huttula Geplaatst 22 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2015 Ik ga nog liever dood dan dat ik weer een glas neem. Ik herken de zin...die zei ik ook tussen mijn huilbuien door. Perfectionisme daar kan je wel wat mee..cursus ,training Ook daarin kan je jezelf beter leren kennen...omgaan met...lief wezen voor jezelf Nobody is perfect...hoeft ook niet En huilen mag...toelaten. Er is ligt nog heel wat te verwerken wat verdronken is. Kwetsbaar opstellen doet wonderen. Je doet het echt goed..je mag trots wezen opjezelf Als ik jou zo lees ben ik trots op jou Monster reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2015 misschien was perfectionisme ook een van de redenen om te drinken ooit dus daar kun je zeker wat mee. drinken is geen optie dan houd je je afhankelijkheid in stand en komt hulp ook niet echt aan is mijn ervaring. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 22 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2015 Toen ik stopte met drinken kwamen er ook zaken naar boven waar ik last van had. Voor jou is dat kennelijk perfectionisme. Ik heb voor mezelf een verklaring kunnen vinden, waarom dat voor mij zo was. Met die grotere zelfkennis kon ik mijn issues bestrijden. Ik had erg last van mezelf niet gehoord of serieus genomen voelen en mijn zin niet krijgen. Dat is ontstaan in het gezin, waarin ik ben geboren en opgegroeid. Het was niet eens zo moeilijk om die verklaring te vinden. Volgens mij is het heel goed mogelijk dat je nu iets bij de kop hebt, waar je wat mee moet en ook mee kunt. Succes daarmee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 22 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2015 Akkordeon, wat ben je toch goed bezig! Je wordt heen en weer geslingerd, en blijft bij je standpunt: nul is en blijft nul. Jouw perfectionisme, komt dat een beetje door onzekerheid? Bang dat mensen iets van je kunnen vinden als ze een fout, een slordigheid, een vorm van gemakzucht zouden zien? Zijn vragen die zomaar opkomen.... Bij mij was het wél onzekerheid. Niemand mocht iets ontdekken waar ze iets van zouden kunnen vinden. Dat leek mij makkelijker dan een slordigheid toe moeten geven. Maar ow dat was helemáál niet makkelijk. Nóóit was het goed genoeg. Een en al onrust, ontevreden over mijn kunnen, mijn doen en laten. Ik gun je dat je makkelijk, mild bent met jezelf. Gewoon omdat je mens bent. Mens met mooie en lelijke kanten, dús gewoon mens. Net als alle andere mensen. Ik gun je dat het eisende, het wurgende, het vermoeiende zeuren uit je hoofd gaat. Dat kun jij. Dat kan alléén jijzelf voor jezelf doen. Akkordeon, je bent zó goed bezig. Sterkte met het heen en weer slingeren. Je kunt het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 22 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2015 Nou Akkordeon, ik vind ook dat je het heel, heel goed doet. Je hoeft echt niet aan jezelf te twijfelen. Maar dat kan ik wel tegen je zeggen...maar wie ben ik. Ik ken ook een aantal mensen die perfectionisch zijn. Dat bracht ze inderdaad vaker in problemen. Denk dst je met hulp/ training daar een hele verbetering kunt halen. Ikzelf heb daar ook last van gehad. Tegenwoordig niet meer. Zo boeit het mij niet meer of de vakantiewas een paar dagen blijft liggen. Dat was vroeger anders, dat moest meteen hup in de machine. Vriendinnen van mij 'klagen' altijd over de stress na de vakantie....tsja denk ik dan..... Ik bedoel hiermee, dat je dat kunt leren/trainen. En zeker jij, jij kunt dat, daar ben ik van overtuigd. Probeer eens een hele dag je niet te haasten bijvoorbeeld. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JoAnn73 Geplaatst 23 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2015 Hoi Akkordeon kom alleen even een hart onder de riem steken! Je bent goed bezig en zit midden in een proces, geef jezelf die tijd. Stap voor stap. Met perfectionisme kan je idd ook zelf al aan de slag, door erover te lezen, ervaringen van anderen. Sterkte en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 23 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2015 Au, perfectionisme...hoe ondermijnend... Als je houdt van leesvoer om inzicht te krijgen: 'de optimalist, Tal Ben-Sahar' En lief zijn voor jezelf...maar dat kost ook wat tijd en inzichten maar is wel mogelijk Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hummer Geplaatst 24 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2015 Hoi Akk, Even de laatste weken gelezen..... Je gaat goed hoor super knap. Het is mij niet gelukt de vakantie droog door te komen. Maar vanavond weer naar de groep! Ben er weer zo klaar mee. Pijn hebben is slopend, ik weet wat het is. Ik merkte ook dat ik steeds meer pijn kreeg. Vooral m'n spieren en heupen. Ook de kootjes van m'n vingers. Maar na het drinken van alcohol is dat niet minder geworden hoor. Niet doen dus. Wat fijn dat je weer contact had met je dochters, hoewel de aanleiding droevig is. Vandaag voor mij weer opkrabbelen heb jullie gemist, had daar geen wifi....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hummer Geplaatst 25 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2015 Waar ben je Akkordeon, ik maak me zorgen...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Akkordeon Geplaatst 25 augustus 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2015 Jullie zijn echt lief! Ondertussen wel met 2 professionelen kunnen praten. Blijkt dat ik helemaal niet perfectionistisch ben. Wel dat, nu ik het leven nuchter bekijk, ik omgeven blijk te zijn door mensen die me slecht behandelen.Niet uit moedwil. Gewoon omdat ze niet nadenken en niet luisteren als ik wat vraag. En blijkt dat ik eigenlijk veel te weinig vraag. Geen idee hoe ik dat moet oplossen. Morgen werkoverleg. Vrees dat het niets gaat uithalen. Maar ik moet toch wat... Niet drinken gaat goed. Nuchter leven valt dik tegen. Meya reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hummer Geplaatst 25 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2015 Blij je te lezen! Gelukkig gaat het niet drinken goed. Ik hoop dat je iets kunt met het gesprek met de profs. Hoe denk je er zelf over? Dus als ze je vraag niet horen, gewoon harder schreeuwen, om bij de woorden van Gerrit te blijven. Ook hier hé, jij bent altijd zo positief naar anderen, laat horen als je Zelf iets nodig hebt.. Liefs, Hummer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hummer Geplaatst 25 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2015 (bewerkt) Ik heb net de presentatie van Els Noorlander, psychiater, gekeken op you tube. Maakt veel duidelijk over o.a. beleving van geluk en leuke dingen tijdens de detox bij verslavingen. Erg leerzaam. 25 augustus 2015 bewerkt door hummer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2015 Fijn dat het op zich goed gaat, Akkordeon. En je bent weer een stapje verder; niet perfectionistisch maar misschien niet assertief genoeg. Dat zijn mijn woorden n.a.v. je bericht. Dan kun je daar misschien naar op zoek: hoe kun je dat verbeteren en eventueel wat is de oorzaak ervan. En hoe kun je je laten helpen en door wie. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 26 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2015 Wat fijn dat je toch gesprekken gehad hebt Akk. Herkenbaar, zijn ook zaken die ik me ben gaan beseffen de afgelopen maanden... Niet goed grenzen aangeven, niet goed aangeven wat je nodig hebt. Is eigenlijk niet raar dat er overheen gegaan wordt, want grenzen zijn (bijna) onzichtbaar voor een ander. Denk dat het begint bij jezelf. Gaan voelen wat wel of niet oké voelt... Ik ben bijvoorbeeld voorlopig 'gestopt' met een vriendschap. Zag ineens glashelder hoe éénrichtingverkeer dit was, ik ving haar standaard op, hielp waar ik kon, maar omgekeerd was er weinig