Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi Hummer,

Ik lees nu pas dat je het lastig had...

Geen zin om ook eens refusal te proberen? Mij helpt het enorm. Niet tegen de eenzaamheid. Maar wel tegen het nare gevoel van achteraf...

Bij mij gebeuren er momenteel teveel nare dingen om erop te vertrouwen dat ik het alleen red zonder drank. Dus haal ik hulp waar die voor mij is.

Nu ja, ik hoop dat je nieuwe stek voor allemaal positieve ervaringen zorgt! Dat je er super kan slapen. En dat je lijf snel recupereert van die belasting van afgelopen tijd.

Knuffel!

PS wat ik al eerder zei: alleen wie opgeeft heeft verloren. Jij dus niet!

Geplaatst

Dank voor jullie support. akk dank voor je foontje.........Control freek die ik ben, hoezo gepland kasten halen. wordt het maatje van "mijn "hulp psychotisch, niks kasten halen dan......Hoop nu op woesnag

Geplaatst

Hoi Hummer,

Heb net even je volledig draadje gelezen. Wat een mooi draadje.

Ik heb het ook altijd moeilijker als ik alleen ben. 

Maar als ik je zo lees voel je je ook veel beter als je niet drinkt.

Ik hoop dat je de draad weer kan opnemen. 

Veel succes, ik duim voor je  :rose:

Geplaatst

Ik heb beter geslapen dan gisteren, wel weer erg vroeg wakker. Ik ga vandaag bewust kijken naar de geluksmomentjes,

Tot nu toe 

Lekkere koffie in een warm huis...

Een gekke bejaarde Pippin die rollend en rennend mij liet weten dat zij het hier helemaal naar haar zin heeft...

Net vanuit mijn kamer naar buiten gekeken, ik kijk uit op een giga veld met veel bomen en struiken, is tevens losloopzone voor honden :), zie ik 2 konijnen met elkaar spelen en rennen door de struiken...

Geplaatst

Geluk zit zo vaak juist in de kleine dingen, hè, niet in grote. Ik las laatst een mooie uitspraak: The best things in life are not things, they are moments. En ook : Live in the moment and make ik so beautiful it will be worth remembering. Veel geluk op je nieuwe stekje!

Geplaatst

De afgelopen 5 dagen weer vreselijk veel gebeurd. Maandag kwam mijn lief mij helpen om van alles en nog wat te doen in mijn nieuwe huis. We hadden het goed met elkaar. Hoewel we flink hebben gedronken...... De dure auto hebben we ingeruild voor twee kleintjes die we nog moeten ophalen. Donderdag is lief weer naar huis gegaan om wat vervelende zaken te moeten regelen wat betreft de omgangsregeling voor zijn zoon. maandag zou ik weer naar hem toe gaan. Ik heb al eerder verteld dat ik niet alleen kan zijn. Ik vind het vooral 's avonds moeilijk. Ik weet dat ik daar aan moet werken, dat mijn geluk niet moet afhangen van het samenzijn met mijn lief. Het overviel me weer vrijdagavond, de paniek, eenzaamheid. Een heerlijk huis en er niet van kunnen genieten. zoals altijd hadden we even contact via de telefoon. Ik vertelde hem dat ik hem miste en dat ik het vervelend vond dat hij niet bij me was. Daarop zei hij dat hij daar niets aan kon doen en dat hij dit er nu niet bij kon hebben. Hij had even genoeg gezeur.......hij zei dat hij er klaar mee was, einde relatie. Wilde ook niet meer praten.

Achteraf weet ik dat het mijn schuld is, hij wil graag alleen zijn en mij enkele dagen in de week zien, maar ieder zijn eigen weg. Ik nam hier geen genoegen mee, ik wilde hem helemaal........Ik moet ook het gevoel van hem respecteren. Iedere keer als ik hem zeg dat ik samen wil zijn heeft hij het gevoel dat hij mij tekort doet.

Nu is het over en mis ik hem vreselijk. Er ligt een steen op mijn hartstreek, het beneemt me de adem. Ik heb zo'n spijt, waarom krijg k pas inzichten als het te laat is.

Sinds vandaag drink ik niet meer, dat is dan wel weer een voordeel van geen drinkmaatje hebben. Heb vanmorgen alle drank weggegooid. Heb gewoon niets meer in huis. Om een uur of 6 vanavond kreeg ik last van ontwenning, begon te beven, had het vreselijk koud. Kreeg hartkloppingen. Ik ben gaan eten en heb een warm bad genomen. Nu ben ik weer beter. Ik moet deze dingen van me afschrijven, ik huil.........

Geplaatst

Daarnaast ga ik ook de kleine man vreselijk missen. Ik heb hem de laatste twee en half jaar mede opgevoed. Ieder weekend van vrijdag tot zondag avond. We zijn erg aan elkaar gehecht.

Geplaatst

hummer sterkte!

je weet nu, dat hoe meer je iemand claimt

hoe meer die weg wil, vrijheid, eigenheid zoekt.

Nu daarmee aan de slag, voor jezelf

zodat je leert ook met jezelf het goed te hebben

en ooit, wie weet ooit, sterker in een nieuwe relatie

te staan, mocht je dien dan nog willen.

zonder drank vanzelfsprekend♥

Geplaatst

Ik kan me heel goed voorstellen dat je een fles (of twee) achterover zou willen slaan. En ik zou ook zeggen: doe dat...als ik wist dat het zou helpen. Maar dat doet het niet en de pijn is de volgende dag nog erger. Maar op zulke momenten, is het wellicht niet verkeerd de deur op slot, de telefoon eruit en gewoon je nest in te duiken. Met een boek of film. En morgen, morgen schijnt de zon weer te gaan schijnen (rond 10 uur, volgens Buienradar :-0))

Geplaatst

Lekker bijdehand zo voor de kerst maar kijk uit ga geen maffe dingen doen krijg je alleen maar meer minderwaardigheids gevoel ,. Gewoon ff veel hier schrijve. Ga je goed we helpe n je wel :-)

Geplaatst

Lekker bijdehand zo voor de kerst maar kijk uit ga geen maffe dingen doen krijg je alleen maar meer minderwaardigheids gevoel ,. Gewoon ff veel hier schrijve. Ga je goed we helpe n je wel :-)

Dank je wel Cas, laat ik het maar gewoon van dag tot dag bekijken. We moeten de komende weken nog veel dingen afwikkelen, komt tijd komt raad denk ik dan maar. Ik heb mijn zoon in de buurt en mijn schoondochter en kleindochter. Ik moet na mijn verhuizing mijn uitkering weer opnieuw gaan aanvragen, ook zoiets, dus werk aan de winkel. Geen drank dus meer voor mij. Ik weet dat ik me daardoor nog slechter ga voelen. Maar het voelt zwaar allemaal. Het liefst zou ik het nu allemaal willen uitpraten, maar dat lijkt mij nu ook even niet wijs. 

Geplaatst

hey hummer, 

zou zo mooi zijn als je het even alleen kunt doen en natuurlijk is het allemaal heel naar nu, maar misschien is het wel even goed zo.

blijkbaar is hij ook je drinkmaatje en dat wordt extra lastig voor jou. even wat afstand, aan jezelf werken is wellicht het beste kadootje voor je nu. ik heb mooi praten, je houdt van iemand, die wil je niet missen. veel sterkte en wijsheid, hummer!

leila

Geplaatst

Net een lang gesprek gehad met mijn lief, is hij nog steeds,dat gaat niet zomaar over.

Uiteindelijk zijn we samen tot de conclusie gekomen dat het voor beiden beter is om ons eigen leven te gaan leiden. Ieder voor zich. We willen wel de zaken die moeten worden geregeld normaal samen afhandelen. Daar zitten nog enkele langer durende zaken bij.  Er zal dus nog regelmatig contact zijn. Verder is het niet een kwestie van niet houden van elkaar, maar van tegengestelde wensen. Ook het drinken speelt daarin een rol. Ik ga nu een andere AA groep zoeken, het is jammer want ik had een fijne groep daar, maar het is onzin om zo ver te rijden iedere keer. Morgen ga ik mijn spullen ophalen en hij komt deze week nog wat dingen voor mij aansluiten. We gaan als vrienden uit elkaar, het is voor ons allebei moeilijk, maar ik heb er vrede mee. Ik voel me een stuk rustiger nu, heb niet gedronken en ga nu proberen wat beter te slapen dan de laatste tijd.

Dank jullie wel voor het meeleven....

Geplaatst

Dank je Leila, ik heb veel van hem geleerd en ben dankbaar voor de 2,5 jaar samen. Zo wil ik er ook aan blijven denken. Sommige mensen laten voetstappen na op je hart, waardoor je nooit meer dezelfde zal zijn..........Ditmaal in positieve zin.

Het zal niet makkelijk zijn vandaag maar het leven is niet makkelijk. Het is een voortdurende leerschool.

Geplaatst

Zo, weer terug van het spullen halen. Voel verdriet zeker omdat we allebei weten dat we van elkaar houden. We hebben dit echter allebei nodig, ruimte om onze eigen weg te gaan, onze ellende uit het verleden verwerken, nieuwe stappen te zetten op ons pad. Ieder op onze manier leren omgaan met het drinken/ niet drinken. Ik weet dat ik het kan.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...