Gast Geplaatst 12 september 2015 Rapport Share Geplaatst 12 september 2015 Vino ik voel met je mee en je verhaal is voor mij herkenbaar. In het begin is het de euforie en daarna komt het echte herstel. Ik heb het een jaar gegeven om te herstellen en heel lief te zijn voor mezelf. Lange tijd roofbouw gepleegd op mijn lijf en nu tijd nemen voor herstel. Liefs en sterkte Pumpkin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 12 september 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 september 2015 Dank jullie wel! En inderdaad, het is zaterdagavond. Vanavond weer niks gedronken. Maar in mijn hoofd blijft het onrustig. Ik ben gewoon bang. Bang om die eerste te nemen. Denk steeds aan die presentatie. Dat weerhoudt me te drinken. Bang dat het einde zoek is dan. Denk best dat ik het bij 1 glas kan houden. Dat wel. Maar dan wil ik misschien morgen weer. En daar pas ik voor.Daarom doe ik het niet. Weet niet of dat een goede reden is. Zucht...we worstelen verder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 september 2015 Rapport Share Geplaatst 12 september 2015 voor nu is dat wat er is en voor nu is die gedachte prima om die eerste niet te nemen want ik denk dat je gelijk hebt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anouk Geplaatst 20 september 2015 Rapport Share Geplaatst 20 september 2015 Hoi Vino, Ik vroeg me af hoe het met je gaat. In je laatste bericht schrijf je over 'zucht... we worstelen verder'. Lukt het worstelen een beetje? Ik hoop van harte van wel, succes! lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 22 september 2015 Rapport Share Geplaatst 22 september 2015 en wéér 2 dagen verder Vino! Je bent niet alleen. Je doet het niet alleen. Schrijf lekker van je af, gedeelde smart je-weet-wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 22 september 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 september 2015 Hallo hallo, even een tijdje niet ingelogd geweest maar wel dagelijks meegelezen en meegelift op anderen. Eerlijk is eerlijk, vorige week heb ik op een feest 2 glazen wijn gehad. En man, wat was dat eerste glas lekker. Het tweede minder. Weet voor mezelf niet zo wat ik ervan moet denken. Het is nu net of de ziel rust heeft. Mijn trek wat ik een dikke week had heb ik niet meer. Het was op een feest, dus niet thuis. Thuis zou ik dat ook niet gewild hebben. 2 glazen is niet veel natuurlijk. Ben ook niet van plan om binnenkort alcohol te nemen. Dus mocht het dan eens de zoveel weken iets zijn, nou ja, swa. En toch ben ik bang. Bang van alle verhalen dat ik het drankmonster nu geactiveerd heb. Ik weet niet of dat zo is. Denk dat ik het maar even zijn beloop moet laten. Mocht het monster zich melden, dan kan ik dan actie ondernemen. Al met al ben ik toch trots op mezelf. Het gaat erom, voor mij althans, dat ik alcohol de baas ben. En tot nu is me dat gelukt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 22 september 2015 Rapport Share Geplaatst 22 september 2015 Vino, je gaat merken of je iets geactiveerd hebt, waar je spijt van gaat krijgen. dat zou dan nu eigenlijk al voelbaar moeten zijn, lijkt me. Hou jezelf in de gaten. Â Je was er al een hele tijd mee bezig, trek in een glas rode wijn. Het zijn er nu twee geworden. Op zich, voor een "normaal" mens, natuurlijk niets mis mee. Voor een aantal mensen hier op het forum, waaronder ik, zou het uiterst onverstandig zijn. Â Ik hoop dat jij tot de weinigen behoort, die terug kunnen van teveel drinken naar zo af en toe eens wat. Je hebt de statistieken tegen volgens mij. Â Ga goed Vino! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 september 2015 Rapport Share Geplaatst 23 september 2015 (bewerkt) ik geloof niet in drankmonsters, wel in lichaamsherinneringen, en ja die houd je wel wakker en in stand. Je psyche weet nu dat je drank als een soort van beloning een grotere betekenis geeft dan het verdient. Iets in jou heeft het al die trek-tijd geidealiseerd en de verleiding is nu groot om dat te blijven doen, want ja het is binnen de perken gebleven en als het erger niet wordt??? Maar je zult altijd op je hoede moeten blijven. Lees de draadjes maar van mensen die minderaar proberen te worden en blijven. In de wel-drinkdagen wordt er al gauw teveel gedronken, niet in de eerste fase misschien, maar ergens later, juist als je denkt dat het goed gaat. Nu kun je op wilskracht nog heel ver komen. Maar je verheerlijkt drinken dus nog steeds. Dus je woordje swa.... dat is het belangrijkste wat ik uit je posting haal Vino. Leuker kunnen we het niet maken.haha. Als je even terug denkt aan hoe je hier uiteindelijk bent beland, heb je dan ook niet dit soort dingen al eerder meegemaakt?Op wilskracht even stoppen, dan minderen en dan.............. 23 september 2015 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 23 september 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 september 2015 Dank jullie wel Mg en Lj. Goed dat jullie me bij de les houden. Dat doe ik voor mezelf ook. Maar is altijd goed als anderen je nog eens hun visie vertellen. Precies zoals jullie het omschrijven is datgene waar ik bang voor ben. Ik blijf alert! En hou jullie uiteraard op de hoogte! Thanks again lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 24 september 2015 Rapport Share Geplaatst 24 september 2015 Bang..bang wezen voor. Kan ook heel terecht wezen. Een waarschuwing die het lichaam afgeeft. Zoiets als ik wil dit niet meer. Je lichaam kan heel veel zeggen wat je nodig en niet nodig hebt. Wat goed is en slecht. Ik herken bang zijn in mijn eigen verhaal. Ik was gestopt kreeg leefstijltraining in groepsverband. Onderwerp sociaal drinken. De meesten waren overtuigd dat ze toch nog sociaaldrinker konden worden. Ik barste in tranen en vertelde dat ik bang was voor alcohol om te drinken. Dat ik bang was wat het met me deed..bang om niet te kunnen stoppen. Snapte mezelf toen nog niet...ik die zoveel gedronken had en nu bang was voor alcohol. Ik weet nu dat mijn lichaam een goed signaal af heeft gegeven. Alcohol ik kan er niet tegen..en heb het ook niet nodig. Dus belangrijke vraag is jou denk je dat het signaal..bang...terecht is? Monster reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 6 oktober 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2015 Hallo MG. Het gaat hier uitstekend. Ik lees iedere avond hier hoor. Ik log vaak niet in daarvoor. Maar ik blijf dus wel degelijk hier rondneuzen. Ik heb niet zoveel te melden eigenlijk, behalve dat ik stiekem best een beetje trots op mezelf ben. Bijna 5 maanden adb. Wie had dat gedacht. Ik wilde op 16 oktober een bericht posten, maar je bent me voor :-) Iedere avond als ik in mijn bedje lig denk ik eraan wat me dit gebracht heeft. En iedere avond ben ik super blij hiervoor. En ik heb het toch maar mooi zelf gedaan. De laatste weken gaan sowieso gemakkelijk. Maar ik ben op mijn hoede! Bang ook. Bang dat ik weer een tijd drang krijg naar dat wijntje. Het vervelende is als ik drang krijg, dit niet even is. Dit houdt bij mij zeker 1 of zelfs 2 weken aan. En dan word ik bang. Ik heb de afgelopen 5 maanden 2 keer 2 glazen wijn gehad. Ik zou moeten opzoeken wanneer dat precies geweest was. Ik heb het opgeschreven in mijn schriftje.ik schrijf alles daarin op. Wat ik denk, wat ik voel. Ik noem het mijn alcoholschriftje. Soms lees ik terug daarin. Dan merk ik pas hoeveel verder ik sta. Dus...het gaat goed....maar ben er nog (zeker) niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2015 Schrijf even op de kaft van je schriftje dat je bij de eerste tekenen van die angst/drang meteen hierheen komt Vino, ingelogd natuurlijk. We kunnen je steunen en wie weet duurt het zo maar korter dan. Je bent verder, dus onderschat niet hoe anders het deze of volgende keer kan gaan. Mijn ervaring is dat alles zo geleidelijk beter gaat dat ik soms vergeet de balans af en toe op te maken, en te oogsten dus. Mij helpt het dus hier vaak te komen. Misschien voorkom je ook die drang of angst wel door te schrijven hier. Actie levert soms meer op dan passief zijn, bij mij maakt passief zijn mne meer slachtoffer dan ik ben of wil zijn. Maar 16 oktober kom je je bloemen wel even halen he!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 6 oktober 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2015 Zeker Jane, dat ik mijn bloemen kom halen. Wat dacht je dan! :-) Nog gefeliciteerd. Hopelijk heb je een mooie dag gehad. Je zegt vaker schrijven. Maar wat moet ik schrijven als ik trek zou krijgen. Ja, dat ik trek heb,maar wat dan. Na een paar dagen vind ik het zo op zeuren lijken dan. Maar...ik heb het op de voorkant van mijn schriftje staan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 7 oktober 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2015 Ik zal het in gedachten houden MG. Als ik ga zeuren doe ik het op mijn draadje :-) Op een ander draadje wordt al genoeg gezeurd..... lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 Hoi Vino Je gaat goed en ik sluit me aan bij de wijze woorden van Lady Jane en MG. We lopen bijna gelijk en leuk om je weer even te lezen. En lekker van je afschrijven hier. Heeft NIETS met zeuren te maken. We moeten er allemaal door heen. You go girl! !! Liefs Pumpkin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 16 oktober 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2015 Vandaag 5 maanden adb. Niet altijd makkelijk maar we gaan door! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 16 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2015 (bewerkt) Vino maar dan Vino 2.0 en 0%. Van harte met deze mijlpaal. 16 oktober 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Akkordeon Geplaatst 16 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2015 Van harte proficiat! Je doet het zo maar zelf. Ik hoop echt dat het je al veel goeds heeft gebracht! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 16 oktober 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2015 Er zijn 2 momenten dat ik het soms nog lastig vind. 1 is als ik honger heb, vaak dus voor het eten. Een 2e moment is de vrijdagavond gezellig voor de buis. Dan mis ik de smaak van een rode wijn. Voor beide momenten zijn er oplossingen/alternatieven. Bijvoorbeeld een beetje eten voor het eten of bij de buis een speciaal drankje in huis halen. Wil niet wegnemen dat ik de smaak toch wel mis. Als ik denk aan een kater de volgende dag dan wil ik al niet eens meer drinken. Of dat ik op de avond dat ik teveel zou drinken niet meer helde functioneer. Mja, in mijn hoofd zou ik het op de moeilijke momenten dan ook bij 1 glas willen laten. En het gevaarlijke is dat ik denk dat ik dat kan. Maar wil het risico niet nemen, dus doen we het maar niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2015 Als je het kon was je hier waarschijnlijk niet Vino. Maar 5 maanden niks, dat doe je toch maar mooi!      ook ellugh lekkel bij de TV Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Akkordeon Geplaatst 17 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2015 Ik kan niks met plaatjes, maar wil je wel van harte feliciteren met de 5 maanden! Wat goed dat je alternatieven hebt gevonden voor de moeilijke momenten! Ik wens je van harte toe dat ze verder afnemen! Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2015 Goed hoor Vino!!!! Trots op je. Ik herken mij in die gevoelens. Maar het voegt niets toe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 25 oktober 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2015 Help! Week all inclusive geboekt. Ik ga dat vast niet redden. Ben ik nog niet sterk genoeg voor. Omg hoe ga ik dat toch doen. 1 dag iets weerstaan oke, maar een hele week eraan zien te ontkomen? Heeft iemand suggesties? Drink bijna niks van fris. Alleen als het light is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2015 Je bent al vijf maanden droog Vino, je hebt voldoende kunnen trainen. Wat dat betreft kun je dit gewoon, ook een weekje all inclusive. Alleen als je nu al zegt dat je dit vast niet gaat redden, dan geef je je bij voorbaat al gewonnen. Een beetje een excuus. Je moet uiteindelijk zelf die drank nog naar binnen werken. Â Ik denk dat je er spijt van krijgt als je dit laat gebeuren. Eet maar wat lekkere dingen extra, in plaats van alcohol te drinken. Maat houden kun jij ook niet, dus dat worden katers en misdragingen. Nee toch? Â Tijdens je vakantie misschien iedere dag hier even bijkletsen? VinoVakantiepactje sluiten? Â Kom op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2015 Ik ben benieuwd waarom je geboekt hebt als je denkt dat je er nog niet aan toe bent. Ga je alleen of heb je steun aan een medereiziger? En zo niet, dan zou ik serieus overwegen af te zeggen of om te boeken naar bijv. HP Waarom jezelf als een weerloze kat op het spek binden? Er zijn dacht ik ook reisorganistaies waarbij je binnen een bepaald aantal dagen nog kosteloos kunt omboeken/annuleren. Even nakijken dus Vino. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden