Spring naar bijdragen

negen jaar gedronken en nu 5 weken niks meer

ronja

Aanbevolen berichten

IK kom alleen avonds laat er toe hier te lesen het is nu 23.24 moet echt naar bed morgen weer vroeg op .Find het wel jammer dat ik op dit moment zo wenig tijd heb om te reageren maar ik lees wel veel van jullie en met jullie mee .Was van dag even met een paar kennissen en beste vriendin een terras pikken en zo langsam horde ik kennissen uitgelatener en rarer praten , dat valt mij nu op .Als ik ook zo was en dat was ik bedank ik mij en ben blij met mijn cola .Slaap iedereen goed en een fijne dag morgen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben eergisteren toch de fout in gegaan .Wilde toch kijken hoe het voor mij is om nog eens Alkohol te drinken en wilde ook eens weer slapen .Nou dat had ik mij kunnen sparen , het was niet leuk .De volgende dag voelde ik mij hastige slecht en dat was ook goed zo .Misschien klinkt dit raar maar het is ook de eerste keer dat ik stop met drinken en soms moet ik toch ervaringen op doen om te zien wat ik nou wil of niet .Ik weet wel dat ik mij de volgende dag niet meer zo elendig wil voelen en zeker niet meer wil wachten tot het 17.00 uur is om weer te drinken .Dus ben weer aan de tea en wil dit ook blijven. Vakantietijd is altijd heel stressig voor mij .Mijn kids zijn dan heelemal uit hun doen , had een week gelegen policie aan mijn deur voor de oudste , erbij heb ik op dit moment gesprekken met de gemeente voor het Pgb van mijn jongste en zorg ik ook nog om de dag voor iemand van 90 die dementeert. Voor mij zelfs is er wenig tijd een ontspanning .Sporten kan ik op dit moment vergeten en het is voor mij nog 3 weeken overleven .Maar goed blijf toch positief en het komt wel goed maar dan zonder alkohol .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

soms moet je een keer uitglijden Ronja

om zeker te weten dat je er alles aan gaat

doen om voortaan overeind te blijven.

Juist ook in moeilijke tijden met kinderen enzo.

Zij hebben het meest aan een goed voorbeeld, en jij

kunt de problemen beter de baas met een helder hoofd.

sterkte met alles en vergeet niet dat alle nuchtere dagen

ook nog gewoon in je database zitten hoor, je kunt het!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb jarenlang allerlei beloftes aan mijzelf en anderen steeds weer verbroken, Ronja. Ik leerde er helemaal niets van.

Zo te lezen heb jij er wel van geleerd. Dat vind ik knap.

Ik wens je sterkte de komende weken. Daarna alles weer wat normaler en dan wordt het misschien wat makkelijker.

Ook om wat rust voor jezelf te vinden; dat is zó belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ronja,

Nou, dat weet je dan ook weer...

Het voegt niks toe.

Sterker nog, het maakt jouw drukke,

gestreste leven op dit moment alleen maar moeilijker.

Beter je koppie helder houden!

Een ervaring rijker, een illusie armer..

sterkte Ronja, de laatste vakantieweken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat goed nu behalve natuerlijk de vakantie stress .Bedankt voor jullie reacties. Tja Vino heb de draad ook meteen weer opgepakt. Een Lady Jane ik heb er geen spijt van niet verkeerd verstaan maar heb er wel van geleerd en vallen kan man in het leven als man of ik weer opstaat .Dank je wel Gerrit kan wel even kracht gebruiken en denk ook door deze moilijke tijd dat ik erdoor sneller de keuze gemaakt heb .Wil toch probieeren beter voor mij te zorgen maar het blijft lastig op dit moment maar met alkohol werd het nog lastiger dus dat is geen optie zo als je ook schrijft kruidentee .Heb van dag wel mijn heele tuin gedaan en een nieuwe parasol , welke ik al 2 jaar niet had , gekocht .Gaar nu vaker in de tuin zitten om en beetje te relaxen dus morgen vroeg gaar ik buiten mijn koffie drinken .Phaedra ik doe dit ook voor mij zelfs als het met mij en zo werkt het ook bij anderen denk ik goed gaat gaat all het andere ook beter .En Pippi Lankous kan het ook dus ik ook Arcordeon .Zo gaar eens slapen voor iedereen een fijne nacht welteruste

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat goed nu behalve natuerlijk de vakantie stress .Bedankt voor jullie reacties. Tja Vino heb de draad ook meteen weer opgepakt. Een Lady Jane ik heb er geen spijt van niet verkeerd verstaan maar heb er wel van geleerd en vallen kan man in het leven als man of ik weer opstaat .Dank je wel Gerrit kan wel even kracht gebruiken en denk ook door deze moilijke tijd dat ik erdoor sneller de keuze gemaakt heb .Wil toch probieeren beter voor mij te zorgen maar het blijft lastig op dit moment maar met alkohol werd het nog lastiger dus dat is geen optie zo als je ook schrijft kruidentee .Heb van dag wel mijn heele tuin gedaan en een nieuwe parasol , welke ik al 2 jaar niet had , gekocht .Gaar nu vaker in de tuin zitten om en beetje te relaxen dus morgen vroeg gaar ik buiten mijn koffie drinken .Phaedra ik doe dit ook voor mij zelfs als het met mij en zo werkt het ook bij anderen denk ik goed gaat gaat all het andere ook beter .En Pippi Lankous kan het ook dus ik ook Arcordeon .Zo gaar eens slapen voor iedereen een fijne nacht welteruste

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ronja,

De terugval klinkt een beetje als een soort zelfmedicatie tegen teveel stress op het moment. De hersenen zijn nu in nuchtere toestand in hypermodus door alcoholgewenning. Ontspannen gaat in het begin met stoppen heel moeilijk omdat de hersenen zich nog moeten aanpassen aan dat de nuchtere toestand de normale toestand is.

En dan is alles snel te veel. Slecht slapen, kinderen etc stress stapelt zich op.

Stress is een lichamelijke voorbereiding op een biologische vlucht of aanvalsreactie. En dat betekent dat korte termijn voordelen belangrijker worden geacht dan voordelen op de lange termijn. Dat is handig tijdens de evolutie wanneer je in de prehistorie dreigt opgegeten te worden door een leeuw. Maar dus niet erg handig in de huidige maatschappij als je stopt met alcohol.

Want dan wordt het korte termijn voordeel van stressverlaging door alcohol te drinken, door lichaam en geest beschouwd als betere keus dan het lange termijn voordeel namelijk stoppen met drinken. Het is dus een rationele afweging in een stress situatie geweest die aanzet tot drinken.

Het beste is natuurlijk om stress situaties te vermijden in de eerste periode van stoppen. Totdat de hersenen weer normaal functioneren. En misschien kan je op een andere manier de stress verlagen. Spijkermatje schijnt goed te werken. En ik denk ook jezelf niet vertrouwen op goede rationele keuzes in stress situaties.

1 voordeel van deze terugval. Je krijgt vertrouwen dat je de draad direct weer op kan pakken na een misstap. Dat je het kunt. Ook als het een keertje misgaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey ploffie , klinkt logisch je uitleg en herkenbaar fijn om dit te weten .Heb zelfs ook al aan een spikermatje gedacht en ernaar gekijken op Internet .Er zijn spikermatjes in verschillende prijsklassen , mijn vraag is nu welke kan ik het beste kopen heeft iemand er een tip wil graag een goede maar als het kan niet zo duur .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ronja,

Ik heb je draadje gelezen. Als je je ontwent van de drank kun je leren je op een andere, natuurlijker manier te ontspannen.

Dat hoeven helemaal geen grote dingen te zijn, juist van die kleine momenten kun je genieten, zoals even buiten zitten.

Lady Jane weet alles van spijkermatjes, ze kan je vast helpen!

Goed bezig en succes :rose:  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ronja, super dat je de draad gelijk weer oppakt! In het verleden, als het bij mij na een aantal weken fout ging, dan bleef ik er vervolgens weer lang in hangen, maanden. Tot ik eindelijk mezelf weer bij mekaar geraapt had voor weer een nieuwe 'poging'. Dus: wees maar trots, je gaat gelijk weer door! Je wil niet weten hoe vaak ik op mijn plaat gegaan ben.

Al dat vallen en opstaan, het heeft uiteindelijk geleid tot nu, zo'n 7 maanden dat het wél lukt! De kunst blijft het weer opstaan, en jij staat alweer! en gewoon weer doorrrrr  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...