Spring naar bijdragen

ik weet geen titel


Gast hub

Aanbevolen berichten

Dank je wel, doet me wel goed! Iedereen zegt dat het na de 1e week steeds makkelijk gaat. Dus erger kan het niet worden, denk ik. Scheelt weer. En jij natuurlijk ook, veel sterkte. Lijkt me verschrikkelijk als je een terugval krijgt als je het zo lang hebt volgehouden. Maar ja, dat gebeurt dus ook, vandaag (helaas) gelezen. Ik doe maar 1 poging. En die moet lukken! Je hebt leuke humor trouwens. Had zo te lezen niet iedereen door dat we niet helemaal serieus bezig waren.

Ik ken zelfs een verhaal van iemand die na vijfentwintig jaar nog een terugval kreeg, bleek later dat ie het wel tegen had kunnen gaan, maar hij wilde het nog één keer proberen, wat je ook kiest voor jezelf, het blijft je eigen keus je hele leven lang, ook als je trek-momenten hebt, jij kunt er zelf voor kiezen dat je er boven blijft staan, trek-momenten zijn bij mij heel snel van vrij heftig naar beetje trek af en toe naar helemaal geen behoefte meer aan drank gegaan, ik ben ook pas zeven weken alco-vrij, maar het lijkt al veel langer.

Je moet het zelf allemaal maar ervaren natuurlijk, alleen jij weet immers wat jij echt wil!

Ja, ik had wel effe zin in wat gein. :D Meesten begrepen het wel, werd verder niet moeilijk gedaan, dus viel me enorm mee.

Blijf ons op de hoogte houden en we blijven lachen,.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hub, jouw ene poging die móet lukken schrijf je........... gezien je motivatie en vechtlust gáát ie ook lukken.

 

Alleen..

 

 

...

 

 

.....

 

mocht je op je bek gaan WAAG HET DAN NIET WEG TE BLIJVEN VANWEGE GEZICHTSVERLIES.

Neem nú al iemand in vertrouwen waarmee je een pact sluit dat als je terugvalt, dat je dan binnen 24 uur dat hebt toegegeven en maatregelen hebt getroffen om herhaling te voorkomen. Geef jezelf een tweede kans. Voor het forum is dat geen falen, het zijn juist de mensen die opstaan die als winnaar worden gehuldigd, niet de mensen die wegkruipen in een hoek. Omdat ze vergeten willen worden toen bleek dat ze minder sterk waren dan hun sterke opponent Verslaving.

WAAG HET NIET TE DOEN ALSOF JIJ BEPAALT HOEVEEL POGINGEN JIJ WAARD BENT. in ieder gaval niet zolang dat er maar één is

 

Zo. Dat wou ik even kwijt.

Jij bent echt heel grappig, en ik denk ook sterk, maar óók gevoelig en niet perfect. Waarmee je in het profiel past van gasten die we graag onder ons hebben. Je hoort er nu al bij en we zijn zuinig op je.

Het harde woorden, maar uit een oprecht hart.

bewerkt door Monster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hub, als jij je best doet vind ik het goed. Dan doe ik mijn best ook voor jou door te lezen en te reageren.

 

Ik heb hetzelfde idee als jij. Als ik de eerste zou nemen, zal ik waarschijnlijk doordrinken en nieuwe grenzen bereiken en ver daar voorbij. Ik weet niet of dat goed zou aflopen. Die eerste neem ik dus niet. Ook wel "vandaag drink ik niet". Voor mij werkten die twee mantra's goed, evenals "drank voegt niets toe".

 

Ook heb ik het idee dat als ik niet hier actief ben op het forum en niet naar mijn zelfhulpgroep ga of op een andere manier contact heb met soortgenoten, ik op een terugval kan wachten. Dat kan een paar dagen, weken of maanden duren, maar dat gebeurt. Vandaar dat ik vrij fanatiek ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haa haaa Hub dat wens ik mij wel niet ouder worden .Geweldig dat je het weekend goed door bent gekommen .Maar je had ook genog toe doen , wat een werk alles onder het tappijt te schuiven , ook knap gedaan. Hey zie je morgen weer in de train op weg naar het kaakakutaland .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote; Had zo te lezen niet iedereen door dat we niet zo serieus bezig waren.

Ik vind stoppen, adb worden worden serieuze zaak, daar is voor mij niks niets series aan.

Daarbij vond ik het nogal vrouw onvriendelijk.

Als je mij beter zou kennen zou je weten waarom en dan denk ik als je als je een echte kerel bent,

dit nooit geplaatst zou hebben. Ik vraag je om wat voorzichtiger te zijn.

Mensen hebben een achtergrond hier, niet altijd zo lachwekkend.

Alcoholisme is een familieziekte. Daar spot je niet mee dacht ik.

In mijn geval gaat het niet alleen mij aan, maar ook mijn kinderen en verdere naasten.

