Spring naar bijdragen

Dinsdag 16 juni


luna1961

Aanbevolen berichten

Joehoe kanjers ik ben weer thuis hoor.

 

Welkom Annette. Mocht je hier op de dagdraad Lady Jane zien, zou je eens kunnen vragen over haar fakir matje, dat schijnt geweldig te helpen als je gespannen bent. Hier hebben meerderen frummels zo'n ding. ;)

 

mensen ik heb m'n hele achterkamer vol staan met dozen, bakken opbergbakken en ik weet allemaal niet wat nog meer.

Die vriendin is iemand die nog al graag koopt. als het maar duur, en heel veel is. Nou dat zie ik nu weer. God wat heb ik een hele hoop dingen, ik kan het niet overzien hoor. Zal daar dagen mee bezig zijn om het een beetje te ordenen.

Dit zou vroeger een rede geweest zijn om het eens flink op een zuipen te zetten. Me goed voelen en dit vast te blijven houden en door te gaan drinken me nog veel gelukkiger te voelen. Had hoogstwaarschijnlijk van te voren flink in genomen om de spanning een beetje minder te voelen.

Nu niet, ben er helemaal bij geweest. En morgenochtend zonder fikse kater op en beginnen met???? tja dat weet ik eigenlijk nog niet. Eerst maar eens alles ordenen. :blush::D

 

o Jane is er al zie ik. :)

 

O en Fruitje een hele dikke :lips:  voor jou.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat het voor je werkt Fruitvlieg.

 

Mij, persoonlijk, lokt het onrust en een onbetrouwbaar gevoel op.

Het "ik moet me bewijzen" heeft me juist meer doen drinken, zelfs in tijden ik moest blazen

belazerde ik de boel waar ze bij stonden.

Het gevoel ik niet geloofd werd, niet vertrouwd werd, maakten mijn drinken alleen maar erger.

 

Ik hoop het voor jou niet zo gaat Fruitvliegje :rose:

Lekker off-topic:

Volgens mij, Agnieta, is er iets mis met je toetsenbord of zo. Het valt me al een paar dagen op dat bij jou telkens het woordje "dat" ontbreekt, of ben ik de enige die dat vindt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En over Peet en de dagdraad;

ik denk dat als hij zorgvuldig en lang terug gelezen had

hij zit nu rot zou voelen over de term MCW gehalte.

Maar dat kunnen we niet verwachten dat mensen teruglezen,

ook en zeker nieuwe mensen niet.

Dus voel je zeker niet aangesproken kaboutertje, ook al weet je het misschien niet

je brengt hier zoveel meer dan je komt halen. Wat mij betreft dus.

En ook vroeger bleven nieuwe mensen weg. Soms omdat ze weer donken denk ik,

soms misschien dat ze zich niet thuis voelden in onze huiskamer, en soms om heel andere

 redenen waarschijnlijk. Maar ook "vroeger" werd er gekat, gezeurd, gedeeld en geheeld.

In dat zal blijven. Mag ik hopen. Hoe wij daarmee omgaan is aan onszelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Kate, :)

Er zijn al een hele hoop dingen gemaakt door die vriendin en volgens haar is het zo dat als ik die allemaal zou verkopen, ik het geld er al weer uit heb.

Nou moet ik heel eerlijk zijn, maar ik zie dat het een beetje productie werk is. Veel maken in een hele korte tijd. Ik hoop dat ik, net zo als met schilderen, de rust kan blijven houden en het product belangrijker ga vinden dan het vele geld. Dat heb ik met schilderen ook altijd gehad.

 

Ja Jane ik moest gelijk aan jou denken. O overigens, als je weer komt en ik ben met die sieraden bezig, mag je een mooie uitzoeken. Heb je verdiend. Zomaar. :)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer terug van werk en aansluitend etentje met collega's en ik ben kapot...

Ben pas 42, maar voel me wat dat betreft een ouwe muts aan het worden.

Nu moet ik zeggen dat ik mij in de loop van de avond ook mateloos begon te irriteren aan de daling van het gespreksniveau. Oorzaak... juist ja!

Afijn, droge afmelding bij deze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Peet heeft een punt dat we nieuwe mensen moeten horen, laten weten dat zij gehoord worden. Eigenlijk is dat niet méér dan goed fatsoen. Dat past prima tussen de sokken en de opgewarmde macaroni. Ook ik kan daar nog veel in verbeteren.

Ik hoop dat iedereen mij er persoonlijk op aanspreekt als ik het sokken-gehalte / dr. Phil-gehalte manipulerend inzet. 

 

Wat lijkt je ervan je verantwoordelijkheid in  deze niet uit te besteden, maar zelf te nemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kan ik dat nou het beste zeggen, kaboutertje......

Een verslaafde, alcoholist in herstel, dient zichzelf op de eerste plaats te zetten, zeker zijn nuchterheid.

Dat heeft NIETS met een te groot ego of gebrek aan nederigheid te maken, maar alles met heel erg goed zorgen voor jezelf; iets wat je al jaren niet meer gedaan hebt.

Sommigen zien het nog steeds als een ideaalbeeld om zelf helemaal "buitenbeeld" te gaan staan en er alleen maar voor de ander te zijn.

Hoe nobel het anderen helpen ook mag lijken, als jezelf niet meedoet, niet zelf in het centrum van je eigen leven gaat staan, doe je jezelf te kort. Je dient voor jezelf te zorgen, een ander doet dat niet.

Ik propageer dus een gezond zelfbeeld en levenshouding en geen egocentriciteit of egoïsme. Dat hebben we met het stoppen van het innemen van ons middel achter ons gelaten. Nu moeten we leren ons leven fatsoenlijk in te richten en daar horen we zelf ook helemaal bij.

 

Jouw verhalen hier waren voor mij zeer indringend en pijnlijk. Ik genoot van de hartelijke reacties van mensen die helpend wilden zijn en waren. En nog zijn, (hehe.....)

Ik zou afgaan op de goede berichten, PB's en andere middelen die jou wilden steunen. Negeer de oproerkraaiers. Die komen alleen om stront te maken. Zeemeeuw management: ze komen schreeuwend binnen fladderen, maken paniek, schijten de hele boel onder en vertrekken schreeuwend en wel net zo plotseling als ze kwamen. Ze hebben in hun behoefte voldaan; zelfbevrediging. Negeren die acties. De woorden van een reactie niet waard. Ojee als ze zelf eens in hun eigenwaarden "gekrenkt" denken te worden, dan is het forum te klein en moet iedereen het weten. Ik denk zelfs dat het een soort van afgunst is: ze zouden zelf graag nuchter willen zijn/worden maar hebben de juiste weg nog niet gevonden. Met een groot, verkeerd ego moeten dan anderen het ontgelden.

 

kaboutertje: als je het mij vraagt: blijf, blijf schrijven en delen, je bent het waard en ik leer er heel veel van. Succes thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och kabouter :(

Lees je bericht met tranen in mijn ogen.

Je bent zo goed met jezelf en de situatie bezig! Je moeder kan elders om steun vragen als ze dat zou willen, kun je haar misschien op wijzen. En jij...bij jezelf blijven zoals nu lukt!

Trusten x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het "ik moet me bewijzen" heeft me juist meer doen drinken, zelfs in tijden ik moest blazen

belazerde ik de boel waar ze bij stonden.

Het gevoel ik niet geloofd werd, niet vertrouwd werd, maakten mijn drinken alleen maar erger.

 

Ik hoop het voor jou niet zo gaat Fruitvliegje :rose:

In deze zinnen vergeet je volgens mij het woordje "dat" , tenminste in ABN, hoe dat in het ABF gaat weet ik natuurlijk niet.......

Dat ik moest blazen

dat ik niet geloofd werd

dat het voor jou niet enz.

 

Het is natuurlijk allemaal verschrikkelijk off-topic en past helemaal bij de sokken en de hutspot en de ditjes en datjes.......

Het gaat mij er ook niet om om je te verbeteren, ik ben alleen nieuwsgierig naar de achtergrond, naar het waarom. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was nog aan het nasluimeren over het feestje van rapilos.

 

Als iedere verslaafde zuiplap kende ik lange perioden van hevige eenzaamheid. (Mezelf aangedaan, ik wilde mijn spul en mijn sores met niemand delen...)

Een van de kernpunten in mijn herstel is dan ook om contacten te leggen en te onderhouden. Netwerken zou dat tegenwoordig heten. Familie heb ik niet (meer), veel kennissen en vrienden had ik al niet.

Nu bouw ik mijn contacten weer op. Misschien is het wel een beetje voor de hand liggend dat ik nieuwe mensen zoek in kringen waar geen middelen-misbruik heerst.

Koken en activiteiten "organiseren" vind ik leuk om te doen. Ook ik vraag dus regelmatig mensen te eten en om mee te gaan wandelen of fietsen, dingen die ik goed ken/kan en waarbij ik me op mijn gemak kan voelen.

Met kringetje groeit gestaag, herstellende verslaafden en mensen zonder die achtergrond. Ik vind het wel fijn als ze lief zijn over de ziekte verslaving, daar begrip voor op willen brengen. Dat blijkt geen enkel probleem.

 

Zoals ik hier al eerder neerzette, geloof ik erin dat ik heel goed voor mezelf wil zorgen, voordat ik het kan afgeven aan anderen.

Mij herstel/nuchterheid komt op de allereerste plaats, geen enkele discussie mogelijk.

Ik weet niet waar jullie vandaan komen, maar ik wil nooit meer terug naar waar ik vandaan kom. En daar ben ik bloedserieus in. Ik loop geen enkel risico, ook geen gecalculeerd risico. Gewoon geen enkel.

Dat houdt in dat er in mijn huis niet gerookt en gedronken wordt, geen alcoholische dranken tenminste. Zelfs niet in de vorm dat gasten het zelf meenemen, ten dele gebruiken en de rest weer mee terugnemen. Ik geloof niet dat ik alcoholisme moet faciliteren.

Bovendien: iemand die geen problemen heeft met alcohol, heeft ook geen problemen met niet-alcohol!

Het is aan tafel net zo gezellig en lollig met water of een vruchtensapje. Ik heb zelfs geen glazen meer "voor dat het erop lijkt". Alles in de kliko, ik hoef het niet meer, het voegt niets toe en daarin hoef ik mezelf en anderen niet voor de gek te houden.

Dit is mijn nieuwe leven, daar kies ik voor, gecalculeerd. En ik ben er ontzettend blij mee. En daar kan ik anderen ook van laten meegenieten. Ik wil nooit meer terug. Dit leven is 400.000 keer beter dan wat het ooit was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga niet naar bed, ben net wakker geworden.

 

Voor de eerste keer zit ik nu remote op de computer van iemand anders zijn probleempjes op te lossen. Het is mij gelukt om enkele corrupte file op de mac weer te herstellen. Nu ben ik een hele bulk aan het doen, terwijl de ander slaapt.

 

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...