tot niks. Geen balans, geen uitwisseling van energie, alleen maar energie geven tot ik leeg was... Langzaam maar zeker komt er bij mij een beetje gevoel voor grenzen, ik luister naar mijn onderbuikgevoel, knaagt het dan weet ik dat er een grens gepasseerd wordt. Voelt het goed, dan klopt het. Zoiets... Heel veel sterkte in deze heftige periode, en houd voor ogen: gevoel komt en gaat, hoe heftig en rot het ook is... lieve groet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Akkordeon Geplaatst 27 augustus 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2015 Goeie morgen. Ik ploeter verder. Een dag per keer gaat ook. Assertief ben ik genoeg. Kan ook grenzen aangeven. Heb alleen mensen in de omgeving die dat negeren. Nooit uit slechte bedoelingen. Lief is heel erg geschrokken toen ik hem vertelde dat ik een poetsvrouw heb besteld. Ik had hem namelijk 2 maanden geleden met tranen in de ogen gevraagd om te helpen in het huishouden omdat ik het alleen niet trek. Daarbij weet hij dat ik ook gevraagd heb naar een beetje warmte en affectie. Dat ik dat ook nodig heb als hij zich niet goed voelt. Waarschijnlijk vraagt hij zich nu af welk alternatief ik voor die vraag ga verzinnen. Probleem is dus dat ik wel vraag om wat ik nodig heb, maar dat ik het niet krijg. Ik moet eisen. En dat weiger ik. Zo gaat het ook met zoon. En op het werk. Als mensen me niet willen geven wat ik vraag ( en geen toe dat een beetje warmte en affectie in een relatie niet echt veel is), dan mogen ze eigenlijk vertrekken. Na vandaag nog 1 week werken. En dan 2 weken vakantie, waarvan 1 naar Frankrijk nmet lief. Ik zie er momenteel tegenop. Wil graag op reis. Maar met een lief dat nog amper praat... We zien wel. Vandaag met de hond wandelen en dan werken. Niet veel tijd dus om te piekeren. Fijne dag voor allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hummer Geplaatst 27 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2015 Lastig Akk. Sterkte! Geniet van je wandeling.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2015 misschien Akk. is het niet een kwestie van niet willen geven maar niet kunnen. Je schrijft immers dat men nooit met slechte bedoelingen jouw grenzen negeren of jou niet geven wat je vraagt. Dan kunnen ze vertrekken, klinkt nogal star/radikaal. Het kan zijn dat je toch bij jezelf te rade mag als je dit zo vaak of te veel tegenkomt. Wie weet is er onduidelijkheid, onredelijkheid, vraag je aan verkeerde mensen, er kunnen vele redenen zijn; maar als jij het middelpunt bent van dit probleem dan mag je denk ik echt aannemen dat bij jou de sleutel ligt en niet bij de anderen, of misschien ook bij de anderen, maar in elk geval heb jij hier iets te leren. Geen kriiek dit, hopelijk iets van een eye opener. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 28 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2015 Akkordeon, het lijkt dat je nog steeds heen en weer geslingerd wordt. Dit lijkt me een moeilijke periode voor jou. Ik wens je wijsheid toe, en geduld. Geduld met jezelf, vooral als je merkt dat je wilt dat ánderen veranderen. Geduld met jezelf als je vindt dat je niet krijgt waar je recht op hebt. Ik wil niet beweren dat je géén recht hebt op aandacht, erkenning, affectie. Natuurlijk heb je daar recht op. Maar als dat er nu niet is dan wens ik je geduld om te wachten totdat je intuïtie je ingeeft wat wijs is om te doen, ipv dat je emoties en ongeduld je laten denken dat je ook 'alles alleen moet doen'. Volgens mij weet jij intuïtief al heel goed wat goed is voor jou, en schrijf jij al veel van je af. Dank je wel daarvoor, daar kan ik veel van leren! Akkordeon, je komt niet alleen halen, je brengt met jouw teksten óók heel veel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Akkordeon Geplaatst 29 augustus 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2015 Het is helemaal waar. Het is mijn probleem. Het is lang niet de eerste keer dat ik mezelf helemaal leeg gegeven heb. Zo moeilijk voor mij om noden bij een ander te zien en er dan niets mee te doen. Heb ook op het werk de raad gekregen om van mijn hart een steen te maken en alleen nog voor mijn aandachtsclienten te zorgen. De rest is mijn taak niet. Zo moeilijk! Ga volgende week eens informeren welke jobs ik nog kan doen met mijn diploma buiten de zorg. Een idee waar ik nu wel veel aan heb: ik heb het moeilijk, maar dit is geen depressie. Ik ben nog in staat om oplossingen te bedenken en blijf niet bij de pakken zitten. Komt dus wel weer goed! Rugpijn is minder geworden. Jammer genoeg is de hoofdpijn erger. Ik geloof ook echt wel dat het de bedoeling is dat mensen op zichzelf gelukkig zijn. Dat het niet de bedoeling is dat je geluk afhankelijk is van een ander. Maar dat is dus echt niet evident als alle relaties die je hebt uit evenwicht zijn. Zou dus best minder gaan geven. Lief wil dat ook. Hij weet best dat ik veel meer geef dan hij. Maar ik hou niet zo van zijn oplossing. Een relatie waarin je niet meer geeft aan elkaar, is dat nog wel een relatie? Enfin, nog werk aan de winkel! Enorm bedankt voor jullie feedback! En een fijne dag gewenst! ronja en Meya reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 29 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2015 Dat zoekende is herkenbaar hoor. Wat wil ik nu werkelijk Geluk zit in jezelf Zoekende..wat maakt mij gelukkig Hoort ook bij je groei proces Mooi om te lezen Akkordeon reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2015 een relatie zonder geven bestaat niet een zonder ontvangen ook niet (mijn mening en beleving) het gaat om evenwicht waarin jij je kunt vinden en de ander liefs ook. jij hebt invloed op jouw aandeel meis. en ik denk dat een steen maken van je hart daarin voor jou niet helpend is. je hebt dat hart zo nodig levend, kloppend, warm! Akkordeon, ronja en Monster reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 31 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2015 sluit me helemaal bij Jane aan Akkordeon, veel liefs. Ik weet niet wat ik schrijven moet om je vermoeidheid weg te nemen, om je teleurstelling te helpen dragen. Alleen maar: wees lief, mild voor jezelf. Je gaat goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Akkordeon Geplaatst 2 september 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 september 2015 Goeie morgen! Het begint stilaan iets beter te gaan! Gisteren een sollicitatie gedaan. Op een plek waar ik nu niet eens meer wil werken. Geen spannend afwachten dus! Zoon en lief beginnen te begrijpen dat ze ook verantwoordelijkheden kunnen nemen hierin huis. Hoef dus niet meer alles alleen te doen. Lief praat ook weer wat af en toe. Nog 3 dagen werken, en dan met vakantie! Kijk er ondertussen toch al meer naar uit. Dag 50 nuchter is alweer voorbij... Fijne dag vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 2 september 2015 Rapport Share Geplaatst 2 september 2015 nog maar 2 dagen werken................. bijna vakantie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Akkordeon Geplaatst 3 september 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 september 2015 Inderdaad: is echt aftellen nu! Gisteren een hele zware maar fijne dag gehad! Ook iets gevraagd om te doen op het werk, wat gebeurd is zonder fouten! Het wordt dus beter! Ook afgesproken met iemand die vriendin wil zijn. Heel simpel: wandelen en een koffie drinken. Zo fijn! Vandaag een lange werkdag en vanavond praatgroep. Morgen nog een late. Maat tablet gaat niet mee op reis. Zal dus even weg zijn. En om op jouw vraag te antwoorden Gerit: ik verwacht geen problemen met drank. En voor het geval ze er toch komen, heb ik refusal op zak. Die neem ik wel mee. Geen zin om overmoedig te worden. Fijne dag voor allen! lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden