Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Lees ik net mijn mail en ben ik afgemeld voor de internet behandeling omdat ik 21 augustus bij taktus een intake gesprek heb.

Terwijl ik heb aangegeven dat ik de behandeling thuis wil doen en met in psychiater bij mij in de buurt.

Na ja dan maar even op mijn kiezen bijten en geen gekke dingen doen.

Er zit in totaal 7 weken tussen dat ik me heb aan gemeld en aan de beurt ben.

Gelukkig kan ik zo van de ene dag op de andere dag stoppen maar moet wel oppassen voor triggers.

Ben blij dat het nu zo positief met me gaat op het  moment maar wat als dit anders was.

En als het slechter gaat wat moet ik dan? De huisarts bellen of wat?

Laten we gewoon hopen op een positieve tijd maar ik blijf het raar vinden. 

Geplaatst (bewerkt)

Ik ben wel gestopt en wil dit ook zo houden.

Ik ben ook weleens 2 jaar gestopt met drinken en dan eens een paar weken wel en dan zo weer een paar maand niks.

Maar wil de diep liggende oorzaak vinden in mezelf waarom ik dan toch af en toe de fout in ga.

Vandaar dat ik een internetbehandeling wou en daarbij individuele gesprekken met een psychiater.

Want ik heb bepaalde behandelingen gehad, en heb wel mijn dag structuur op order.

Mijn eten doe ik goed en heb goeie vrienden om me heen.

Maar heb veel bagage in mijn rugzak al wel verwerkt, en daar bij toen hulpverlening over de vloer gehad.

Maar twee jaar geleden is alle hulpverlening er af gegaan.

En ik denk dat ik zoveel met de hulpverlening bezig ben geweest dat ik niet helemaal  tot verwerking ben gekomen.

En dat ik dit nu een plaatsje moet geven.

bewerkt door Bighamster
Geplaatst

Mooie dialogen hier vandaag (inderdaad, discussie gaat voor mij ook meer over gelijk krijgen)

Merk dat ik tijd nodig heb om ze te volgen, binnen te laten komen en er achter te komen wat het voor mij betekent...

Dank je wel.

Net terug van een luxe yoga les...we waren maar met twee en de juf heeft oefeningen gedaan waarbij ze ons hielp..wow, speciaal en nu volledig ontspannen.

Dusssss fijne avond allemaal en lekker slapen.

Geplaatst

bighamster

nog meer van hetzelfde

weer therapie/begeleiding

is dat dan wel integrerend?

je zou ook aan Mindfullness kunnen denken

daar hebben veel mensen hier wat aan gehad

ik ook.

Je bent misschien al verder

dan je denkt?

ik ben bijgelezen

en ga na een fijne dag

vroeg mn bed opzoeken

slaapwel :moon:

Geplaatst

Ik meld me nuchter en clean af voor de dagpact, weer een succesvolle dag, zij het met moeite.

Niet zozeer moeite om niet te gebruiken, maar moeite met de ontwikkelingen in mijn leven.

Voornamelijk het herkennen en hanteren van gevoelens. Soms lijkt het al heel wat dat ik merk dat ik gevoel heb!

Welterusten en wellicht tot morgen.

ps: mis ik gekkie agnieta?

Geplaatst

Vond de discussie tussen Kohtje Jowan en Yo erg waardevol gisteren en vandaag. Fijn om echt even stil te staan bij verschillende visies wat betreft de verslaving en ik en te lezen hoe anderen hierover denken, erg leerzaam.

Net ontspannen terug uit de sauna, heerlijk ontspannen. Nu lekker meloen met ardennerham maken en dan naar bed. Trusten iedereen.

Geplaatst

Bighamster

Mindfullness is heel veel over te vinden als je zoekt op google.

aandachttraining

in het hier-en-nu aanwezig zijn
opmerkzaamheid zonder oordelen

acceptatie van dat wat er is

Bron

Zoals je ziet kan je dat overal doen en altijd. Het is vaak onderdeel van yoga meditatie, cursussen over stressreductie op het werk.......het is niet zozeer een kwestie van kennen maar doen. Oefenen en nog eens oefenen en bewust zijn van het hier en nu integreren in je dagelijks leven met alles wat je doet. Je handelingen echt bewust te doen en je focussen op die dingen die je op dat moment doet en niet wat je allemaal moet doen. Als voorbeeld. Je speelt met je kind in de speeltuin en dan is het jij, je kind en de speeltoestellen en het plezier maken samen en niet de planning van de boodschappen die nog moeten, de aankomende vergadering op het werk....nee onverdeelde aandacht voor jij, kind en spelen. Dat en niets meer. Hoeft helemaal niet zweverig te zijn maar juist heel practisch.

Geplaatst

Vandaag weer 2 weken zonder wijn en ook niets anders :), gaat goed, nu de hoofdpijn nog weg. Dat is heel jammer omdat ik meer zou willen ondernemen, maar daardoor de fut niet heb. Weet niet zo goed hoe het uit te leggen.

Er zijn mensen die ik nodig moet bellen, waaronder mijn zoon, maar kan de moed gewoon niet opbrengen. Ben toch al niet zo'n beller. Heb een mobieltje een simpele van 14 jaar oud in de la liggen voor als ik op reis ga of zo. Wel eerst weer een sim kaart kopen want na een jaar is je beltegoed gewoon in beslag genomen.

Welterusten allemaal, ik doe het licht maar eens uit.

:moon:

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...