Spring naar bijdragen

Te veel stress en te veel alcohol om te ontspannen.

FLEUR13

Aanbevolen berichten

Hallo,

Momenteel ben ik volledig uitgeput, te veel stress, voel me nooit meer ontspannnen, behalve als ik s'avonds mijn drankjes kan benuttigen. Door de drankjes slaap ik minder goed. Ik heb een baby van 1 jaar oud, ongeplande zwangerschap. Voor de zwangerschap dronk ik regelmatig, ik hoefde met niemand rekening te houden...Want ik woonde alleen. Toen ik ontdekte dat ik zwanger werd, gestopt met drinken, mijn vriend en ik woonden toen niet samen... We besloten om samen te gaan wonen en het kindje te houden... Ik ben van de stad nr het platteland gegaan. Een grote aanpassing. Na de bevalling voelde ik niet meteen de roze wolk. Ik was blij dat ik opnieuw "mocht" drinken. Kindje was een moeilijke slaper. 9 maanden heb ik opgestaan, weinig hulp van vriend omdat hijzelf ook constant aan het werken is. (s'avonds verbouwingen aan zijn huis). Huishoudelijke taken en zorgen voor de baby zijn voor mij. Ik ben van nature een enorm nerveus persoon, ik ga slapen met zenuwen en sta op met zenuwen (hartkloppingen). Ik waak constant voor mijn kindje en van de minste kreet ben ik wakker. Ik zou graag rust vinden, indien jullie tips hebben, dan zijn die zeker welkom! Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Loen, vanaf volgende week ga ik parttime werken, zodat ik wat op adem kan komen. De bedoeling is om in de voormiddag te werken en in de namiddag relaxatie te doen... (boodschappen doen, voorbereiden avondeten, wandelen met de hond,...) En hopelijk niet om 17u zin te krijgen in een drankje! Dit wordt moeilijk. Momenteel voel ik me zo opgejaagd, geen zin om nog wat huishouden te doen... Uitgeput. Alleen zin om mijn wijn te drinken en te gaan slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Fleur

het klinkt alsof je

in de bekende vicieuze cirkel zit:

drinken om stress te vermijden,

door de drank juist méér stress,

drinken om ervan te ontspannen enz enz enz.

Een baby is een giga verantwoordelijkheid

en geen excuus om te drinken.

De meesten die hier schrijven

merken dat we ,als we gestopt zijn, juist de oorzaken

tegenkomen. Nuchter kunnen we méér aan dan we dachten.

Je kindje verdient een moeder die de opvoeding bewust mee

mag maken. Een goed voorbeeld bij het opgroeien en liefdevolle zorg.

Ik mocht willen dat ik sommige jaren over kon doen,

dan zouden de baby-jaren vooraan mijn verlanglijstje staan.

Helaas had ik nog nooit van adb/forum gehoord. En blijven hangen

in het verleden heb ik afgeleerd.

Dus in het hier en nu drink ik niet meer. maar kies voor het leven zoals het is.

En zo voor een optimale toekomst.

ik wens je veel wijsheid om jouw keuzes te maken, voor jou en je kind. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties.

Letje, misschien inderdaad zoals je zegt een postnatale depressie. Maar de psychiater spreekt zich daarover niet uit, ze zegt dat ik gewoon oververmoeid ben.

Lady Jane, mooi geschreven, ik zal je tekst heel vaak lezen als ik het moeilijk heb

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fleur,

Welkom hier!

Instantoplossingen kan ik je niet geven.....helaas.

Je schrijft dat je van nature al een nerveus persoon bent.

En dat door de grote verantwoording dat nu nog meer is

en je zoals Ladyjane zegt in die vicieuze cirkel zit.

Meest logisch is om de drank te laten staan om de cirkel te doorbreken.

Het zou een depressie kunnen zijn, maar klinkt ook een beetje als burnt out.

Goed om te bespreken en te bekijken wat je daarmee kunt. 

Altijd nerveus en op je hoede zijn is dodelijk vermoeiend. 

Ik gun je wat rust...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fleur,

Welkom hier!

Een baby is inderdaad een grote verantwoordelijkheid die op zich al stress meebrengt. Als je dan nog eens nerveus van aard bent en je baby niet echt makkelijk, wordt het echt wel moeilijk! Met ervaring met 3, weet ook ik waar dat over gaat.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar het stoppen kan ook voor onrust zorgen. Misschien geen slecht idee om langs de huisarts te gaan voor ondersteunende medicijnen voor de eerste dagen? Je kan natuurlijk ook proberen met alternatieve middelen zoals kamillethee, sedinaldruppels, rescue van Bach.

Ik wens je in elk geval veel succes! Het leven zonder drank is zoveel mooier!

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur, ook namens mij welkom hier!

In beperk me er even toe je veel succes te wensen. Ik stuur je een PB, een persoonlijk bericht, met daarin wat algemene informatie over het forum. Misschien helpt het je wat op weg hier. Als je aangemeld bent zie je het envelopje rechts bovenin je beeld rood kleuren ten teken van het ontvangen van zo'n bericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht ook aan een burn out inderdaad maar dat komt omdat ik daar wel ervaring mee heb, niet met een postnatale depressie. Als de psychiater zich daar niet over uit laat, is hij/zij niet zeker misschien?

Ik zou wel heel eerlijk zijn over je drinken, hoe moeilijk misschien ook. Voor een juiste diagnose en ook voor de juiste hulp is het belangrijk.

En ik schaar me achter de woorden van Jane. Weet je, het is gewoon een te mooie tijd om in een roes of stress door te brengen.

Sterkte !

Ik heb de psychiater verteld dat ik matig drink... heb het moeilijk om haar te zeggen dat ik wel eens veel te diep in het glas durf te kijken. Vanaf vandaag krijg ik psychologische hulp, een mobiel team dat aan huis komt (zelfs op zondag :) ). Ik ben tegen die mensen heel eerlijk geweest en ze zullen me dagelijks een bezoekje brengen en ze zullen me helpen om te werken aan mijn stress en drankprobleem.

bewerkt door FLEUR13
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de psychiater verteld dat ik matig drink... heb het moeilijk om haar te zeggen dat ik wel eens veel te diep in het glas durf te kijken. Vanaf vandaag krijg ik psychologische hulp, een mobiel team dat aan huis komt (zelfs op zondag :) ). Ik ben tegen die mensen heel eerlijk geweest en ze zullen me dagelijks een bezoekje brengen en ze zullen me helpen om te werken aan mijn stress en drankprobleem.

Moedig van je Feur, Stop met drinken, je zult zien en voelen dat het dan veel beter met je gaat. De drank maakt je extra nerveus en geeft je een rot gevoel waar je veel energie aan verliest. Zonde, geeft die liever aan je kindje. Blijf in contact op het forum, mij helpt het zeker. En weet je....kijk naar de mooie dingen om je heen, het verleden kun je niet veranderen, de toekomst ligt voor je. Hoe waar is het gezegde," Drank maakt meer kapot dan je lief is".

Sterkte hoor.

Hummer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn dat je hulp hebt! En dan nog wel aan huis!

Zin om ook wat te vertellen over je kindje? Ik vind het altijd leuk te horen hoe die zich zo razend snel ontwikkelen.

Blijf vooral schrijven. Hier is haast altijd wel iemand. Niet alleen een uurtje of wat per dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisterenavond voor het eerst sinds lange tijd mijn kindje naar haar bedje gebracht zonder drankje op! Ze viel meteen in slaap en heeft tot 08u30 doorgeslapen, een wonder. Want meestal komt ze wel altijd eens wakker. Vandaar ook mijn oververmoeidheid, 9 maand lang moeten opstaan, dan nog fulltime gaan werken, huishouden, boodschappen,...

Vandaag had ik mijn laatste dagje verlof...morgen opnieuw aan het werk maar dan gelukkig parttime zodat ik hélémaal tot rust kan komen. Weer eens tijd hebben voor yoga, mindfulness, boekje lezen.

Fijn gezegd Hummer, ik zal inderdaad mijn energie houden voor mijn kindje ipv me in het weekend futloos en ellendig te voelen door de wijn, zal ik weer leuke dingen met haar kunnen doen.

Akkordeon, ons popje is heel actieve baby...ze kan geen minuut stilzitten, heeft ze waarschijnlijk van mij mee :-) Maar misschien voelt ze ook mijn stress aan en hopelijk wordt ze wat rustiger.

Ik blijf hier zeker doorlezen op het forum.

Groetjes

Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 years later...

Ik ben altijd weleen matige gezelligheidsdrinkergeweest. Maar de laatste jaren gaat het bergafwaarts. Sinds mijn gedwongen en vervelende pensionering wordt het almaar erger. Ik ben angstig, bang, negatief zelfbeeld en weinig zelfvertrouwen. Als ik ergens naar toe wil doe ik dat ook, maar zodra ik daar ben wil ik weer weg. het lijkt erop dat ik altijd op de vlucht ben.

maar het komt mijn huwel8jk van 40 jaar niet ten goede. Met regelmaat hebben mijn vrouw en ik woorden over het drankgebruik. Mijn vrouw schetsmijafalseen lul, onbetrouwbaar, stiekem, geen ruggengraat, etc. 

Dat raakt me  heel erg. Zo erg dat ikinmiddels Oxazepamgebruikomrustigteblijven.

Wie heeft goede tips, raad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Valentino

Die gevoelens ten aanzien van je zelfbeeld die komen vaak DOOR de alcohol. Enerzijds wil je ze wegdrinken, anderzijds de ochtend erna omdat je je er beroerd over voelt komen ze dubbel zo hard weer terug. 

Het beste is om te stoppen met je alcoholverslaving. Dan voel je je lichamelijk beter maar ook geestelijk. Trots omdat je dat hebt gepresteer en fit om andere problemen aan te pakken. Het is nooit te laat om te stoppen. 

Hoeveel drink je?

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar mijn vriendin van opfleurt is haar laten merken dat ze belangrijk is. Als je een week geen alcohol drinkt en met dat geld voor haar een leuk kado koopt strijkt dit veelal veel plooien glad. En als je haar op een etentje meeneemt, bestel dan een karaf water. 

Je vrouw wil je niet kwijt, de alcohol wel. En als een vrouw er genoeg van heeft verlaat ze haar man, hoe graag ze hem ook ziet.

beter voorkomen dan genezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...