Spring naar bijdragen

Dinsdag 8 september


blondie6173

Aanbevolen berichten

Goedefrummers,

 

Intake bij verslavingszorg gedaan en vandaag hoor ik hoe we verder gaan. In ieder geval

nu met ondersteuning van medicijnen en waarschijnlijk met cognitieve therapie. Niet dat

ik daar weer op zit te wachten. Afijn 3x koffie-verkeerd alweer in de mik en voor vandaag:

 

Dagpact:

Blondie
Kaboutertje
jowan
Loen
BillyBob
Lila

Burchill

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

 

Eerste uurtje werk zit er alweer op.

Straks nog 3 uurtjes, dan weer 2 uurtjes thuis, dan weer een uurtje werken.

Zucht.., zou zo lekker zijn als het meer uurtjes waren, en in elk geval aaneengesloten.

Enfin, wordt weer veel fietsen vandaag, en mag blij zijn dat ik werk heb !

 

Burchill,

Sterkte man

Mooi begin weer, toch!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In ieder geval

nu met ondersteuning van medicijnen en waarschijnlijk met cognitieve therapie. Niet dat

ik daar weer op zit te wachten.

 

Hoe we ons voelen wordt beinvloed door hoe we denken en doen (cognitieve gedragstherapie) En dan is je eerste zin "niet dat ik daar weer op zit te wachten" Je gaat net een traject in waarvan ik aanneem dat jij degene bent die verandering wil en dan is je eerste zin zo. Waarom? Waarom zo een negatieve mindset. Heb je dat ook daar gezegd dat je daar niet op zit te wachten en zelf een alternatief aangedragen hoe jij je ideale behandeling ziet? Lijkt me zo fijn voor je dat je iets gaat doen waar je zin in hebt en het nut van inziet en je schouders eronder zet.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Gipsy, de vraag is hoe jij hier zelf over denkt. Als je je sterk genoeg voelt dan kan je zeker gaan denk ik. Maar bij twijfelen,  niet inhalen ;)  En ik denk dat het beter is om met jezelf een afspraak te maken dan met je vriendin, want als zij niet sterk genoeg is ga jij misschien met haar mee in haar zwakte.

En alles kan triggeren, reclames langs een drankwinkel lopen, op een terrasje zitten enz.

Hoe sterk voel jij je?? ;) Jouw vriendin is verantwoordelijk voor haar eigen leven en haar gebruik.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je op een gegeven moment klaar bent met therapien, ik heb dat zelf in ieder geval vrij sterk.

 

Ik kan me van alles voorstellen. Kan me ook voorstellen dat je geen zin in vlees hebt. Maar dan kan ik me niet voorstellen dat je boodschappen doet bij de slager.

 

Er zijn meerdere aanpakken van verslavingen. Je gaat naar een instituut en je weet dat men daar werkt volgens een methodiek. Een van die methodieken is cognitieve gedragstherapie. Die therapie staat vaak al op de voorpagina van hun internetsite en dan is het dus net als boodschappen doen lijkt me. Wil je groente dan is er de groenteman, wil je vlees ga je naar de slager. En ik neem toch aan dat je bij de intake samen tot een behandeling komt en als je zoals Jopie meer voor de practische training en het doen bent en minder van de therapie dan kan je dat toch bespreken.

 

Als ik verandering (vooruit) zou willen dan lijkt het me zo zonde als ik voor aanvang al met de handrem sta in zn achteruit. Zo las ik het een beetje. De basis van cognitieve therapie is hoe je ergens over denkt (mindset) bepalend is hoe hoe je gedrag is. Dan is er toch een contradictie, ja toch? Is er dan geen behandeling waar je positiever over kan zijn die beter bij iemand aansluit? Mits je wil veranderen natuurlijk......als je tevreden bent met de handrem in de achteruit doe je er goed aan een therapie te doen die dat bewerkstelligt bij je.

 

Maar over klaar zijn met therapie over verslaving kan ik niet meepraten als ervaringsdeskundige. Ik heb nooit therapie gevolgd, niet eens de tactus internet therapie. Ik zoek en lees bij elkaar wat werkt voor mij. Als ik het daarmee niet red zou ik gaan shoppen en gaan praten en kiezen voor een vorm waar ik een drive bij voel, iets van hier wil ik voor gaan, hier geloof ik in.......en niet iets waarbij ik heb zit er niet op te wachten.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik pak nu alles aan om me te helpen van de drank af te blijven.

Het blijft hard werken. Zo ga ik vanavond weer naar de AA meeting.

Afgelopen week heb ik het moeilijk gehad.

Toch mooi vd drank afgebleven.

Wel volgepropt met alles wat maar zoet is.

En nu... Op dit moment voel ik me voldaan.

Goed gewerkt, alles gaat goed.

De ellende is dat die gemoedsrust zomaar kan omslaan.

Ook dat maar accepteren.

Nu eerst boodschappen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...