviseren om een reden die ik niet snap, te stoppen binnen een week of 2 (!)

 

Mijn vrouw hebben ze 5 verschillende AD's laten gebruiken, omdat de een na de andere niet werkte.

De laatste was Mirtazapine, ook daarmee moest ze dan maar meteen stoppen, dit heeft ze niet gedaan, maar ze heeft het in 4 maand afgebouwd.

 

Dit blijkt nog te snel te zijn geweest, want ze komt nog niet uit de bank, compleet platgelegd door die troep en ze is er nu ruim 2 maand van af.

 

Met benzo's zal dit vergelijkbaar zijn, maar misschien minder heftig, maar ik weet wel dat die rotzooi flink met je brein fukt.

 

Langzaam afbouwen zoals ik al zei, desnoods in een half jaar of een jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie advies en steunende woorden!

 

Ik laat het nu ook zeker even op 50 mg staan. En idd goed mijn lichaam blijven aan voelen. Heb eerder met diazepam afgebouwd en dat ging toen heel goed.

 

Van welke rebound klachten of afkick verschijnselen hadden jullie last?

 

Mijn rebound klachten zijn onbegrensde emoties (niet kunnen stoppen met huilen en angst aanvallen), agressie/opgefokt zijn, verlatingsangst neemt toe, geheugenverlies en nog meer van dat soort dingen.

Als afkick verschijnselen heb ik moeite om in het hier en nu te blijven, mijn hoofd wordt 1 grote waas, niet kunnen concentreren, trillend handschrift, mijn handen voelen alsof ze niet meer van mij zijn en alsof ik ze niet aan stuur, een koortsachtig gevoel, achterdocht en ook weer geheugenverlies. Er gebeuren dan echt gekke dingen in je lichaam en hoofd. Alsof er een extra wereld in je hoofd ontstaat die een dikke laag van watten tussen jou en de realiteit legt. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen gaan hallucineren en zweten enzo als ze cold turkey of te snel met benzo's stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je het voorlopig even op 50mg laat. Alle klachten die jij opnoemt zijn voor mij herkenbaar. Hartkloppingen, trillen, hoofdpijn, spierpijn, verstijfde kaken, warm, koud, angst, heel boos en zo kan ik nog wel even doorgaan. Je bent niet alleen echt niet. Zorg de komende tijd gewoon eerst dat je lichaam weer wat tot rust komt en ga dan weer langzaam verder met de afbouw. Twijfel niet aan jezelf, dit zijn echt klachten die komen van de afbouw. Zorg dat je genoeg water drinkt voor de afvalstoffen en beperk alcohol, koffie en sigaretten. Dit zijn trikkers voor je zenuwstelsel.

@asterix ook met ad moet je langzaam afbouwen maar de afbouw van pammetjes is vele male heftiger. en dan nog is het bij ieder persoon verschillend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of de afbouw van pammetjes heftiger dan de afbouw van AD is weet ik niet.

Als ik mijn vrouw hier op de bank zie zitten, dan twijfel ik daar wel enigszins aan.

 

Lees maar eens wat de afbouw van Mirtazapine met een mens kan doen, als je wilt.

 

http://patient.info/forums/discuss/getting-ready-for-mirtazapine-withdrawal--413820

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van 150 mg naar 50 mg oxxazepam vind ik een prestatie !

jouw symptomen horen erbij.

50mg oxazepam is niet veel, hoor, maar ontwennen is een nare ervaring.

ik lees, dat jij psychische problemen hebt en dan is het nog lastiger om eraf te komen.

krijg jij hulp voor jouw problemen?

zijn ze op te lossen of chronisch van aard?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
  • 5 months later...

Hoi benzomeisje,

 

Ik heb mij vandaag aangemeld maar ik heb niet zoveel verstand van computers. Hoe moet ik mij voorstellen aan mijn lotgenoten?

 

Kan je mij vertellen hoe ik dat moet doen?

 

Groetjes,

 

Rolando

Hallo Rolando,

 

Als je in de kolom bij wie is wie 'start nieuw onderwerp' klikt, kun je jouw verhaal vertellen. Veel succes en ik zal het zeker lezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...