Spring naar bijdragen

Dinsdag 16 juni


luna1961

Aanbevolen berichten

Misschien reageert het wel makkelijker als hier meer 'alcohol-gerelateerde onderwerpen' besproken worden....van de andere kant...de dagdraad komt op mij wat 'vluchtiger' over...op mijn eigen draad blijft het in ieder geval voor mezelf meer zichtbaar. Snap het wel A3...tja...voor-  en nadelen...overigens ervaar ik het niet als 'soap'....neem het serieuzer over het algemeen  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien ik nieuw ben weet ik niet hoe het er hier vroeger aan toe ging.

Ik hou mijn persoonlijke dingen mbt alcohol liever op mijn eigen draadje zodat ik het zelf terug kan lezen.

De één is wat meer aanwezig dan de ander. Als ik het niet leuk vind dan ga ik iets anders doen. Ik heb niet het idee dat dat mij belemmert in vragen stellen of mijn verhaal te doen.

*zegt ze terwijl ze Dr. Phil op tv kijkt* ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de periode dat ik hier op het forum actief ben, heb ik meegemaakt dat nieuwelingen zich niet gehoord voelden op de dagdraad. Ik heb ook gezien dat er over hen heen gelezen werd. Anderen hebben zich gestoord of waren erg gevoelig voor de soms harde reacties of de onenigheden op de dagdraad. Wellicht dat dat een reden zou kunnen zijn voor enkele van de persoonlijke draden. Die mogelijkheid is er dan in ieder geval en dat is mooi, vind ik.

 

Onderwerpen die niet ter zake doen? Er is weleens een opmerking gemaakt over het melden van wat er 's avonds op tafel staat. Sommigen hier hebben in de situatie gezeten, dat het niet vanzelfsprekend was dat er eten op tafel kwam 's avonds. Wat hoort hier dan wel thuis en wat niet?

 

We hebben hier de afgelopen tijd relatief veel aandacht besteed aan wat nu genoemd werd als een "Medisch centrum West" geval. De meesten hier weten, dat het niet om een geval van zweetvoeten ging. Alles bij elkaar kan ik me niet goed voorstellen dat we hier een soortgenoot die echt zwaar in de problemen zit en misschien slechts één communicatiekanaal met andere "gewone" mensen tot de beschikking heeft op dat moment, verwijzen naar een persoonlijke draad omdat het onderwerp niet op de dagdraad past.

 

Verder staat het natuurlijk een ieder vrij om de alcohol gerelateerde zaken op de dagdraad te plaatsen. Ik heb dat zelf een enkele maal gedaan en goede reacties gekregen. 

We hebben overigens ook enkele probleem- of onderwerp gerelateerde draden. Wat mij betreft vind ik dat prettiger dan de informatie uit allerlei dagdraden bijeen te moeten sprokkelen.

 

Voor mij is met name de dagdraad bijna een levend organisme, dat de ene dag beter functioneert dan de andere en dat zich in de tijd wat ontwikkelt en meebeweegt met wie er aanwezig zijn en met wat er speelt. Het feit dat er wat meer persoonlijke draden zijn, maakt het forum alleen maar rijker en geschikter voor meer mensen, vind ik.

 

Ook voor mij zitten er berichten tussen, die me niets zeggen of me niet interesseren of waarvan ik denk "moet dat nou?''

Daar lees ik overheen en vergeet het weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou ook zeggen dat ditjes en datjes over alles kan gaan. Ik vind het vaak wel moeilijk om alles te lezen, dat wordt me soms gewoon te veel. En ik zit eigenlijk nooit op de individuele draadjes. Dat wordt mij echt te veel en ik denk dat ik dan ook te veel persoonlijk betrokken raak bij deze of gene en loop ik daar weer in vast. 

Ik kan me in ieder geval wel voorstellen dat het voor iemand die erg worstelt met stoppen een hogere drempel is om hier te schrijven. Een bericht "verdwijnt" ook makkelijk zo misschien? Of zijn andere draadjes dan meer geschikt? Lastig hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo...voor vanavond..Hachee, aardappels en snijbonen.

Na het eten repeteren...en dan op tijd mijn nestje in.

 

Fijne avond alvast, en voor straks een goede nachtrust,

 

En wat mij betreft, alles past op de dagdraad...please...doe je verhaal als het moet en je helpt!!

Wie is wie...om er een 'oordeel' over te hebben, nogmaals...wees welkom... :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaboutertje, je moet je deze berichten niet persoonlijk aantrekken. Het onderwerp is aangebracht door twee frummers, die niet vaak deelnemen aan het forum en niet bij jou betrokken zijn geweest. Een flink aantal actieve forumdeelnemers waren en zijn dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruidenthee,iedereen kan 2 jaar droog zijn,echt.

Des te langer dat je niet drinkt wordt het steeds makkelijker het leven nuchter te beleven

Ik denk het ook. Ik heb alleen die eerste maanden als erg moeilijk ervaren, maar onlangs realiseerde ik me dat ik zomaar kon zeggen: 8 maanden (met een uitglijder - he lastig toch dat die er wel bij zit). 

Kruid, ik dacht ook dat ik het niet kon en was behoorlijk wanhopig omdat ik vaak ook niet meer gemotiveerd was. Maar echt, ik geloof dat iedereen het kan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voel me enorm aangesproken. Doet ongelofelijk zeer de termen Medisch centrum West en Goede tijden, slechte tijden.

Daar was ik al heel bang voor Kaboutertje en daarom ook reageerde ik.

Het onderwerp van, wat er wel of niet op de d.d. thuis hoort is al zo vaak naar voren gekomen. Iedere keer weer schrijven er mensen die het niet eens zijn met wat er geschreven wordt. Kom dan hier en doe er iets aan en plaats niet even een berichtje.

Ik heb daar moeite mee, zeker als ik naar jou kijk en wat je allemaal mee moet maken.

Daarom vind ik het ook moeilijk om iemand serieus te nemen die je nooit ziet, en een berichtje plaatst waarvan sommige anderen die erg kwetsbaar zijn, geraakt worden. Wees dan zo tof en kom in ieder geval even terug om uit te leggen wat je precies bedoeld.

Kaboutertje trek het je niet aan meis en richt je op je thuiskomst en je leven dat nu verder moet gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal.. Ik heb weer Kris kras , van voor naar achter gelezen.....

Alcoholloos...is toch het beste.

Heb nu wel een goede hulpverlener, voor t eerst van m'n leven.

Wellicht dat het wat gaat worden.

Eet smakelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, zal ik mijn mening/ gevoel ook nog even weergeven dan?

De ene dag vind ik de draad goed te volgen, de andere dag iets minder.

Sommige verhalen boeien me écht, sommige verhalen boeien me totaal niet.

Er zijn reacties waar ik heel veel van leer (alcoholgerelateerd of niet) en er zijn reacties die ik nutteloos, hard, oneerlijk en soms vals vind.

Dat alles is eigenlijk totaal onbelangrijk voor mij. Het belangrijkste is dat wij allemaal kunnen posten wat voor ons op dat moment belangrijk is. Daar is het forum voor bedoeld. Als iemand daarmee geholpen is, is dat goed! Ongeacht mijn gevoel, mening of weerstand die ik wel eens voel naar geplaatste berichten.

Zolang het forum mij helpt in mijn herstel, heeft het voor mij nut. Als ik post wat mij bezig houd (dagdraad of persoonlijke draad) krijg ik tot nu toe de feedback die ik nodig heb op dat moment. Als ik zie hoeveel en hoe opbouwend/ helpend er gereageerd word op welke draad dan ook, denk ik dat het forum en zijn frummers zijn werking meer dan bewezen heeft!

Dank voor de aandacht, op naar de zelfgemaakte hamburgers ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe noemen ze die gasten ook al weer? Oproerkraaiers of zoiets. ;)

Ik ga zo mijn nieuwe spulletjes halen en eens kijken of ik binnenkort mooie sieraden kan maken. En dan hopen dat ik een foto kan plaatsen op het desbetreffende draadje. ;)  Later allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O nog even voor A3. Ik heb geen alcoholgerelateerde verhalen meer. Die tijd ligt ver achter mij. Maar wat moet ik dan doen????? Ik wil hier niet weg blijven omdat het forum nog steeds erg belangrijk is voor me is. Maar ik kan ook niet aan de nieuwe mensen vragen of ze nog gedronken hebben.

Als hier iemand drinkt, trek heeft of gedronken heeft, krijgt die persoon toch alle aandacht van iedereen?

Misschien zou ik wat meer aandacht kunnen geven aan nieuwe mensen. Dat wil ik wel gaan proberen, maar dan nog moet die persoon zelf komen.

Ik zal hier op gaan letten.

Zo nu echt weg. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En o ja, ik kan me ook afmelden. Geruime tijd geen last

gehad van trek, maar we blijven wel alert en houden

alle ballen van HALT goed in de gaten, eh in de lucht.

Zo was ik vanmiddag na het werk moe en hongerig

en daar kwam ook nog een lullig e-mailtje overheen

van de woningcoöperatie van mijn Junkie XL onderbuurman.

O jee, dacht ik. Dat zijn er al drie van de vier in de gevarenzone.

Wat deed ik? Een powernapje genomen, makkelijk en snel koken

en nu rustig op de bank met wierook en Oerol op tv.

Fijne avond en bedankt voor de 'soap' de afgelopen tijd ;)

bewerkt door Joris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...