Spring naar bijdragen

Dinsdag 22 september 2015


Gast Klavertjevier

Aanbevolen berichten

Gisteren naar de film "mi madre" geweest. Heel leuk om te horen dat ze muziek hebben gebruikt van Arvo Pärt met Für Alina en ook nog stukken van Philip Glass. En Für Alina had ik een paar maanden geleden geleerd op de piano en ben nu bezig met een stuk van Glass. Zo leuk die herkenning. :)

 

Na de film gesprek gehad over spierpijnen. Mijn metgezel had daar last van. Gisteren verteld over magnesium(-citraat) tabletten en het verhaal daarachter. Wat leuk dat het dan weer terugkomt in een berichtje van MG.

 

Wat niet zo leuk was gisteren. Mijn portemonnee was ik al een paar maanden kwijt. Ik dacht dat ik thuis kwijt was geraakt, maar ik kon het nergens vinden. Pinpas en creditcard wel geblokkeerd maar geen nieuwe aangevraagd. Dus gisteren maar nieuwe passen aangevraagd. Ik ben mijn portemonnee al zo lang kwijt, die vind ik niet meer terug.

 

En een paar uur later nadat ik nieuwe passen heb aangevraagd, vind ik mijn portemonnee.]

 

:(:angry::huh::wacko::blink::face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is het geen beagle dag vandaag?

 

Bollie, probeer eens ijsklontjes in je beslag voor kibbeling te doen. Hoe kouder het beslag hoe stroperiger (viscositeit), terwijl het beslag even dik is. Dus als het beslag ijskoud is, dan is beslag het meest stroperig en daardoor hecht het beter aan de vis.

 

Dat is ook tevens de truuk met tempura, tip van okura. Mijn leraar wist niet te vertellen waarom, het werkt met ijsklontjes, maar ik dus wel: viscositeit. Maar dat woord kennen koks niet.

 

Ooit kreeg ik de vraag van een kok, is dit nou tomatensaus of tomatensoep? En toen antwoordde ik: dat zie je aan de viscositeit. De wereld was vervolgens een aantal weken iets te klein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En bollie, als je het beslag maakt, vlak voor het frituren dan heeft de bloem nog geen tijd gehad om het vocht op te nemen en wordt ie knapperiger van.

 

Verse vis is inderdaad beter dan ingevroren vis, omdat ijskristalletjes de cellen stukprikt van de vis en de ingevroren vis na ontdooien, "leegloopt" van vocht en te slap wordt qua structuur. En dat vocht heeft weer invloed op het korstje.

 

Maar verse vis is veel duurder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En niet frituren in olijfolie. Groene chlorofyl in olijfolie zal bij verhitting veranderen in niet zo gezonde stoffen. Daarnaast is olijfolie duur. En olijfolie is heel erg onverzadigd. Wie weet waarmee de dubbele bindingen een chemische reactie aangaan met verhitting.

 

Gewoon zonnebloemolie, maar wel op de juiste temperatuur. Zeer belangrijk.

bewerkt door ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ooit kreeg ik de vraag van een kok, is dit nou tomatensaus of tomatensoep? En toen antwoordde ik: dat zie je aan de viscositeit. De wereld was vervolgens een aantal weken iets te klein.

 

Lastig he ploffie als je slimmer bent dan de groep waar je werkt. Zo heb ik zaterdag bij de Post de politie moeten inschakelen omdat

ik de Tabakswet uit 2004 heb aangehaald en men was het ook niet eens met het 'oud papier'-beleid  :blush:  :excl:  :blush:

 

Goedemorgen trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 

Koffie en thee staan klaar

post-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpgpost-1140-0-04457800-1387954739_thumb.jpg
 
Agnieta, sterkte vandaag. En goed van je dat je gaat bellen nu. 
Klavertje, ja, loslaten en toch blijven houden van. Jouw broer wil en kan niet meer verder, hoe hard voor 
de mensen die van hem houden ook. Ik hoop dat je er vrede mee kunt hebben dat hij zijn rust zoekt. 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren Troubled Water gezien

voor de 2e keer, maar nu als nascholing

met bespreken in groepjes erbij. Ik heb nu

nu pas echt gezien. Grandioze film met

teruggrijpende effekten, diepgaande emoties

en vreselijk veel herkenning. Een aanrader.

Misschien ergens te downloaden???

Het is filmweer, maar ook sauna weer. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...