Spring naar bijdragen

Ooit, een tijd geleden


hummer

Aanbevolen berichten

Hallo, hier ben ik weer, Hummer.....Ik zal me even opnieuw voorstellen. Ik ben een vrouw van 56 en heb op dit moment geen werk meer. Ik heb een weekend relatie, maar ook doordeweeks zien we elkaar regelmatig. Eerst woonden we samen maar mijn partner gaf aan meer tijd voor zichzelf nodig te hebben om dingen uit zijn verleden te verwerken dus is apart gaan wonen. Dit is niet wat ik in eerste instantie van onze relatie verwachtte, maar kan daar weinig aan veranderen. De toekomst zal leren hoe het verder zal gaan.

 

Een aantal maanden geleden heb ik me hier aangemeld. Nu weer terug van weggeweest. Ik heb toen niet veel op het forum gedaan. Bleef maar hangen in de drank. Dagelijks mijn wijn. wat een drama. Ik kon gewoon niet geloven dat ik verslaaft ben. Nu ben ik ervan overtuigd dat ik niet kan minderen maar moet stoppen.Ik sta nu 1 week droog en ben 3 x naar de AA geweest. Een fijne groep!

Dagelijks heb ik momenten dat ik in de verleiding kom, zeker omdat mijn partner ook stevig drinkt, we eten altijd samen en wonen naast elkaar.. Ik ga me er aan irriteren. 

 

Mijn besluit om naar de AA te gaan kwam doordat ik de grip op mijn leven totaal aan het verliezen was. Ik kon mij niet concentreren, had black outs, functioneerde voor geen meter meer. Moest solliciteren maar voelde mij vreselijk onzeker. Dit is niets voor mij. Heb de laatste jaren een eigen bedrijf gehad en kon altijd prima schakelen en organiseren. Ik verloor de controle over mijn eigen leven. Was mijzelf volledig kwijt geraakt. 

 

Nu, een week later voel ik me veel beter. Ik zweef niet meer, voel me een stuk zekerder en kan weer prima slapen. Ik kan weer meer onthouden. Waar ik wel steeds meer "last"van heb is het drankgebruik van mijn partner. Hij ziet niet in dat hij net zo verslaafd is als ik. Eergisteren zei hij dat hij niet voor 21.00 uur zou drinken, maar om 3 uur zat hij al aan de vieux. Ik herken dit natuurlijk als geen ander, maar vind het nu lastig. Het is zijn leven en tenslotte kan ik er niets mee. Hij zegt dat hij trots op me is en steunt me bij mijn herstel. We kunnen goed praten en hebben veel plezier, we houden van elkaar, maar ik weet niet of dit zo goed blijft gaan.

 

Ik hoop op dit forum de kracht te vinden om voor mijzelf te kiezen, met of zonder partner. Voel me in dat opzicht onzeker.......

 

Wens jullie allemaal veel sterkte toe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door hem word je steeds geconfronteerd met je eigen (verleden) drinkgedrag.. ik zie t nu ook om me heen, veel meer dan eerst. Misschien slijt dat in de loop van tijd en kan je het laten. Ik zou t nu niet kunnen, net gestopt zijn en iemand om me heen die steeds drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hummer, goed dat je terug bent

en de AA bezoekt. Jij werkt aan je herstel.

Ik zou me nog even niet druk maken over

de toekomst. Je weet toch niet hoe het gaat

en hebt al je energie nodig om in het hier en nu,

dag per dag, niet te drinken en je eigen dingen

te verwerken. Gebruik hem niet als excuus om

maar weer te drinken als je je aan hem gaat

irriteren. Jij bent jij en nu kies je om weer gezond

en sterk te worden. Zorg dat je bij jezelf blijft

en de toekomst zal leren hoe jij wel verder wilt. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Hummer,

 

Goed en moedig dat je de teugels weer zelf in handen hebt genomen.

