Spring naar bijdragen

Een nieuw begin

Akkordeon

Aanbevolen berichten

je bent goed bezig zo te zien. Ik vind de Antabus, voor nu, een geweldige stok achter de deur zelf. zelfs mocht ik morgen, als ik weer op Schiphol sta, even twijfelen: o nee, dat gaat dus niet gebeuren. Sommige mensen hebben rekenmachines nodig om te rekenen, sommigen een stok om te lopen, sommigen anti-depressiva tegen depressies en sommigen/veel alcoholisten hebben Antabus of Refusal nodig om die eerste periode door te komen. Niks zwak aan maar een heldere stap in het proces om weer nuchter te worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief,

Maar zelf heb ik niet het gevoel met sprongen vooruit te gaan. In tegen deel. Ik voel me teruggeworpen in de tijd. 10 jaar geleden had ik al een heel traject met hulpverleners en opnames. Ik hoopte dat ik er door was ( had toen zelfs niks met drank te maken). Niet dus. Wat sta ik verder dan toen? Kinderen die me zelf afwijzen ipv dat de omgeving zegt dat ik een slechte moeder ben. En 2 relaties met foute mannen. Helpt niet echt.

Oorzaak ligt in het verleden. Ik ben een slachtoffer van van alles. En ik wil dat niet zijn. Wat doesn't kilo you maken you stronger. Ik ben dus erg sterk. ' je hebt een te sterke persoonlijkheid om te passen binnen ons team' zeggen ze dan op sollicitatie.

Ik geloof echt dat ik OK ben. Is slaag er alleen niet in om de mensen tegen te komen die dat ook vinden.

Hopelijk brengt deze nieuwe reeks therapie me dat wel. Eigenlijk geloof ik er niet erg meer in.

Dus vandaag een zo aangenaam mogelijke mix van wat ik moet doen en waar ik zin in heb. De spoken laten slapen tot de volgende therapie sessie.

Wordt dus wel een fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Akk,

Wat ik begrijp is dat je 10 jaar geleden ook in therapie was. Daarna zijn er allerlei dingen gebeurd die ingrijpend waren, je bent toen ook gaan drinken. Ik lees in je bericht dat je slachtoffer bent en dat je dat niet wilt zijn. Je leeft daarnaast met bepaalde overtuigingen zoals niemand houdt van mij, ik kom nooit de juiste mensen tegen. Kijk daar eens naar in therapie. Enne, ik vind je OK

liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akkordeon, het is mooi om jouw uitgangspunt , 'ik ben oke' , zwart op wit te hebben. Het staat vast, boven alles.

Dit staat wel in contrast met je gevoel dat je door je kinderen afgewezen bent. Oorverdovend pijnlijk. Maar aangezien we zojuist met stip bovenaan hebben staan dat jij oke bent, en aangezien je bovenal met jezelf verder moet, kun je niet anders dan de afwijzing naast je neer leggen.

Je bent oke. Niet uitsluitend de mooiste helft is half oke...............jij , als geheel, met je mooie en je bozige en donkere kanten en lelijke en liefdevolle gedachten , bent oke.

Herhalen dat je slachtoffer bent, en sterk bent, en niet gehoord wordt: ik geloof je op je woord maar het gaat je niet gelukkig maken om dat vast te houden als schild om je heen.

Hopelijk kun je deze periode zonder baan nuttig inzetten. Om es mild te zijn naar jezelf. Geduldig. Zacht. En opmerken of je die woorden wel trekt als het om jezelf gaat.

Akkordeon, ook ik lees je graag. Je hebt potentie zat en humor en een opmerkzame blik.... Niet wegzakken nu. Jij komt waar je wezen wilt, al neem je soms een omweg. Jij komt er.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...)  Maar zelf heb ik niet het gevoel met sprongen vooruit te gaan. In tegen deel. Ik voel me teruggeworpen in de tijd. 10 jaar geleden had ik al een heel traject

(...)

Ik geloof echt dat ik OK ben. Is slaag er alleen niet in om de mensen tegen te komen die dat ook vinden.

Hopelijk brengt deze nieuwe reeks therapie me dat wel. Eigenlijk geloof ik er niet erg meer in. (...)

Je denkt misschien dat je in tien jaar tijd terug bent bij af, dat je in cirkels rond gaat. Maar kan het zijn dat het geen cirkel is, maar meer een spiraal? Je komt dezelfde dingen tegen als toen, maar nu op een ander, hoger niveau, met meer kennis?

In elk geval heb je mij in mijn draadje de afgelopen week flink vooruit geholpen. Heb echt dagen op je opmerkingen lopen kauwen. Had je dat tien jaar geleden ook gekund?

Sterkte.

bewerkt door Meya
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt!

Jullie helpen me echt denken. Zo gauw ik ook tot een conclusie kom hier of daar, laat ik het weten.

Ik weet al wel dat ik inderdaad in mezelf geloof. Een zeldzaam iets, als ik rond me kijk. Ik begrijp alleen niet voor mezelf waarom het dan zo moeilijk is om lief te zijn voor mezelf. Ik merk wel dat, nu ik me die vraag gesteld heb, het vanzelf al beter gaat! Nu tijd hebben helpt daar ook wel bij natuurlijk.

En gisteren zomaar een warme knuffel gekregen van iemand die ik normaal gezien een kennis zou noemen. Deed zo'n deugd! Hij zei nadien dat hij aan me zag dat ik het de laatste tijd moeilijk had. Dat hij zich zorgen maakte. Dat ben ik zo niet gewend. Had de tranen in de ogen....

Zo merkte ik maar weer: ik heb het moeilijk om mijn gekwetste kant te uiten omdat ik niet wil dat die er is. En omdat ik niet geloof dat het nut heeft om als slachtoffer rond te lopen. Maar als een opmerkzame geest het oppikt, krijg ik er toch een fantastisch kado voor terug! Daar zal ik maar wat van leren!

Fijne dag voor allen!

bewerkt door Akkordeon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een week voorbij. Een nuchtere week dan.

Tot nu toe minder klachten als voorheen. Weinig hoofdpijn en mijn rug houdt het nog. Slapen is wel moeilijker, maar ook beter dan vorige keer.

Heb een kennismakingsgesprek gehad in een dagcentrum. Volgende week intakegesprek. Dan kijken ze in welke groep ik het beste zou passen. En daar hangt dan weer vanaf hoe lang de wachttijd is.

Gelukkig heb ik dus daar niet op gewacht om weer de goede weg in te slaan!

Vandaag gaat het goed!

Op het programma: de trui afwerken waar ik anderhalve week aan bezig ben. Dat noem ik het leukste stuk!

Vraag ik me nog af wat ik vervolgens ga maken. Heb alweer 2 ontwerpen in mijn hoofd ( groot voordeel van niet drinken is teruggekeerde creativiteit) maar heb ook nog stof met bijhorende ontwerpen in de kast liggen. Heb niet zo'n zin in naaiwerk, maar wil wel weten of die ontwerpen in het echt zo goed zijn als in mijn hoofd...

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zet m op. Ik verwacht de komende weken nog veel wijze en behulpzame woorden en vragen van je. Niet 'verwachten' als in dat je dat moet doen, maar verwachten omdat ik je dat de afgelopen week zie doen en denk dat dat niet zal stoppen. Hebben we wat aan hiero ;) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren nog een gesprek gehad met Lief. Uitgesproken dat ik het gevoel heb dat er van onze relatie niks over blijft. Hij geeft me helemaal gelijk. Is zo zichzelf kwijt dat er geen ruimte meer is voor mij. Hij begrijpt niet waarom ik hem niet buiten zet. Ik zet niemand buiten omdat die een moeilijke periode heeft. Daar geloof ik niet in. Al zou het voor mezelf waarschijnlijk beter zijn. Hij kreeg een kamer boven voor zichzelf, maar het ziet er naar uit dat het nog lang gaat duren voor hij daar zit. Hij is nog niet eens gaan kijken.

Jammer is ook dat hij gelooft dat hij niets meer is. En dat hij geen toekomst meer heeft. Elk constructief idee wat ik opper wordt afgedaan met : jij begrijpt mij niet.

Ziet er dus niet naar uit dat het snel beter wordt.

Maar: alles verandert. Dit dus ook.

En eigenlijk voel ik me wel goed!

Straks wol kopen voor het volgende ontwerp. Gisteren gezocht naar een breisteek die ik in mijn hoofd had. Niet gevonden. Maar wel een andere die ik nog niet kende...

Museum gisteren was super. Volgende week naar een ander!

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaat goed nu, Akkordeon. Sterkte met je relatie.

Dat lijkt me ontzettend lastig zo. Je hebt al zoveel aandacht voor jezelf nodig, dat je op iemand anders die er echt heel moeilijk bij zit niet echt zit te wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M´n bek valt open let op je taalgebruik Monster

Akkordeon wat heb jij snel de knop gevonden zeg!

