Spring naar bijdragen

Draaideur


billy1981

Aanbevolen berichten

Nou MG, eigenlijk niet. Ik dronk de afgelopen maanden misschien in totaal 10x en max 4 dagen achter elkaar (laatste keer dus afgelopen di tm vrij). Had dus nog wel een redelijk goed slaapritme. Nu vooral slecht slapen doordat ik lastig inslaap bij het slapen gaan en bij het tussendoor wakker worden. Spoken nog te veel gedachten over m'n verbroken relatie door m'n hoofd. Dat zal nog wel even zo blijven, maar dat is dan maar niet anders.

Straks ga ik weer wat beter slapen dan afgelopen nacht en is het alweer 'Day 4'......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Billy, en sterkte.

voor wat betreft het moeilijk slapen, de arts bij Tactus heeft mij destijds in januari ook een slaapmiddel voorgeschreven, zodat ik iets makkelijker in slaap viel, en ook gewoon 6 uur doorsliep.

dat heeft mij destijds erg geholpen.
Sinds eind april ga ik elke week naar een zelfhulpgroep. dat helpt me veel. kan ik je zeker aanraden.

BillyBob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dit was dan alweer dag tien. Het lijkt dan vaak toch weer heel makkelijk te gaan, maar daar schuilt voor mij het gevaar. Ik word wat lakser en praat mezelf aan dat 'ik het nu wel bewezen heb te kunnen stoppen'. En als je toch weet dat je kan stoppen, waarom zou je dan niet tot die tijd zo nu en dan genieten....?

Die dat die kronkels nu door mijn hoofd spoken, maar ik weet dat ze gaan komen en dan moet ik me niet laten verleiden door mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je wilt niet weten, hoe vaak ik daar geweest ben. Ik noem het vaak "het stemmetje" of het duiveltje dat op je schouder of de rand van de tafel komt zitten.

Uiteindelijk is het, zoals je al zegt, je eigen hoofd dat je parten speelt.

Je weet dat het gaat komen, je wapent je ertegen.

Voor mij is het onder andere een kwestie van scherp blijven, het vlammetje brandend houden, de batterij opgeladen ... hoe je het ook wilt noemen.

 

Hoe langer je niet drinkt, hoe makkelijker ook dit wordt, is mijn ervaring tot nog toe.

Zet hem op, Billy!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Zo, dat was even scrollen. Wat kan de tijd toch weer ongezien snel voorbij gaan. Het afgelopen jaar ging het in het begin heel goed en stoppen had mijn volledige aandacht. Met een goede bekende van dit forum naar een groep gegaan en na een verhuizing een AA-groep in de buurt gezocht. Dat was hem toch niet helemaal....

Hoewel we daar allemaal een gemeenschappelijke 'passie' deelden, was dat toch niet echt 'mijn' groep. Misschien had het ermee te maken dat ik de jongste was en de jongste na mij zo'n 20 jaar ouder.

Daarna weer sporadisch iets gaan drinken, ik had immers aan mezelf laten zien dat ik ook best zonder kon. Tegen beter weten in natuurlijk. Drinken gebeurde steeds vaker en het leverde ook steeds meer opmerkingen van collega's op 'zo, feestje gehad gister?'

Afgelopen vrijdag met wat mensen echt veel te bont gemaakt, zaterdag nog wat biertjes om te kater weg te spoelen en zondag was het voor mijn gevoel dan weer zo ver: DAG 1.

En dan nu dus dag 2.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...