Een begin is zo gemaakt, het gaat om het continueren en met een verslaving

heeft het mij wel geleerd met vallen en opstaan, is om bij de les te blijven.

Dag in, dag uit.

 

Er is op de dagdraad, zeg maar de virtuele huiskamer, een dagelijkse dagpact

waar je aan kunt deelnemen. Je spreekt dan voor jezelf en met elkaar af dat

je vandaag die eerste niet neemt. Sommigen willen zich 's avonds weer afmelden

dat het goed is gegaan.

 

Deze is alvast voor jou :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hummer,

Dank voor je reactie op mijn draadje!

Blijkbaar hebben we wel wat gemeen: de angst over hoe het nu moet met onze relatie met een drinkende partner. Ik schreef net op mijn draad: we hebben geen glazen bol, dus we zien wel hoe het loopt. Misschien kunnen we hiervoor echt bij elkaar terecht. (zonder natuurlijk afbreuk te willen doen aan al de wijze woorden van anderen)

Ben super blij te lezen dat jij je na een week al zoveel beter voelt! Voor mij is het dag 2 vandaag. Ik hoop dat de week snel vordert.

Veel succes met jouw 2de week!

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes Akkordeon, en dank je voor succes wensen. Ben je de dag goed doorgekomen?

 

Joris, fijne verjaardag gehad? voor mij was het zetten van de eerste stap iets waar ik een jaar over heb gedaan. Echt bewust aan mezelf erkennen dat minderen niet werkt maar echt niet meer drinken. Ik voel me goed en heb vandaag geen behoefte gehad om te drinken, zelfs niet toen mijn partner een glas wijn dronk bij het eten. Dat maakt me sterk. morgen weer naar m"n praatgroep. Ik ga 2 keer per week. Verder inpakken voor een weekje Drenthe met de vouwwagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hummer,

Ik had gisteren ook geen trek. Ondanks vriend een fles wijn dronk. En daarna op cafe wilde... Fijn he! Hopelijk kunnen we het zo houden. Al verwacht ik voor mezelf dat er nog wel moeilijke momenten zullen komen.

Ik wens je alvast een hele fijne vakantie toe!

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Gerrit Ik mis dan 1 meeting op maandag,Woensdag zijn we weer terug en kan ik s'avonds weer naar de meeting. Dit wordt de eerste vakantie zonder alcohol voor mij. Zal ongetwijfeld lastig zijn, maar mijn keuze! Voel me nu sterk  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe ik , heb er zin in. Vind het ook spannend. eerste keer zonder alcohol op vakantie. Maar alles went, behalve een ......... haha.

 

Ik heb altijd een voorraad mint kauwgom in huis, zal het nog even in m'n tas doen. Tot volgende week en heel veel succes!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de support, ik ben weer thuis. We hebben genoten! en als ik zou willen kan ik het helemaal navertellen Lady Jane. dag 17 vandaag van mijn nuchtere leven.

Mooi hoor Drenthe, maar wel een hoog bejaarden gehalte. B was het enige kind op de camping, maar is vreselijk verwend door zijn oom en tante. Verder naar de Hunebedden geweest en naar Slagharen, Over het algemeen mooi weer.

 

Hummer 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat nog steeds goed met mij. Mensen zeggen dat ik er goed uit zie, weten van niets, maar ik zie het zelf ook, rimpels worden minder haha. Mooie bijkomstigheid en goedkoper als een anti rimpel crème.

 

Vanavond een groot feest bij vrienden, ik voel me sterk! Ik neem vandaag niet mijn eerste glas...... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes, weer het weekend en feest overwonnen. Veel opmerkingen gekregen omdat ik aan de koffie of cola zat. Gewoon gezegd dat ik niet meer drink, dat ik klaar was met de alcohol. Leek het zo, of kreeg ik enkele jaloerse blikken???? We zijn vroeg weggegaan, ik had geen behoefte om iedereen langzaam dronken te zien worden.

 

Vandaag 3 weken nuchter en vanavond naar de AA.

 

Hummer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...