Spring naar bijdragen

Donderdag, 17 september 2015


jowan

Aanbevolen berichten

beste mensen, het is weer zover, de tijd van het jaar, koud, nat, winderig ( niet ik maar het weer dus ) de tijd dat ik strijd moet gaan leveren tegen PEPERNOTEN, SPECULAAS, CHOCOLA IN ELKE VERSCHIJNINGSVORM, de stampotten, worsten, pannenkoeken etc.

Help.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan me voorstellen Agnieta als je trek hebt dat zo'n bericht nogal raar leest....

het ging over roken en drinken.....

 

Heb je geen zin in warme chocomelk met slagroom een lekkere bak friet, even met je hoofd tegen de muur bonken?

dat laatste heb ik ooit gedaan.....uit frustratie....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor die berichtjes kan je je ogen niet sluiten Aggie, je wordt dagelijks geconfronteerd met drank. Ik heb alleen iets opgeschreven wat ik van de week gehoord heb. En dat berichtje geld dus voor mensen die niet verslaafd zijn, niet voor ons!!!!!!!

Dat jij daardoor getriggert wordt vind ik erg rot, maar voor mij geen rede om het weg te halen.

Wel zal ik de volgende keer rekening houden met jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje; Ik log hier opnieuw in omdat ik trek heb

en dan lees ik in jou posting dat een paar drankjes (misschien) geen kwaad kan.

 

Wat denk je wat dat nu met me doet?

Doe eens een gooi.

...dat wij geen genoegen nemen met een paar drankjes.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...dat wij geen genoegen nemen met een paar drankjes.....

 

En hierom triggert het me niet. Het is een feit dat een paar drankjes geen kwaad kan. Daar is zoveel onderzoek naar gedaan. Dat weten we toch. Maar we kennen onszelf dat onze noodrem stuk is. Ik vind het een opvallend fenomeen dat alles rondom drank zo ontweken en angstvallig benaderd wordt. Het is er en mensen genieten ervan maar voor ons werkt het niet zo. Ik zie het als onderdeel van onze acceptatie van verslaafd zijn. Als je het werkelijk accepteert dan weet je toch dat de opmerking over die paar drankjes wel waar kan zijn maar niet voor jezelf.

 

Stel je bent allergisch voor chocolade en je leest dat pure chocolade, die van zo 80% cacao eigenlijk heel gezond is en helemaal niet dikmakend of slecht voor je cholesterol enzo. Stel je zit tegenover iemand en die eet wel die chocolade en zegt dat het zo heerlijk en genieten is en zo gezond zelfs. Dan neem je dat voor diegene toch te kennisgeving aan en ben je blij dat hij geniet maar weet je zelf dat je ziek wordt als jij het zou eten. Zo zie ik deze discussie ook voor een deel maar ik zie ook een andere kant.....

 

Het boek de grote verdoving ken ik nog niet maar ik heb wel de rondom10 uitzending gezien met Stofferis. Ik deel zijn visie dat alcohol maatschappelijk een erg onderschat probleem is omdat de achterliggende reden veel vaker verdoving is dan genieten ook al willen mensen (ook niet verslaafden) dat niet zien of toegeven. De onschuld van die paar drankjes vind ik omstreden. Maar ik ken ze wel, die mensen die echt genieten van maar een paar echt goede kwaliteit wijn en die dit niet doen om de stress van het werk, depri gevoelens.....te bestrijden.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over dat "een paar drankjes geen kwaad zouden kunnen" (hoe veel is 'een paar drankjes' trouwens?) zijn de geleerden het niet eens. Dat een glas goed zou zijn voor hart en bloedvaten is omstreden.

De gezondheidsraad heeft onlangs haar advies weer naar beneden bijgesteld naar max 1 glas per dag voor een vrouw, max 2 voor de man.

En dan gaat het niet om "risicoloos" drinken, maar om de risico's tot het minimum te beperken. En ja, dan spelen er nog allerlei andere factoren. Als je diabetes hebt, of stress, of alcoholist bent dus, drink je liever niet.

 

Overigens begrijp ik wel de context waarin Bollie het bedoelde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie,

Wat ik me bedacht vanochtend, toen je vertelde dat je jas zo door regende; Waarom pak je de auto dan niet als het zo plenst.

Ik heb geen keus, want heb geen auto, maar anders had ik het wel geweten hoor.

 

Agnieta,

Ik vind het echt rot voor je, dat je af en toe nog zulke heftige cravingsmomenten hebt.

Wordt dat dan op den duur niet minder, naarmate je langer niet drinkt?

In elk geval sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos.

Ik werk in Rotjeknor, dus als ik met de auto ga dan ben ik een godsvermogen kwijt aan parkeerkosten.

Helaas wil mijn baas die niet betalen.

Bovendien een crime om dan je auto nog ergens te kunnen parkeren...

Vandaar dus!

En nu echt de hete doesj opzoeken...

Zit gewoon te rillen op de bank, koffie klotst ervan uit mijn mok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, snap 'm blondie,

Woon zelf maar in een soort dorp, dus die problemen hebben we hier niet (maar dat heb je toen zelf ook gezien denk ik :) ),

Nou maar lekker douchen dan, en meteen een warm huispak ofzo aantrekken.

 

Maar goed, stap ook nog 1 keer op de fiets voor vandaag.

Laatste kookadresje,!

Laters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie, als je niet wil komen op een meeting dan is dat je goed recht. Je hoeft je daar ook helemaal niet voor te verantwoorden of het uit te leggen. Jammer als je hier niet meer komt, ik lees je graag. Hopelijk kom je terug als je boosheid over is. :rose: Maar wat balen, geen huursubsidie.  :(

 

En die woningcorporaties betalen zo'n 20-25% van hun inkomsten aan rente aan de bank. En ik heb uitgerekend dat van de 22 jaar aan inkomsten van een corporatie er dus zo'n 10 jaar aan inkomsten aan rente aan de bank wordt betaald. Nog niet eens terugbetaling van de schuld; als ik het goed heb uitgerekend. Het hele volk wordt uitgeknepen door de banken of overheid.

 

Dus daar gaat je geld naar toe. :angry:

 

Klavertje4, succes met de eerste dag! Direct stoppen na een terugval is ook een kwaliteit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ploffie en wijfie ook en anderen natuurlijk

als huursubsidie wordt geweigerd/ingetrokken

dan betekent dat dat er bezit is of inkomen, boven

een bepaald bedrag. Ook de mijne is gestopt met

terugwerkende kracht, ik betaal nog terug over 2014.

En teer vervolgens in tot ik er weer recht op heb.

Jammer maar helaas, maar niks zieligs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...