Wat fantastisch dat je nu alweer energie terug hebt, creativiteit terug vindt en plannen maakt én uitvoert!

Heel fijn dat je na de intake hulp gaat krijgen in een groep die aansluit bij jouw hulpvraag. Ik hoop dat daar veel steun en herkenning zal zijn waardoor je niet meer zo alleen hoeft te vechten.

Respect!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, nu gaat het goed.

Ben nog niet helemaal zeker van mezelf omdat het in juli de eerste 3 weken ook goed ging.

Anderzijds ben ik nu zowat alles kwijt. Denk dus niet dat ik nog iets te verliezen heb. Alleen maar te winnen dus.

Toen ik stopte met drinken, was ik bang dat de demonen uit mijn verleden gingen terugkomen. Goed gedacht. Alleen niet verwacht dat er nieuwe zouden bij komen. Zoals het ( tijdelijk?) verlies van mijn relatie en terecht komen in de ziektewet.

Vandaag heb ik wel het gevoel dat ik het aan kan. Ik ben sterk. Kan op eigen benen staan.

Ik zou heel graag iemand rond me heen hebben die echt om me geeft. Maar het is niet noodzakelijk meer.

Dat geeft rust!

Leuk ook dat mijn nieuwe breiwerk mooi lijkt te worden. De kleur en de steek passen prima bij elkaar. Och, het is iets kleins. Maar ik heb er wel plezier van.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akkordeon, wat klink je sterk en stoer! Ik gun je van harte dat er vroeg of laat iemand is die om je geeft, op elk potje past immers een dekseltje. En jouw dekseltje vind je ook! En het gevoel dat je op je eigen benen staat geeft kracht!

Wat ben je aan het breien, pannenlappen ;) ? Ik wens je veel inspiratie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de complimenten.

Sterk ben ik wel. Maar er is ook een en ander vreemds aan de hand met mijn emotionele belevingen.

Sommige emoties kan ik niet verwerken en blijven steeds in dezelfde hevigheid terugkomen. Andere kan ik zo weg redeneren dat ze echt weg zijn. Het eerste is knap vervelend ( maakte ook dat ik 'problemen kreeg op het werk), het tweede niet gezond op termijn, denk ik. Wat ik hieraan ga doen, weet ik nog niet.

Ook vreemd is dat ik, nu ik actief op zoek ga, wel mensen vind die me willen helpen. Die met me willen afspreken om leuke dingen te doen. Die ook willen luisteren naar mijn verhaal. Van wie ik wel een knuffel krijg. ( nee, dat stuk is nog niet vreemd, het volgende wel) En toch blijf ik het gevoel hebben dat ik er alleen voor sta. Ik ben blij met de contacten. Geniet van de leuke dingen. Wil dan liever niet praten, want daar heb ik mijn therapeut voor intussen. Dus ondanks dat mensen me steunen, voel ik me toch alleen. Ergens klopt daar niets niet. Ook hier geen idee tot hiertoe wat ik daarmee moet of kan.

Voor zover mijn inzichten nu reiken, ben ik alleen bedreven in zorgrelaties. Ik weet niet wat verbinden is zonder zorgen voor.

Ik wil het wel graag leren. Hopelijk helpen alle afspraakjes de komende dagen daarmee.

Na 5 truien haken en breien, heb ik nu een sjaal gemaakt. Eerder een stola. Heb bedacht dat ik van de rest wol wel bijpassende handschoenen kan proberen te maken. Deze slapeloze nacht al een proeflapje gemaakt, vanmorgen patroon uitgerekend. Klaar om te starten dus.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren een intake gehad in het behandelcentrum. Voor dagbehandeling.

Dinsdag mag ik bellen om te horen of ik binnen mag en hoe lang de wachtlijst is. Ondertussen al wel een aantal jaren goede ervaringen gehoord van daar.

Ondertussen voel ik me weer goed. Volgens mij kan ik weer aan het werk. Maar dat is niet wat ze op het werk verwachten.

In het centrum zeiden ze ook dat het een proces wordt van maanden. Met mijn verleden en de daaruit voortgekomen huidige problemen. En dan hebben ze het niet eens over drank. Omdat ik haast zonder hulp 2,5 maanden nuchter was en na herval ook weer zelf ben opgekrabbeld. Nee, drank vinden ze mijn grootste

probleem niet. Leven zonder drank is wat anders.

Maar vandaag gaat het goed!

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...