Spring naar bijdragen

Hi, ik ben Noah.


noah

Aanbevolen berichten

Hi, ik ben Noah, man, 42.

 

Tot 10 jaar terug dronk ik vrijwel nooit alcohol. Ik heb toen ook wel gezegd dat ik nooit alcoholist kon worden omdat ik het helemaal niet prettig vond om onder invloed te zijn. Een paar jaar later was alles anders en dronk ik een iedere avond een liter goedkope Albert Heijn wijn.

 

Nu drink ik op werkdagen weinig tot niets meer maar in het weekend ga ik los. Mijn alcoholgebruik beinvloedt dan mijn leven. Op vrije dagen begin ik meestal al rond 1 uur in de middag met drinken en plan mijn dag dan ook om drinken heen. Als ik met een vriend afspreek dan liefst in de ochtend of vroeg in de middag zodat ik op tijd thuis ben om te gaan drinken. Ik heb al jaren geen vrouw meer gehad omdat ik liever thuis zit te drinken dan op een date gaan. Ik haat mijn baan en moet echt wat anders zoeken maar na een wijntje of biertje is het allemaal niet zo erg meer en dus kom ik nooit verder dan de gedachte om naar vacatures te gaan kijken. Ondertussen ben ik eenzaam, depressief en heb ik heftige paniekaanvallen. Ik zit vast in de bekende cirkel.

 

Ik weet dat alcohol mijn probleem is. Ik weet dat stoppen met drinken niet alle problemen zal oplossen maar blijven drinken lost niets op. Toch, sinds ik heb besloten om te stoppen met drinken ben ik juist meer gaan drinken. Vanmorgen was ik vastbesloten om vandaag niet te drinken en dus heb ik vanmiddag een halve liter zwaar bier getankt en terwijl ik dit type zit ik aan m'n vijfde glas rode wijn. (Vandaag en morgen is voor mij geen werkdag.)

 

Ik kan het niet alleen, dat is wel duidelijk. De verhalen die ik hier op het forum lees zijn heel herkenbaar, dat geeft veel vertrouwen en hopelijk net dat duwtje wat ik nodig heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Noah, welkom hier op dit forum :rose:

 

Stoppen met drink en dan afscheid nemen meer drank dan gewoonlijk is mij bekend. Het aantal malen dat ik dat heb gedaan is niet te tellen op de vingers van twee handen. Ook het verschijnsel van een aantal dagen niet drinken en dan weer wel is uiterst herkenbaar. Ik hoop dat je dit soort mechanismen kunt doorbreken.

 

Je noemt een aantal problemen op, die door het drinken in ieder geval niet beter worden en de kans om eraan te werken, word je zo ontnomen.

 

Goed dus dat je in actie bent gekomen!

 

Ik ben benieuwd hoe je het aan gaat pakken. Je moet er een keer mee stoppen, dat is duidelijk. Stoppen is makkelijk, volhouden is een ander verhaal.

Er zijn een aantal dingen, die mij daarbij geholpen hebben.

Ik keek in het begin steeds een dag vooruit naar waar voor mij de moeilijke momenten lagen. Daar probeerde ik omheen te komen. Een supermarkt of slijterij kon ik niet passeren zonder drank te kopen, ondanks alle goede voornemens. Toen ik dat goed duidelijk had, fietste ik om zodat ik er niet langs kwam. Ook nam ik geen geld mee bijvoorbeeld. Jij moet waarschijnlijk je eigen boodschappen doen en daar zijn ook wel weer oplossingen voor te bedenken. Zo ben ik de eerste belangrijke weken doorgekomen.

Er zijn wel meer trucs. Patronen doorbreken was voor mij heel belangrijk.

Veel lezen en wat schrijven hier ook.

 

Ik wens je heel veel succes en zie uit naar je volgende bericht.

 

Na dit bericht stuur ik je een PB, een persoonlijk bericht, met daarin wat algemene informatie over het forum. Misschien helpt het je wat met het vinden van je weg hier. Als je aangemeld bent, zie je het envelopje rechts bovenin beeld rood kleuren ten teken van het ontvangen van zo'n bericht.

bewerkt door MijnGerrit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Noah,

 ook bij mij was het eenzame drinken schaamtevol,

en werd mijn wereldje steeds kleiner.

Ik had heel wat onder ogen te zien toen ik stopte

en ook al voelde ik me snel beter, het duurde al met al

wel een jaar voor ik minder depri was en beter sliep.

In dat jaar heb ik wel veel gedaan aan therapie, yoga,

mindfullnes, reflectie en rouwverwerking.

Alles wat al die jaren was blijven liggen, had aandacht en

tijd nodig. Laat dit je niet afschrikken, want elke stap is er een.

En na elke stap kreeg ik ook genoeg kracht voor de volgende.

De spiraal die al jaren naar beneden liep, was omgekeerd en

loopt nog steeds omhoog. Wat een ander gevoel over mezelf!

Door hier dagelijks te lezen en schrijven heb ik van het forum

een soort van zelftherapie geschapen in een virtuele vertrouwde

situatie. Ik kan me hier laven, ergeren, bijtanken, spiegelen,

oefenen en oogsten. Dat gun ik jou ook. Doorzetten dus! :rose::sun::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties mensen. Ik kom al een tijdje regelmatig kijken op dit forum en het lijkt een vaste kliek te zijn die hier post. Ik ben zelf niet echt een schrijver of chatter maar ik lees graag de verhalen van anderen. Oh en ik ben niet altijd zo negatief als in deze openingspost :)

 

@MijnGerrit vreemd genoeg kan ik op werkdag rustig naar de supermarkt zonder drank te kopen maar in het weekend lukt dat niet. Ik moet inderdaad een plan van aanpak maken. Ik heb wel goed in kaart waar en wanneer ik drink en welke patronen ik moet doorbreken maar echt concrete ideeen om daarmee om te gaan, nog niet. Ik vind dat best lastig ook.

 

@Royco je hebt gelijk, een probleem tegelijk. En ja die alcohol zit vreselijk in de weg, het houdt me weg bij mensen, weg van de dingen die ik leuk vind. Waarom kan ik het dan niet laten staan, het zou zo simpel moeten zijn, grrrr... 

 

@Lady Jane een spiraal die omhoog loopt, dat is mooi beschreven en dat is precies waar ik op hoop. Niet drinken zal niet alles oplossen maar hopelijk geeft het me wel de ruimte en energie om dingen te veranderen. Mindfulness, daar moet ik echt serieus iets mee gaan doen. 

 

@Kruidenthee Dank je. ADB! Nou, nog niet maar dat is wel het plan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noah, van harte welkom op het forum.

Ik wens je heel veel kracht toe bij het aanpakken van je probleem met alcohol.

Dat je iemand bent die meer verhalen leest dan schrijft is helemaal niet erg. Haal uit het forum wat je er uit wil halen. Ieder doet dat op zijn eigen manier. Zelf heb ik ook niet altijd zin om te posten maar het meelezen doet ook al erg veel voor me.

Succes met wat je bent begonnen. Ik zal voor je duimen!

Groet,

Lucide

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Noah,

 

Welkom,  en dapper dat je de strijd aangaat! Voor iedereen is er een reden waarom je ineens besluit om te kappen met die ellende. Dat kan schaamte, verdriet, hoop, pijn.. etc zijn. Het besef dat het zo niet langer kan is al een hele grote stap om mee te beginnen.

 

Je zou voor jezelf eens kunnen nagaan, wanneer en waarom het zo uit de hand is gelopen en wat de werkelijke reden is dat je drinkt. Wat wil je verdoven, wat wil je niet voelen? Waar ben je bang voor.. Heerlijk he, die vergetelheid. Maar dan kom je tot het besef dat je er weer niks mee bent opgeschoten. Al die klussen en de " eigenlijk had ik dit nog moeten doen" dingen. Je CV updaten, actief bezig zijn met een leuke toekomst.. :-). 

 

Het kan. Het is niet makkelijk, maar het kan. En als je die knop gevonden hebt, is het een stuk makkelijker.

 

Noah, ik zou zeggen, ga ervoor!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Noah,

Ik ben ook meer een lezer dan grote schrijver.

Vaste kern Frummers is een gegeven. Ik zou zeggen maak

gebruik van al die kennis en lekenwijsheid van ervaringsdeskundigen.

Vind je eigen weg daarin.

Heb je nog overwogen om de I-behandeling van Tactive te ontvangen?

Of probeer je het op eigen kracht? Hierboven heeft MG al een klein onderdeel

belicht nml "het organiseren van alcohol", en hoe je die saboteur in jezelf

te slim af kunt zijn.

Hoop dat ik je op de dagdraad tegenkom of bij een ander draadje.

Houd je ons op de hoogte van je proces AdB ?

Groet, Joris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...