Ik heb er wel moeite mee gehad dat zo, die spot, te lezen afgelopen weekend.

Vrouwonvriendelijk vond ik het ook. Dat trek ik al helemaal niet.

Wilde ik toch even kwijt, je hoeft er niks mee maar voor mij was het serieus wat ik las, al twijfelde ik, maar dat komt door mijn ervaring

in het echte leven, real life. Hier op her forum neem ik serieus en niet met een knipoog.

Dan ga ik wel naar een grappenmaker frum zoeken, de leukste mop van vandaag.

Ik zit hier niet voor m'n zweetvoeten.

Dankjewel.

En Agnieta,

Wij zitten hier NIET speciaal alleen voor jou, ga daar zelf eerst maar eens rekening mee houden!

Bij voorbaat dank.

bewerkt door Charlie40
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okè Hub,

Das duidelijk, je geeft jezelf maar één kans, mooi, je krijgt van mij ook maar één kans, aangezien ik het (kennelijk) kan, geloof ik ook dat jij het kan, daarbij heb ik mezelf ook slechts maar één kans gegeven zo'n zeven weken geleden, moet genoeg zijn. ;)

Ohja, iedereen weet dat we aan het geinen waren afgelopen week, ligt echt helemaal niemand wakker van, daarbij uiteindelijk heb je gedaan wat een echte vent doet, je hebt schoongemaakt, je had het wat zwaar afgelopen weekend, maar je hebt je (hier op de site) keurig netjes gedragen, goed zo, knap hoor, zo is het mannetje. ;)

Je gaat het volhouden net als ik, we blijven samen van de alco-trein, Ronja's alco-vrij-trein klinkt veel gezelliger.

Monster, je bent een beest, ik mag je wel. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hub, ik zat in een verslavingskliniek. Die kans die ik kreeg, heb ik gegrepen. Met beide handen. Ik was bloedserieus in het stoppen, ik zou NOOIT terugvallen. (dat is ook niet gebeurd, maar dat terzijde) Ik wilde ALLES doen om clean te zijn en blijven, ik ben immers van staal en ik zal niet falen en met hulp kan ik dit en blablabla

...

Zegt de counselor op mijn laatste dag: "Elke dag heb je je huiswerk gemaakt. Elk boek gelezen. Elk gesprek aangegaan. Maar je laatste opdracht:

Terugval, heb je niet gedaan."

uh....... lui?

"Nee. Je was NOG NOOIT TE LUI. Je deed alles."

uh.........vergeten?

"Nee. Jij vergeet NIETS. Was het maar zo'n feestje."

uh.........

"Jij vond het niet NODIG. Jij vált nl. niet terug. Jij faalt niet. Jij kunt het niet áán dat iemand jou zal betrappen op een fout. Je verdraagt niet dat iemand daar iets van zal vinden. Jij bent speciaal. 70 % valt terug binnen een jaar, in totaal valt 90 % ooit terug. Maar zo niet jij, jij bent foutloos.

Waarom klonen we jou niet en bestellen we daar een stapeltje van, goed voor ons slagingsgemiddelde......."

 

Ze had gelijk. Ik had weerstand tegen de opdracht waarin ik mijn acties moest beschrijven hoe ik het aan zou gaan pakken direct na een terugval. Dat leek mij gewoon niet met het leven verenigbaar, en daar wilde ik niet over nadenken.

 

 

Hub, ik gun je geen terugval. Het lijkt me vreselijk moeilijk om overnieuw te beginnen. Maar áls het gebeurt bij jou of bij mij, moeten wij niet wegkruipen, maar juist nog meer hulp aanvaarden. Mijn laatste gesprek met de counselor was niet leuk, dit wilde ik graag met je delen. We zijn hetzelfde he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Hub, ik ben nieuw hier op het forum wou je even laten weten dat dit draadje me motiveert, kracht en energie. En lieve liefde voor je 'suffie'.

 

En ik heb er verder nog niet veel verstand van maar een serieus plan voor na een terugval lijkt me superhandig. Hoef je gewoon nooit te gebruiken. Kijk, na twee dagen droog is zo'n plan misschien nog niet zo nuttig. Twee klote dagen gehad maar dan voort met je oude bestaan. Maar jij zit op meer dan een week als ik me niet vergis. Dan heb je de ergste fysieke ellende achter de rug, is het niet?

 

Hoe het ook zei: respect, zet 'm op en begin niet aan de eerste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Meya, inderdaad, ik heb mijn leven (deel verwijderd door moderator) geholpen en nu wil ik voorkomen dat ik het leven van mijn vriendin ook nog verpest (woord aangepast door moderator). Twee vieze woorden in een zin, sorry, ik hoop dat ik niet al te hard op je overkom. Toen ik jouw introductie hier las dacht ik "o, kijk, daar het je nog zo'n sufferd als ik". En ik dacht niet eens het woord "sufferd" hoor, maar een ander woord dat ik ff kwijt ben nu. Man, als jij motivatie zoekt om te stoppen hoef je maar even over de keukentafel heen te kijken. Vrouw, en ook nog twee kinderen. En dan heb je ook nog een vrouw die (nog!!!) niet bij je wegloopt. Zorg dat dat zo blijft. Misschien lukt het niet, om welke reden dan ook, maar een fles jenever i.p.v. een vrouw die je terzijde staat lijkt me sowieso geen goede ruil. Een vrouw die bij een alcoholist blijft maakt een verkeerde keuze!. Dat is nl. een vrouw die meer hart dan verstand heeft en, mijn God, wat kun jij daar dankbaar voor zijn! Jij hebt zo'n "suffie". Goed voor jou, maar jammer voor haar. Maar jij kunt er nu wel voor zorgen die dat "suffie" zegt "ik wist wel dat hij het kon". Krijgt ze van jou ook eens wat terug.

En maak je niet druk over ontwenningsverschijnselen. Die heb je ook als je niet stopt. En nu denk niet meteen "o jee, die heeft er ook al de nodige achter de kiezen". Ik kom nu pas goed op dreef en ga verder met mijn preek. Ik heb enorm veel last van de rug. Maar bij de wekelijkse wedstrijd barkrukzitten verdwijnt dat als sneeuw voor de zon. Ik drink dan koppeltjes, bier en Els (een sterke kruidenbitter). Man, dat helpt tegen alles, vooral als je er erg veel van drinkt. Kijk, de beker voor de winnaar van de wedstrijd heb ik natuurlijk al in de zak als ik de deur van de kroeg openmaak. Daar ben ik pas echt die Humphrey Bogart. Die keiharde kerel die alle problemen met een paar cynische opmerkingen en de nodige dubbele whisky's oplost. Maar in "Casablanca" smeerde Ingrid Bergman hem met iemand anders. Die Ingrid was niet alleen mooi, maar verstand had ze dus blijkbaar ook nog. Humphrey heeft daarna nooit afkickverschijnselen gehad, die was pas echt keihard, en dronk gewoon door. Hij had niks anders meer.

Dit was het einde van mijn verhaal en ik wil toch ff serieus worden en jouw vraag beantwoorden. Bij mij waren de ergste ontwenningsverschijnselen na een week verdwenen. Je krijgt hier op het forum beslist goede tips hoe je die tegen kunt gaan. Maar maak je daarover nog niet zo'n zorgen. Ik weet zeker dat jouw suffie bij zal zijn met je afkickverschijnselen. Dan ben je namelijk gestopt.

Sorry Hub,

Maar dit was te grof, zo lang ben je zelf nog niet van de drank, ik heb hier even geen woorden voor, maar dit was echt te grof tegen iemand die je amper kent.

 

Edit: deel van quote aangepast

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Charlie, zou kunnen wat je zegt. Maar Meya vroeg naar MIJN mening, en die heeft hij gekregen. Ik denk dat ik vroeger blij zou zijn geweest als iemand mij bijtijds deze spiegel had voorgehouden.

Als iemand op zo'n manier tegen mij praat alsof ie me al jaren kent, kan ie zelf ophoepelen, je kwam naar mijn mening iets te sterk over vergeleken met afgelopen weekend, erg zwak om zo tegen anderen te blazen terwijl je zelf nog wankel in is schoentjes staat na net een week, maar goed, ik laat het hierbij, het is duidelijk dat ik kennelijk geen goed beeld van je heb/had.

Toitoitoiboy!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik respecteer je keus

maar vind het ook jammer hub

ik had jouw verhaal nl helemaal

niet als grof opgevat

en ik lees van Meya

waar het voor geschreven was

ook een positieve reactie.

Dus misschien zit charlie te stoken?
of worstelt hij zelf met iets,

maar dat 1 frummer wegblijft

om 1 ander is altijd jammer

en meestal projectie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Hub ik gaar echt niet alleen met de train ,, , zou het wel jammer vinden als je hier wegblijft .Wat moet ik dan ?? Te voet gaan ?? Komop wacht op jou bij de volgende station .Zelfs heb ik met plezier je verhaal gelesen mischien het verkeerde word plezier maar moest er wel om lachen soms .Niemand heeft het recht om te zeggen wat je wel of niet mag schrijfen en als iemand zich op de voete getrappt voelt is dat zijn probleem en volgens mij schreef je aan Meya en zij had er geen probleem mee , dus waar gaat het dan over !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in mijn eigen huis kan ik bepalen wie op mag hoepelen en wie mag blijven.......... op een openbaar forum kan ik dat niet en iemand anders óók niet

 

Het is aan de mod wie te ver gaat en wie niet. Dus Hub, als je pleite gaat dan is dat écht jammer, en sowieso onnodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...