Gast Geplaatst 14 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2015 Ik was ook een thuisdrinker en kan ook niet gaan sporten. Ik ben me een beetje gaan focussen op het huishouden en goed/gezond eten. Iedere keer als ik onrustig word doe ik een klusje in huis. Ik las ergens anders op het forum iemand die de kookwekker gebruikt. Elke keer als de trek komt ee wekker zetten (op 10 minuten) en even iets gaan doen. Afleiding zoeken. Dat kan ook een boek zijn, een spelletje, ga een blokje om. Je zegt dat als je niets in huis haalt het wel gaat. De trigger zal dan in de supermarkt liggen, gangpad met alcohol vermijden, of een ander truukje. Misschien kun je voorlopig iemand anders boodschappen laten doen. Ik ben vandaag 50 dagen droog en gebruik ook refusal. Misschien ken je dat. Met die medicatie kun je niet drinken omdat je er doodziek van wordt. Zou in jouw geval misschien handig zijn voor zulke vakantie's of feestjes. Sterkte en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Harry001 Geplaatst 15 juni 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 juni 2015 goeiemorgen, weer een dag niet gedronken en ondanks het feit dat ik nog steeds ziek ben voel ik me wel beter.. de tintelingen in mn handen zijn minder en in mn voeten zijn ze weg.. ook mn hartslag is weer rustig gelukkig, ik ga vandaag maar eens flink uitzieken en dan hoop ik dat ik er morgen weer helemaal ben en ook weer eens goed geslapen heb want dat gaat nog niet echt :s fijne dag allemaal. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 15 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2015 Elke dag is er één...goed hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2015 Mooi Harry. Misschien zijn het toch (ook) wel wat ontwenningsverschijnselen, het je niet zo lekker voelen. Sporten kun je niet, maar misschien wat wandelen of fietsen wel? Heerlijk met dit weer! Fijne dag, hou vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Harry001 Geplaatst 16 juni 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juni 2015 Goede morgen allemaal.. we zijn weer een dagje verder en ondanks dat ik nog steeds niet lekker ben voel ik me wel goed.. de tintelingen zijn verdwenen en ook mn hartslag is weer normaal.. ik vind het bijna jammer aangezien dat me er continu aan herinnerde dat ik teveel dronk waardoor het makkelijker lijkt om er af te blijven.. ach.. hoe dan ook.. vanavond weer een uitdaging, mn drink vriend komt langs.. op zich geen probleem om nee te zeggen maar hij heeft altijd iets van "ach joh.. maak je niet druk.. eentje kan best" ik zal het niet doen maar ik merk dat veel mensen die er zelf geen last van hebben en graag een drankje drinken je nu opeens maar raar en saai vinden.. ach.. en daarnaast natuurlijk de opmerking.. waarom zou je.. je houdt het toch niet vol... maar goed.. verder mag ik 'm graag  Wat me opvalt is dat veel mensen hier.. en ook in het boek dat ik lees op zoek zijn naar de reden van hun drinken? moet er een reden zijn dan? :s ik heb een prima jeugd gehad geen minderwaardigheidscomplexen of angststoornissen.. ik neem aan dat het toch ook gewoon kan komen door dat je het lekker vind om te drinken en dit op een gegeven moment uit de hand loopt? want dat is wat er bij mij aan de hand is volgens mij.. ik zou niet weten wat ik er "achter" moet zoeken..  fijne dag allemaal en succes met stoppen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2015 bij allemaal is de rem meestal stuk gegaan Harry wat er de oorzaak ooit van was, dus dat probleem blijft hetzelfde. Maar als er wel een reden te achterhalen is, dan komt die vaak na het stoppen bovendrijven en moeten we daar alsnog mee leren dealen, zonder drank ditmaal. Dan helpt het wel als je er weet van hebt. Of je krijgt er weet van in therapie als je die doet. En dat geeft dan weer wat duidelijkheid. Net zoals je je laat onderzoeken bij klachten en dan aan het werk kunt als er een mankement(je) is gevonden. In alle gevallen blijft ook weer de boodschap van alert blijven en niet denken dat een gerepareerde rem ook gegarandeerd weer gaat werken, want verslaving is hardnekkig. Indigo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 16 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2015 Er hoeft niet altijd iets achter te zitten denk ik.... Het spul is dermate verslavend dat bij overdadig/te vaak er simpelweg iets mis gaat in ons hoofd. Wat Lady Jane ook schreef, wat we allemaal gemeen hebben is dat we een grens over gegaan zijn, de stopknop kapot gedronken hebben... Als ik voor mezelf spreek heb ik jaren geprobeerd terug te keren naar vóór dat moment, gewoon af en toe, gewoon sociaal drinken. Was niet meer mogelijk, tot in den treure 'uitgeprobeerd'.  Wat ik een enorme toegevoegde waarde van niet meer drinken vind, is de groei, verandering van hoe ik omga met het circus dat leven heet. Want of er nou wel of niet een aanleiding was om verslaafd te raken, de weg zonder al die glazen is een nieuwe weg, al die leuke en minder leuke zaken nuchter aangaan. Jaren met alcohol geleefd, nu zonder, maak andere beslissingen, ga anders om met zaken en als ik voor mezelf spreek; op een veel betere manier. Alcohol staat er nou niet bepaald om bekend dat het wijsheid brengt (is de wijn in de man, is de wijsheid in de kan). Er is zoveel te winnen bij niet meer drinken, en ook zo veel te verliezen bij doorgaan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 16 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2015 Hoi Harry, je bent goed bezig. Voordat ik het vergeet wens ik je alvast sterkte voor vanavond. Â Bij mij zat er ook niets achter het drinken. Ik ben begonnen omdat dat kon, omdat ik het lekker vond en omdat mensen om mij heen ook regelmatig dronken. Vervolgens ging ik steeds meer en steeds vaker drinken en zo liep het uit de hand. Hierdoor heb ik jarenlang van alles en nog wat bedekt met alcohol, omdat dat nu eenmaal in mijn systeem zat en ook wel makkelijk was. Toen ik stopte, werden die zaken zichtbaar. Ik had jarenlang stulgestaan in mijn ontwikkeling en moest nu een aantal dingen uitzoeken en oplossen, die ik niet had aangepakt. Allemaal vrij normale dingen van het leven, niets bijzonders, maar wel jarenlang verwaarloosd. Het was een aardig stapeltje geworden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Harry001 Geplaatst 16 juni 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juni 2015 Ja MG, dat herken ik dan wel.. ik heb het gevoel dat juist het drinken mij in bepaalde situaties heeft gebracht.. domme beslissingen heeft laten nemen en dat ik daardoor nu op een kruispunt sta.. ik wil een ander leven, ik wil het leven wat ik de afgelopen 15 jaar heb gehad achter me gaan laten.. ik wil een carrière switch en doen waar ik blij van word ipv waar ik veel geld mee verdien.. ook bij mij zijn relaties een heikel punt.. ik ben 12 jaar geleden gescheiden van mijn vrouw en eigenlijk heb ik er sindsdien maar een beetje op los geleefd.. was leuk hoor.. maar achteraf ben ik niets opgeschoten en sterker nog.. ik ben alles wat ik had kwijt geraakt (in materieel opzicht, maar dat is geen ramp) mijn vrienden zijn jaloers op mijn leven van (in hun ogen) vrijheid, vrouwen, geld, drank en feesten.. maar ze weten niet dat ik elke dag de stress die dat leven met zich mee brengt met een fles wijn probeer te vergeten.. hm.. beetje onsamenhangend verhaal maar de boodschap is wel duidelijk volgens mij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 16 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2015 Dan word het nu tijd om het anders te gaan doen. Drank voegt niks toe. Wat je had willen doen,kan je gaan doen! Dat is misschien wel het probleem dat je doorsloeg met drank Dromen ,durven,doen Succes.. Indigo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Harry001 Geplaatst 17 juni 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 juni 2015 Goedemorgen allemaal, ik ga richting mijn eerste week zonder en voel mij prima gisteravond samen met mijn drinkmaat nog even naar een vriendin geweest die net een nieuw huisje had en er werd daar direct champagne onder mijn neus gehouden. Ik merkte dat ik even moest omschakelen maar viel niet voor de verleiding en heb de avond keurig aan de cola doorgebracht.. en was net zo gezellig als anders.. het voordeel was dat ik gewoon naar huis kon rijden en vanochtend heerlijk helder opstond.. wat ook een prettige bijkomstigheid is dat mijn negatieve gevoelens naar de achtergrond  verdwijnen.. ik voel me goed vandaag.. lekker fijne dag allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2015 Goed gedaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2015 Hé Harry, wat een mooi bericht! Goed gedaan gisteravond. En je merkt meteen de voordelen en die directe "beloning" is ook wel fijn. Ik kan me herinneren dat ik zo blij was in het begin omdat ik mijn kinderen gewoon van en naar het station kon brengen, zonder daar plannen voor te moeten maken (en zonder op de terugweg nog even langs de avondwinkel te rijden). Het schijnt dat je van alcohol wat depressief kunt worden. Misschien was dat bij jou zo en ook dat lijkt zich te herstellen. Hup Harry! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 17 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2015 Goed gedaan man! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 17 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2015 Top Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2015 kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Harry001 Geplaatst 23 juni 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juni 2015 Goedemorgen allemaal.. we zijn inmiddels anderhalve week op weg en ik voel me nog steeds goed.. vandaar dat ik ook niet elke dag wat wil plaatsten hier.. er zijn mensen die de prettige aandacht hier harder nodig hebben op dit moment.. mijn problemen als tintelingen en hartkloppingen zijn gelukkig verdwenen en ook de negatieve en sombere gedachten zijn weg. ik slaap inmiddels weer zo'n 7 a 8 uur per nacht dus ook dat lijkt weer ergens op alleen merk ik nog wel dat de energie op is aan het einde van de dag.. (maar dat kan ook de ouderdom zijn haha) mijn wedstrijd begint volgens mij pas over een week of drie.. ik hou jullie voorlopig even wekelijks op de hoogte.. fijne dag allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2015 Hoi Harry, wat fijn dat het zo goed gaat! Moe zijn kan ook een reactie van je lichaam zijn op lang hebben gedronken. Je lijf moet "ontgiften" en dat kan wel even duren. Zelf heb ik het idee dat dat bij mij na 16 maanden nu in een afrondende fase zit. Â Voor mij was het zeker in het begin nodig om iedere dag even stil te staan bij waar ik mee bezig was. Dat deed ik onder andere door hier iedere dag op de dagdraad even goedemorgen te zeggen en mezelf op het Dagpact te zetten. Misschien wat voor jou? Even een reminder, de afspraak met jezelf bevestigen, even weer voor in je gedachten plaatsen? Â Ga goed Harry! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 23 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2015 Wat goed om te horen Harry!  Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Harry001 Geplaatst 3 juli 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 juli 2015 Drie weken verder.. plus 1 dag zelfs de vermoeidheid aan het einde van de dag lijkt minder te worden.. het valt mij op dat er wel heeel veel momenten zijn dat er eigenlijk gedronken word.. zeker met dit mooie weer is het zo 'normaal' dat je in de middag lekker een koud biertje pakt.. nu heb ik er thuis geen behoefte aan en smaakt zelfs een glas water mij prima maar als ik dan gister eind van de dag lekker op een terras zit met een aantal mensen die heerlijk aan het bier zitten is het wel even wennen.. aan de andere kant is Malt bier tegenwoordig algemeen geaccepteerd heb ik het idee en dat smaakte mij dan ook prima over twee weken lekker op vakantie met mn kids en aanhang naar Zuid Frankrijk.. geen drank maar gewoon lekker genieten van al het moois daar en het lekkere eten ik kan me er gewoon op verheugen om niet al om 4 uur lam aan het water te hoeven liggen :s ik ben blij met mn nieuwe leven! huttula en Tine reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 3 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2015 Je gaat goed, Harry! Fijn man! Â Je schrijft niet zoveel hier, dat hoeft ook niet. Maar misschien tyoch voorlopig gewoon maar in stand houden zo. Fijne vakantie! Ik hoor graag hoe alles gegaan is straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 Heerlijk Harry, drie weken alweer en al zo veel voordelen. En straks écht bewust genieten van vakantie, zonder bezig te hoeven zijn met wanneer en hoe veel je kunt gaan drinken... (spreek ff voor mezelf ; )  Dat is pas echte vrijheid, niet meer gedirigeerd door die verslaving. Wens je een zalige, droge vakantie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Harry001 Geplaatst 8 juli 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 juli 2015 morgen een maand.. maar vanavond voel ik me niet lekker en heb een lamlendig gevoel.. twee dagen voor mn vakantie.. alles gaat eigenlijk wel okey maar ik voel me vandaag wat eenzaam.. het weer werkt ook niet mee vandaag en een slechte dag op mn werk gehad.. bleeeeeehhh ik weet dat ik nou niet aan mn rode wijntje moet denken die mij normaal door dit soort avonden sleept en waarna ik in coma in bed val.. ik ben onrustig moe en down.. zo.. ff lekker met jullie gedeeld.. ik ga maar stom tv kijken en op tijd naar bed vanavond.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 8 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2015 Ken dat gevoel maar al te goed Harry Weet dat het ook gewoon weer over gaat. Dan ben je morgen blij, dat je gisteren niet gedronken hebt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 8 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2015 Lees je allereerste berichtje nog maar eens terug... Helpt je vast! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden