Frans Geplaatst 25 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2010 Goedemorgen,Ik ben Victor, 31 jaar en ergens woonachtig in Limburg.Sinds enige tijd ben ik me ervan bewust en erken ik dat ik een alcoholprobleem heb.Ben geen dagelijkse drinker.. Probleem is wel dat ik doorsla qua hoeveelheden als ik wel drink. Meestal totdat ik op de bank in slaap dommel of iets dergelijks. In gezelschap weet ik alles wel onder controle te houden maar vaak drink ik thuis alleen. Zie alcohol ook als een sluipmoordenaar. Regelmatig werd ik wakker met een zwaar hoofd, waarna ik bedacht "dit nooit meer!". Alvorens na een dag werk toch weer tijdens de boodschappen wat halve literblikken mee te pakken.Via deze weg wil ik nu proberen echt te breken met deze "gewoonte". Mijn omgeving weet er niet van. Ik leef het normale leven. Vrijgezel, eigen huis, baan waar ik me lekker bij voel. Paar keer in de week sporten. Niets zou verraden dat ik met dit probleem zit. Heb wel een paar keer een reactie op mijn werk gehad smorgens ("feestje gehad?") maar verder niets noemenswaardig.Ik ben het zat (no pun intended). Van mezelf weet ik dat ik drastisch moet minderen. Detail is ook dat ik niet (meer) rook normaal gezien, maar na enkele biertjes weer richting tankstation ga om sigaretten te halen. Dus in theorie zou ik 2 verslavingen tackelen... In 1 x stoppen is voor mij niet weggelegd. Al vaker een cold turkey geprobeerd maar altijd teruggekomen van een koude kermis. Dat weet ik gewoon en zie ik ook niet als de manier voor mij.. Ik wil het in stappen gaan doen.Enkele doelstellingen die ik me stel.... Niet meer alleen drinken, dus alleen in gezelschap. Door de week zowiezo geen alcohol. Tevens het roken compleet aan banden leggen . Gezonder gaan levenVan daaruit ga ik van drinken in het weekend naar drinken op feestjes naar helemaal niet meer drinken... Hoe lang ik hiervoor uittrek.. Ik heb geen einddatum gesteld... Dit forum zie ik als een stok achter de deur. Ik wil hier dagelijks gaan posten en leren van anderen. Ben al vaker voorbij gesurfd maar altijd gedacht "ach, dat los ik zelf wel op".Ben nu zover dat ik inzie dat dit gewoon simpelweg niet mogelijk is. De wilskracht is er, maar de daadkracht nog niet. Ik weet zeker dat ik met behulp van dit forum orde op zaken stel en door zal streven naar een alcoholvrij leven.Tot zover in het kort wie ik ben. Als er vragen, tips, opmerkingen of weet ik wat zijn.. feel free to ask. Geen probleemAlvast bedankt.GroetenVic Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 25 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2010 hee Victor,Welkom op het Forum.Goed dat je inziet dat alcohol een probleem is!We zitten hier allemaal met dezelfde reden en helpen je graag!Kijk bij de ditjes en datjes om mee te lezen of zelf een reactie achter te laten!Hopelijk zien we je vaker terug!Veel succes!Groetjes Yajala! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2010 Goeie morgen Victor,Welkom op het forum en heel fijn dat je de weg hier naar toe hebt gevonden, en nog beter dat je de alcohol aan pakt.Ikzelf heb besloten om helemaal niet meer te drinken, en ondanks het me vaak lukt, ga ik af en toe de fout weer in. Dus voor mij is, af en toe drinken, niet weg gelegd. Ik kan het gewoon niet. Als ik eenmaal weer bier geproefd heb, is het hek van de dam en ga ik weer door.Ik hoop dat we je mogen zien bij "ditjes en datjes"Zo kunnen we je helpen om te minderen en misschien in de toekomst helemaal te stoppen. Je zult merken dat je ook zonder, veel plezier kunt hebben. Echt:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2010 Victor, ook welkom, je ziet het : met zun allen redden we het hoor. ik ben hier nog maar een paar weken, maar door hier met regelmaat te vertoeven word je constant gedwongen bezig te zijn met wat je doet / niet doet. Ik heb in mijn hele leven nog niet zoveel over drank gedacht als de afgelopen tijd. IK volg de internetbehandeling dus. En echt.... stapje voor stapje wordt voor mezelf duidelijk hoe ik verder moet en wil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 25 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2010 Hallo Vic,Goede stap van je om je hier aan te melden!Zelf ook net lid, maar merk wel dat het me helpt om te doen met wat ik wil doen: de alcohol laten staan!Minderen is voor mij geen optie, daar ik na het eerste glas niet meer stop. Je zult snel genoeg merken of dat jou wel lukt. Sommige lukt dit wel, maar de meesten helaas niet meer. Dan lukt alleen stoppen.Ik kwam je net al tegen bij de Ditjes en Datjes dus dat had je al gevonden!WELKOM!En succes natuurlijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 25 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2010 Welkom VictorJouw manier van drinken was het zelfde als de mijne, vaak in mijn eentje savonds, niet dagelijks, maar als ik dronk dan zat er geen rem opook wel eens te horen gekregen sochtends: zo, feestje gehad gisteren??Je schrijft dat je wil minderen met drinken en wilt stoppen met rokenmaar als ik het zo lees is het de drank die je doet rokendus waarom niet stoppen met drinken dan stop je gelijk met roken Het voornemen om te minderen is prima, maar het zal moeilijk zijnmij is het nooit gelukt omdat als de eerste erin zit het me niet meer kan schelenen bij de 2e denk, het is nu toch al misgegaan dus neem het er dan maar van waardoor het hek van de dam was.Inmiddels ben ik gestopt en dat is alweer ruim 2 jaar geledenMijn leven is in positieve zin enorm veranderdHet is prettig niet meer met drank bezig te zijnen nog prettiger om het leven weer in mijn eigen hand te hebbenvoor mij was drinken een soort zelfpijnigingwie gaat nou voor zijn lol zichzelf een kater zuipen?en was dat het gevoel waard dat ik had als ik dronk?het lekkere gevoel duurde altijd te kort want daarna werd ik te dronkenen ging ik ook nog eens dingen doen die ik niet wilde doenVictor, probeer het gewoon eens en begin met alleen vandaag niet te drinken en morgen zie je wel weeren zo kijk je elke dag opnieuw, niet naar volgende week, of over een maand maar alleen naar vandaag.succes!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frans Geplaatst 25 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 maart 2010 quote: Originally posted by: tapasmaar als ik het zo lees is het de drank die je doet roken dus waarom niet stoppen met drinken dan stop je gelijk met roken ... mij is het nooit gelukt omdat als de eerste erin zit het me niet meer kan schelen en bij de 2e denk, het is nu toch al misgegaan dus neem het er dan maar van waardoor het hek van de dam was. succes!! Bovenstaande is zoo herkenbaar voor me!Dank allen voor de wijze woorden! En inderdaad. Van dag op dag...Dit forum zal me daarmee helpen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frans Geplaatst 25 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 maart 2010 Grotendeels is het hele drinken een gewoonte geworden.Lijkt me slim om de omstandigheden te gaan mijden. Vaak drink ik als ik voor de pc zit. MSN aan. Lekker chatten, biertje erbij.Vanaf vandaag zal ik dti eens op zwart gooien. Sites als twitter, facebook en hyves laat ik ook even links liggen.Het zou niet de eerste keer zijn dat ik ergens weer een berichtje weghaal (de day after) omdat ik in vage taal iets gepost heb de dag ervoor.Genoeg andere dingen te doen.. vooral met dit weer!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2010 Hai Vic,een warm welkom hier.Ik was ook zo's soort drinker als jij.Op feestjes het braaf bij 3 of 3, dan naar huisen het echt werk kon beginnenniet eens superveel, maar wel zo dat ik de dagerna brak was en vol zelfverwijt.Minderen en zoals jij plant heb ik ook geprobeerden zo wilde ik het weer gaan doen toen ik me bij ADB aanmelde.maar in afwachting van de start dronk ik niet, vol goede voornemenseens vanuit 0 te gaan starten met matig. Het beviel zo goed en met het bijhoudenvan een schriftje online, de tips en adviezen van mijn persoonlijke begeleider,en niet te vergeten dit forum, taal ik er niet eens meer naar. want zo lang ik de eerste niet neemheb ik ook geen trek. En inmiddels slaap ik beter, sport ik weer beter en voel ik me (meestal) weer beter,dus waarom zou ik nog gaan drinken. Dan heb ik weer gefaald en ben waarschijnlijk verder als terug naar af, of aan het jojoj-en. dat ken ik allemaal, voegt niets meer toe.Ik benw el een stuk ouder (56) dus heb niet vaak feestjes meer, dat is iets lastiger als je ong bent.maar ook dat bevalt anderen hier prima, dus kijk wat je wilt en zeker met behulp van de training, gaat het lukken op de manier die bij jou past.Jij hebt al wilskracht dus dat is een mooie start, die had ik niet destijds, maar nu ook weer wel.Roken lijkt me idd minder aan de orde, dat kun je al laten, maar zo schrijf je dat zelf ook al.Tot lezens op de dagdraad en tips/adviezen ed kun je op de andere draadjes lezen! Succes:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 25 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2010 Ha Vic.Auch oet t Limburgsje? Gezellig wurd t hie. Goed van dat je ook op dit forum gaat meedoen. T is zo,n heerlijke ondersteuning in goede en slechte tijden. Ik vind het knap dat je de stap neemt en erkend dat je een alcoholprobleem hebt. Je verhaal over hoe,wat en waar kon de mijne wel zijn. Maar ook van zovelen. Ikzelf ben 6-2-2010 helemaal gestopt met behulp van Antabus en het gaat prima tot nu toe. Sociaal drinken is mijn toekomstbeeld maar als dit me erg goed blijft bevallen weet ik niet of ik dat wel doe.Ik wens je veel succes met je stoppoging.Desi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden