Spring naar bijdragen

Na een tijdje meegelezen te hebben....

vino

Aanbevolen berichten

Hallie hallo. Ben eigenlijk best tevreden mezelf. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen. Al 2 maanden adb. 1x iets gedronken een maand geleden op vakantie, daarna niks meer. Als ik al die flessen zou tellen die ik normaal gehad zou hebben.....pfff. Ik zie die 16 mei dan ook nog steeds wel als startdatum.

Was het gemakkelijk? Nee, tuurlijk niet. Maar wel te doen. Omdat ik een thuisdrinker ben/was, zijn de avonden het lastigste voor mij. Maar we doen het er maar mee. Het is geen trek 's avonds maar de gedachten aan. Dat is al een tijd zo. Ik ga er van uit,en hoop, dat die gedachten op den duur weggaan. Dat maakt het wel zo gemakkelijker dan. Op dat puntje zie ik nog geen verbetering helaas. Ik zal wel te ongeduldig zijn :-)

En als ik iets niet meer wil, dan is het thuis drinken. Laatst had ik een feest, een hele dag. Niks gehad. Ik mocht best van mezelf, maar wilde niet. En thuis mag ik niet van mezelf.

We gaan gestaag door. Op naar de 3 maanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die 2 glazen waren op vakantie Gerrit, dus niet thuis. Geldt dat dan ook? Ik heb daarna toen geen behoefte meer gehad om weer te drinken. Dat van dat jaar wist ik niet. Weer wat geleerd op de late avond :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vino,

Ik herken wel eea in je verhaal...ik kan zonder probleem een feest zonder, echt doet me niks en eenmaal thuis trek ervaren.

Daar heb ik ook best moeite mee...thuis beginnen die gedachten, zoals jij ook al schrijft. En ik ben veel thuis...ik word daar soms verdrietig van.

Met die gedachten 'moet' je iets...ik denk zelf dat ze niet echt wegggaan....maar dat ze wel minder belangrijk worden,

meer op de achtergrond raken. Maar dat gaat niet helemaal vanzelf bij mij. Voor mij heeft het ook (nog steeds)  iets te maken met echt accepteren. Daar ben ik inmiddels achter, onbewust toch een weerstand tegen dat ik een probleem heb met drank. Die twee glazen zouden voor mij ook funest zijn, weet ik inmiddels.

Je mag zeker tevreden zijn, twee maanden al en je gaat door naar de volgende en de volgende en....voor je het weet heb je dat jaar in the pocket!

Succes en bedankt voor het delen van je verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk je dat ik de alcohol niet meer nodig heb Royco? Wauw,dat geeft me wel vertrouwen zeg! Ik durf dat namelijk nog niet zo hard te zeggen over mezelf....

Gek toch he kruidenthee, dat het op feestjes relatief gemakkelijk is dan thuis. Zou het misschien komen doordat we vaker thuis zijn ( en dus gedronken hebben) dan dat we feestjes hebben?

En waar Gerrit het over had, dat jaar, dat geloof ik best. Dat je alle seizoenen een keer gehad moet hebben. Maar ik weet het niet zeker, de tijd zal het leren zei dit stuk ongeduld....

O ja, wat ik ook een mooie vond wat ik hier ergens las: je hoeft er niks voor te doen,alleen maar wat te laten! Klinkt zo lekker simpel, maar o zo waar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik denk dat Royco daar een belangrijk punt heeft.

Het is het allemaal niet waard om uit te proberen.

Een keer een glas wordt een fles, weer de strijd om het te laten.

Je energie kun je beter stoppen in het 'anders' inrichten van je leven thuis.

De patronen die daar zijn (vaak onbewust) waardoor het relatief lastig is.

Heb geen kant en klare oplossingen hoor...

HALT (hungry-angry-lonely-tired) speelt mee.

Verveling, geen zinvolle invulling hebben van je dag...ook van die triggers.

En dan de gedachten die daar bij horen.

Het vraagt zelfinzicht en bewustwording om er mee om te gaan.

Daar moet je toch wel wat voor doen  ;)

En één ding te laten  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel wederom! Ik krijg hier zo veel goede tips. Heel veel zaken om goed over na te denken. En het helpt. Soms lees ik alles nog eens terug..en nog een keer...en nog een keer. Het is zelfs zo dat regelmatig korte zinnetjes of gezegdes die hier vaak gebruikt worden door mijn hoofd flitsen.

Ik lees veel hier. Wat ik dan jammer vind is dat sommige mensen hier zijn en dan ineens wegblijven en niks meer later horen. Waarom? Omdat ze (weer) zijn gaan drinken? Dat kan, maar waarom zou je dat niet kunnen zeggen. Schaamte waarschijnlijk. Ik vind het eigenlijk onbeschoft om dat zo te doen. Anderen steken tijd en energie in je en vervolgens haken ze af.

Gewoon even een kort berichtje in de trend van 'ik stop hier' ofzo zou al genoeg zijn. Is dat teveel gevraagd? Maar ja, wie ben ik om daar verandering in te brengen. Dat viel me op en moest het even kwijt.

Note to self: netjes afmelden mocht je de steun niet meer nodig hebben/ of willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och och, wat ben ik toch zielig vanavond. Ik zit helemaal alleen. Normaal zou ik dan mijn koude witte vriendje erbij genomen hebben. Maar dat ga ik niet doen. Ga mezelf een lekker kopje thee maken. Neuh, om in de auto te springen om naar de supermarkt te gaan...die fase ben ik gelukkig voorbij. Veel te vermoeiend. Hoera!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo blijven er altijd wel aandachtspunten. Op dit moment is dat voor mij het inslapen. Dat lukt niet. Nooit gelukt trouwens. 'Vroeger' dus ook niet. En mijn wijntjes zorgden ervoor dat ik wel kon inslapen. Daarom dronk ik ook thuis. Om in te kunnen slapen. Dat slapen is denk ik een grote trigger geweest om te gaan drinken. Dat denk ik niet, dat weet ik wel zeker! Nu weet ik dat de kwaliteit van mijn slaap toen niet goed was. Ik sliep wel in, maar werd midden in de nacht wakker met een droge mond.

Bovendien was ik nog brak.

Dat is geen reden om toch te drinken vind ik. Dan maar wakker liggen. Hoe vervelend het ook is. Heb wel melatoninetabletjes aangeschaft. Wat zijn die krengen duur. 30 stuks €23,00.

Ik ga het eens daar mee proberen. Verder ga ik ademhalingsoefeningen doen. Echte slaappillen begin ik niet aan. Dan is het de ene verslaving ruilen voor de ander.

Ben bang dat dat inslaapprobleem bij mij hoort omdat ik dat altijd al heb gehad. Nou ja, het zij zo dan. Jammer, maar nog altijd beter dan laveloos in bed te rollen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vino! Ik ben ook zo'n slaapwonder en eigenlijk ook altijd wel geweest.

Er is hier een klein slaapdraadje, daar zou je eens kunnen kijken.

Op mirro.nl kun je een soort zelfhulpprogramma doen. Het is niet zo diepgaand, maar misschien helpt het je.

Ik ben er momenteel mee bezig.

Die melatonine moet goedkoper kunnen bij de landelijke drogisterijketens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Balen als je zo slecht slaapt.

Pieker je ook veel als je wakker bent?

Ik heb die pilletjes ook een tijd gebruikt..maar deed niet zoveel had ik het idee.

Die kunnen inderdaad goedkoper...en als het bij jou wel helpt stuur ik met alle plezier mijn potje naar je op!

Accepteren dat je wakker ligt kan ook helpen...tenminste deed het bij mij, toen ik het piekergedrag in kaart had  :)

En dan inderdaad een ademhalings-, yoga- of mindfulness oefening..net wat dan bij me opkwam.

Maar ik mag me gelukkig prijzen...lig weing wakker  ;)

En 's avonds een lekkere thee, die ontspant of een goeie nachtrust belooft  :)

En wat je zegt, de slaap die je nuchter pakt doet meer goed dan laveloos van de wereld zijn!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vino,

Er bestaat ook slaap medicatie die niet verslavend is. De moeite om eens na te vragen bij HA.

Verder is het wakker liggen 's avonds vaak een ingeslopen gewoonte. Heb je daar na een tijdje medicatie nemen geen last meer van. Mijn HA zegt steeds om niet langer da een kwartier wakker te liggen in bed. Want dan leert je lichaam dat het bed een plaats is om wakker te liggen....

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor de reactie. Ik ga straks googelen naar het matje van Jane. Ik heb nu de melatonine 3mg. Hoeveel is die van jou thee? Lig dan te piekeren/malen/alvast gesprekken te voeren die de dag erna pas komen......Ik neem ze nu iedere avond en kan pas volgende week zeggen of het beter gaat. Hou jullie op de hoogte.

Ik geloof ook best dat het een ingeslopen gewoonte is, maar dan wel van 30 jaar geleden :-) Opstaan na een kwartier wil ik dan weer niet want ik lig dan zo lekker.

Heb gelukkig de luxe dat ik er niet vroeg uit hoef. Als dat al eens is dan raak ik in de stress en dan lukt het uiteraard helemaal niet. Ik sta wel altijd om dezelfde tijd op. Moe of niet moe.

We zullen zien. Beter 'minder' goed slapen zonder alcohol dan 'beter' met.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vino welkom in de club van nachtvlinders :) . Ik schreef een jaar geleden ergens dat het halve forum 's nachts door het huis wandelt op zoek naar een goed boek, iets te eten, een peuk, de leesbril. Jij kunt er gratis bij als je wilt!

Ik weet niet of het tijdelijk is voor jou, of dat het bij jou hoort. Maar , hoe lastig als je de volgende dag vroeg op moet net als de meesten van ons, het is met het leven verenigbaar. En dat was ons slaapmutsje ( :face-icon-small-shocked: ) niet.

's Nachts, als ik maar weer es een boek pak omdat ik de plafondbalken al geteld heb, dan denk ik: Wat zou die en die van het forum nu doen? Roggebrood eten? Was opvouwen? Bij Vino zal ik denken: Zal Vino vanavond een prettig gesprek hebben?

Vino, zullen we een cursus Zweeds gaan volgen, of liever een abonnement op Spiegelbeeld?

quote;

We zullen zien. Beter 'minder' goed slapen zonder alcohol dan 'beter' met.

Kijk,

daar ben ik het nou roerend mee eens! Truste voor straks :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Kruidenthee voor je aanbod. Ik maak eerst deze op, dan zie ik of het helpt. Zo ja, dan houd ik me graag aanbevolen.

Ben ook aan het matje van Jane aan het denken. Mijn zoon heeft vaak last van hoofdpijn en volgens mij zou dat matje best eens kunnen helpen. Een probleem: ik heb een waterbed en weet niet of dat dan kan. Wil em wel graag in bed gebruiken en niet in een ander bed of op de grond. Want dan lig ik net lekker en dan moet ik weer verkassen. Als ik al lekker lig op de grond...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...