Spring naar bijdragen

Ooit, een tijd geleden


hummer

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Ik ben afgelopen zaterdag weer terug gekomen van vakantie in Ouddorp. Was best lekker, buiten de enorme buien, ook veel mooi weer gehad. Helaas heb ik het niet kunnen laten toch weer te drinken. Ben niet helemaal tot het gaatje gegaan, maar ik ben er niet trots op om het zo maar te zeggen. Ik merk dat ik door weer te drinken mezelf weer verlies. Vandaag drink ik niet, ik ga vanavond weer naar de AA.

Hup, mezelf weer oppakken en een schop onder mn kont!

 

Heb jullie weer heel hard nodig!!!!!

 

Hummer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Hummer, maar goed dat je het gewoon hier opschrijft en dat je de draad weer oppakt.

Je eerdere korte vakantie was goed afgelopen wat niet drinken betreft. Deze niet. Wat is het verschil geweest? Met andere woorden, heb je een idee hoe je een volgende maal kunt voorkomen om te drinken?

 

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gerrit,

Ik heb er vanavond met de groep over gesproken. Zij opperde dat het misschien beter zou zijn om tegen mijn vriend te zeggen dat hij mij moet beletten te drinken als ik dat wil gaan doen. Ik vind dat lastig, zeker omdat ik het mijn eigen verantwoording vind. Wat ik deze vakantie had was dat ik het wilde uittesten of ik inderdaad nooit meer zou kunnen drinken. Helaas is dat zo. Ik heb geen 1 keer teveel gedronken maar voelde mij er niet fijn bij. Heb er dus niet van genoten en  toch gedronken. Dat is voor mij voldoende om te weten dat ik niet de baas ben over de alcohol. Ik wil dat gevecht niet meer. Niet meer 's morgens denken ik drink vandaag niet en het toch doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg vervelend, Hummer. En dat is waarschijnlijk zacht uitgedrukt.

Het gaat voorbij, dat weet je uit ervaring.

Ik hoop dat je iets kunt verzinnen om het patroon te doorbreken. Doe iets geks misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er achter dat een van de dingen die met het gebruik te maken heeft een stuk onvrede is over hoe mijn leven er nu uit ziet. Ben vooral in de avond eenzaam, heb weinig contacten in de buurt en kan geen werk vinden. Heb van mijn 15de altijd gewerkt, ben nu 56 en voel me uitgekakt. Ben 3 jaar geleden door mijn toenmalige echtgenoot aan de kant gezet na 7 maanden vreemd gaan en na 22 jaar samen zijn. Hij was ooit mijn eerste vriendje en ik kende hem vanaf mijn 8ste jaar. We hadden samen een bedrijf en liet me daar mee zitten. Ik kon het niet alleen dus vorig jaar mijn aandelen overgedragen en er niets aan overgehouden. Nu een uitkering van de sociale dienst. Ben er blij mee hoor, ik krijg het, maar is wel een sprong terug. Gelukkig heb ik mijn zoon die me wat ondersteund, maar het voelt zo slecht. Vorige week is mijn ex hertrouwd. Hij woont hier 50 meter vandaan. Vanuit mijn jonge jeugd heb ik verlatingsangst en heb een vriend met bindingsangst. En ja, ik heb gisteren die eerste, tweede en 3de wel genomen.

Klaag, klaag, klaag.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ervaar dit niet als klagen. Als je over een jaar hetzelfde verhaal nog steeds vertelt misschien wel.

Ik ervaar dit als een bericht van iemand, die aan het graven is in zichzelf. Die aan het kijken is waar de alcohol over uitgeschonken moet worden.

Dat zijn misschien wel onderwerpen, waar je wat mee moet als je niet meer drinkt. Omdat ze dan harder binnenkomen.

Als ik het zo lees, dan is het ook niet fijn wat jou is overkomen. Daar kun je nu niets meer aan doen.

Hoe je er mee omgaat en met drank ook, daar kun je wel wat aan doen. Daar ben je mee bezig volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hummer,

Ik lees net dat je het ook erg moeilijk hebt. Is ook niet niks om te verwerken, wat je schrijft. Zelf geloof ik vast dat alles kan veranderen, zolang je ervoor gaat! Een stukje met een keer. Dag per dag.

Alleen wie opgeeft heeft verloren!

Wens je dus veel sterkte!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het feest was luek, ik heb genoten. Ik merk dat ik door dagelijks teveel bezig te zijn met het niet drinken ik meer behoefte eraan krijg. Nu ik het wat loslaat gaat het beter. Ik wil proberen om bij speciale gelegenheden eventueel, als ik dat wil iets te drinken. Gewoon een glas of 2 a 3. Kijken hoe me dat bevalt. Verder ga ik 2 keer per week naar de groep en ga morgen voor het eerst naar yoga. Ik heb op het feest 3 baco gedronken. Nu weer 3 dagen niets. Geen zucht. Pfff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie hebben gelijk. Gisteren sprak het verslaafde duiveltje weer. Zoveel mensen hier op het forum die het kunnen. Dus waarom ik dan niet. Onzin, ook ik kan het. Vanavond voor het eerst naar Yoga geweest. Heerlijk! Dag 4 is zo goed als voorbij. Ging goed vandaag.

 

Drinken is geen optie meer.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze ervaring heb ik ook hummer erst een beetje 2 dagen later weer een beetje drinken en schwupp zat ik weer in mijn oud schema. Dus voor mij op dit moment en heel lang is drank geen optie meer wil ook beginnen om dingen zo als vakantie bezoek bij menschen zonder drank to ervahren kan ik ook als oefeningen zien en als uitdagingen Succes verder zonder drank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voel me goed vandaag! Goed geslapen. Heel mijn kamer veranderd en alle hoekjes en gaatjes weer schoon. Gisteren een gesprek gehad met mijn partner over zijn gevoel dat hij mij niet voldoende ondersteunt omdat hij blijft drinken. Stoppen is geen optie voor hem, wat ik respecteer. Ik moet het ook zelf kunnen. Natuurlijk triggert het mij wel regelmatig, maar de situatie is nu eenmaal zo. Hij steunt me door geinteresseerd te zijn in hoe ik me voel.

 

Dank voor jullie feedback!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 6 vandaag. Slecht geslapen. Ik werd wakker met een zeurende pijn in mijn rechter zij. Geen blinde darm, die is er al uit. Zal wel wegtrekken. Slecht weer hier. Ben blij dat we gisteren het zwembad nog hebben opgeruimd. Vriend gaat zijn zoon van 7 ophalen straks.Ze hebben een " mannen" weekend. Gaan samen leuke dingen doen. Ik ga de laatste dingen in huis doen, dan is alles weer schoon. Vanavond naar de groep. De rest van het weekend lekker lezen, filmpje kijken, mediteren....kortom vrouwenweekend voor mij. Voel me sterk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...